quote:Hier zit wel enige waarheid in, maar zelfs in Frankrijk of in Belgie vind ik de mensen veel beleefder en gemanierder dan hier.
Op zaterdag 24 augustus 2002 13:03 schreef eenuitduizend het volgende:
ach weet je wat de meeste mensen vergeten zijn is dat respect gééf je, dat vráág je niet (wat iedereen tegenwoordig schijnt te moeten doen).
Dat geld niet voor alle Nederlanders natuurlijk, maar als je Hollanders in het buitenland bezigziet ... Wat moeten ze daar wel niet van ons denken soms ...
Nederlanders zijn over het algemeen wel vriendelijk en sociaal maar ze laten bij wijze van spreke een boer recht in je gezicht zonder te beseffen dat dat eigenlijk onbeleefd is (bij wijze van he)
ps. mag deze "funkloon" nu aub geblockt worden voor serieuse fora?
[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 25-08-2002 07:32]
quote:pfff, hoor hem, mijn bijdrages zijn doorgaans stukken inhoudelijker dan die van jou, ik scheld jou toch ook niet uit voor funkloon, ga lekker buitenspelen please.
Op zondag 25 augustus 2002 07:26 schreef NorthernStar het volgende:
Ik ben het wel eens met BHFH. Er buigen tegenwoordig veel te weinig mensen. Nee, dan vroeger, toen was er tenminste nog klasseverschil. Toen was er nog respect.ps. mag deze "funkloon" nu aub geblockt worden voor serieuse fora?
quote:Geheel mee eens. In Syrie helpen de mensen je ook overal mee. Hetzelfde maakte ik mee in Jordanie.
Op vrijdag 23 augustus 2002 20:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dat is zo duidelijk als je terugkomt uit een ander land... In thailand , waar ik net vandaan kom, buigt iedereen voor je en bukken mensen als ze voor je langs lopen om je zicht niet te belemmeren en behandelt men elkaar met waardering ,respect en waardigheid. In Nederland is het tegenovergestelde, men is grof, direct. hindert elkaar, houdt nergens rekening mee, verschrikkelijke mentaliteit, geen respect voor gezag, ouderdom etcetera...... ik hoop dat dat verandert de komende jaren..
Nederlanders om maar even te generaliseren zijn over het algemeen respectloos. Laat staan beleefd.
GLG
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |