quote:
Op maandag 19 november 2012 18:27 schreef Cavalinho het volgende:Ik werk zo hard (aan mezelf

) dat ik al een hele tijd niet online ben geweest. Maar ik moet nu nodig mails doornemen, dus ook meteen Fok maar meepakken.
Ik dacht vandaag nog: Hey Cava is al ff niet geweest. Maar ik wilde het niet posten want dan leek 't net of ik je miste

quote:
Wat die schrijffouten betreft:
Eerlijk is eerlijk, er zit weinig logica in het gebruik van twee schrijfwijzes voor dezelfde klank: IJ en EI. Hoewel je dat in andere talen ook wel tegenkomt (in het portugees is de o en de u beide een oe klank. Maar je ziet dan ook dat ze daar fouten in maken.)Het heeft dus veel te maken met het aanleren van het hele woord op de juiste manier en niet op je gehoor afgaan.
Als je niet vaak nederlands schrijft, is dat dus wel een fout die je makkelijk maakt, heb ik dus zelf gemerkt met "schijt" een aantal topics terug.
Dat een buitenlander daar fouten in maakt, snap ik. De NL taal is niet logisch.
Dat een kind op de basisschool daar fouten in maakt. Snap ik.
Dat een Nederlander van 20+ daar fouten in maakt, die studeert aan een HBO opleiding....... ga je godverdomme eens héél hard schamen!
Zeker in zo'n alledaags woord als WEINIG.
Nou misschien had ik altijd wel VEEL, dat weet ik natuurlijk niet

quote:
Overigens, als ik mail ofzo en het teruglees zie ik het vaak wel dat het niet klopt.
Ik denk dat het schrijven met vooral afkortingen enzo in berichtjes niet echt helpt met de beheersing van het nederlands (of welke taal dan ook)... Wat ze op school doen weet ik verder ook niet, maar ik heb het idee dat er weinig aandacht wordt besteed aan taal?
SMS-taal integraard in schrijftaal ja
Ik typ zelden nog "even". Bijna altijd ff. Moet er echt op letten bij zakelijke mails

Maar goed, daar moet ik ook altijd bij opletten dat ik niet afsluit met xxx ipv M.vr.gr.

Macht der gewoonte.