abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119340281
Vorige delen

Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Ma'an News - Sky News - Ynetnews

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

pi_119340312
TT ging mis on so many levels :') :').
Excuus zit op mijn telefoon haha.
pi_119340358
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja, ik kan natuurlijk ook een hele lap tekst typen, met inhoudelijk alleen maar onzin, zoals jij dat net deed. Dan lijkt het allemaal intelligent wat ik typ. Ik bedoel Assad en Saddam islamitische leiders noemen enzo.. _O-
Je noemt hen geen Islamitische leiders? _O- Jongens het wordt toch steeds grappiger...Ik dacht dat Kees22 het hoogtepunt was maar deze mutant steekt er toch een beetje bovenuit :D

Weerleg mij eens in plaats van bullshit te praten. En anders rot je op van dit topic :*
#freefrederike
pi_119340360
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:34 schreef DeParo het volgende:
:D

Weet iemand nog meer streams dan alleen deze 2? (die nu trouwens even geen gaza beelden laten zien)

http://reuters.livestation.com/demo
http://rt.com/s/swf/playe(...)flv&abouttext=Russia
Ich hock in meinem Bonker
  zondag 18 november 2012 @ 13:36:14 #5
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_119340362
Dit is puur een analyse van de huidige omstandigheden en mijn persoonlijke mening.

Persoonlijk denk ik dat er sowieso meer gaande is dan wat wij allemaal op tv zien van beide kanten.

Israel zegt eerst pas te stoppen wanneer Hamas geknield om vergevenis gaat vragen. Uiteindelijk wordt Tel Aviv meerdere malen aangevallen en geraakt. Israel gaat over naar onderhandelingen en blijven doorvechten met Hamas.

Hamas claimt dat het een vliegtuig neer heeft laten storten en vandaag op Al Jazeera verschijnt er een bericht dat Hamas een Israelische oorlogsboot heeft laten zinken. Hiervan wordt geen beeldmateriaal gepubliceerd en wat wel gepubliceerd is, maakt niet duidelijk of een vliegtuig neer is gestort of niet.

Israel zegt dat er geen vliegtuig neer is gestort.

In ieder geval, Hamas heeft Jeruzalem met raketten bestookt en claimt de Knesset geraakt te hebben. Israel claimt dat 1 raket buiten Jeruzalem is gevallen en de volgende avond wordt het regeringsgebouw van Gaza aangevallen. Meerdere explosies zijn toen in Jeruzalem gehoord en de luchtsirene ging af. Dat geeft aan dat meer dan 1 raket is gevuurd.

Tel Aviv wordt nog steeds aangevallen en doelen worden geraakt, de Iron Dome houdt niet alles tegen in Tel Aviv.

Grondtroepen worden massaal gemobiliseerd, wat dus aangeeft dat alles niet volgens plan de van Netanyahu is gegaan.

Israel heeft duidelijk alles verkeerd ingeschat in de huidige conflict. Wat als een verkiezinig-promo beschouwd moest worden is uitgelopen tot verassingen vanuit de kant van Hamas waarin de 2 harten geraakt zijn.

Israel had eerst de zelfvertrouwen om Hamas compleet te vernederen maar dat is uiteindelijk niet gelukt. Het had een korte conflict moeten zijn, maar is uiteindelijk langer gaan duren door deze verassingen.

Wat als Israel nu stopt met aanvallen? Wordt Hamas NOG sterker? In ieder geval wordt Tel Aviv niet meer aangevallen.

Maar moet Israel nu verder gaan met aanvallen? Je wilt niet dat Hamas sterker wordt en het is totaal vernederend dat Tel Aviv, de hoofdstad van het "superieure" staat Israel aangevallen wordt door een stel primitievelingen.

Dat kan misschien verklaren waarom Israel twijfelt over een staak-het-vuren. De ene keer gaan ze aan tafel, de andere keer gaan ze verder met dreigen.

Hamas is ook aan twijfelen om een staat-het-vuren te tekenen. Ten eerste willen zij garanties dat Israel geen illegale activiteiten meer doet zoals het illegaal bouwen van huizen. Ten tweede, ze zien het als een kans om het iets meer te escaleren nu Israel psychologisch geschokt is door de vooruitgang van hun eigen arsenaal en de aanvallen op Tel Aviv.

Israel kan ook niet toegeven en bekend maken dat zulke belangrijke spots zijn geraakt door het primitieve Hamas. Zoals de Knesset en Tel Aviv. Dat zal de soldaten en de bevolking nog meer een psychologische dip geven. Want hoe kun je nou verliezen van primitievelingen? Als dat allemaal aan de wereld wordt laten gezien, dan schaadt het de imago van de onverslaanbare Israel en zal het uiteindelijk leiden tot de negatieve uitslag voor Netanyahu en co in de komende verkiezingen. En dat mag natuurlijk niet, omdat de basis van dit conflict op het idee steunde om een boost te geven bij de komende verkiezingen zodat Netanyahu wint. Dus no way, dat je het "schande" laat zien om uiteindelijk te verliezen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  † In Memoriam † zondag 18 november 2012 @ 13:36:28 #6
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_119340371
quote:
UK Foreign Secretary William Hague warned that a ground invasion would cost Israel international support.

Speaking to Sky News, Mr Hague said the Hamas movement which governs Gaza bears "principal responsibility" for the current conflict.

"The Prime Minister and I have both stressed to our Israeli counterparts that a ground invasion of Gaza would lose Israel a lot of the international support and sympathy they have in this situation," he said.
.. kwam van het land dat op valse voorwendselen Irak binnen viel.
Wat een plaat voor de kop.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_119340403
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 13:36 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Je noemt hen geen Islamitische leiders? _O- Jongens het wordt toch steeds grappiger...Ik dacht dat Kees22 het hoogtepunt was maar deze mutant steekt er toch een beetje bovenuit :D

Weerleg mij eens in plaats van bullshit te praten. En anders rot je op van dit topic :*
Onzin valt niet te weerleggen. Probeer eens de Protocollen van de wijzen van Zion te weerleggen? Jouw onzin is niet veel anders. Behalve dan dat de ene insteek anti-semitisch is, en het andere anti-islamitisch.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119340405
@Mutant, zo zo, welke stad maak jij dan onveilig? Maar mijn kolonistenvriendjes vroegen gisteren nog waarom hun Palestijnse buren telkens weer hun huissleutels kwamen inleveren om daar vervolgens boos over te worden!
  zondag 18 november 2012 @ 13:38:17 #9
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119340412
Hartelijk 100ste Palestina&Israël iedereen *O* :')
pi_119340456
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:38 schreef DeParo het volgende:
@Mutant, zo zo, welke stad maak jij dan onveilig? Maar mijn kolonistenvriendjes vroegen gisteren nog waarom hun Palestijnse buren telkens weer hun huissleutels kwamen inleveren om daar vervolgens boos over te worden!
Ik maak geen steden onveilig. Dat terzijde, omdat de Palestijnse buren de sleutel onder dwang kwamen inleveren.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 18 november 2012 @ 13:39:52 #11
137562 rakotto
pi_119340465
quote:

[..]

Noem je Assad en Saddam Islamitsche leiders? Serieus? Kon je het niet compleet maken om Mubarak ook een Islamitsche leider te noemen? :D
  zondag 18 november 2012 @ 13:39:54 #12
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_119340467
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:34 schreef DeParo het volgende:
Fixed
pi_119340490
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:39 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Fixed
Dank ;) ;).
pi_119340524
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:39 schreef rakotto het volgende:

[..]

Noem je Assad en Saddam Islamitsche leiders? Serieus? Kon je het niet compleet maken om Mubarak ook een Islamitsche leider te noemen? :D
Sommige mensen zijn echt verloren. Bij PizzaMizza heb ik de hoop opgegeven. Ik denk dat DeParo nog enigszins voor wat realisme vatbaar is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119340538
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onzin valt niet te weerleggen. Probeer eens de Protocollen van de wijzen van Zion te weerleggen? Jouw onzin is niet veel anders. Behalve dan dat de ene insteek anti-semitisch is, en het andere anti-islamitisch.
Het klopt inderdaad dat mijn argumenten niet te weerleggen zijn, het zijn namelijk feiten, die zijn idd niet te weerleggen.
#freefrederike
pi_119340559
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:39 schreef rakotto het volgende:

[..]

Volgens mij is hier sprake van een miscommunicatie. Ik bedoelde het niet als in geestelijk zeer hoog, maar in de vorm een leider die moslim is. Hoe moet ik dat anders noemen? Een leider van een land waarvan de meerderheid moslim is? Zo goed?
#freefrederike
pi_119340566
Zondag rustdag doet veel mensen goed.
  zondag 18 november 2012 @ 13:45:43 #18
137562 rakotto
pi_119340595
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 13:43 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Volgens mij is hier sprake van een miscommunicatie. Ik bedoelde het niet als in geestelijk zeer hoog, maar in de vorm een leider die moslim is. Hoe moet ik dat anders noemen? Een leider van een land waarvan de meerderheid moslim is? Zo goed?
Dat gaat de betere kant op. Een "Islamitische" leider is een leider die de ideologie van de Islam gebruikt om zijn land te leiden. Zoals Morsi bijvoorbeeld.
  zondag 18 november 2012 @ 13:46:02 #19
343757 BorisDeLul
Komt hier niet meer
pi_119340603
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:36 schreef rakotto het volgende:
Dit is puur een analyse van de huidige omstandigheden en mijn persoonlijke mening.

Persoonlijk denk ik dat er sowieso meer gaande is dan wat wij allemaal op tv zien van beide kanten.

Israel zegt eerst pas te stoppen wanneer Hamas geknield om vergevenis gaat vragen. Uiteindelijk wordt Tel Aviv meerdere malen aangevallen en geraakt. Israel gaat over naar onderhandelingen en blijven doorvechten met Hamas.

Hamas claimt dat het een vliegtuig neer heeft laten storten en vandaag op Al Jazeera verschijnt er een bericht dat Hamas een Israelische oorlogsboot heeft laten zinken. Hiervan wordt geen beeldmateriaal gepubliceerd en wat wel gepubliceerd is, maakt niet duidelijk of een vliegtuig neer is gestort of niet.

In ieder geval, Hamas heeft Jeruzalem met raketten bestookt en claimt de Knesset geraakt te hebben. Israel claimt dat 1 raket buiten Jeruzalem is gevallen en de volgende avond wordt het regeringsgebouw van Gaza aangevallen. Meerdere explosies zijn toen in Jeruzalem gehoord en de luchtsirene ging af. Dat geeft aan dat meer dan 1 raket is gevuurd.

Tel Aviv wordt nog steeds aangevallen en doelen worden geraakt, de Iron Dome houdt niet alles tegen in Tel Aviv.

Grondtroepen worden massaal gemobiliseerd, wat dus aangeeft dat alles niet volgens plan de van Netanyahu is gegaan.

Israel heeft duidelijk alles verkeerd ingeschat in de huidige conflict. Wat als een verkiezinig-promo beschouwd moest worden is uitgelopen tot verassingen vanuit de kant van Hamas waarin de 2 harten geraakt zijn.

Israel had eerst de zelfvertrouwen om Hamas compleet te vernederen maar dat is uiteindelijk niet gelukt. Het had een korte conflict moeten zijn, maar is uiteindelijk langer gaan duren door deze verassingen.

Wat als Israel nu stopt met aanvallen? Wordt Hamas NOG sterker? In ieder geval wordt Tel Aviv niet meer aangevallen.

Maar moet Israel nu verder gaan met aanvallen? Je wilt niet dat Hamas sterker wordt en het is totaal vernederend dat Tel Aviv, de hoofdstad van het "superieure" staat Israel aangevallen wordt door een stel primitievelingen.

Dat kan misschien verklaren waarom Israel twijfelt over een staak-het-vuren. De ene keer gaan ze aan tafel, de andere keer gaan ze verder met dreigen.

Hamas is ook aan twijfelen om een staat-het-vuren te tekenen. Ten eerste willen zij garanties dat Israel geen illegale activiteiten meer doet zoals het illegaal bouwen van huizen. Ten tweede, ze zien het als een kans om het iets meer te escaleren nu Israel psychologisch geschokt is door de vooruitgang van hun eigen arsenaal en de aanvallen op Tel Aviv.

Israel kan ook niet toegeven en bekend maken dat zulke belangrijke spots zijn geraakt door het primitieve Hamas. Zoals de Knesset en Tel Aviv. Dat zal de soldaten en de bevolking nog meer een psychologische dip geven. Want hoe kun je nou verliezen van primitievelingen? Als dat allemaal aan de wereld wordt laten gezien, dan schaadt het de imago van de onverslaanbare Israel en zal het uiteindelijk leiden tot de negatieve uitslag voor Netanyahu en co in de komende verkiezingen. En dat mag natuurlijk niet, omdat de basis van dit conflict op het idee steunde om een boost te geven bij de komende verkiezingen zodat Netanyahu wint. Dus no way, dat je het "schande" laat zien om uiteindelijk te verliezen.
Als dit waar is, dan is er een groot probleem. Want als zowel Hezbollah als Hamas een overwinning behalen in relatief korte tijd, dan komt het moment dichterbij dat de handschoen uit moet. En wat dat betekent, daar wil ik liever niet aan denken :{
pi_119340656
quote:
9s.gif Op zondag 18 november 2012 13:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn echt verloren. Bij PizzaMizza heb ik de hoop opgegeven. Ik denk dat DeParo nog enigszins voor wat realisme vatbaar is.
Je hebt aan allebei de kanten natuurlijk mensen er bovenuit steken qua mening (zie Kees bijvoorbeeld).

Verder ben ik van mening dat dit niet los gezien kan worden van wat er voor de rest in het Midden - Oosten gebeurd (Arabische lente, Atoombom Iran, hele andere verhouding in het Midden - Oosten die uiteindelijk een grootschalig conflict onomkeerbaar maken).

Dit heb ik in een vorige post in het vorige deel al duidelijk en uitgebreid toegelicht.

Daarom is dit belangrijk nieuws:
Vannacht voor de 2de keer beschietingen vanuit Syrië richting Israël..
pi_119340657
quote:
14s.gif Op zondag 18 november 2012 13:43 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Er is geen sprake van een miscommunicatie. Jij gebruikt de verkeerde term. Verder is het grappig dat je de leiders van de extreem-seculiere Baath partijen nu juist als Islamitische leiders bestempelt. Daarnaast blijkt nu, uit deze post - in samenhang met je andere post, dat je tegen een leider bent met een islamitische achtergrond. Dat is net zo goed ridicuul en achterlijk. Dat is net zoiets als zeggen dat een man met een Joodse achtergrond geen leider van Israel mag zijn, of een man met een Christelijke achtergrond de leider van Amerika.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119340695
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:45 schreef rakotto het volgende:

[..]

Dat gaat de betere kant op. Een "Islamitische" leider is een leider die de ideologie van de Islam gebruikt om zijn land te leiden. Zoals Morsi bijvoorbeeld.
Geef mij dan een juiste naam voor een leider die moslim is..Dan gebruik ik dat voortaan.
#freefrederike
pi_119340704
quote:

[..]

And the award goes to..
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_119340730
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:36 schreef rakotto het volgende:

Sorry maar dit is echt onzin. Tel Aviv is niet eens de hoofdstad van Israel. dus ik weet niet of ik de rest wel zou moeten serieus nemen..
#freefrederike
pi_119340740
quote:
0s.gif Op zondag 18 november 2012 13:47 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je hebt aan allebei de kanten natuurlijk mensen er bovenuit steken qua mening (zie Kees bijvoorbeeld).

Verder ben ik van mening dat dit niet los gezien kan worden van wat er voor de rest in het Midden - Oosten gebeurd (Arabische lente, Atoombom Iran, hele andere verhouding in het Midden - Oosten die uiteindelijk een grootschalig conflict onomkeerbaar maken).

Dit heb ik in een vorige post in het vorige deel al duidelijk en uitgebreid toegelicht.

Daarom is dit belangrijk nieuws:
Vannacht voor de 2de keer beschietingen vanuit Syrië richting Israël..
Uit niets blijkt dat de beschietingen vanuit Syrie daadwerkelijk gericht waren op Israel. Er is daar zelf een oorlog gaande, met projectielen die alle kanten op gaan. Zoals Turkije. Verder waren de Arabische staten zich juist aan het richten op Iran, nu is die aandacht verzwakt - en gaan alle ogen weer richting Israel. Jammer, want Israel had goede zaken kunnen doen met de Arabieren door gezamenlijk met hen tegen Iran op te treden. De Arabische lente heeft te maken met het falende interne beleid in veel Arabische landen, niet zozeer met Israel of Iran dus.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')