abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 17 november 2012 @ 00:12:48 #121
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119300828
Ik zie zelf mijn vorderingen in ieder geval
  zaterdag 17 november 2012 @ 00:53:12 #122
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119301929
Whehehe, het is gewoon hilarisch om op de Facebookpagina van NS Hispeed de "recent posts by others" te bekijken. Alleen maar klagende, boze en gefrustreerde reizigers. Over niet-werkende boekingsmodules, over verkeerde kaartjes, over prijzen die ineens veranderen, over onbeschoft gedrag van treinpersoneel en klantenservice, over slechte informatie, en de laatste tijd vrij veel over de Fyra naar Brussel.

Ik heb vrijwel geen positieve wallposts gezien die niet van NS Hispeed zelf kwamen. _O-
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 november 2012 @ 00:55:53 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119301979
je vraagt je af wanneer ze daar iets van gaan opsteken.

If at all -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 november 2012 @ 00:58:20 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119302019
quote:
Registreer je vandaag nog bij Facebook zodat je contact kunt maken met NS Hispeed.
Word vandaag nog een achterlijke mongool zodat je je in je blote poepertje kan laten naaien door NS HiSpeed.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 november 2012 @ 01:02:02 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119302086
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 00:55 schreef Dr_Flash het volgende:
je vraagt je af wanneer ze daar iets van gaan opsteken.

If at all -O-
Zolang je een commercieel directeur hebt die als een blije gup staat te vertellen over hoe zeer de reizigers "tariefflexibiliteit", "yield management" en "reservering" waarderen, en reizigers beschouwt als self-loading cargo, gaat er niks veranderen.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 november 2012 @ 01:04:47 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119302130
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:02 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zolang je een commercieel directeur hebt die als een blije gup staat te vertellen over hoe zeer de reizigers "tariefflexibiliteit", "yield management" en "reservering" waarderen, en reizigers beschouwt als self-loading cargo, gaat er niks veranderen.
Waarom slaan we die commercieel directeur niet een keer in elkaar dan? Eigenlijk? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 november 2012 @ 01:08:42 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119302224
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom slaan we die commercieel directeur niet een keer in elkaar dan? Eigenlijk? :?
In elkaar slaan gaat me wel een beetje ver... maar iets als een reizigersprotest voor het HQ van NS Hispeed in Amsterdam lijkt me nog best wel een grappige actie. Een plein dat zwart ziet van gefrustreerde reizigers, daar haal je geheid het journaal mee. :s)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 november 2012 @ 01:11:34 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119302296
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

In elkaar slaan gaat me wel een beetje ver... maar iets als een reizigersprotest voor het HQ van NS Hispeed in Amsterdam lijkt me nog best wel een grappige actie. Een plein dat zwart ziet van gefrustreerde reizigers, daar haal je geheid het journaal mee. :s)
En dan nog iets ludieks. Allemaal moonen of zo. Anders "haal je het journaal" punt.

NS kan het gewoon geen ene donder schelen hoe de reiziger zich behandeld voelt, of hij überhaupt vervoerd wordt, het belangrijkste is ijzer schuiven en lief lachen voor de camera.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 november 2012 @ 01:24:07 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119302577
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

En dan nog iets ludieks. Allemaal moonen of zo. Anders "haal je het journaal" punt.
Whehehehehehehe _O-
quote:
NS kan het gewoon geen ene donder schelen hoe de reiziger zich behandeld voelt, of hij überhaupt vervoerd wordt, het belangrijkste is ijzer schuiven en lief lachen voor de camera.
Er zijn een paar dingen die de reiziger kan doen: stemmen met z'n portemonnee, en de lokale volksvertegenwoordiger aanschrijven.

Stemmen met de portemonnee (niet met de trein reizen) is voor veel mensen makkelijker gezegd dan gedaan, bijvoorbeeld omdat ze geen alternatief hebben. Je volksvertegenwoordiger aanspreken is het alternatief dat je hebt, maar dat lijkt in Nederland een stuk minder gebruikelijk te zijn dan in bijvoorbeeld Engeland.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 november 2012 @ 01:28:31 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119302664
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Whehehehehehehe _O-

[..]

Er zijn een paar dingen die de reiziger kan doen: stemmen met z'n portemonnee, en de lokale volksvertegenwoordiger aanschrijven.

Stemmen met de portemonnee (niet met de trein reizen) is voor veel mensen makkelijker gezegd dan gedaan, bijvoorbeeld omdat ze geen alternatief hebben. Je volksvertegenwoordiger aanspreken is het alternatief dat je hebt, maar dat lijkt in Nederland een stuk minder gebruikelijk te zijn dan in bijvoorbeeld Engeland.
Nee man kap toch eens met dat fatsoen. Je wordt door NS ( en prorail) al jaren kompleet in je hemd gezet alsof het maar de normaalste zaak van de wereld is.

Ophouden daarmee. Betaalstakingen, massaal zwartrijden, en als dat niet overkomt gewoon agressie tegen personeel. Wel betalen en geen product leveren, dan zul je er van lusten, klaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 november 2012 @ 01:31:40 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119302733
quote:
8s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee man kap toch eens met dat fatsoen. Je wordt door NS ( en prorail) al jaren kompleet in je hemd gezet alsof het maar de normaalste zaak van de wereld is.

Ophouden daarmee. Betaalstakingen, massaal zwartrijden, en als dat niet overkomt gewoon agressie tegen personeel. Wel betalen en geen product leveren, dan zul je er van lusten, klaar.
Ik ben fatsoenlijk opgevoed ;)

Betaalstakingen, zwartrijden, het blokkeren van loketten als protestactie, zulke acties steun ik van harte. Maar fysiek geweld gaat mij een stapje te ver. Het rijdend personeel kan niks doen aan beslissingen die van hogerhand worden genomen, net zo min als een lokettist dat kan. En zelfs die commercieel directeur doet alleen wat haar wordt opgedragen - handelen in het bedrijfsbelang.

En daarnaast: als ik agressie vertoon tegenover een personeelslid krijg ík problemen. Ik heb geen zin in gedonder met justitie en rechters. ;)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 november 2012 @ 01:33:14 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119302757
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik ben fatsoenlijk opgevoed ;)

Betaalstakingen, zwartrijden, het blokkeren van loketten als protestactie, zulke acties steun ik van harte. Maar fysiek geweld gaat mij een stapje te ver. Het rijdend personeel kan niks doen aan beslissingen die van hogerhand worden genomen, net zo min als een lokettist dat kan. En zelfs die commercieel directeur doet alleen wat haar wordt opgedragen - handelen in het bedrijfsbelang.

En daarnaast: als ik agressie vertoon tegenover een personeelslid krijg ík problemen. Ik heb geen zin in gedonder met justitie en rechters. ;)


Bla bla bla
Rukt mij niks, ik word jaar in jaar uit geconfronteerd met stijgende tarieven en dalende dienstverlening. Ergens moet iemand beginnen te voelen dat het zo niet werkt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 november 2012 @ 01:36:37 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119302835
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:33 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Rukt mij niks, ik word jaar in jaar uit geconfronteerd met stijgende tarieven en dalende dienstverlening. Ergens moet iemand beginnen te voelen dat het zo niet werkt.
Ik snap je gevoel wel, maar ik vind niet dat agressie een oplossing is.

Het staat je vrij om je volksvertegenwoordiger aan te schrijven, om een protestactie te organiseren of om zelfs het hoofdkantoor te bezetten (Greenpeace-style). Zwartrijden, grijsrijden, doe wat je niet laten kunt.

Maar ga geen geweld gebruiken tegen mensen die dat niet verdienen, uiteindelijk zijn het ook allemaal maar mensen. Ik denk ook niet dat jij het zou waarderen als een klant jou in elkaar trimt omdat je werkgever de uurtarieven heeft verhoogd ;)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 november 2012 @ 01:37:45 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119302862
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:36 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik snap je gevoel wel, maar ik vind niet dat agressie een oplossing is.

Het staat je vrij om je volksvertegenwoordiger aan te schrijven, om een protestactie te organiseren of om zelfs het hoofdkantoor te bezetten (Greenpeace-style). Zwartrijden, grijsrijden, doe wat je niet laten kunt.

Maar ga geen geweld gebruiken tegen mensen die dat niet verdienen, uiteindelijk zijn het ook allemaal maar mensen. Ik denk ook niet dat jij het zou waarderen als een klant jou in elkaar trimt omdat je werkgever de uurtarieven heeft verhoogd ;)
Als geen enkel ander signaal "doorkomt" dan is het helaas niet anders.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 november 2012 @ 01:48:49 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119303056
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:37 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Als geen enkel ander signaal "doorkomt" dan is het helaas niet anders.
Ik begrijp je gevoelens.

Het probleem is een beetje dat NS in een ivoren toren leeft. Bert Meerstadt (de CEO) zie en hoor je voornamelijk op de tv en radio bij een juichbericht of als de poep serieus de ventilator heeft geraakt zoals vorige winter. Sacha de Boer's optreden vond ik toen ook geheel terecht.

Ingrid Thijssen is net zo'n éénrichtingsverkeer: je hoort 'r als er wat te juichen valt, of zoals onlangs: de anti-agressie-oproep. Maar het is voornamelijk éénrichtingsverkeer.

Wat er voor mijn gevoel ontbreekt is directe communicatie met de klant. Natuurlijk, er zijn "NS-panels", er is het "NS social media team" (die lang niet altijd reageren), er is de klantenservice (tegenwoordig digitaal alleen bereikbaar nadat je een bot hebt gesproken die nog te dom is om aan z'n virtuele aars te krabben) en er zijn zo nu en dan wel wat speledingetjes... de directe lijnen ontbreken.

SNCF heeft dat volgens mij ietsjes beter geregeld: iedere week is er op SNCF La Radio een vragenuurtje waarin reizigers direct vragen kunnen stellen aan de president-directeur van SNCF, Guillaume Pépy. De vragen van de laatste uitzending worden ook online gepubliceerd.

Eigenlijk vind ik het best wel een geinig idee... misschien zou NS ook eens zoiets kunnen proberen.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 november 2012 @ 01:51:12 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119303081
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:48 schreef James1988 het volgende:
Eigenlijk vind ik het best wel een geinig idee... misschien zou NS ook eens zoiets kunnen proberen.
Ja, maar dat doen ze niet omdat ze WETEN dat ze dan compleet vermoord worden.
Zo is het ook wel weer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 november 2012 @ 01:54:01 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119303109
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar dat doen ze niet omdat ze WETEN dat ze dan compleet vermoord worden.
Zo is het ook wel weer.
Ja, da's waar. :')

Het social media-team heeft een paar keer wat mensen uitgenodigd voor een tweetup op het hoofdkantoor, maar de mensen die werden uitgenodigd waren over het algemeen wel vrij positief over NS, afgezien van een enkele positieve maar zeer kritische reiziger. Volgens mij is daar verder ook nooit iets uitgekomen behalve een titeltje "NS Ambassadeur" wat echt helemaal niks voorstelt. :s)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 17 november 2012 @ 01:59:05 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_119303193
doodzonde.

Ten eerste omdat ze JUIST van die enorm kritische reiziger veel kunnen leren

Ten tweede omdat ze dus aangeven niets te WILLEN leren aangezien het "iedereen vindt alles geweldig" signaal de van tevoren bedachte uitslag moet zijn.

Ten derde omdat je als NS daarmee een van de laatste kansen hebt laten liggen om nog serieus genomen te worden.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 17 november 2012 @ 02:10:04 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119303354
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 01:59 schreef Dr_Flash het volgende:
doodzonde.

Ten eerste omdat ze JUIST van die enorm kritische reiziger veel kunnen leren

Ten tweede omdat ze dus aangeven niets te WILLEN leren aangezien het "iedereen vindt alles geweldig" signaal de van tevoren bedachte uitslag moet zijn.

Ten derde omdat je als NS daarmee een van de laatste kansen hebt laten liggen om nog serieus genomen te worden.
Jep, je hebt helemaal gelijk.

Zo zijn er honderden reizigers die iedere dag weer aangeven dat er dingen niet kloppen. Trein weer te vol (achterblijvers), verkeerde stopplek, noem maar op. Maar veel van die opmerkingen worden genegeerd of beantwoord met "Sorry dat het zo druk is, maar we hebben last van <lulsmoes hier>"

Als je als bedrijf op managementniveau niet bereid bent om te luisteren naar je klanten kan het rijdend personeel nog zo hard hun best doen (want velen van hen doen dat, echt!) maar dan zal er structureel niks veranderen.

Als alle communicatie in een hosannah-kijk-ons-toch-eens-geweldig-revolutionair-bezig-zijn-stijl verloopt, ga je als bedrijf vanzelf in je droomwereldje geloven. Dat reizigers je product haten (zie Fyra, 99% hate) is dan maar een bijverschijnsel want het is toch zo geweldig.

Reken er maar op dat er op 10 december een ronkend persbericht op de website van NS staat over hoe geweldig de eerste dag van Fyra Brussel is verlopen, dat er nu eindelijk meer snelle comfortabele treinen naar Brussel rijden, en dat de NS heel revolutionair bezig is. Want zo werkt het wel...
pi_119303617
Iemand enig idee waar ik de nieuwe dienstregeling van Fyra Amsterdam - Brussel kan vinden?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
  zaterdag 17 november 2012 @ 02:44:25 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_119303725
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 02:30 schreef Nafi het volgende:
Iemand enig idee waar ik de nieuwe dienstregeling van Fyra Amsterdam - Brussel kan vinden?
Die staat op de website van NS Hispeed. Er wordt begonnen met 10 treinen per richting per dag, het is de bedoeling dat dit wordt uitgebouwd tot er uiteindelijk 16 per richting per dag rijden.

De dienstregeling is onder voorbehoud, want het is nog niet zeker dat de Fyra Brussel ook daadwerkelijk rijdt per 9-12...
  zaterdag 17 november 2012 @ 03:32:43 #142
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_119304028
Hmmm, die NS-app loopt geloof ik ook een beetje achter..

Moest vanavond van Groningen naar Rotterdam. De NS-app vond dat ik de trein naar Amersfoort moest nemen (IC Schiphol van 22.07) en daar moest overstappen naar Rotterdam, ondanks de wisselstoring bij Utrecht.
In de trein zelf adviseerden ze vanwege die werkzaamheden echter te blijven zitten tot Schiphol (en zelfs 9292 gaf dit aan, waar de NS-app stug aan Amf-Rtd bleef vasthouden). Uiteindelijk dus blijven zitten.
Vervolgens geeft de NS-app aan dat ik in Schiphol de IC naar Rtd van 1.03 moet nemen. Alleen wegens werkzaamheden tussen Schiphol en Leiden reed die via Haarlem zo vertelde een conducteur in de eerste trein me... Dus uiteindelijk de bus van de NS naar Leiden genomen en daar alsnog de IC.

Toch apart, vond die app altijd erg fijn werken, maar dit is toch een beetje jammer...
  zaterdag 17 november 2012 @ 04:14:07 #143
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_119304214
James heeft gelijk Fles, agressie is geen oplossing...

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 02:44 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die staat op de website van NS Hispeed. Er wordt begonnen met 10 treinen per richting per dag, het is de bedoeling dat dit wordt uitgebouwd tot er uiteindelijk 16 per richting per dag rijden.

De dienstregeling is onder voorbehoud, want het is nog niet zeker dat de Fyra Brussel ook daadwerkelijk rijdt per 9-12...
Wat? Is het nog geeneens zeker? :')
  zaterdag 17 november 2012 @ 08:20:30 #144
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119304895
Zo heftig avondje hier geweest lees ik wel. In het kader van boter op je hoofd en onaangepast gedrag kun je er nog een bedrijf aan toevoegen.
Gisteren een brief in de bus gericht aan jr (7 jaar) van ov-chip. Hij wordt gesommeerd om onmiddellijk 12,50 over te maken aan het eerder genoemde bedrijf vanwege een mislukte incasso. Dat bedrag is de 10 die ze niet konden incasseren plus 2,50 boete. Op een eerdere brief of e-mail is door de eerdere genoemde niet gereageerd. Indien er niet binnen 14 dagen wordt betaald komen er 40 euro incassokosten bij etc... :o :'(
Nu heeft ov-chip daadwerkelijk een mail aan hem gestuurd, een box die we niet vaak bekijken, ik heb zijn e-mail toen aan zijn eigen ov-chipkaart gekoppeld en nooit kunnen vermoeden dat ze die gebruiken voor dit soort doeleinden.
Ik stond perplex, kan dit zomaar?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 17 november 2012 @ 08:34:44 #145
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_119304963
Een goede vraag en reactie op ns hispeed


I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  zaterdag 17 november 2012 @ 09:18:46 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119305228
De Brabantroute krijgt per DRGL2013 veel minder goederentreinen te verwerken...
Van Husa blijven enkel de HTRS Busto-shuttle (van- en naar Busto), de Safenwil (autotrein Safenwil-Botlek) en de Blerick-shuttle over. ERS blijft ook nog deels daar rijden. Verder verdwijnt bijna alles naar de Betuweroute. Zou gaan om 20 tot 30 treinen per dag extra via de BR.
pi_119305252
Waar zit dat gebouw van NSH eigenlijk? Zit het bij NSR? Lijkt me wel geinig, Facebook actie opzetten en gewoon met spandoeken daar gaan staan :p
  zaterdag 17 november 2012 @ 09:22:37 #148
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119305263
NSH-kantoor zit toch in het station van Amsterdam bij spoor 2 ergens?
  zaterdag 17 november 2012 @ 09:42:23 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_119305508
Strukton bouwt zijperron van station Deventer
Gepubliceerd op 16-11-2012 om 12:01

Strukton heeft de opdracht gekregen om een zijperron bij het station in Deventer te bouwen. De opdracht met een aanneemsom van 5,9 miljoen euro is onderdeel van het project Spoorzone Deventer. De werkzaamheden beginnen op 1 januari 2013 en duren tot en met april 2014.

De huidige twee perrons van het station Deventer kunnen het groeiende aantal reizigers niet opvangen. Het derde zijperron dat Strukton Rail en Strukton Bouw zorgt er voor dat er straks wel voldoende capaciteit is voor de reizigers.

Restaureren

Het station in Deventer is een monument. Dat betekent dat een deel van de werkzaamheden uit restaureren bestaat. Strukton heeft ervaring op het gebied van restaureren.

De werkzaamheden bestaan onder andere uit de realisatie van een zijperron met perronkap, tijdelijke voorzieningen, een nieuwe fietsenstalling en een entreegebouw. Daarnaast gaat de aannemer het nieuwe zijperron op de bestaande stationstunnel aansluiten en en diverse specialistische installatiewerkzaamheden uitvoeren. Dit gebeurt in de binnenstad van Deventer waar de beschikbare ruimte beperkt is en de logistiek complex.

Spoorzone Deventer

Dagelijks stappen ruim 18.000 mensen in en uit de trein in Deventer. De verwachting is dat dit aantal de komende jaren met dertig procent gaat toenemen. Onderdeel van project Spoorzone Deventer zijn de aanleg van het derde perron, de verbetering met de aansluiting van de binnenstad en de uitbreiding van de ondergrondse fietsenstalling. Verder wordt het busperron gebruikersvriendelijker en veiliger gemaakt en komen er diverse horecagelegenheden aan het stationsplein.

http://www.spoorpro.nl/sp(...)an-station-deventer/
  zaterdag 17 november 2012 @ 10:25:29 #150
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_119306052
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 november 2012 09:18 schreef greavy het volgende:
De Brabantroute krijgt per DRGL2013 veel minder goederentreinen te verwerken...
Van Husa blijven enkel de HTRS Busto-shuttle (van- en naar Busto), de Safenwil (autotrein Safenwil-Botlek) en de Blerick-shuttle over. ERS blijft ook nog deels daar rijden. Verder verdwijnt bijna alles naar de Betuweroute. Zou gaan om 20 tot 30 treinen per dag extra via de BR.
Komt er nog extra reizigersvervoer voor terug? Of komt er nu plek vrij om station Breda-Oost te realiseren? 8-)
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')