Een glazen pot met deksel met gaatjes erin volstaat wel denk ikquote:
Ok, ik laat hem wel in m'n kamertje rondfladderen. Ik heb net een pot honing opgemaakt, hij mag wel de restjes hebbenquote:Op woensdag 14 november 2012 22:20 schreef Staal het volgende:
Wat leuk!
Er zouden al geen vlinders meer moeten zijn omdat het te koud is al.
Geen potje, laat hem gewoon gaan. Misschien is hij morgen al dood.
Zou ik kans makenquote:Op woensdag 14 november 2012 23:24 schreef Waterweg het volgende:
als je nou een stift pakt en er ergens f&f bijschrijft kun je nog kanshebber worden voor de fotowedstrijd!
Ok. Ik probeer het wel met een briefjequote:Op woensdag 14 november 2012 23:36 schreef Waterweg het volgende:
F&F / Winactie 10 jaar F&F!
waarom zou je geen kans maken? naast al die katten en een dode kever is een levende vlinder in november iig opvallend!
De klassiekers worden niet geeerd hierquote:
In die link staat dat de tweede generatie van het seizoen (van Augustus) kan overwinteren!quote:Op woensdag 14 november 2012 22:58 schreef DeHovenier het volgende:
Ok, ik laat hem wel in m'n kamertje rondfladderen. Ik heb net een pot honing opgemaakt, hij mag wel de restjes hebben
Het is trouwens een Kleine Vos
quote:Het imago vliegt in twee jaarlijkse generaties, die elkaar in vliegtijd overlappen. De eerste generatie verschijnt vanaf eind juni, de tweede volgt vanaf begin augustus. De vlinders van de tweede generatie eten zich in de eerste dagen van hun bestaan vol, teneinde voedselreserve op te bouwen. Daarna zoeken zij een schuilplaats, en gaan in diapauze om te overwinteren. Zij doen dat vaak op koele beschutte plekken, en zijn dan ook vaak te vinden in schuurtjes. Pas na de overwintering gaan zij zich voortplanten. Bij overwintering zijn de vlinders bestand tegen vorst tot zeker -20 C. Binnenshuis worden zij echter actief door de warmte, en kunnen ze de winter, ook bij gebrek aan nectarplanten, niet overleven. Volwassen vlinders van de eerste generatie worden 25 tot 60 dagen oud, die van de tweede generatie 280 dagen tot een jaar.
There, I fixed itquote:Op woensdag 14 november 2012 22:10 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
neeeeee
Alleen voor muggen, wepsen, bijen en hommels.
Maar het is toch niet al maanden winter? Of ga ze al vroeg in de nazomer.quote:Op donderdag 15 november 2012 12:22 schreef oh-oh het volgende:
<3
Ze overwinteren idd! Bij mij op de gallerij hangt er een al maanden op dezelfde plek!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |