Dat je vooral projecten hebt spreekt me wel aan, omdat je dan praktisch bezig bent, maar leer je zo wel werken met 3d programma's of technische tekeningen maken? En leer je ook een beetje over de economische kant? De producten van die Dutch Design Week zien er heel vet uit, ik krijg echt zin in de studie:).quote:Op maandag 19 november 2012 20:41 schreef Maisnon het volgende:
Ik ben er zo eentje uit Eindhovenik denk dat wanneer je keuze tussen Delft en Eindhoven is, je voor jezelf moet beslissen of het onderwijs systeem in Eindhoven bij je zou passen.
Hoewel het sinds dit jaar ietsje anders is vanwege een soort algemeen bachelor aspect wat de TU ingevoerd heeft, ben je als ID student op de TU/e altijd heel erg vrij geweest. In plaats van tentamens en het standaard vakken volgen, heb je bij ID in eindhoven 3 dagen in de week projectwerk, en 2 dagen lang vakken, en wordt je na elk semester aan de hand van je portfolio en de feedback van je vakken beoordeeld. Het is dus niet zo dat je telkens een vak afwerkt.
Ik weet niet zo heel veel van het projectwerk in Delft, maar in eindhoven heb je dus mede doordat er zo veel tijd voor is ingepland, erg uitgebreide en gevarieerde producten, en het klopt denk ik wel wat je zegt dat intelligente producten voorop staan, en 'domme' gebruiksvoorwerpen wat meer op de achtergrond. Ben je tijdens de Dutch Design Week in Eindhoven gaan kijken? Daar was toen een expositie van ID projecten van afgelopen jaarmisschien is daar nog iets van terug te vinden.
Ik heb het in ieder geval er altijd erg naar m'n zin gehad! Het is natuurlijk even wennen, maar het is fijn dat je vrij bent en gestimuleerd wordt in hoe je groeit als ontwerper en dat je tijdens de Bachelor daar ook al heel erg je eigen pad in kan kiezen (of je bvb meer de gezondheidsrichting en gebruikers gecentreerde kant op gaat, of misschien wel sport, etc etc)
Ohja, en je moet tijdens je Bachelor ook stage lopen een semester, of een uitwisseling doen, de eerste helft van het 3e jaar, supertof! Ook hier is the sky the limit eigenlijk, er zijn mensen naar Philips gegaan, naar bedrijven in Singapore, op uitwisseling naar Australie, zelfs naar LEGO
Hoezo dat? Als ik naar de vakken kijk die je krijgt lijkt het redelijk overeen te komen.quote:Op maandag 19 november 2012 20:30 schreef Bangarang het volgende:
Delft zal een stuk technischer zijn dan in Twente (en ik zit op de UT)
Uhuh, tijdens de vakken die je op disndag en woensdag hebt (volgens het oude systeem dan, nu krijg je er ook Calculus en andere TU vakken bij).quote:Op donderdag 22 november 2012 20:25 schreef mayona het volgende:
[..]
Dat je vooral projecten hebt spreekt me wel aan, omdat je dan praktisch bezig bent, maar leer je zo wel werken met 3d programma's of technische tekeningen maken? En leer je ook een beetje over de economische kant? De producten van die Dutch Design Week zien er heel vet uit, ik krijg echt zin in de studie:).
Je bent dus erg vrijquote:Op donderdag 22 november 2012 20:30 schreef Maisnon het volgende:
[..]
Uhuh, tijdens de vakken die je op disndag en woensdag hebt (volgens het oude systeem dan, nu krijg je er ook Calculus en andere TU vakken bij).
Die vakken worden of werden altijd assignments genoemd, en die had je gedurende een bepaalde periode, en je kon ze zelf indelen. Denk aan dingen als User Focus waar je de basis van de relatie tussen gebruikers en producten leert, electronica, met materialen experimenteren, schetsen, ook 3d tekenen, cultuur en ontwerp, en er was zelfs een vak waar we vanuit dansen/ een beweging een soort snel prototype moesten maken waardoor je die beweging nadeedsommige vakken dus wat breder, andere wat specifiek, en dan kan je daarna zelf op die skills doorbouwen. Sommige vakken hebben ook follow ups dus als je de ene doet kan je de geavanceerde versie volgen etc.
Daar ben je dus best vrij inzolang je in het eerste jaar genoeg de breedte in gaat en dat laat zien, en in de jaren erna ga je meer aan je eigen identiteit werken
Mag ik vragen waarom je wat anders bent gaan doen? En wat vond je eigenlijk niet leuk aan de studie? Dat vind ik ook altijd wel handig om te weten, aangezien open dagen altijd leuk worden gemaakt.quote:Op donderdag 22 november 2012 20:37 schreef Maisnon het volgende:
Ik denk dat je die er tegenwoordig hebt, dat zijn dan vakken uit het algemene TU bachelor gedeelte, maar dat weet ik dus niet zekerik volg de opleiding nu vanaf de zijlijn omdat ik mn Bachelor heb en toen wat anders ben gaan doen
De reden dat ik wat anders was gaan doen was uit medische noodzaak en ik wil misschien gewoon weer de Master gaan doen, want dat is echt de bachelor ID ++ ongeveer hetzelfde onderwijssysteem, alles is meer wetenschappelijk en serieus, veel meer netwerkkansen en projecten in het buitenland ook, dus het is niet zo dat ik ermee gestopt ben omdat de Master of het beroep me niks leekquote:Op donderdag 22 november 2012 20:44 schreef mayona het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je wat anders bent gaan doen? En wat vond je eigenlijk niet leuk aan de studie? Dat vind ik ook altijd wel handig om te weten, aangezien open dagen altijd leuk worden gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |