abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119421893

Als je meer dan een jaar geleden had gezegd: 'ik ga denk ik een Chinees mobieltje kopen', dan had iedereen je hard uitgelachen. Op dat moment waren Chinese mobieltjes voornamelijk nog hoogst irritante plastic dingen met slechte touchresponse, weinig werkgeheugen (RAM), een slome processor en vooral ook bar slechte ondersteuning/updates. Dat alles dan ook nog gebaseerd op een of andere vaag JAVA-aangestuurd besturingssysteem met afschuwelijke navigatie, of als ze al Android hadden een buggy en verouderde versie zonder upgrademogelijkheden. Tegenwoordig bieden Chinese smartphones de gevestigde merken echter waardige concurrentie en zijn ze zeker de moeite waard in overweging te nemen als je op zoek bent naar een nieuw mobieltje.

SPOILER: Scherm
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Powerhouse
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Accu
SPOILER: DualSIM & Frequentiebanden
SPOILER: Ondersteuning van Android
.
Uit het overweldigende aanbod aan Chinese smartphones hebben wij alvast een selectie gemaakt van de meest interessante en populaire modellen (smartphones die pas over een tijdje worden verwacht zijn hierin niet opgenomen). Zo kun je makkelijker een indruk krijgen wat het beste geschikt zou zijn voor jou. De genoemde prijzen zijn richtprijzen en sterk onderhevig aan de vraag en aanbod van een bepaalde telefoon.
SPOILER: OVERZICHT DUALCORE MODELLEN
SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)

SPOILER: OVERZICHT QUADCORE MODELLEN
SPOILER: Community support (Rooting, tweaks & reviews)

Er zijn verschillende manieren om aan een Chinese smartphone te komen. Er is geen ideale methode en het is aan te raden om elk van deze mogelijkheden in overweging te nemen, zeker met betrekking tot prijs en beschikbaarheid.

Sidenote: laders die met Chinese smartphone meegeleverd worden beschikken niet over een EU-compatible plug. Wil je je smartphone op kunnen laden, heb je dus een US -> EU adapter-stukje nodig, deze vind je in de Chinese webshops en eBay.
SPOILER: Webshops
SPOILER: AliExpress & DHGate
SPOILER: Taobao & Tmall
SPOILER: Importeren: verzending, tracking en douane
SPOILER: Aftersale: en nu?

Blijf up-to-date met de laatste ontwikkelingen, check:
| www.gizchina.com | www.gizbeat.com |
| www.mtksj.com | www.imp3.net | www.pconline.com.cn | http://mobile.zol.com.cn | www.mobileuncle.com |

Jiayu G3-topicreeks op FOK!

OP Version 1.0 by shiznuts | © 2012 | Do not copy these contents without permission | content by shiznuts & RobertNL

[ Bericht 99% gewijzigd door remlof op 20-11-2012 13:51:16 ]
pi_119422300
ik vind het heel leuk, telefoons bekijken opzoeken enzovoorts :) In NL vele telefoons uitgetest maar vaak net niet leuk genoeg. Dus zoek regelmatig aparte telefoons op :)

nog even mijn post uit het vorige topic.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:34 schreef kruidkoekje het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind het een apart toestel, ( Maar vind toetsenbordjes fijn! ) en hij heeft goede specs.. Ik ga hier eens een beetje mee lezen met hoe het zit om iets naar NL te krijgen. Heb er totaaaaal geen verstand van! :@
pi_119422714
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:35 schreef vuurpaard66 het volgende:
downstar goed advies van je dat wist ik dus niet...tutorial van jou is trouwens heel duidelijk alleen het zijn verdomd veel handelingen met risico dat je al snel iets over het hoofd kan zien. En het hele android en import uit china verhaal is voor mij al nieuw/spannend genoeg. Om dan ook nogeens meteen te gaan experimenteren met aanwezige risico dat ik toestel brick..pppfffff mot er niet aan denken.

Misschien verstandig als er een hele simpele handleiding erbij komt hoe eerst goede backup te maken van toestel, zodat indien je hem bricked hy eenvoudig weer terug naar fabrieksinstellingen kan. Of is het ECHT einde oefening als je toestel BRICKED??

Lightake 1jaar garantie komt dan ook meteen te vervallen als ze zien dat je hebt geroot en niet meer in geleverde instellingen staat.

Graag advies heren voor de starters onder ons.
Indien er geen failsafe aanwezig is, is bricken einde oefening idd :P

een goede backup, maak je juist doormiddel van cwm recovery, die kan een backup maken van je gehele android rom.. dat is dus de meest veilige backup, als je bijvoorbeeld een nieuwe rom gaat flashen..

andere backup methode is dus bijvoorbeeld die van Titanium backup, echter heb je ook daarvoor root nodig...

komt er dus gewoon op neer dat je die dingen niet kunt doen zonder risico te lopen,
goed backuppen gaat in dit geval dus alleen als je root + recovery flasht ;)

Je moet trouwens wel even de OP ( openingspost) overnemen van het voorgaande topic!
en jammer dat je geen nieuwe titel hebt bedacht, mocht iemand nog een leuke weten voor dit deel.. vraag dan even een modje om de titel te changen :D!
pi_119422801
Tot nu toe kan ik nog nergens dat toestel vinden of het überhaupt te bestellen is. Gelukkig ben ik vrij vandaag, heb ik alle tijd om te lezen en doen :)
Wat ik er nu uithaal is het een concept Phone dus is hij niet eens uitgekomen :(. Ik kan engels maar dit soort engels is toch lastiger :@

Of heb ik het verkeerd?

[ Bericht 21% gewijzigd door kruidkoekje op 20-11-2012 13:29:00 ]
pi_119423557
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:09 schreef Downstar het volgende:

een goede backup, maak je juist doormiddel van cwm recovery, die kan een backup maken van je gehele android rom.. dat is dus de meest veilige backup, als je bijvoorbeeld een nieuwe rom gaat flashen..

andere backup methode is dus bijvoorbeeld die van Titanium backup, echter heb je ook daarvoor root nodig...
Dat is niet helemaal waar. De bootloader (hier preloader genoemd) zit zover ik weet NIET niet in de door CWM gemaakte backup. Als je die verkloot dan ben je dus klos.
Zolang je alleen wat met roms loopt te spelen valt het wel mee (preloader zit daar in het algemeen niet in). Die preloader kan je wel backuppen als het goed is met de sp flash tool.

Titianum backup maakt volgens mij niet zo'n complete backup als CWM. Je kan daar vooral specifieke applicaties mee terugzetten. Bij CWM is het alles of niets.
Beste is om beide te gebruiken.
Heeft iemand al eens een CWM backup teruggezet ?
Ook daar zijn wel eens wat problemen mee.

Als je wat met roms gaat spelen probeer dan altijd de recovery daar buiten te houden. Dan kun je altijd terugvallen op je recovery mocht android niet meer starten. Als laatste redmiddel dan nog de sp flash tool maar dan moet de preloader nog intact zijn.
pi_119423706
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2012 12:35 schreef vuurpaard66 het volgende:

Lightake 1jaar garantie komt dan ook meteen te vervallen als ze zien dat je hebt geroot en niet meer in geleverde instellingen staat.
Heb je wel eens gekeken wat het kost om hem terug te sturen naar china en weer terug naar NL (met weer kans op douane kosten) ?
pi_119423837
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:36 schreef glsf het volgende:

[..]

Heb je wel eens gekeken wat het kost om hem terug te sturen naar china en weer terug (met weer kans op douane kosten) ?
Dit inderdaad, garantie heb je wel, maar het krijgen loont zich niet, kijk eens bij de Postnl hoeveel een pakje die kant opsturen kost, das flink meer dan het van China hier heen halen.

Als ik een Chinese smartphone koop dan neem ik het risico dat als ie stuk gaat ik dan niet zomaar garantie heb mits ik hem terug mee neem als ik weer naar China ga, met die HTC Sensation heb ik nu zelfde, hier in NL gekocht en HTC China wilt geen garantie verlenen dus ga ik hem terug naar Nederland mee nemen.
pi_119424064
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:11 schreef kruidkoekje het volgende:
Tot nu toe kan ik nog nergens dat toestel vinden of het überhaupt te bestellen is. Gelukkig ben ik vrij vandaag, heb ik alle tijd om te lezen en doen :)
Wat ik er nu uithaal is het een concept Phone dus is hij niet eens uitgekomen :(. Ik kan engels maar dit soort engels is toch lastiger :@

Of heb ik het verkeerd?
Lijkt mij inderdaad een concept toestel dat je daar had. Staat ook op van "octa core", zelfs bij de grote merken ziet ze nog altijd maar met quad cores dus gaat nog wel even duren eer die kan uitkomen lijkt mij ^^
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:44:05 #9
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119424087
Ben inmiddels al een week bij TNT aan het leuren/zeuren of er al een NL'se track & trace code voor mijn pakketje is. (shipped naar NL op 9 november) Nog steeds niet. Prfffffrrrrttttt.... :(
pi_119424328
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:43 schreef Vincent_vd het volgende:

[..]

Lijkt mij inderdaad een concept toestel dat je daar had. Staat ook op van "octa core", zelfs bij de grote merken ziet ze nog altijd maar met quad cores dus gaat nog wel even duren eer die kan uitkomen lijkt mij ^^
op zoek naar een ander leuk toestel dan. :)
  dinsdag 20 november 2012 @ 13:51:28 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_119424569
quote:
9s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:44 schreef funky_fart het volgende:
Ben inmiddels al een week bij TNT aan het leuren/zeuren of er al een NL'se track & trace code voor mijn pakketje is. (shipped naar NL op 9 november) Nog steeds niet. Prfffffrrrrttttt.... :(
Ik dus ook, 13 nov hk verlaten
pi_119424634
ik wil een telefoon die je de hele dag "aan" kan hebben staan. Iedereen gebruikt toch whatsapp dus ik wil mijn internet aan kunnen laten staan. (1gb is niet voldoende maar kan een nieuw abonnement afsluiten en dan heb je bij Vodafone 10gb! ) Zodat ik dus zie wanneer ik een berichtje heb en niet eerst elke keer mijn internet moet aan zetten..

Zijn er telefoons die dat volhouden of niet? en waarbij je het toestel ook gemiddeld 2 uur per dag kunt gebruiken daarnaast, voor ik thuis ben.
  dinsdag 20 november 2012 @ 14:13:19 #14
388071 funky_fart
What do I smell here?
pi_119425299
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:57 schreef kruidkoekje het volgende:
ik wil een telefoon die je de hele dag "aan" kan hebben staan. Iedereen gebruikt toch whatsapp dus ik wil mijn internet aan kunnen laten staan. (1gb is niet voldoende maar kan een nieuw abonnement afsluiten en dan heb je bij Vodafone 10gb! ) Zodat ik dus zie wanneer ik een berichtje heb en niet eerst elke keer mijn internet moet aan zetten..

Zijn er telefoons die dat volhouden of niet? en waarbij je het toestel ook gemiddeld 2 uur per dag kunt gebruiken daarnaast, voor ik thuis ben.
En dan bedoel je 3G? Voor whatsapp is gprs/edge al voldoende, zij het dat je voor foto/video/geluid wel ellenlang moet wachten voordat het binnen is. Maar goed, dan kun je altijd nog je 3G aanknallen.
pi_119425487
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:57 schreef kruidkoekje het volgende:

Oh de hele dag aan zal wel lukken, maar als je constant bezig met je telefoon bent dan kan het snel leeg gaan.

Maar ik denk dat er wel wat modellen tussen zitten die het wel hele dag uithouden met jouw gebruik.
pi_119425569
Iedereen bedankt voor de vele uitleg, rooten en custom reccovery is er zo op.

Maak nu een backup van de rom en dan even gaan kloten.
pi_119425813
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:13 schreef funky_fart het volgende:

[..]

En dan bedoel je 3G? Voor whatsapp is gprs/edge al voldoende, zij het dat je voor foto/video/geluid wel ellenlang moet wachten voordat het binnen is. Maar goed, dan kun je altijd nog je 3G aanknallen.
Eh ik zet altijd mijn 3g aan voor internet :@ op mijn iphone.. Wist niet dat je iets anders aan kon zetten, het is inderdaad alleen voor berichtjes. Geen foto/video/geluid.

Onderweg luister ik wel radio dat moet wel via 3g lijkt me (internet radio) zit geen FM radio op het toestel
pi_119425853
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:17 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Oh de hele dag aan zal wel lukken, maar als je constant bezig met je telefoon bent dan kan het snel leeg gaan.

Maar ik denk dat er wel wat modellen tussen zitten die het wel hele dag uithouden met jouw gebruik.
hij moet het echt de hele dag volhouden. Nu luister ik radio (3g aan) whatsapp s'morgens, en dat een uur lang in de bus, en s'avonds weer terug. Dan is er toch zon 40 procent van af. En dan op het werk in de pauzes totaal een uur whatsapp ongeveer..
pi_119426575
root,recovery en meer download tips..lijkt me een mooie titel Downstar, zag over het hoofd dat ik als laatste ook nieuwe post moet aanmaken. Tja zodoende raak ik steeds bekender met de spelregels..

als ik reactie van glsf zie op backup/root/recovery verhaal tja dan wacht ik nog wel ff tot er een eenduidige oplossingf is, want retour naar leverancier voor garantie is geen echte optie voor mij vanwege de terechte kosten en rompslomp.
pi_119426750
en als hij dan toch terug moet zet je de stock recovery er gewoon op terug..
pi_119426808
wat zijn nu de echte voordelen van rooten toestel?
als nl taal en googleapps de enige grote voordelen zijn dan laat ik hem gewoon staan zoals geleverd met die onbruikbare chinese apps. Dat de batterijcurve rustiger verloopt moet toekomst nog uitwijzen.
pi_119426878
quote:
10s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:51 schreef vuurpaard66 het volgende:
wat zijn nu de echte voordelen van rooten toestel?
Dat je geen Google Play store hebt anders.
Hup, wees niet zo'n mietje en voer gewoon Downstars tutorials uit. Is mij ook gelukt met niet nadenken en letterlijk doen wat er in staat.
pi_119426914
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 13:32 schreef glsf het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. De bootloader (hier preloader genoemd) zit zover ik weet NIET niet in de door CWM gemaakte backup. Als je die verkloot dan ben je dus klos.
Zolang je alleen wat met roms loopt te spelen valt het wel mee (preloader zit daar in het algemeen niet in). Die preloader kan je wel backuppen als het goed is met de sp flash tool.

Titianum backup maakt volgens mij niet zo'n complete backup als CWM. Je kan daar vooral specifieke applicaties mee terugzetten. Bij CWM is het alles of niets.
Beste is om beide te gebruiken.
Heeft iemand al eens een CWM backup teruggezet ?
Ook daar zijn wel eens wat problemen mee.

Als je wat met roms gaat spelen probeer dan altijd de recovery daar buiten te houden. Dan kun je altijd terugvallen op je recovery mocht android niet meer starten. Als laatste redmiddel dan nog de sp flash tool maar dan moet de preloader nog intact zijn.
Wat is daar niet helemaal waar aan dan?
Zoals ik zeg maak je een 'goede backup' doormiddel van CWM van je rom..
( ik heb t dan ook niet over bootloaders etc..)

een andere backup methode is dus titanium, die is dus idd alleen voor apps en eventueel systeem data.. had ik hier volgens mij al eens gemeld.

punt dat ik wou maken was; dat je zonder root/cmw eigenlijk niet echt een goede backup kan maken ;)

( misschien los van het feit daty je met sp tools, dus je bootloader kan backuppen)|

Ik heb nog geen backup gemaakt met recovery, dus logischerwijs ook nog niks terug proberen te zetten :P
pi_119427067
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 14:52 schreef Banaanhangwagen het volgende:

[..]

Dat je geen Google Play store hebt anders.
Hup, wees niet zo'n mietje en voer gewoon Downstars tutorials uit. Is mij ook gelukt met niet nadenken en letterlijk doen wat er in staat.
ik heb hem inderdaad toch aardig leek proof gemaakt naar mijn weten :P?

Maar als vuurpaard66 echt geen risico wil lopen is het zijn goedrecht om hem niet te rooten/custom recovery te flashen ;)
pi_119427197
hahaha betrapt banaanhangwagen..ik knijp hem echt gewoon..het is zo zonde als dat toestel opeens niks meer doet.

aan de andere kant hoe duidelijk kun je zijnin je tutorial Downstar:)

Ik kom hierop terug zodra toestel binnen is, laat dat maar eerst zonder problemen verlopen en dan nemen we de volgende stap.

Het is mij dankzij Downstar nu wel duidelijk dat je echt niet zonder root/cmw aan de slag kunt met toestel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')