abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120081180
Denk wel dat ze een simpele regel verzinnen om mensen met een jaren 80 barrel op diesel belasting te laten betalen.
.
pi_120081226


[ Bericht 100% gewijzigd door Fer op 08-12-2012 20:09:37 (Kinderen Grr....) ]
.
pi_120083682
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:47 schreef Fer het volgende:
Denk wel dat ze een simpele regel verzinnen om mensen met een jaren 80 barrel op diesel belasting te laten betalen.
Dat sowieso. Maar het verhogen van de leeftijdsgrens heeft geen enkel zin: dan gaan die jaren 80-barrels naar eind jaren 70-diesels en worden de jaren 80-dingen geschorst tot ze belastingvrij zijn. Oftewel: het probleem wordt enkel uitgesteld. ;)
pi_120083966
Ik weet alleen niet of je liefhebbers van de MB 508D hun plezier ontneemt. Deze bussen worden ampers als daily ingezet.
.
pi_120083989
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 20:06 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Dat sowieso. Maar het verhogen van de leeftijdsgrens heeft geen enkel zin: dan gaan die jaren 80-barrels naar eind jaren 70-diesels en worden de jaren 80-dingen geschorst tot ze belastingvrij zijn. Oftewel: het probleem wordt enkel uitgesteld. ;)
Tja geen enkele oplossing is waterdicht.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120084039
Momenteel is een goed en goedkoop aanbod van Mercedessen uit de jaren 80 op diesel, voornamelijk uit duitsland waar ze de umweltzone niet meer in mogen.
.
pi_120088006
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 december 2012 20:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Tja geen enkele oplossing is waterdicht.
Met brandstoftoeslag zou je er zijn: benzine belastingvrij houden en LPG en diesel is dan de brandstoftoeslag betalen. Eigenlijk zoals ze van plan waren voor auto's van 1987 en jonger, maar dan voor alle oldtimers. Dat ontmoedigt dagelijks gebruik en als je toch perse op LPG of diesel wil rijden betaal je toch iets. En dat geld kan dan weer voor milieu-compensatie gebruikt worden (immers: het oldtimergebeuren zou afgeschaft worden uit milieu-oogpunt). :)
pi_120089058
Dan krijg je weer de discussie over het feit dat LPG per definitie milieu-vriendelijker is. En als we het daar toch over hebben dan is het hele systeem sowieso hypocriet.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120089155
LPG is helemaal niet milieuvriendelijker, tenzij je een electronisch geregelde en/of lambda-gestuurde LPG-installatie hebt. :P Het overgrote deel van de LPG-installaties in oldtimers is ongeregelde goedkope bras die net zoveel uitstoot als een motor met carburateur op benzine, heb je een injectie-auto die op LPG met traditionele verdamper rijdt dan zou 'ie op benzine (met injectie dus) vele malen schoner zijn. ;)
pi_120201110
wel mooi al die zeikerds hier. straks gaan ze kleine auto's belasten als grote auto's omdat ze effectief bijna even veel file veroorzaken. gaan ze huilen ^O^
  dinsdag 11 december 2012 @ 19:30:25 #221
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120201417
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 21:51 schreef Bart-Willem het volgende:
Met brandstoftoeslag zou je er zijn: benzine belastingvrij houden
Not sure if kidding...
censuur :O
pi_120204120
Dat meen ik serieus, immers: de veelrijders die het om het goedkope rijden doen gaan echt geen oldtimers meer rijden omdat 't lekker goedkoop is (wat 't op LPG en diesel wel was). Het is niet voor niets dat deze regeling al voor auto's van 1987 en later zou gaan gelden he. :P
  dinsdag 11 december 2012 @ 20:55:27 #223
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_120205438
Ik reed vandaag in de spits weer achter zo'n belastingontduiker in zijn stink Mercedes met drie letterig kenteken, de stank sloeg direct op mijn longen :r

Ik heb de stinkbom maar snel ingehaald. De profiteurs dienen keihard aangepakt te worden, de hobbyist moet ontzien worden. Ik ben benieuwt wat eruit komt.
pi_120464438
De Fehac heeft nu een nieuwe enquete online gezet die gelukkig een stuk beter is dan de oude! :) Zie www.fehac.eu.

Ik vind de mogelijke opties nu een stuk beter: niet alleen de dagenkaart of het achterlijke verhogen van de leeftijdsgrens naar 30 jaar en 35 jaar voor diesels (dat is in mijn ogen echt het uitstellen van het probleem, of de Benz-rijders ruilen hun 86'er om voor een 79'er) maar gelukkig nu ook meer opties.

De beste vind ik: oldtimerkenteken voor 25 jaar en ouder voor 200 Euro per jaar (wel verplicht 1e auto hebben die belastingplichtig is zo stond er ook vermeld). Ja: het kost wat meer dan we nu betalen (nu betalen we niets maar goed: het is veel beter dan de volle mep moeten betalen) maar het is veruit de beste optie zonder gezeik: als je voor 17 Euro per maand met al het geneuzel klaar bent vind ik het best en kunnen ook de jaren 80-auto's (zoals veel 240's en 740's, 780's etc) mooi belasting vrij blijven. :) Dus die heb ik mooi een 1 gegeven (1 is belangrijk, 5 minst belangrijk en als je de rest buiten beschouwing laat tellen ze niet eens mee).

En voor de grapjassen die roepen: "ja maar die 200 Euro geldt dan ook voor de goedkope dieselaars", dat klopt maar aangezien meerdere steden van plan zijn om met milieu-zones te gaan werken worden die Benzjes sowieso met pek en veren weggejaagd straks. :P En: de goedkoop-rijders zullen 200 Euro ook wel teveel vinden, zeker als ze verplicht een 1e auto moeten hebben die wél belastingplichtig is. :+
  dinsdag 18 december 2012 @ 16:56:00 #225
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_120465377
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:32 schreef Bart-Willem het volgende:
De Fehac heeft nu een nieuwe enquete online gezet die gelukkig een stuk beter is dan de oude! :) Zie www.fehac.eu.

Ik vind de mogelijke opties nu een stuk beter: niet alleen de dagenkaart of het achterlijke verhogen van de leeftijdsgrens naar 30 jaar en 35 jaar voor diesels (dat is in mijn ogen echt het uitstellen van het probleem, of de Benz-rijders ruilen hun 86'er om voor een 79'er) maar gelukkig nu ook meer opties.

De beste vind ik: oldtimerkenteken voor 25 jaar en ouder voor 200 Euro per jaar (wel verplicht 1e auto hebben die belastingplichtig is zo stond er ook vermeld). Ja: het kost wat meer dan we nu betalen (nu betalen we niets maar goed: het is veel beter dan de volle mep moeten betalen) maar het is veruit de beste optie zonder gezeik: als je voor 17 Euro per maand met al het geneuzel klaar bent vind ik het best en kunnen ook de jaren 80-auto's (zoals veel 240's en 740's, 780's etc) mooi belasting vrij blijven. :) Dus die heb ik mooi een 1 gegeven (1 is belangrijk, 5 minst belangrijk en als je de rest buiten beschouwing laat tellen ze niet eens mee).

En voor de grapjassen die roepen: "ja maar die 200 Euro geldt dan ook voor de goedkope dieselaars", dat klopt maar aangezien meerdere steden van plan zijn om met milieu-zones te gaan werken worden die Benzjes sowieso met pek en veren weggejaagd straks. :P En: de goedkoop-rijders zullen 200 Euro ook wel teveel vinden, zeker als ze verplicht een 1e auto moeten hebben die wél belastingplichtig is. :+
Als ik een lease-auto heb, telt dat dan ook als 1e auto? :7
pi_120465935
Ik vind een verplichte 1e auto echt een achterlijk idee. Of je moet kunnen kiezen om voor een van je klassiekers MRB te mogen betalen. Ik heb echt geen zin om een of ander lelijk oninteressant blik erbij te moeten halen, daar belasting en verzekering en onderhoud voor te dokken en dan ook nog eens 200/jaar voor de klassiekers per stuk.

Hallo zeg. Dan kan ik beter gelijk een S80 of twee kopen en de hobby opgeven. qua kosten komt het dan 't goedkoper uit.

Waarom is 200eu/jaar + kilometerbeperking geen optie? Dat lijkt me best aardig. Dan betaal ik +/- 40% van de normale MRB en laat ik me ook nog beperken in het gebruik.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_120466409
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:56 schreef ursel het volgende:

[..]

Als ik een lease-auto heb, telt dat dan ook als 1e auto? :7
Volgens mij lukt dat wel: ik neem aan dat wanneer je een verklaring van de leasemaatschappij of werkgever opstuurt dat jij de dagelijkse bestuurder bent van die auto dat 't geen probleem moet zijn. :P

@ Powerflux: kilometerbeperking heb je al wegens de oldtimerverzekering. :) En liever 200 Euro per jaar dan helemaal de volle mep te moeten betalen. :P Die verplichting van 1e auto is om eventueel misbruik alsnog tegen te gaan. ;)
pi_120466787
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:20 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Volgens mij lukt dat wel: ik neem aan dat wanneer je een verklaring van de leasemaatschappij of werkgever opstuurt dat jij de dagelijkse bestuurder bent van die auto dat 't geen probleem moet zijn. :P

@ Powerflux: kilometerbeperking heb je al wegens de oldtimerverzekering. :) En liever 200 Euro per jaar dan helemaal de volle mep te moeten betalen. :P Die verplichting van 1e auto is om eventueel misbruik alsnog tegen te gaan. ;)
nouja, als je dan dus ook alle kosten van het 1e auto(tje) erbij moet tellen, dan is gewoon MRB voor de gemiddelde klassieker toch echt voordeliger..
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_120469977
Gemiddeld wel ja, maar als "gemiddeld" pakt men een oldtimer benzine-auto uit de provincie Utrecht die 500 Euro per jaar wegenbelasting betaalt. Dat is waar die 153 miljoen uit het regeerakkoord op gebaseerd is. ;) Heb je een 2CV of Kever, dan betaal je fors minder, maar iets als een Volvo 740 op LPG betaalt fors meer, en zo'n Benz diesel zal dan circa 1300 per jaar kosten. :)

Oftewel: in heel veel gevallen zal een oldtimer-kenteken van 200 Euro per jaar met een verplichte 1e auto (desnoods pak je een Twingo erbij voor 9 Euro per maand) veel goedkoper zijn. ;) Of je zet de auto op naam van je vader/moeder/weetikveelwat. :+ Vergeet niet dat dit alternatieven zijn om de hobbyist de sparen. :) De overheid kan ook doodleuk zeggen: "zoek het maar uit, iedereen betaalt de volle mep, ook auto's die nauwelijks of nooit rijden" en dan ben je dus verder van huis. :P Iets met water en wijn enzo. :P
pi_120616845
Voor mijn Mercedes 500SE op LPG zou ik rond de 2100 p/j gaan betalen. Ik rij er heus niet in om goedkoop te rijden... Puur als leuk vervoermiddel. Als de afschaffing door gaat voor mij een zure maatregel! De kapitaal vernietging buiten beschouwing gelaten! Hoop dat ik het kan afkopen met 200e per jaar.
Anders toch maar mijn lease diesel prive gaan rijden... of wordt die regel ook al veranderd voor me.... :(
pi_120634852
Vanavond op Nederland 1 is er bij EenVandaag een item over de kabinetsplannen en de invloed erop op de oldtimerbranche. Is vanaf 18.15, kijken dus! :)
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:25:20 #232
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_120636010
Goei'n tip; effe kijken, kan nog net voor het jeugdjournaal :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 22 december 2012 @ 20:31:58 #233
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_120644758
Shit, gemist.
Nog iets interessants voorgekomen?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_120645570
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:31 schreef daNpy het volgende:
Shit, gemist.
Nog iets interessants voorgekomen?
Nee. Alleen dat het vervelend is voor bezitters van een klassieker en de bedrijfstak die zich daarmee bezighoudt.
pi_120646475
Niks nieuws dus.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120648882
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 17:20 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Volgens mij lukt dat wel: ik neem aan dat wanneer je een verklaring van de leasemaatschappij of werkgever opstuurt dat jij de dagelijkse bestuurder bent van die auto dat 't geen probleem moet zijn. :P

@ Powerflux: kilometerbeperking heb je al wegens de oldtimerverzekering. :) En liever 200 Euro per jaar dan helemaal de volle mep te moeten betalen. :P Die verplichting van 1e auto is om eventueel misbruik alsnog tegen te gaan. ;)
Staat die verplichte eerste vast oid? Ik heb een oldtimer hobbymotor voor een paar dagen in het jaar. Staat zelfs 150 km van m'n woonplaats gestald. Primaire vervoersmiddels is het OV, waar ik me ook al scheel betaal. :(
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_120652998
Er staat momenteel nog niets vast. :+ Maar dat er iets betaald zal moeten worden lijkt wel een zekerheidje te worden, de vraag is alleen: hoeveel? :P

Voor de mensen die het gemist hebben: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1315033 en dan dubbelklikken op de tijdbalk, het begint bij ca 12:30. :)
pi_120653199
Moeite waard om te kijken dan?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120653265
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2012 23:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Moeite waard om te kijken dan?
Nee, niet doen, heel slecht.
pi_120653485
Die paar minuten zullen je leven niet veranderen, maar ook niet verslechteren. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')