Dat sowieso. Maar het verhogen van de leeftijdsgrens heeft geen enkel zin: dan gaan die jaren 80-barrels naar eind jaren 70-diesels en worden de jaren 80-dingen geschorst tot ze belastingvrij zijn. Oftewel: het probleem wordt enkel uitgesteld.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:47 schreef Fer het volgende:
Denk wel dat ze een simpele regel verzinnen om mensen met een jaren 80 barrel op diesel belasting te laten betalen.
Tja geen enkele oplossing is waterdicht.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:06 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar het verhogen van de leeftijdsgrens heeft geen enkel zin: dan gaan die jaren 80-barrels naar eind jaren 70-diesels en worden de jaren 80-dingen geschorst tot ze belastingvrij zijn. Oftewel: het probleem wordt enkel uitgesteld.
Met brandstoftoeslag zou je er zijn: benzine belastingvrij houden en LPG en diesel is dan de brandstoftoeslag betalen. Eigenlijk zoals ze van plan waren voor auto's van 1987 en jonger, maar dan voor alle oldtimers. Dat ontmoedigt dagelijks gebruik en als je toch perse op LPG of diesel wil rijden betaal je toch iets. En dat geld kan dan weer voor milieu-compensatie gebruikt worden (immers: het oldtimergebeuren zou afgeschaft worden uit milieu-oogpunt).quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Tja geen enkele oplossing is waterdicht.
Not sure if kidding...quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:51 schreef Bart-Willem het volgende:
Met brandstoftoeslag zou je er zijn: benzine belastingvrij houden
Als ik een lease-auto heb, telt dat dan ook als 1e auto?quote:Op dinsdag 18 december 2012 16:32 schreef Bart-Willem het volgende:
De Fehac heeft nu een nieuwe enquete online gezet die gelukkig een stuk beter is dan de oude!Zie www.fehac.eu.
Ik vind de mogelijke opties nu een stuk beter: niet alleen de dagenkaart of het achterlijke verhogen van de leeftijdsgrens naar 30 jaar en 35 jaar voor diesels (dat is in mijn ogen echt het uitstellen van het probleem, of de Benz-rijders ruilen hun 86'er om voor een 79'er) maar gelukkig nu ook meer opties.
De beste vind ik: oldtimerkenteken voor 25 jaar en ouder voor 200 Euro per jaar (wel verplicht 1e auto hebben die belastingplichtig is zo stond er ook vermeld). Ja: het kost wat meer dan we nu betalen (nu betalen we niets maar goed: het is veel beter dan de volle mep moeten betalen) maar het is veruit de beste optie zonder gezeik: als je voor 17 Euro per maand met al het geneuzel klaar bent vind ik het best en kunnen ook de jaren 80-auto's (zoals veel 240's en 740's, 780's etc) mooi belasting vrij blijven.Dus die heb ik mooi een 1 gegeven (1 is belangrijk, 5 minst belangrijk en als je de rest buiten beschouwing laat tellen ze niet eens mee).
En voor de grapjassen die roepen: "ja maar die 200 Euro geldt dan ook voor de goedkope dieselaars", dat klopt maar aangezien meerdere steden van plan zijn om met milieu-zones te gaan werken worden die Benzjes sowieso met pek en veren weggejaagd straks.En: de goedkoop-rijders zullen 200 Euro ook wel teveel vinden, zeker als ze verplicht een 1e auto moeten hebben die wél belastingplichtig is.
Volgens mij lukt dat wel: ik neem aan dat wanneer je een verklaring van de leasemaatschappij of werkgever opstuurt dat jij de dagelijkse bestuurder bent van die auto dat 't geen probleem moet zijn.quote:Op dinsdag 18 december 2012 16:56 schreef ursel het volgende:
[..]
Als ik een lease-auto heb, telt dat dan ook als 1e auto?
nouja, als je dan dus ook alle kosten van het 1e auto(tje) erbij moet tellen, dan is gewoon MRB voor de gemiddelde klassieker toch echt voordeliger..quote:Op dinsdag 18 december 2012 17:20 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Volgens mij lukt dat wel: ik neem aan dat wanneer je een verklaring van de leasemaatschappij of werkgever opstuurt dat jij de dagelijkse bestuurder bent van die auto dat 't geen probleem moet zijn.
@ Powerflux: kilometerbeperking heb je al wegens de oldtimerverzekering.En liever 200 Euro per jaar dan helemaal de volle mep te moeten betalen.
Die verplichting van 1e auto is om eventueel misbruik alsnog tegen te gaan.
Nee. Alleen dat het vervelend is voor bezitters van een klassieker en de bedrijfstak die zich daarmee bezighoudt.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:31 schreef daNpy het volgende:
Shit, gemist.
Nog iets interessants voorgekomen?
Staat die verplichte eerste vast oid? Ik heb een oldtimer hobbymotor voor een paar dagen in het jaar. Staat zelfs 150 km van m'n woonplaats gestald. Primaire vervoersmiddels is het OV, waar ik me ook al scheel betaal.quote:Op dinsdag 18 december 2012 17:20 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Volgens mij lukt dat wel: ik neem aan dat wanneer je een verklaring van de leasemaatschappij of werkgever opstuurt dat jij de dagelijkse bestuurder bent van die auto dat 't geen probleem moet zijn.
@ Powerflux: kilometerbeperking heb je al wegens de oldtimerverzekering.En liever 200 Euro per jaar dan helemaal de volle mep te moeten betalen.
Die verplichting van 1e auto is om eventueel misbruik alsnog tegen te gaan.
Nee, niet doen, heel slecht.quote:Op zaterdag 22 december 2012 23:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Moeite waard om te kijken dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |