abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 6 december 2012 @ 22:27:29 #151
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_120017388
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:13 schreef Adrie072 het volgende:
Wat bezoekt een CUL-bezoeker?
de snackbar...
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 6 december 2012 @ 22:33:34 #152
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_120017661
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:13 schreef Adrie072 het volgende:
Wat bezoekt een CUL-bezoeker?
Zijn schoonmoeder? Het toilet?
pi_120018025
Toen ik jouw reactie las,na het zien vd aflevering, vond ik het indrukwekkend dat de naam astaxanthine jou bekend was en zoals vermeld weet elke CUL-bezoeker dit. Ik had tot voor kort van beide nog nooit gehoord, astaxanthine ken ik nu. Zou je willen uitleggen wat CULinhoudt?
pi_120018166
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:40 schreef Adrie072 het volgende:
Toen ik jouw reactie las,na het zien vd aflevering, vond ik het indrukwekkend dat de naam astaxanthine jou bekend was en zoals vermeld weet elke CUL-bezoeker dit. Ik had tot voor kort van beide nog nooit gehoord, astaxanthine ken ik nu. Zou je willen uitleggen wat CULinhoudt?
Culinesse à gogo (Afkorting: CUL)
A signature (from Latin signare, "sign") is a handwritten (and sometimes stylized) depiction of someone's name, nickname or even a simple "X" that a person writes on documents as a proof of identity and intent.
pi_120018569
Jaja, merci.
  donderdag 6 december 2012 @ 22:52:42 #156
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_120018634
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:03 schreef MaximusTG het volgende:

[..]

Ik ben het niet live aan het kijken, maar heb je het nu over die kleurstof die uit aardolie gemaakt wordt? Wat boeit dat nou, voedseltechnisch gezien. Oke, het voegt niks toe aan de smaak, maar het is gewoon een natuurlijke stof, die veel in andere vis voorkomt. Al is deze dan kunstmatig geproduceert. Dat het zonde is van de aardolie, dat is een ander verhaal.
Ik werk bij DSM en wij maken een tussenproduct wat uiteindelijk die stof wordt wat die zalm roze maakt.
  donderdag 6 december 2012 @ 22:54:05 #157
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120018703
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:52 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Ik werk bij DSM en wij maken een tussenproduct wat uiteindelijk die stof wordt wat die zalm roze maakt.
Is die kleurstof nog steeds niet toegelaten in de VS?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 6 december 2012 @ 22:54:57 #158
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_120018757
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is die kleurstof nog steeds niet toegelaten in de VS?
Geen flauw idee eigenlijk.
  donderdag 6 december 2012 @ 22:59:59 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120019036
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:54 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Geen flauw idee eigenlijk.
Volgens wikipedia is het wel toegestaan als kleurstof maar niet in diervoeders
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_120019081
Misschien simplistisch, maar als aardolie als natuurlijk wordt gezien en algen, kreeftjes etc. ook, vanwaar die afkeer van de 'milieu-freaks' tegen dit verschijnsel. Is astaxanthine schadelijk te noemen voor de gezondheid of is er geen verschil met algen, kreeftjes?
  donderdag 6 december 2012 @ 23:05:15 #161
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_120019309
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:00 schreef Adrie072 het volgende:
Misschien simplistisch, maar als aardolie als natuurlijk wordt gezien en algen, kreeftjes etc. ook, vanwaar die afkeer van de 'milieu-freaks' tegen dit verschijnsel. Is astaxanthine schadelijk te noemen voor de gezondheid of is er geen verschil met algen, kreeftjes?
Aardolie bestaat uit zoveel producten.
Er wordt ook zeep van gemaakt en medicijnen.
  † In Memoriam † donderdag 6 december 2012 @ 23:07:05 #162
91830 MaximusTG
pi_120019426
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:00 schreef Adrie072 het volgende:
Misschien simplistisch, maar als aardolie als natuurlijk wordt gezien en algen, kreeftjes etc. ook, vanwaar die afkeer van de 'milieu-freaks' tegen dit verschijnsel. Is astaxanthine schadelijk te noemen voor de gezondheid of is er geen verschil met algen, kreeftjes?
Het gaat er niet om of je aardolie als 'natuurlijk' of 'chemisch' ziet. Als het product dat je er uit maakt op moleculair niveau identiek is aan hetzelfde product, maar dan gewonnen uit bv garnalen dan maakt dat voor wat je er mee doet dus helemaal niks uit.
pi_120019583
Bekend, maar kun/moet je zeggen, dat astaxanthine schadelijk is voor de mens en/of dier? Zo niet, dan kun je het modeverschijnsel verwerpelijk noemen, maar het voorzien in de huidige behoefte een logisch gevolg.
pi_120019654
Je was me voor, maar zo zie ik het inderdaad ook.
pi_120263616
Vanavond:

Een Antilliaanse tovertruc met suiker
De Keuringsdienst onderzoekt een wonderlijk verhaal over Nederlandse witte suiker die op de Antillen zou veranderen in bruine suiker.

De Keuringsdienst ontving een wonderlijke brief van een kijker op Curaçao. Er zou een geheimzinnige fabriek op het eiland staan. Witte suiker afkomstig van Nederlandse polders zou er worden omgetoverd tot bruine rietsuiker. Na deze truc zou de suiker in Hollandse supermarkten terechtkomen.

De Keuringsdienst van Waarde gaat op zoek naar het Caraïbisch goud en komt op onverwachte plekken terecht. Het resultaat is een mierzoet verhaal over suiker en verf.
To err is human, to forgive bovine.
pi_120263637
Als dit klopt ben ik benieuwd waarom ze het helemaal naar Curaçao verschepen om het te verven.
To err is human, to forgive bovine.
pi_120264450
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:34 schreef ß het volgende:
Als dit klopt ben ik benieuwd waarom ze het helemaal naar Curaçao verschepen om het te verven.
Zal wel een soortgelijke constructie aan vast zitten zoals met de Nederlandse Parmaham :P
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  Moderator donderdag 13 december 2012 @ 13:32:20 #168
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120265519
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:05 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Aardolie bestaat uit zoveel producten.
Er wordt ook zeep van gemaakt en medicijnen.
Ik vind die aardolie praat die scheikundigen houden als ze het over organische synthese hebben altijd zo misplaatst. Maar aan de andere kant vind ik de vragen van de keuringsdienst van waarde ook misplaatst. Als die man zegt het wordt gesynthetiseerd, om dan te vragen wat hij bedoeld :O.

En dan moet hij gaan zeggen we nemen koolwaterstoffen en zetten daar andere groepen aan. Dan gaat de camera even uit en zeggen de filmmakers "dat is te moeilijk hoor voor ons publiek, kun je het makkelijker verwoorden". De stof wordt gemaakt door een grondstof te modificeren "nog te moeilijk" We beginnen met aardolie en met de stukjes daarvan maken we deze nieuwe stof "okay kan er mee door"

Teminste ik denk dat het zo gegaan is want ik heb nog nooit een scheikundige zo horen praten. Ik vind het erg jammer dat ze dit programma altijd zo 'versimpelen'. Ik vond het wel een leuke aflevering verder geen idee wat zalmforel was en nu dus wel 'aangekleurde regenboog forel' :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 13 december 2012 @ 13:39:48 #169
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_120265788
quote:
2s.gif Op donderdag 13 december 2012 13:32 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik vind die aardolie praat die scheikundigen houden als ze het over organische synthese hebben altijd zo misplaatst. Maar aan de andere kant vind ik de vragen van de keuringsdienst van waarde ook misplaatst. Als die man zegt het wordt gesynthetiseerd, om dan te vragen wat hij bedoeld :O.

En dan moet hij gaan zeggen we nemen koolwaterstoffen en zetten daar andere groepen aan. Dan gaat de camera even uit en zeggen de filmmakers "dat is te moeilijk hoor voor ons publiek, kun je het makkelijker verwoorden". De stof wordt gemaakt door een grondstof te modificeren "nog te moeilijk" We beginnen met aardolie en met de stukjes daarvan maken we deze nieuwe stof "okay kan er mee door"

Teminste ik denk dat het zo gegaan is want ik heb nog nooit een scheikundige zo horen praten. Ik vind het erg jammer dat ze dit programma altijd zo 'versimpelen'. Ik vond het wel een leuke aflevering verder geen idee wat zalmforel was en nu dus wel 'aangekleurde regenboog forel' :D
Zalmforel is forel met een "gemaakte" roze zalmkleur van binnen. Noemen ze dus zalmforel.

Volgende keer maken ze kabeljauw roze, heet het zalmkabeljauw
  † In Memoriam † donderdag 13 december 2012 @ 19:19:07 #170
91830 MaximusTG
pi_120277933
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:33 schreef ß het volgende:
Vanavond:

Een Antilliaanse tovertruc met suiker
De Keuringsdienst onderzoekt een wonderlijk verhaal over Nederlandse witte suiker die op de Antillen zou veranderen in bruine suiker.

De Keuringsdienst ontving een wonderlijke brief van een kijker op Curaçao. Er zou een geheimzinnige fabriek op het eiland staan. Witte suiker afkomstig van Nederlandse polders zou er worden omgetoverd tot bruine rietsuiker. Na deze truc zou de suiker in Hollandse supermarkten terechtkomen.

De Keuringsdienst van Waarde gaat op zoek naar het Caraïbisch goud en komt op onverwachte plekken terecht. Het resultaat is een mierzoet verhaal over suiker en verf.
Ik zit een beetje op wiki te browsen; Waar het volgens mij op neer gaat komen is dat ze bietsuiker nemen en die kleuren (maar ook subtiel opsmaken) met melasse van rietsuiker.
Moleculair is volledig geraffineerde biet- of rietsuiker identiek (sucrose). Je kan alleen het verschil bepalen door de verhouding koolstofisotopen door een andere manier van koolstoffixatie (de manier waarop de plant suiker maakt met zonlicht) in bieten en riet.
pi_120278982
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:34 schreef ß het volgende:
Als dit klopt ben ik benieuwd waarom ze het helemaal naar Curaçao verschepen om het te verven.
Of hier verboden oid en daar mag het wel.
pi_120281025
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 19:44 schreef ddx het volgende:

[..]

Of hier verboden oid en daar mag het wel.
Enig idee wat een container naar Curaçao kost om hem vervolgens weer naar Nederland te brengen? Lijkt mij financieel onhaalbaar eigenlijk :P
pi_120281499
Spookbedrijf
To err is human, to forgive bovine.
pi_120281528
Jezus wat slecht.. Gehandicapten inzetten voor een stukje film :o
pi_120281580
Ah daar komt suiker vandaan ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')