Er zijn zo veel mensen die op die leeftijd met HBO beginnen. Dat je gefaald hebt slaat echt nergens op.quote:Op maandag 19 november 2012 15:04 schreef HenkXL het volgende:
Logisch dat je vrienden verder zijn op sociaal/werk vlak dan jij. Als je 25 bent en net met een hbo studie begint kan je wel stellen dat je lichtelijk gefaald hebt. Dat terzijde, om verder te komen zul je toch een keer wat moeten afmaken. Wat wil je anders? De rest van je leven als kassakoning bij de lidl werken? Conclusie; doorgaan met die studie en daarnaast proberen wat te werken.
tot 29 studeren vind ik wel erg lang hoor.. ik ben begin november 30 geworden en werk in januari 7 jaar, HBO diploma en prima baanquote:Op maandag 19 november 2012 15:09 schreef Doubtzz het volgende:
Haha, er ontstaat een topic change zo te zien..
Bedankt voor je mening 1410, ik studeer theater en kostuumvormgeving.
Het is echt een geweldige studie alleen merk ik wat tijd voor mezelf en andere dingen te missen.
Als ik door ga wil dat zeggen dat mijn leven tot m'n 28/29ste vooral bestaat uit school (zo'n 50 contacturen per week, thuisopdrachten + weekend werken om geld voor school te verdienen), dat is nogal wat merk ik!
Boeiend, iedereen maakt wel eens spelfouten. Zeker op een forumquote:Op maandag 19 november 2012 14:58 schreef destrovel het volgende:
[..]
Iemand uitlachen om zijn studie en dan zelf "academie" niet goed spellen[ afbeelding ]
Je dacht, joh ik heb er al vijf verknald...da wordt de zesde ook een kansloze studie?quote:Op maandag 19 november 2012 14:48 schreef Doubtzz het volgende:
Hallo iedereen die dit leest,
Ik heb een klein dilemma... of misschien toch een groot!
Al sinds dat ik mijn middelbare school heb afgerond ben ik onzeker over welke studie bij mij past.
Inmiddels ben ik 25, heb ik 5 studies gevolgd (waarvan 1 op mbo niveau afgerond) en ben ik wederom onzeker over mijn huidige studie: Beeldende kunsten aan de Kunstacademie.
Jezus. Natuurlijk hebben jouw leeftijdsgenoten daar tijd voor als ze al klaar zijn en fulltime werken. Wat denk je dat de andere studenten doen (op pretstudies na) die moeten ook maar een bijbaantje nemen, weinig tijd en dan misschien 1/2x per jaar op vakantie. Zo is het leven, school moet je prioriteit zijn daarna de rest.quote:behoefte aan meer tijd voor sociale contacten, een relatie, geld en tijd om te reizen. Wegens de grote studielast en het feit ik alles uit eigen broekzak moet betalen, zijn deze dingen zowat onmogelijk naast school. Het komt er op neer dat mijn leven momenteel uit school bestaat maar mijn vrienden verder gaan (samenwonen etc.), waar ik soms ook behoefte aan heb.
En hetgeen je nu mist, mis je omdat je niet eerder jezelf een schop onder je reet hebt gegeven. Anderen hebben gewoon wel hun tijd nuttig besteed en hebben nu tijd voor andere zaken. Misschien handig om hier iets van te lerenquote:Op maandag 19 november 2012 15:04 schreef HenkXL het volgende:
Logisch dat je vrienden verder zijn op sociaal/werk vlak dan jij. Als je 25 bent en net met een hbo studie begint kan je wel stellen dat je lichtelijk gefaald hebt. Dat terzijde, om verder te komen zul je toch een keer wat moeten afmaken. Wat wil je anders? De rest van je leven als kassakoning bij de lidl werken? Conclusie; doorgaan met die studie en daarnaast proberen wat te werken.
Hoe doen anderen in jouw studie dat dan?quote:Op maandag 19 november 2012 15:09 schreef Doubtzz het volgende:
Het is echt een geweldige studie alleen merk ik wat tijd voor mezelf en andere dingen te missen.
Als ik door ga wil dat zeggen dat mijn leven tot m'n 28/29ste vooral bestaat uit school (zo'n 50 contacturen per week, thuisopdrachten + weekend werken om geld voor school te verdienen), dat is nogal wat merk ik!
Ik ga op m'n 23e ook pas studeren =p Voel me er wel kut over, puur omdat ik later pas 'ga werken' als wat ik gehoopt had hierdoor, maarjah dat heb je met domme keuzes en het belang van school maar niet bevatten op lage leeftijd -_- Zo dom. Maar ach. Beter alsnog nu doen dan niet denk ik zo... Toch?quote:Op maandag 19 november 2012 15:04 schreef HenkXL het volgende:
Dit dus, ts gaat veel geld betalen voor een waardeloze diplomaquote:Op maandag 19 november 2012 16:02 schreef Chahna het volgende:
[..]
Je dacht, joh ik heb er al vijf verknald...da wordt de zesde ook een kansloze studie?
Zelfs met diploma krijg je geen werk, ik zou stoppen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |