wat een argumentquote:Op dinsdag 4 december 2012 14:58 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Als je er zoveel mee rijdt dan betaal je ook maar gewoon de wegenbelasting. Zo moeilijk is dat toch niet?
En anders heb je 60 dagen om gratis te rijden.
Ja dat is toch een prima argument? wtf. je hebt 60 dagen om te rijden en als dat niet genoeg is ga je gewoon wegenbelasting betalen.quote:
Lees je even in waarom ze geen belasting betaalden...quote:Op donderdag 6 december 2012 08:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ja dat is toch een prima argument? wtf. je hebt 60 dagen om te rijden en als dat niet genoeg is ga je gewoon wegenbelasting betalen.
Toen ik nog een auto had haalde ik de 60 dagen per jaar niet eens en daar betaalde ik ook de volle mep aan wegenbelasting voor, is dat dan wel eerlijk?
Dat sowieso. Maar het verhogen van de leeftijdsgrens heeft geen enkel zin: dan gaan die jaren 80-barrels naar eind jaren 70-diesels en worden de jaren 80-dingen geschorst tot ze belastingvrij zijn. Oftewel: het probleem wordt enkel uitgesteld.quote:Op zaterdag 8 december 2012 18:47 schreef Fer het volgende:
Denk wel dat ze een simpele regel verzinnen om mensen met een jaren 80 barrel op diesel belasting te laten betalen.
Tja geen enkele oplossing is waterdicht.quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:06 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar het verhogen van de leeftijdsgrens heeft geen enkel zin: dan gaan die jaren 80-barrels naar eind jaren 70-diesels en worden de jaren 80-dingen geschorst tot ze belastingvrij zijn. Oftewel: het probleem wordt enkel uitgesteld.
Met brandstoftoeslag zou je er zijn: benzine belastingvrij houden en LPG en diesel is dan de brandstoftoeslag betalen. Eigenlijk zoals ze van plan waren voor auto's van 1987 en jonger, maar dan voor alle oldtimers. Dat ontmoedigt dagelijks gebruik en als je toch perse op LPG of diesel wil rijden betaal je toch iets. En dat geld kan dan weer voor milieu-compensatie gebruikt worden (immers: het oldtimergebeuren zou afgeschaft worden uit milieu-oogpunt).quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:14 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Tja geen enkele oplossing is waterdicht.
Not sure if kidding...quote:Op zaterdag 8 december 2012 21:51 schreef Bart-Willem het volgende:
Met brandstoftoeslag zou je er zijn: benzine belastingvrij houden
Als ik een lease-auto heb, telt dat dan ook als 1e auto?quote:Op dinsdag 18 december 2012 16:32 schreef Bart-Willem het volgende:
De Fehac heeft nu een nieuwe enquete online gezet die gelukkig een stuk beter is dan de oude!Zie www.fehac.eu.
Ik vind de mogelijke opties nu een stuk beter: niet alleen de dagenkaart of het achterlijke verhogen van de leeftijdsgrens naar 30 jaar en 35 jaar voor diesels (dat is in mijn ogen echt het uitstellen van het probleem, of de Benz-rijders ruilen hun 86'er om voor een 79'er) maar gelukkig nu ook meer opties.
De beste vind ik: oldtimerkenteken voor 25 jaar en ouder voor 200 Euro per jaar (wel verplicht 1e auto hebben die belastingplichtig is zo stond er ook vermeld). Ja: het kost wat meer dan we nu betalen (nu betalen we niets maar goed: het is veel beter dan de volle mep moeten betalen) maar het is veruit de beste optie zonder gezeik: als je voor 17 Euro per maand met al het geneuzel klaar bent vind ik het best en kunnen ook de jaren 80-auto's (zoals veel 240's en 740's, 780's etc) mooi belasting vrij blijven.Dus die heb ik mooi een 1 gegeven (1 is belangrijk, 5 minst belangrijk en als je de rest buiten beschouwing laat tellen ze niet eens mee).
En voor de grapjassen die roepen: "ja maar die 200 Euro geldt dan ook voor de goedkope dieselaars", dat klopt maar aangezien meerdere steden van plan zijn om met milieu-zones te gaan werken worden die Benzjes sowieso met pek en veren weggejaagd straks.En: de goedkoop-rijders zullen 200 Euro ook wel teveel vinden, zeker als ze verplicht een 1e auto moeten hebben die wél belastingplichtig is.
Volgens mij lukt dat wel: ik neem aan dat wanneer je een verklaring van de leasemaatschappij of werkgever opstuurt dat jij de dagelijkse bestuurder bent van die auto dat 't geen probleem moet zijn.quote:Op dinsdag 18 december 2012 16:56 schreef ursel het volgende:
[..]
Als ik een lease-auto heb, telt dat dan ook als 1e auto?
nouja, als je dan dus ook alle kosten van het 1e auto(tje) erbij moet tellen, dan is gewoon MRB voor de gemiddelde klassieker toch echt voordeliger..quote:Op dinsdag 18 december 2012 17:20 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Volgens mij lukt dat wel: ik neem aan dat wanneer je een verklaring van de leasemaatschappij of werkgever opstuurt dat jij de dagelijkse bestuurder bent van die auto dat 't geen probleem moet zijn.
@ Powerflux: kilometerbeperking heb je al wegens de oldtimerverzekering.En liever 200 Euro per jaar dan helemaal de volle mep te moeten betalen.
Die verplichting van 1e auto is om eventueel misbruik alsnog tegen te gaan.
Nee. Alleen dat het vervelend is voor bezitters van een klassieker en de bedrijfstak die zich daarmee bezighoudt.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:31 schreef daNpy het volgende:
Shit, gemist.
Nog iets interessants voorgekomen?
Staat die verplichte eerste vast oid? Ik heb een oldtimer hobbymotor voor een paar dagen in het jaar. Staat zelfs 150 km van m'n woonplaats gestald. Primaire vervoersmiddels is het OV, waar ik me ook al scheel betaal.quote:Op dinsdag 18 december 2012 17:20 schreef Bart-Willem het volgende:
[..]
Volgens mij lukt dat wel: ik neem aan dat wanneer je een verklaring van de leasemaatschappij of werkgever opstuurt dat jij de dagelijkse bestuurder bent van die auto dat 't geen probleem moet zijn.
@ Powerflux: kilometerbeperking heb je al wegens de oldtimerverzekering.En liever 200 Euro per jaar dan helemaal de volle mep te moeten betalen.
Die verplichting van 1e auto is om eventueel misbruik alsnog tegen te gaan.
Nee, niet doen, heel slecht.quote:Op zaterdag 22 december 2012 23:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Moeite waard om te kijken dan?
heb gister al nummer zoveel in de schorsing gegooit omdat ik ze nooit gebruik. (passat uit ander topic) zullen tegen die tijd wel meer zijn...quote:Op dinsdag 18 december 2012 18:57 schreef Bart-Willem het volgende:
Gemiddeld wel ja, maar als "gemiddeld" pakt men een oldtimer benzine-auto uit de provincie Utrecht die 500 Euro per jaar wegenbelasting betaalt. Dat is waar die 153 miljoen uit het regeerakkoord op gebaseerd is.Heb je een 2CV of Kever, dan betaal je fors minder, maar iets als een Volvo 740 op LPG betaalt fors meer, en zo'n Benz diesel zal dan circa 1300 per jaar kosten.
Oftewel: in heel veel gevallen zal een oldtimer-kenteken van 200 Euro per jaar met een verplichte 1e auto (desnoods pak je een Twingo erbij voor 9 Euro per maand) veel goedkoper zijn.Of je zet de auto op naam van je vader/moeder/weetikveelwat.
Vergeet niet dat dit alternatieven zijn om de hobbyist de sparen.
De overheid kan ook doodleuk zeggen: "zoek het maar uit, iedereen betaalt de volle mep, ook auto's die nauwelijks of nooit rijden" en dan ben je dus verder van huis.
Iets met water en wijn enzo.
Dus dan mag je gewoon nog steeds daily rijden met een oldskool rammelkleppenbak op diesel, als hij maar oud genoeg is?quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:59 schreef T42 het volgende:
[..]
heb gister al nummer zoveel in de schorsing gegooit omdat ik ze nooit gebruik. (passat uit ander topic) zullen tegen die tijd wel meer zijn...
maar hoor nu vaker dat ze 30 jaar benzine willen doen en 35 jaar diesel.
hoezo? de jonge diesel probleem lost dan toch op? en diesels van 35 jaar zijn niet zo heel intresant. kom je bij de hele slome benzen uit die veel meer diesel zuipen en hanomag busjes die 70kmh lopenquote:Op zondag 30 december 2012 00:11 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dus dan mag je gewoon nog steeds daily rijden met een oldskool rammelkleppenbak op diesel, als hij maar oud genoeg is?![]()
Lost wel het 190D-probleem op, maar dan zakt onze regering, die met het vingertje richting milieu wijst, wel effe dik door het ijs natuurlijk
Je vergeet voor het gemak effe dat ze dan weer aan een overgangsregeling vastzitten, dus zelfde als ze nu hebben gedaan met die staffel van 25 neer 30 jaar; iedereen die nu al rijdt, mag blijven rijden. Nieuw ingevoerde auto's moeten voldoen aan de nieuwe regels, wel- of niet met een staffel of iets dergelijks, dus als je hem hebt voor de regeling ingaat kunnen ze je volgens mij niet zomaar die nieuwe regel door je strot rammen, dan gaan de FEHAC en kornuiten weer aan het muiten denk ikquote:Op zondag 30 december 2012 00:34 schreef T42 het volgende:
[..]
hoezo? de jonge diesel probleem lost dan toch op? en diesels van 35 jaar zijn niet zo heel intresant. kom je bij de hele slome benzen uit die veel meer diesel zuipen en hanomag busjes die 70kmh lopen
De afgewerkte frituurolie is gratis.quote:Op zondag 30 december 2012 00:34 schreef T42 het volgende:
diesels van 35 jaar zijn niet zo heel intresant. kom je bij de hele slome benzen uit die veel meer diesel zuipen
Het is een uitstel van het probleem: de auto's uit '86 worden even geschorst tot ze 35 jaar oud zijn en ondertussen pakt men een Benz uit 1979 om goedkoop te dieselen. En guess what: die doen helemaal niet veel onder voor een 190D uit 1985.quote:Op zondag 30 december 2012 00:34 schreef T42 het volgende:
[..]
hoezo? de jonge diesel probleem lost dan toch op? en diesels van 35 jaar zijn niet zo heel intresant. kom je bij de hele slome benzen uit die veel meer diesel zuipen en hanomag busjes die 70kmh lopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |