abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5516383
ach weet je wat de meeste mensen vergeten zijn is dat respect gééf je, dat vráág je niet (wat iedereen tegenwoordig schijnt te moeten doen).
"If I had to choose between betraying my country and betraying my friend, I hope I should have the guts to betray my country."
pi_5525296
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 13:03 schreef eenuitduizend het volgende:
ach weet je wat de meeste mensen vergeten zijn is dat respect gééf je, dat vráág je niet (wat iedereen tegenwoordig schijnt te moeten doen).
Hier zit wel enige waarheid in, maar zelfs in Frankrijk of in Belgie vind ik de mensen veel beleefder en gemanierder dan hier.

Dat geld niet voor alle Nederlanders natuurlijk, maar als je Hollanders in het buitenland bezigziet ... Wat moeten ze daar wel niet van ons denken soms ...
Nederlanders zijn over het algemeen wel vriendelijk en sociaal maar ze laten bij wijze van spreke een boer recht in je gezicht zonder te beseffen dat dat eigenlijk onbeleefd is (bij wijze van he)

† In Memoriam † zondag 25 augustus 2002 @ 07:26:09 #28
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_5525305
Ik ben het wel eens met BHFH. Er buigen tegenwoordig veel te weinig mensen. Nee, dan vroeger, toen was er tenminste nog klasseverschil. Toen was er nog respect.

ps. mag deze "funkloon" nu aub geblockt worden voor serieuse fora?

[Dit bericht is gewijzigd door NorthernStar op 25-08-2002 07:32]

pi_5525419
BHFH, als je wilt mag je wel voor me buigen hoor.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zondag 25 augustus 2002 @ 21:32:47 #30
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_5532563
quote:
Op zondag 25 augustus 2002 07:26 schreef NorthernStar het volgende:
Ik ben het wel eens met BHFH. Er buigen tegenwoordig veel te weinig mensen. Nee, dan vroeger, toen was er tenminste nog klasseverschil. Toen was er nog respect.

ps. mag deze "funkloon" nu aub geblockt worden voor serieuse fora?

pfff, hoor hem, mijn bijdrages zijn doorgaans stukken inhoudelijker dan die van jou, ik scheld jou toch ook niet uit voor funkloon, ga lekker buitenspelen please.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_5533642
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 20:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Dat is zo duidelijk als je terugkomt uit een ander land... In thailand , waar ik net vandaan kom, buigt iedereen voor je en bukken mensen als ze voor je langs lopen om je zicht niet te belemmeren en behandelt men elkaar met waardering ,respect en waardigheid. In Nederland is het tegenovergestelde, men is grof, direct. hindert elkaar, houdt nergens rekening mee, verschrikkelijke mentaliteit, geen respect voor gezag, ouderdom etcetera...... ik hoop dat dat verandert de komende jaren..
Geheel mee eens. In Syrie helpen de mensen je ook overal mee. Hetzelfde maakte ik mee in Jordanie.
En ook in Indonesie zijn ze erg vriendelijk, soms te zelfs.

Nederlanders om maar even te generaliseren zijn over het algemeen respectloos. Laat staan beleefd.

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
pi_5533703
In het verkeer is duidelijk te merken hoe erg nederlanders zich ten opzichte van andere mensen gedragen en ik moet wel bekennen dat zij zich het minst schappelijk opstellen.
now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
  donderdag 5 september 2002 @ 23:08:34 #33
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_5677934
Gelukkig zijn er ook verstandige mensen in dit kabinet die er net zo over denken, zo bleek onlangs!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_5678069
pi_5702049
Ik hoor dit wel vaker, zo sprak ik laatst een meisje dat jaren in Zwitserland gewoond heeft. Hetgeen wat haar tegenstond aan de Nederlanders was de soms aan onbeschoftheid grenzende directheid. Ik vind zelf ook wel dat mensen zich hier erg snel aan elkaar irritereren, anderzijds zou ik geen samenleving willen met een teveel aan gedragscodes en etiquette.
It is much easier to be critical than to be correct.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')