abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119359584
Hoi!

Vorige keer werd ik hier erg goed geholpen, dus ik heb opnieuw een klusvraagje!
Wij willen graag een nieuw bed, en aangezien wij een klein huis hebben zonder aparte slaapkamer moet het bed in de woonkamer staan. Nu willen wij een zwevend bed realiseren in langs één van de zijwanden van de kamer, zoals deze:

Alleen wil ik het bed een kwartslag gedraaid, zodat het minder visuele ruimte inneemt. Het bed komt dus met de zijkant tegen de muur. Voor het bed zelf laten we van hout een bedbak maken, zoiets als dit:

Maar dan van sloophout. Deze bak zal zo'n 25 cm boven de grond moeten komen te hangen. Ik wil aan jullie vragen hoe wij de bedbak het beste aan de muur kunnen bevestigen. Als het kan willen we het bed laten steunen op één (of twee) dragende paaltjes, zoals op de eerste foto. Verder zullen er twee touwen om het bed heenkomen, zoals op deze foto:

Maar dan realistischer, uiteraard. En deze touwen willen we het liefst niet dragend maken, maar voor de sier, omdat de muur het bed al zal dragen d.m.v. de bevestiging van de zijkant van de bedbak. Ons huis is uit 1938, dus ik durf niet teveel vertrouwen te hebben in de muren.

Ik hoop dat ik enigszins duidelijk heb kunnen maken wat het idee is en dat jullie mij kunnen helpen met tips!
pi_119360233
Een een lat met ongeveer de lengte van het bed, goed aan de muur bevestigen en daarop de zijkant van het bed 'erop' zetten. Eventueel met een soort van halve U-vorm, zodat de zijkant erin gelegd en eventueel vast gezet kan worden. Succes ^O^.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_119360616
En dat is sterk genoeg? Voor het bed en ons tweeën als we gaan slapen?
Anders inderdaad een heel goed idee! Hoe bevestig je zo'n lat/plank stevig aan de muur?

Dankjewel!
pi_119361035
Ligt denk ik meer aan de constructie c.q. 'kwaliteit' van je bed. Ik zou hem vastzetten met een aantal lange bouten in de muur. Maar aan de twee uiteindes, niet aan de kant van de muur, zou ik wel pootjes neerzetten.
pi_119361236
mischien een staal frame in het bed ombouw verwerken wat op 1 punt op de grond steunt en de andere kant aan de muur,
pi_119361404
Dat waren we sowieso al van plan, ik vind net een foto van hoe wij het soort bedbak dat wij willen:

Maar dan dus met de rechterkant aan de muur bevestigd. Zou dit materiaal goed genoeg zijn?
En er komen dan twee poten aan de linkervoorkant en linkerachterkant, zo'n 20 cm van de randen af.
pi_119362109
quote:
99s.gif Op zondag 18 november 2012 21:36 schreef McSteamy_ het volgende:
Dat waren we sowieso al van plan, ik vind net een foto van hoe wij het soort bedbak dat wij willen:

[ afbeelding ]

Maar dan dus met de rechterkant aan de muur bevestigd. Zou dit materiaal goed genoeg zijn?
En er komen dan twee poten aan de linkervoorkant en linkerachterkant, zo'n 20 cm van de randen af.
ik denk dat hier behoorlijk wat staal verwerkt zit in de binnenkant, anders gaat dit 100% zeker scheef hangen
pi_119362174
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 21:44 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

ik denk dat hier behoorlijk wat staal verwerkt zit in de binnenkant, anders gaat dit 100% zeker scheef hangen
Dat denk ik ook, inclusief een stevige muur en een goede bevestiging.
pi_119362335
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 21:45 schreef poepeneesje het volgende:

[..]

Dat denk ik ook, inclusief een stevige muur en een goede bevestiging.
of zou er stiekem een poot onder zitten, op ongeveer 20cm uit de kant, dan lijkt het of het bed zweeft, maar doet het niet
pi_119362432
Op zondag 18 november 2012 21:47 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

of zou er stiekem een poot onder zitten, op ongeveer 20cm uit de kant, dan lijkt het of het bed zweeft, maar doet het niet
[/quote]

zoiets dus:

maar als je vlakker kijkt:

of zoiets ts:

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2012 21:50:10 ]
pi_119362676
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 21:44 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Het bed op deze foto staat op twee poten:

pi_119362761
quote:
99s.gif Op zondag 18 november 2012 21:51 schreef McSteamy_ het volgende:

[..]

Het bed op deze foto staat op twee poten:

[ afbeelding ]
haha, dat moest idd wel... wil je het echt ...

wacht eens, er zitten voor ook gewoon poten... kijk maar goed :)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-11-2012 21:53:48 ]
pi_119362768
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 21:48 schreef CarltonBanks het volgende:
Op zondag 18 november 2012 21:47 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

zoiets dus:
http://www.trendpoint.nl/Burger/burger%20bed_180x200.jpg

maar als je vlakker kijkt:
http://www.trendpoint.nl/(...)om%20floating%20.jpg

of zoiets ts:
http://picklemedia1.scrip(...)198263020_medium.jpg
[/quote]

Dat is ook zeker een idee, alleen is mijn vriendin bang dat het bed niet stevig genoeg staat op vier van die pootjes, zoals op bovenstaande foto.
pi_119362821
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 21:52 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

haha, dat moest idd wel... wil je het echt ...

wacht eens, er zitten voor ook gewoon poten... kijk maar goed :)
Haha, ik zie het, briljant.
pi_119363034
Deze website zegt echter wel dat het bed nog aan de muur gemonteerd moet worden, is dat dan sowieso nodig voor stevigheid o.i.d.?
  zondag 18 november 2012 @ 22:15:46 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_119364634
Als je die pootjes zo naar binnen zet, en je zet het bed niet aan een kant vast, dan kiept het bed als je op de rand gaat zitten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_119364807
Ah, da's logisch. Onze muur is echter - volgens mij - niet heel stevig. Is de kans dan groot dat de muur beschadigt als het bed hieraan bevestigd is en je gaat op de rand zitten?
pi_119365667
Waarom wil je het perse zwevend hebben? Je kan ten eerste je bed nooit even aan de kant schuiven om eens schoon te maken eronder, en ten tweede zou ik de ruimte onder mijn bed veel nuttiger maken als er weinig ruimte is in de kamer
  maandag 19 november 2012 @ 13:58:22 #19
6468 zuigmarmot
Kratjes kunnen nu ook voorin
pi_119382603
Zo'n constructie maken dat je bed zweeft kan, met een goede stalen constructie, dit is ook nog wel goed zelf te lassen. In de muur maken met chemische ankers van voldoende dikte is ook mogelijk....maaar....

het merendeel van de muren kan dit niet dragen i.v.m. het moment wat op die steunpunten komt.

alleen een hard-betonnen draagmuur van voldoende dikte waarschijnlijk, de binnenmuur van een spouwmuur (cenntenbeton) of een normaale binnenmuur (ytong) redden dit zeker niet.
Als je het per se zwevend wil hebben dien je tog aan een constructie et touwen/kettingen aan het uiteinde te denken (dus het hoofdeinde wel door de muur ondersteund)

dit doet e denken aan toen ik nog in a'dam in een oud pand woonde in een klein appartementje, toen heb ik ooit eens een uittrekbare waslijn opgehangen. Ik merkte dat natte was, bv natte lakens en natte dekbedovertrekken toch redelijk wat wegen. Ik had de waslein toen stevig vastgeset met keilbouten in de muur. Die nacht schrok ik wakker van redelijk kabaal, wat bleek de waslijn was naar beneden gekomen met een groot stuk muur, waar de keilbouten nog netjes in zaten

[ Bericht 26% gewijzigd door zuigmarmot op 19-11-2012 15:28:52 ]
Reverend John Hicks: No. Those creatures were demons, creatures of
Satan inhabiting the bodies of our dead. And the demons are still
loose in this world, and the dead must be spiked.
pi_119395215
Oh, wat erg! Hoe heb je toen je muur gemaakt?

Ik ben er inmiddels achter dat het bed helemaal niet vastgemaakt hoeft te worden aan de muur. Schijnbaar heeft het bed twee zware stalen draagbalken, waardoor het veel gewicht aan kan. Het staat dus alleen op de vier poten. Probleem helemaal opgelost, want dan hoeft de muur niets te 'dragen'. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat hij dat aan had gekund..
pi_119395304
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 22:29 schreef deadly_kiss het volgende:
Waarom wil je het perse zwevend hebben? Je kan ten eerste je bed nooit even aan de kant schuiven om eens schoon te maken eronder, en ten tweede zou ik de ruimte onder mijn bed veel nuttiger maken als er weinig ruimte is in de kamer
De kamer an sich is in principe best groot, het is alleen ook de woonkamer, dus het bed moet het liefst zo weinig mogelijk ruimte innemen en toch wel heel leuk/gaaf zijn, omdat het in je woonkamer staat. We kunnen onze spullen verder prima kwijt, dus de 1.40m x 2.00m die het bed inneemt is geen ruimte die we dubbel moeten gebruiken. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')