abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119389405
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_119389763
Mo, veel sterkte voor jullie! :*
Hopelijk reageert je werk een beetje positief en zijn ze wat soepeler. Familie voor alles, natuurlijk, maar het is idd fijn als je werkgever een beetje meedenkt en -werkt.

Oh, en hopelijk goed bericht vanuit de exacie!

Prob, wat de rest zegt: laat je ook niet teveel leiden/beïnvloeden door zo'n etiket. En of je opgelucht moet zijn? Ik weet nog goed dat ik net de diagnose colitis kreeg. Aan de ene kant was ik opgelucht (het had erger kunnen zijn, en nu kon ik gericht medicatie krijgen), maar ik moest toch ook nog door een acceptatieproces heen. Je bent veel meer dan alleen zo'n diagnose, en dat is soms even lastig om je dat goed te realiseren ofzo. :*

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 19-11-2012 17:03:46 ]
  maandag 19 november 2012 @ 16:51:29 #3
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119389995
Lieve Mo en wolve, heel veel sterkte..

XM, jij ook!

Prob, gaat het?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_119390181
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hopelijk reageert je werk een beetje positief en zijn ze wat soepeler. Familie voor alleals, natuurlijk, maar het is idd fijn als je werkgever een beetje meedenkt en -werkt.

Prob, wat de rest zegt: laat je ook niet teveel leiden/beïnvloeden door zo'n etiket. En of je opgelucht moet zijn? Ik weet nog goed dat ik net de diagnose colitis kreeg. Aan de ene kant was ik opgelucht (het had erger kunnen zijn, en nu kon ik gericht medicatie krijgen), maar ik moest toch ook nog door een acceptatieproces heen. Je bent veel meer dan alleen zo'n diagnose, en dat is soms even lastig om je dat goed te realiseren ofzo. :*
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_119390338
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 16:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
Hopelijk reageert je werk een beetje positief en zijn ze wat soepeler. Familie voor alleals, natuurlijk, maar het is idd fijn als je werkgever een beetje meedenkt en -werkt.

Ja weet niet m'n omgeving zegt: ja dan zal je wel een lichte vorm hebben

En dan word ik boos alsof ik het allemaal loop te verzinnen. Flikker toch op.
Worry is a misuse of imagination
pi_119390705
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 16:59 schreef Probability het volgende:

[..]

Maakt toch ook niet uit of het een naam heeft of wat anderen er van vinden? Gaat erom dat de dingen waar jij mee zit je niet belemmeren andere dingen te doen die jij wil doen. Ofzo.
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_119390716
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 16:59 schreef Probability het volgende:

[..]

Je omgeving kan niet in je (te drukke/te volle) hoofd kijken. Net zoals bijna iedereen wel weet dat ik colitis heb, maar slecht weinigen zich realiseren hoe 'ernstig'. De meeste mensen maken me niet mee als ik kronkelend van de pijn in bed lig of bijna schreeuwend op de wc zit. Of wat voor impact het heeft als je je huis niet uit kunt/durft omdat je weet dat je steeds continu naar het toilet moet rennen. Tegenwoordig gaat het overigens beter dan dat, maar zo erg was het eerst. En zelfs in die periode dachten heel veel mensen volgens mij dat ik 'gewoon wat buikpijn' had.

Ik denk dat het ook zo voor jou is. Jij weet heel goed hoe druk het in je hoofd is en hoe lastig het kan zijn. Aan de buitenkant zullen mensen dat vrijwel nooit te zien krijgen. Of het zich in ieder geval nooit realiseren.

Heb je het al eens goed uitgelegd aan de mensen die er echt toe doen? Wat andere mensen betreft: fuck it. Daar zou ik me sowieso niet druk om maken.

:*
pi_119390817
Heb het over m'n ouders en m'n vrienden. Die doen er wel toe.

Maar voel mij alsof ik het verzin en aandacht wil na zo'n reactie.

Of: gewoon beter je best doen.

Ik ben echt boos. Mag ook wel even.
  maandag 19 november 2012 @ 17:10:41 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_119390832
Wanneer hoor je wat over de examencommissie?

LIjst
o: kwark en vla
t's tomatencremesoep (cup a soup), boterham smeerkaas, 2 appels, peer, halve komkommer, 200 gr wortel
L: 2 boterhammen met kaas en een tomaat, kom kerriesoep met kip en pepertjes, beker melk
t 10 dropjes, sinaawsappel, plak ananas
d spruiten, gebakken rijst met gebakken spekjes en ham, spinazie, augurkjes, sambal
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_119390900
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:10 schreef Probability het volgende:

Ja, die doen er zeker toe. Maar vroeg me af of je het wel eens goed aan hen hebt uitgelegd. Je zou denken dat dat niet zou hoeven, maar soms willen/kunnen mensen die dicht bij je staan het juist niet goed zien, ómdat ze zich niet kunnen voorstellen/willen geloven dat er iets 'mis' is met je. Je ziet er toch goed uit en alles?

Maar boos zijn mag sowieso :Y Gewoon even die gevoelens eruit. Dat is ook wel eens lekker.
pi_119391021
Ik heb daarstraks een luier van Saar verschoond.
Martijn stond appeltaart te bakken (deeg nog te mengen enzo).
Ik duwde per ongeluk tijdens het verschonen mijn vinger in Saar's poep.
Martijn was toen bijna klaar met het deeg.
Ik had Saar inmiddels verschoond en mijn vinger even snel aan zo'n Zwitsal doekje afgeveegd.
Martijn vroeg of ik de kom met deeg uit wilde likken.
Ik wilde dat wel. En realiseerde me pas te laat welke vinger ik ervoor had gebruikt.

Dus,

:')

Oh, en waar ik érg blij om ben: M. heeft zorgverlof gekregen O+ Echt heel fijn, want door mijn stofzuigactie van laatst realiseerde ik me pas hoe weinig ik nog kan. Een paar keer per dag onze dochter verschonen en ik heb al veel meer last van mijn buik. Dus na deze week, is M. nog een week of twee extra thuis om voor ons (vooral S. en het huishouden) te kunnen zorgen O+
pi_119391266
:D Coco! :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 19 november 2012 @ 17:23:11 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_119391349
Lekker :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_119391438
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:10 schreef uniekhoorn het volgende:
Wanneer hoor je wat over de examencommissie?

LIjst
o: kwark en vla
t's tomatencremesoep (cup a soup), boterham smeerkaas, 2 appels, peer, halve komkommer, 200 gr wortel
L: 2 boterhammen met kaas en een tomaat, kom kerriesoep met kip en pepertjes, beker melk
t 10 dropjes, sinaawsappel, plak ananas
d spruiten, gebakken rijst met gebakken spekjes en ham, spinazie, augurkjes, sambal
Ik? Weet ik niet :@?
pi_119391533
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:12 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja, die doen er zeker toe. Maar vroeg me af of je het wel eens goed aan hen hebt uitgelegd. Je zou denken dat dat niet zou hoeven, maar soms willen/kunnen mensen die dicht bij je staan het juist niet goed zien, ómdat ze zich niet kunnen voorstellen/willen geloven dat er iets 'mis' is met je. Je ziet er toch goed uit en alles?

Maar boos zijn mag sowieso :Y Gewoon even die gevoelens eruit. Dat is ook wel eens lekker.
Ja is wel zo, maar ik vind het zelf al lastig om te accepteren, laat staan als ik mij zogenaamd aan zou stellen etc etc etc
pi_119391894
quote:
1s.gif Op maandag 19 november 2012 17:27 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja is wel zo, maar ik vind het zelf al lastig om te accepteren, laat staan als ik mij zogenaamd aan zou stellen etc etc etc
Kan ik me voorstellen dat dat lastig is. Al zou ik echt een hekel hebben om een label 'opgeplakt' te krijgen..

Ik ga zo eens een stukje hardlopen, al tijden niet meer gedaan. Dus ben benieuwd hoe dat gaat.
pi_119392224
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:15 schreef Cocotrimonium het volgende:

Dus,

Oh, en waar ik érg blij om ben: M. heeft zorgverlof gekregen O+ Echt heel fijn, want door mijn stofzuigactie van laatst realiseerde ik me pas hoe weinig ik nog kan. Een paar keer per dag onze dochter verschonen en ik heb al veel meer last van mijn buik. Dus na deze week, is M. nog een week of twee extra thuis om voor ons (vooral S. en het huishouden) te kunnen zorgen O+
Lekkere viespeuk.

Toen onze hond gesteriliseerd (*) was, was ze geen brave rustige patient en wij geen strenge baasjes. Dus deed ze veel te druk en wij deden alsof ze vast zelf wel zou weten wat toelaatbaar was. Toen is haar buikvlies beschadigd. Voor straf moest ze toen 3 weken aan een heel kort lijntje en was goddank daarna het buikvlies alsnog voldoende sterk.

Moraal van het verhaal: je baarmoeder opensnijden gaat alleen door het doorsnijden van je buikvlies. Dat buikvlies moet dichtgroeien en dan moet je niet stofzuigen, dingen tillen, vloeren dweilen of met de buurhond ravotten. Doe je dat wel kan je daar echt vreselijk spijt van krijgen.

(*) Technisch gezien is het castreren, maar dan raakt iedereen in de war.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_119392653
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:36 schreef the85mc het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen dat dat lastig is. Al zou ik echt een hekel hebben om een label 'opgeplakt' te krijgen..

Ik ga zo eens een stukje hardlopen, al tijden niet meer gedaan. Dus ben benieuwd hoe dat gaat.
Ik ben de hele situatie zo zat dat ik nu wel blij ben met een stempeltje, kan ik iig coaching krijgen.
pi_119392685
Coco zijn je buikspieren ook niet doorgesneden?
pi_119392815
quote:
4s.gif Op maandag 19 november 2012 17:45 schreef sigme het volgende:

[..]

Lekkere viespeuk.

Toen onze hond gesteriliseerd (*) was, was ze geen brave rustige patient en wij geen strenge baasjes. Dus deed ze veel te druk en wij deden alsof ze vast zelf wel zou weten wat toelaatbaar was. Toen is haar buikvlies beschadigd. Voor straf moest ze toen 3 weken aan een heel kort lijntje en was goddank daarna het buikvlies alsnog voldoende sterk.

Moraal van het verhaal: je baarmoeder opensnijden gaat alleen door het doorsnijden van je buikvlies. Dat buikvlies moet dichtgroeien en dan moet je niet stofzuigen, dingen tillen, vloeren dweilen of met de buurhond ravotten. Doe je dat wel kan je daar echt vreselijk spijt van krijgen.

(*) Technisch gezien is het castreren, maar dan raakt iedereen in de war.
Oh, joh, dat van dat buikvlies enzo had ik me niet eens gerealiseerd. Maar ik heb ook écht mijn lesje geleerd eergisteren. Ben gisteren en vandaag al zo kreupel dat ik het niet waag om nog eens over mijn grenzen heen te gaan.

En ja, onze katten (mannetjes en vrouwtjes) zijn ook allemaal gecastreerd. Mensen denken idd dat alleen mannetjes worden gecastreerd, en vrouwtjes gesteriliseerd. Geen idee waar dat vandaan komt, eigenlijk.

quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:56 schreef Probability het volgende:
Coco zijn je buikspieren ook niet doorgesneden?
Niet allemaal, geloof ik. 'T wordt horizontaal gedaan, heel laag. Zo'n 10-15cm breed is mijn litteken nu.
pi_119392847
Mo, wat een ontzetten rotnieuws, zeg. Heel veel sterkte voor jou en Wolve! :*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_119392920
Prob, veel succes met de coaching! Misschien kun je aan jouw coach vragen naar tips voor begrijpelijke literatuur over ADHD, zodat familie en vrienden het beter kunnen begrijpen en jou steunen.

Lijstje:
O: smoothie sinaasappel/banaan/yoghurt/kaneel, cappuccino
T: gekookt ei
L: sla met champignons, tomaat, komkommer, rode ui, tauge en gemarineerde biefstuk
T: paprika, pecannoten
D: pasta met tomaat, salami, champignon, rode ui, knof en paprika en kaas
T: volle kwark, stuk gerookte kip

Ik vind hem wel goed.
pi_119393046
quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:10 schreef Probability het volgende:

Ik durf te beweren dat ze het goed bedoelen, dat ze ermee willen zeggen dat ze jou niet "anders" vinden. Je bent natuurlijk nu opeens ook niet een ander dan je was.

Verder ga ik alleen maar dit zeggen: sterkte en ik hoop dat je over een tijdje beter uit de voeten kunt omdat er dan een gerichte begeleiding is. :*
pi_119393201
Jeetje, wat een dag is het voor de slankies :{

Mo, de klm reis is inmiddels geboekt? Ik wens jullie veel sterkte :*

Prob, jij ook veel sterkte, zeker met je directe omgeving. Niet raar dat je boos bent. :*

Vervelend dat het voor jou een slechte dag is XM...

quote:
0s.gif Op maandag 19 november 2012 17:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik heb daarstraks een luier van Saar verschoond.
Martijn stond appeltaart te bakken (deeg nog te mengen enzo).
Ik duwde per ongeluk tijdens het verschonen mijn vinger in Saar's poep.
Martijn was toen bijna klaar met het deeg.
Ik had Saar inmiddels verschoond en mijn vinger even snel aan zo'n Zwitsal doekje afgeveegd.
Martijn vroeg of ik de kom met deeg uit wilde likken.
Ik wilde dat wel. En realiseerde me pas te laat welke vinger ik ervoor had gebruikt.

Dus,

:D
pi_119393553
Sterkte, Mo en Wolve. :*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')