Das behoorlijk veel man.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:48 schreef Dipstaart het volgende:
Politiehelikopter ongeveer 700 a 800 liter voor 3 uur vliegen (vertelde ze laatst bij luchtvaart politie op rtl 4)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een heel normaal woord is in het "jargon"quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:45 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Wie heeft het over zweven of bewegen? Ik reageerde op iemand die het had over 'hooveren'.
Nee, want dat is 'hoveren'quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:53 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Wat een heel normaal woord is in het "jargon"
wederom " "
Ik kan je titel niet helemaal lezen, zit op mobiel. Wat ik opmaak uit het stukje dat ik wel kan lezen is 'hoeveel benzine heb je nodig om 16km te vliegen'. Je kunt ook op constante snelheid vliegen, je hoeft niet de accelereren/decelereren. Daarnaast is de luchtweerstand afhankelijk van de snelheid in het kwadraat, vrij belangrijke waarde dus..quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:29 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
hmmm snelheid maakt gering verschil want je moet alsnog decelereren/accelereren.
Geef gewoon antwoord. Hoeveel benzine? Zitten babbelenquote:Op zaterdag 17 november 2012 01:01 schreef Painore het volgende:
[..]
Ik kan je titel niet helemaal lezen, zit op mobiel. Wat ik opmaak uit het stukje dat ik wel kan lezen is 'hoeveel benzine heb je nodig om 16km te vliegen'. Je kunt ook op constante snelheid vliegen, je hoeft niet de accelereren/decelereren. Daarnaast is de luchtweerstand afhankelijk van de snelheid in het kwadraat, vrij belangrijke waarde dus..
Reken dat zelf lekker uit,de info staat er al tijden !!quote:Op zaterdag 17 november 2012 01:04 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Geef gewoon antwoord. Hoeveel benzine? Zitten babbelen
Psssttquote:Op zaterdag 17 november 2012 01:04 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Reken dat zelf lekker uit,de info staat er al tijden !!
Kijk eens wat de vertaling is voor kerosene..?quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:58 schreef Hetkapitaal het volgende:
Ha! Snowballed had het hartstikke fout!
"heli's dont use gasoline, or
petrol as it's known. they use Kerosene. so
"gas" is incorrect. just saying."
http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/51582-helicopter-gas/
Kerosene is kerosine in het Nederlands. En petrol is petroleum.quote:Op zaterdag 17 november 2012 03:00 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Kijk eens wat de vertaling is voor kerosene..?
Of ruik het eens......![]()
Voordat benzine en de benzinemotor in zwang raakten was kerosine het meest gebruikte aardolieproduct en werd daarom naar de grondstof ook "petroleum", "petrolie", "peterolie" of kortweg "peut" genoemd. Men gebruikte het voornamelijk in het huishouden, voor doeleinden als verwarming, koken en als lampolie voor verlichting.quote:Op zaterdag 17 november 2012 03:09 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Kerosene is kerosine in het Nederlands. En petrol is petroleum.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IT'er in hart en nieren
Het ligt er aan wat voor helikopter het is. Een helikopter kan worden aangedreven door een zuigermotor of door één of twee straalmotoren. Een zuigermotor draait op avgas (soms ook benzine of diesel oid), een straalmotor draait in principe op alles maar in de praktijk wordt bijna altijd kerosine gebruikt. Dus snowballed had het helemaal niet 'hartstikke fout'.quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:58 schreef Hetkapitaal het volgende:
Ha! Snowballed had het hartstikke fout!
"heli's dont use gasoline, or
petrol as it's known. they use Kerosene. so
"gas" is incorrect. just saying."
http://dayzmod.com/forum/index.php?/topic/51582-helicopter-gas/
Je hebt altijd troll boven troll.quote:Op maandag 19 november 2012 13:51 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
*Waarom kick je hem dan? Jij bent zelf de troll.
quote:Op zaterdag 17 november 2012 00:27 schreef Snowballed het volgende:
Geen drup....Dat, dus.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Over het algemeen zijn helicoptères NIET zuinig en wordt het verbruik niet per kilometer maar per uur uitgedrukt.
Neem nou, bij voorbeeld, een Chinook (zo'n tweewieks transport ding).
Die verstookt 358 gallon (ruim 1500 liter) brandstof per uur en heeft een kruissnelheid van 200 km/h.
Al vliegende zal 16 kilometer dus zo'n 85 liter brandstof vergen (![]()
![]()
!!! 5 liter per kilometer! 1:0,2 ! )
Echter: het opstijgen zal vermoedelijk nog wel iets onzuiniger zijn.Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
En het landen daarentegen weer iets zuiniger.quote:Op dinsdag 20 november 2012 11:31 schreef Beelzebufo het volgende:
[..]
Echter: het opstijgen zal vermoedelijk nog wel iets onzuiniger zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |