Speelde tegen Chelsea Ghana wel centraal achterin.quote:Bazoer geniet in Amsterdam
Riechedly Bazoer mocht in de tweede wedstrijd van Ajax A1 in de basis starten. Hij viel goed in tegen Borussia Mönchengladbach en kreeg daarom tegen Ajax Cape Town de kans vanaf het begin. Bazoer speelde zwak, nonchalant en was soms onzichtbaar. Toch heeft de 16-jarige verdediger het ‘uitstekend naar zijn zin’ in Amsterdam.
Het van PSV overgenomen talent kreeg veel belangstelling in de pers toen hij naar Ajax kwam. Er was ook veel kritiek op deze keuze. Vooral uit het PSV-kamp. Bazoer hierover: “Ik sta sterk in m’n schoenen en wist dat ik dat allemaal over me heen zou krijgen. Via Twitter zeiden fans uit Eindhoven dat ze mijn benen wilden breken. Toch heb ik met Ajax voor mezelf gekozen. Hier breken talenten sneller door namelijk.”
In het duel tegen Ajax Cape Town voetbalde Bazoer op het middenveld. Het affiche eindigde in een 0-0 gelijkspel. In de as van het veld kon Bazoer geen potten breken. Halverwege kreeg hij zelfs geel na een harde charge met twee benen vooruit. Even daarvoor had de in Utrecht geboren jongeling de bal verloren en wilde hij dit in overenthousiasme goedmaken. De scheidsrechter bestrafte dat met een prent.
Ook scout Piet de Visser zag dat Bazoer een vrij vlakke pot speelde. “Ajax wil hem volgens mij omscholen tot middenvelder. Dat is natuurlijk het proberen waard. Nu liep dat niet heel soepel.”
Zelf richt de jongeling zich op dit moment op de positie van verdedigende middenvelder. “Ik sluit in de zomer aan bij de selectie van Ajax 1. Weet natuurlijk nog niet precies waar ik uiteindelijk terecht kom. Maar als ik de kans krijg bij Frank de Boer ”
Ajax A1 speelt zondagmiddag om 17:00 de derde en waarschijnlijk laatste wedstrijd van deze Copa. Dan treedt het aan tegen Chelsea Ghana. Of Bazoer dan speelt is nog onzeker.
Dat haarquote:Op zondag 19 mei 2013 18:59 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Speelde tegen Chelsea Ghana wel centraal achterin.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:53 schreef Doublepain het volgende:
Volgend jaar een foto van zijn huilende gezicht als PSV voor de 2de keer kampioen gaat worden
quote:De A1 begon niet goed aan de wedstrijd en dat resulteerde al snel in een 2-0 achterstand tegen de leeftijdsgenoten uit Brazilie. De aansluitingstreffer van Riechedly Bazoer zorgde echter voor de ommekeer. De van PSV overgenomen speler nam de A1 bij de hand en liet zien waarom hij de potentie heeft om uit te groeien tot een volwaardig eerste elftalspeler en scoorde fraai de 1-2.
quote:Interview Bazoer
Riechedly Bazoer heeft de keuze gemaakt om komend seizoen zijn opleiding te vervolgen bij Ajax in plaats van PSV. Deze overstap heeft behoorlijk wat ophef veroorzaakt. Door de keuze eind november bekend te maken en hij vervolgens noodgedwongen moest stoppen bij PSV, mocht Riechedly geen officiële wedstrijden spelen voor Ajax. Maar dat betekent niet dat hij heeft stil gezeten. Het tegenovergestelde is juist het geval. Hij heeft zich uitstekend ontwikkeld de laatste maanden in oefenwedstrijden en op de trainingen, en daardoor grote sprongen gemaakt. Zowel op sportief als persoonlijk vlak.
Je mocht geen wedstrijden spelen. Wat heb je de afgelopen maanden bij Ajax gedaan?
Ik heb bijna elke dag veel getraind om sterker en beter te worden. Bij Ajax wordt veel individueel getraind, daar heb ik super veel aan gehad. Mijn sterke punten zijn nog meer een wapen geworden en aan mijn zwakke punten hebben we veel gewerkt.
Je bent overgestapt van de ene naar de andere topclub. Bevalt de overstap?
Het was een hele hectische periode voor mij en de familie. Ik heb na goed overleg met mijn broer en familie weloverwogen deze beslissing genomen. PSV is een fantastische club maar mijn droom is om profvoetballer te worden en mijn gevoel is dat ik die kans sneller krijg bij Ajax. Daarbij sprak het technische verhaal ons zeer aan.
Wat is het grootste verschil tussen PSV en Ajax tot nu toe?
Ik vind het een grote motivatie dat er zoveel oud-profspelers bij de club actief zijn en elke dag met mij bezig zijn om me beter te maken. Dat merk je aan alles! Het grootste verschil merk ik echter met name in de beleving van de tegenstanders of hun fans als ze tegen Ajax moeten spelen. De wil om te winnen van Ajax is zo groot dat ik daar wel even aan moest wennen.
Wat voor soort trainingen heb je gehad de afgelopen maanden?
Bij Ajax wordt er, veel en intensief, individueel getraind. De trainingen zijn gericht op je positie in het veld. Dan moet je denken aan situaties die voor mij vaak voor zullen komen tijdens een wedstrijd. Daarnaast heb ik veel getraind op mijn crosspass, op afstandschoten vanuit de tweede lijn, snelheid en koppen.
Wat verwacht je van volgend seizoen?
Allereerst ben ik superblij dat ik weer in officiële wedstrijden kan voetballen. Ik heb in het afgelopen halfjaar keihard aan mezelf gewerkt en nu is het tijd om het te laten zien op het veld. Ik mag gelukkig op 24 juni beginnen bij meneer De Boer en ga daar mijn uiterste best doen om zolang mogelijk bij het eerste te blijven.
Irchandly Bazoer (broer en tevens begeleider van de speler) hield Riechedly de afgelopen maanden nauwlettend in de gaten. Samen met zijn collega’s van Forza Sports Group zorgt hij ervoor dat Riechedly zich volledig op voetbal kan focussen. Riechedly Bazoer geldt als één van de grotere talenten van zijn leeftijdscategorie. Niet alleen in Nederland, maar ook in Europa. Hij werd op vijftienjarige leeftijd al Europees kampioen met het Nederlands Elftal onder 17 jaar. Bij Ajax zijn ze zeer tevreden over de manier waarop hij zich heeft ontwikkeld de laatste maanden. Onder andere Marc Overmars, Wim Jonk en hoofdtrainer Frank de Boer zijn overtuigd van de kwaliteiten van de jonge Bazoer. Op basis van hun mening zal hij dan ook deze zomer aansluiten bij de A-selectie voor de voorbereiding op het nieuwe seizoen.
quote:16-jarige Bazoer leert en geniet
Het is een rol die ooit Clarence Seedorf bij Ajax bekleedde. Ook Christian Eriksen was een paar jaar terug de benjamin van de groep. Dit seizoen is die rol voorbehouden aan Riechedly Bazoer. De 16-jarige verdediger is met afstand de jongste op het trainingsveld. Ajax.nl volgde hem tijdens de eerste dag van het trainingskamp in Oostenrijk.
Precies op de dag dat zijn contract bij Ajax officieel inging, stapte Bazoer maandagochtend met Ajax in het vliegtuig richting Oostenrijk. Na een week trainingsarbeid op de Toekomst - en zijn officieuze debuut in Ajax 1 - krijgt de jeugdinternational deze week op ruim 950 kilometer afstand van Amsterdam de kans om zich aan Frank de Boer te laten zien. Vol verwachting begon hij maandag aan de eerste training op het veld van gastheer SSV Neustift.
Ergens op de snelweg tussen Putten en Amsterdam kreeg Bazoer afgelopen zaterdag te horen dat er voor hem een plaats in het vliegtuig naar Oostenrijk was gereserveerd. Het was ongeveer een uur nadat Frank de Boer tegen de pers zei dat Bazoer 'heel volwassen' had gespeeld tijdens het eerste oefenduel van de voorbereiding. ,,Zeker als je bedenkt dat hij pas 16 jaar is”, voegde de 112-voudig international eraan toe. ,,Natuurlijk is het mooi als Frank de Boer dat over je zegt. Ik vat het als een compliment op. Het motiveert me om zo door te gaan."
Ruim een halfjaar na het ondertekenen van zijn driejarige contract bij Ajax mag Bazoer vanaf nu ook officiële wedstrijden spelen. Na zijn overgang uit de jeugdopleiding van PSV moest het toptalent wegens regelgeving van de KNVB tot het seizoen 2013-2014 wachten voordat hij officiële wedstrijden voor zijn nieuwe club mag spelen. Toch ziet Bazoer deze week niet als een nieuwe start. ,,Ik heb het afgelopen halfjaar al geregeld met het eerste elftal meegetraind, dus de meeste van de spelers ken ik inmiddels vrij aardig. Ik ben heel goed opgevangen door iedereen binnen de groep.”
Bazoer startte de voorbereiding op het nieuwe seizoen vorige week samen met een jeugdig Ajax op de Toekomst. De selectie bestond bij afwezigheid van de internationals uit een mix van Ajax 1 en Jong Ajax. Vanaf deze week ziet de samenstelling er duidelijk anders uit. De terugkeer van tien (jeugd)internationals heeft logischerwijs invloed op het niveau van de trainingen, zo merkte ook Bazoer maandagmiddag toen de eerste oefensessie op Oostenrijkse bodem voorbij was. ,,Ze tillen het niveau van de training direct omhoog. Daar kan ik als jonge speler alleen maar heel veel van leren. Daarnaast geniet ik er ook van. Prachtig dat ik dit nu al mag meemaken.”
In de groep van 23 spelers en drie keepers springen twee namen eruit voor Bazoer. Allereerst is dat Kenny Tete. De 17-jarige rechtsback is behalve 'collega-benjamin' ook zijn kamergenoot in Oostenrijk. ,,Ik ken Kenny al een tijdje. We trekken veel samen op. Bij het Nederlands elftal onder 17 jaar zijn we ook teamgenoten. We hebben dus al het nodige met elkaar meegemaakt.” De andere naam is Christian Poulsen. De ervaren Deen (33) is ruim twee keer zo oud als Bazoer. Afgelopen week ontfermde hij zich geregeld over Bazoer. ,,Hij is een echte ‘routinier’ zoals Frank de Boer hem noemt. Hij heeft alles al een keer meegemaakt en straalt dat ook uit. Afgelopen week heb ik een paar keer met hem gesproken. Ik ben ervan overtuigd dat ik de komende tijd veel van hem ga leren.”
Niet veel eigenlijk, ik wil wel even bijhouden hoe het gaat met PSV jeugd Bazoerquote:Op woensdag 3 juli 2013 00:38 schreef Tjacka het volgende:
ik lees het wel hoor Davy.
sinds wanneer heb jij interesse in de ajax-jeugd?
dat posten in andere topics moet hij toch vooral zelf doen, maar dat doet hij ook welquote:Op dinsdag 2 juli 2013 23:28 schreef Dj_Day-V het volgende:
Ik post even hier zodat het niet lijkt alsof j0rdiii alleen hier post.
goed natuurlijk, maar het was ook wel duidelijk dat hij toe was aan een stapje hogeropquote:Op woensdag 3 juli 2013 01:24 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Niet veel eigenlijk, ik wil wel even bijhouden hoe het gaat met PSV jeugd Bazoer
quote:Op dinsdag 2 juli 2013 19:32 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Mag al weer naar huis, wel jammer. Hopelijk krijgt ie weer een kans in de toekomst. Toch wel trots op een van de grootste talenten die PSV voortgebracht heeft en hopelijk in de toekomst voor veel geld weggaat. (klein % naar PSVquote:Bazoer en Tete vallen af voor trainingskamp Ajax in De Lutte
Voor Riechedly Bazoer zit zijn eerste periode bij het eerste elftal van Ajax er op. De pas zestienjarige verdediger annex middenvelder kreeg in de beginfase van de voorbereiding een kans bij de selectie van Frank de Boer, maar nu de internationals zijn teruggekeerd, is Bazoer afgevallen. Datzelfde geldt voor rechtsback Kenny Tete, die net als Bazoer voor het eerst bij de groep zat.
/
De Boer maakte vorige week al bekend dat er een schifting zou plaatsvinden in zijn selectie. Ajax maakt zondag op de website van de club bekend met welke 24 spelers het op trainingskamp naar De Lutte gaat en Bazoer en Tete zitten niet meer bij de groep. Ajax gaat met 22 spelers en twee keepers naar De Lutte: derde doelman Mickey van der Hart ontbreekt vanwege het EK Onder 19 in Litouwen.
In de selectie van De Boer zitten (uiteraard) ook nieuwkomers Bojan Krkic en Mike van der Hoorn, die zaterdag tegen RKC Waalwijk hun debuut voor Ajax maakten. De landskampioen oefent vrijdag in Emmen tegen Osasuna en nog op dezelfde dag in het Duitse Meppen tegen Werder Bremen. Dit zijn voor Ajax de laatste wedstrijden van de voorbereiding: op 27 juli wacht de strijd om de Johan Cruijff Schaal, tegen AZ.
Wel jammer dat hij nu niet bij PSV zit aangezien Hendrix en Brenet nu genoeg kansen krijgenquote:Op zondag 14 juli 2013 13:15 schreef Doublepain het volgende:
[..]
[..]
Mag al weer naar huis, wel jammer. Hopelijk krijgt ie weer een kans in de toekomst. Toch wel trots op een van de grootste talenten die PSV voortgebracht heeft en hopelijk in de toekomst voor veel geld weggaat. (klein % naar PSV)
Ja, de huur van Rekik straalt wel een hoop vertrouwen in je jeugd uit ja.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:31 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Wel jammer dat hij nu niet bij PSV zit aangezien Hendrix en Brenet nu genoeg kansen krijgen
Nu ervaring opdoen, en volgend jaar staan ze er meteen. Topbeleidquote:Op zondag 14 juli 2013 13:33 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, de huur van Rekik straalt wel een hoop vertrouwen in je jeugd uit ja.
Halen ze een verdediger is het nog niet goedquote:Op zondag 14 juli 2013 13:33 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, de huur van Rekik straalt wel een hoop vertrouwen in je jeugd uit ja.
Rekik staat er volgend jaar niet meer hoor.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:37 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Nu ervaring opdoen, en volgend jaar staan ze er meteen. Topbeleid
Beide dingen heb ik nooit geroepen, ik wacht rustig af op een inhoudelijke reactie; neem gerust de tijd.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:40 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Halen ze een verdediger is het nog niet goed
Zetten ze eigen jeugd erin, is het weer te jong en onervaren.
Altijd wel iets met jullie
Huren is het domste wat je kunt doen. Is gewoon het probleem vooruitschuiven. PSV heeft toch wel genoeg geld om een goede CV te kopen? Kom op man.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:40 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Halen ze een verdediger is het nog niet goed
Zetten ze eigen jeugd erin, is het weer te jong en onervaren.
Altijd wel iets met jullie
GGMM, Davy gaat nu het register opentrekken.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:41 schreef GGMM het volgende:
[..]
Beide dingen heb ik nooit geroepen, ik wacht rustig af op een inhoudelijke reactie; neem gerust de tijd.
Mwa, huren is best prima om een gat op te vullen in je selectie, zeker als je nog geen jeugd hebt.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:43 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Huren is het domste wat je kunt doen. Is gewoon het probleem vooruitschuiven. PSV heeft toch wel genoeg geld om een goede CV te kopen? Kom op man.
Bij PSV is de verdediging toch een chronische ziekte, lijkt me belangrijker dat je daar eerst aan gaat timmeren dan dat je weer een aanvallertje gaat halen. Vind huren geen goede oplossing omdat ze dan volgend jaar wéér een oplossing moeten bedenken. Het lijkt me handiger als je voor de komende jaren gewoon zekerheid hebt ipv onzekerheid op dat gebied.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:43 schreef GGMM het volgende:
[..]
Mwa, huren is best prima om een gat op te vullen in je selectie, zeker als je nog geen jeugd hebt.
Maar om dan te stellen dat toch de jeugd daar gaat spelen is een beetje dom natuurlijk.
Hendrix welquote:Op zondag 14 juli 2013 13:41 schreef Typisch het volgende:
[..]
Rekik staat er volgend jaar niet meer hoor.
Juist, ik zeg dat hij dit seizoen weinig zal spelen en jij probeert dat te ontkrachten door te zeggen dat hij dat volgend seizoen wel gaat doen?quote:
Hendrix gaat dit jaar bij jong PSV spelen.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:48 schreef GGMM het volgende:
[..]
Juist, ik zeg dat hij dit seizoen weinig zal spelen en jij probeert dat te ontkrachten door te zeggen dat hij dat volgend seizoen wel gaat doen?
Ja, dat zeg ik inderdaad. Goed dat je het met me eens bent.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:50 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Hendrix gaat dit jaar bij jong PSV spelen.
Die gaat gewoon zijn minuten pakken in het eerste, en heeft een basisplek in het 2e, zodat hij volgend jaar niet meteen in het diepe gegooid hoeft te worden. Daarnaast is het nog niet eens duidelijk of hij wel CV wordt. Rekik kan ook op LB en Hendrix kan Centraal, of andersom.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:48 schreef GGMM het volgende:
[..]
Juist, ik zeg dat hij dit seizoen weinig zal spelen en jij probeert dat te ontkrachten door te zeggen dat hij dat volgend seizoen wel gaat doen?
Ik ben benieuwd, vooralsnog zijn er nog genoeg verdedigers voor hem. Een stuk of 4.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:54 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Die gaat gewoon zijn minuten pakken in het eerste, en heeft een basisplek in het 2e, zodat hij volgend jaar niet meteen in het diepe gegooid hoeft te worden. Daarnaast is het nog niet eens duidelijk of hij wel CV wordt. Rekik kan ook op LB en Hendrix kan Centraal, of andersom.
En anders pleegt hij toch een belletje met Veltman. Weet er alles van
Rekik moet inderdaad nog ervaring opdoen.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:37 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Nu ervaring opdoen, en volgend jaar staan ze er meteen. Topbeleid
True. Al chargeer je het een beetje. Met Hendrix' kwaliteiten streeft hij die dames zo voorbij.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:57 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, vooralsnog zijn er nog genoeg verdedigers voor hem. Een stuk of 4.
Daarnaast; 2 wedstrijden verliezen en ze zijn zo in paniek dat er van jeugd inbrengen weinig sprake zal zijn.
Dankzij de nieuwe Jupiler League kan ik hem nauwlettend in de gaten houden.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:06 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
True. Al chargeer je het een beetje. Met Hendrix' kwaliteiten streeft hij die dames zo voorbij.
Geheel volgens verwachting hoor. Hij krijgt overigens tegen Werder Bremen of Osasuna gewoon weer speeltijd, hij traint alleen nu verder met de vaste kern van Jong Ajax.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:15 schreef Doublepain het volgende:
[..]
[..]
Mag al weer naar huis, wel jammer. Hopelijk krijgt ie weer een kans in de toekomst. Toch wel trots op een van de grootste talenten die PSV voortgebracht heeft en hopelijk in de toekomst voor veel geld weggaat. (klein % naar PSV)
quote:De Boer: Bazoer zit heel dicht tegen A-selectie aan
Tegenover AT5 liet Frank de Boer weten dat van de jonge spelers Riechedly Bazoer het dichtst bij een definitieve plek in de A-selectie zit. Als er spelers afvallen door blessures of schorsingen is de kans groot dat hij aan kan sluiten bij de A-selectie. 'Bazoer zit dicht tegen de selectie aan, misschien kan hij het zelfs al aan. Stel dat er iemand wegvalt is hij één van de eerste die aan kan sluiten.'
quote:Bazoer: ,,Rol van Christian Poulsen"
Riechedly Bazoer maakte maandagavond zijn debuut in het betaald voetbal. De pas 16-jarige middenvelder stond in de basisopstelling bij Jong Ajax, dat in de Amsterdam ArenA het eerste duel in de Jupiler League met 2-0 van SC Telstar won. ,,Mijn rol lijkt een beetje op die van Christian Poulsen in Ajax 1”, zei de talentvolle voetballer.
,,Bij PSV zagen ze mij als een rechter centrale verdediger, maar ik vind dat ik beter tot mijn recht kom als verdedigende middenvelder”, verklaarde Bazoer, die ruim een half jaar geleden de overstap maakte vanuit Eindhoven naar Amsterdam. ,,Ik kan ook aanvallend van waarde zijn, ik ben een speler met overzicht en ik beschik over een goede traptechniek. Naast de filosofie van de club, heeft ook mijn positie in het veld een rol gespeeld bij mijn keuze voor Ajax. Ik wist dat mijn overstap gevoelig zou liggen bij de supporters, maar ik ben een nuchtere jongen en kan daar goed mee omgaan.”
Al in november 2012 zette Bazoer zijn handtekening onder een driejarig contract bij Ajax, maar door de regelgeving van de KNVB mocht hij vorig seizoen nog geen officiële wedstrijden spelen voor de Amsterdamse club. ,,Het was mooi om nu in de Jupiler League in actie te komen”, glunderde Bazoer. ,,De stap naar het eerste elftal wordt daardoor kleiner. We speelden in een stadion voor 7.000 man, tegen een fysiek sterke tegenstander. Dan moet je de bal snel rond laten gaan en zo min mogelijk in duels terechtkomen. Bovendien moest ik na afloop de media te woord staan. Dan zijn allemaal zaken die bij het eerste ook worden gevraagd.”
Bazoer werd na 68 minuten uit voorzorg naar de kant gehaald. ,,Ik had wat last van mijn onderrug”, verklaarde hij de wissel. ,,Over mijn spel ben ik tevreden. Er zaten nog wel een paar slordige momenten tussen, maar daar moet ik van leren. Ik wil nu zoveel mogelijk minuten maken en hoop dit seizoen ook mijn debuut in de A-selectie te maken. Als dat nog op mijn zestiende gebeurt zou dat helemaal speciaal zijn. Dan kom je in een bijzonder rijtje”, besloot hij lachend.
Ben benieuwd of hij bij de selectie zit aankomend weekend, anders volgend weekend wel. Gaat zijn officiële debuut in de tijd dat Siem geblesseerd is op zeker maken.quote:"Nu bijna een jaar bij Ajax speelde Bazoer al in oefenwedstrijden voor Ajax 1 en is hij basisspeler bij Jong Ajax in de Jupiler League. Als controlerende middenvelder, de plek die hij ambieerde, en niet meer als centrale verdediger die PSV in hem zag. Bazoer wil controleren, lijnen uitzetten, lange passes geven."
"Bazoer zag hoe talent zich in A'dam ontwikkelde en de kans kreeg, hij sprak (samen met zijn broer) met Overmars, Jonk en De Boer, zag een powerpointpresentatie over zichzelf, hoorde hoe de hoofdtrainer stond te popelen om met hem aan de slag te gaan als controlerende middenvelder."
"Hij is nog een tiener, maar is fysiek en mentaal naar de volwassenheid aan het kruipen. In een halfjaar kwam hij acht kilo aan spiermassa aan en toonde veerkracht door keihard te trainen en niet te klagen. Hij verbeterde zijn techniek en loopvermogen. Hij speelde in oefenwedstrijden als nummer tien, om te leren omschakelen. Nu speelt hij bij Jong Ajax op zijn favoriete positie."
wat kan daar niet aan, dat is mijn broertje nog bijna gelukt afgelopen half jaar en die is van nature smaller en niet meer in de groeiquote:Op donderdag 15 augustus 2013 15:17 schreef Multiply het volgende:
In een half jaar 8 kilo spiermassa. Tuurlijk. Dat stukje is niet echt serieus te nemen.
Dat zou betekenen 16 kg spiermassa in een jaar. Dat is onmogelijk zonder roids.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:05 schreef Adames het volgende:
[..]
wat kan daar niet aan, dat is mijn broertje nog bijna gelukt afgelopen half jaar en die is van nature smaller en niet meer in de groei
hij heeft zijn bouw mee en zit in de groei. zoiets kan je inderdaad niet doortrekken naar nog eens +8 kgquote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:11 schreef Multiply het volgende:
[..]
Dat zou betekenen 16 kg spiermassa in een jaar. Dat is onmogelijk zonder roids.
Bij die 8 kilo zal ook wel een paar kilo vet zitten.
Max spiermassa wat je in een jaar kunt groeien is ongeveer 8 kilo. In een half jaar is gewoon onzin. Ik geloof best dat er freak of natures zijn die 10 kilo in een jaar halen, maar nooit 8 kilo in een half jaar pure spiermassa.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:18 schreef Adames het volgende:
[..]
hij heeft zijn bouw mee en zit in de groei. zoiets kan je inderdaad niet doortrekken naar nog eens +8 kg
quote:Bazoer staat voor rentree bij beloften
Riechedly Bazoer (17) zal dinsdagavond zijn rentree maken bij Jong Ajax. De jonge middenvelder raakte tijdens het trainingskamp in Belek geblesseerd aan zijn rechterknie, maar is na vijf weken revalideren weer fit om te spelen. Jong Ajax oefent om 19.00 uur tegen VV De Zouaven 1.
Bazoer was samen met onder meer Ricardo Kishna van de partij in Turkije, maar tijdens een training verstapte hij zich. Oefenduels tegen Galatasaray en Trabzonspor gingen door knieklachten vervolgens aan de neus van Bazoer voorbij. Bij terugkomst in Amsterdam werd het gewricht verder onderzocht, waarbij een klein scheurtje in de meniscus werd vastgesteld.
Het toptalent kwam in 2012 over van PSV. Hij was een half jaar niet speelgerechtigd, maar maakte wel indruk tijdens de Future Cup en de Copa Amsterdam. Dit seizoen sloot hij aan bij de beloften van Alfons Groenendijk, waar hij een speciaal programma volgt. Vlak voor vertrek naar Turkije gaf Frank de Boer hem nog complimenten. 'Riechedly is er aan het begin van het seizoen tijdens het trainingskamp in Oostenrijk bij geweest. Hij heeft daarna een mindere periode gehad, maar de laatste tijd zie ik weer de Bazoer die ik graag wil zien.'
De verwachting is dat Bazoer bij Jong Ajax een helft zal meedoen. De komende weken moet hij vervolgens weer wedstrijdfit worden. Voor de winterstop speelde hij dertien duels voor de beloften, waarin hij niet wist te scoren. Zijn debuut in de wedstrijdselectie van het eerste maakte hij nog niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |