abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119454715
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:42 schreef shiznuts het volgende:
:D Haha, nee ok dan.

Ik heb hier al een Raspi (Farnell) dus ik kan mooi afkijken.

- Ter leedvermaak:
[ afbeelding ]
Dat soldeer je toch zelf ff terug, mits het pootje van de condensator niet afgebroken is...
Edit: zie nu pas dat ik niet de eerste ben met deze opmerking ;)
pi_119461632
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:42 schreef shiznuts het volgende:
:D Haha, nee ok dan.

Ik heb hier al een Raspi (Farnell) dus ik kan mooi afkijken.

- Ter leedvermaak:
[ afbeelding ]
Brand maar los :P
pi_119462540
Ik heb een vriendelijke Tweaker gevonden die er meerdere heeft besteld.
Vanmiddag mijn Pi halen.
pi_119475079
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 21:25 schreef shiznuts het volgende:
Ben er bang voor. ;( Ik heb wel ooit eens een halve gare soldeerbout gehaald uit China. Mijn skills stammen nog van handvaardigheid middelbare school, weet eigenlijk niet of dat zo'n goed idee is. :P Maar ja, naar RS terug en dan een half jaar wachten zie ik ook niet zo zitten.

Waarom nou weer. :'( Hopelijk balanceert het universum zich door me elders geluk te brengen.
Stuur die Pi maar hierheen en vraag je geld terug van RS. Bestel vervolgens een nieuwe van Farnell/NewIT. |:(

Ook fijn, m'n NAS heeft een firmware update; werkt NFS niet meer en zijn de 2 Raspberry's ook onbruikbaar geworden.
pi_119475669
quote:
14s.gif Op woensdag 21 november 2012 19:09 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Stuur die Pi maar hierheen en vraag je geld terug van RS. Bestel vervolgens een nieuwe van Farnell/NewIT. |:(

Ook fijn, m'n NAS heeft een firmware update; werkt NFS niet meer en zijn de 2 Raspberry's ook onbruikbaar geworden.
Geen samba mogelijk op je nas dan?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_119475789
quote:
7s.gif Op woensdag 21 november 2012 19:23 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Geen samba mogelijk op je nas dan?
Jawel, maar NFS is beter/efficiënter voor de Pi.

EDIT @ hieronder: ken je Google?
pi_119475833
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 19:25 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Wat scheelt het eigenlijk?
pi_119481010
quote:
7s.gif Op woensdag 21 november 2012 19:26 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Wat scheelt het eigenlijk?
CPU kracht waarschijnlijk
pi_119481568
Iemand een idee of iets anders hoe ik een de raspberry kan voeden met een Litium Ion batterij of accu? I.p.v. met netstroom.
pi_119481612
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 21:20 schreef Rivalo het volgende:
Iemand een idee of iets anders hoe ik een de raspberry kan voeden met een Litium Ion batterij of accu? I.p.v. met netstroom.
2 stuks en dan een voltage regulator ertussen.

-edit- Of zo'n telefoon-batterypack, zit al micro-USB aan vaak.
pi_119482896
Bedankt, enig idee hoe lang je zo'n accu kunt gebruiken voordat hij leeg is?
  woensdag 21 november 2012 @ 22:00:28 #72
389661 BertSchaap
Uw zingende melkboer
pi_119483939
Nou, een tijdje met dit ding gespeeld, maar het is het voor mij toch nét niet. Veel stotterende beelden bij het afspelen van full-hd mediabestanden via de nas, trage interface etc. Het ding heeft wel potentie maar is naar mijn gevoel net te underpowered om als mediacenter te dienen. Voor hetzelfde geld (rasberry + sdcard + voeding) heb je een standalone spelertje dat wel alles afspeelt.

Maarrrrrrrrrr......... omdat het natuurlijk zonde is om zo'n leuke gadget om te bouwen tot stofvanger heb ik er maar de squeezeplug distro op geinstalleerd. Mocht je al een squeezebox hebben (en een squeezeserver draaien) dan is het een prima gadget. Wel is de analoge audio crappier dan crap (tontwerpfout) maar dat kun je prima oplossen met een el-cheapo usb->audio dongle, of je gebruikt gewoon de audio via hdmi natuurlijk (maar dat kan ik helaas niet).

Het is, ondanks de beperkingen, een leuk speeltje :) :Y

Misschien dat model C het straks beter doet met mijn mediatheek.
Vriend van Lucas & Gea Hulshof
Nu met Kane-vrij huishouden.
pi_119484100
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:00 schreef BertSchaap het volgende:
Nou, een tijdje met dit ding gespeeld, maar het is het voor mij toch nét niet. Veel stotterende beelden bij het afspelen van full-hd mediabestanden via de nas, trage interface etc. Het ding heeft wel potentie maar is naar mijn gevoel net te underpowered om als mediacenter te dienen. Voor hetzelfde geld (rasberry + sdcard + voeding) heb je een standalone spelertje dat wel alles afspeelt.

Maarrrrrrrrrr......... omdat het natuurlijk zonde is om zo'n leuke gadget om te bouwen tot stofvanger heb ik er maar de squeezeplug distro op geinstalleerd. Mocht je al een squeezebox hebben (en een squeezeserver draaien) dan is het een prima gadget. Wel is de analoge audio crappier dan crap (tontwerpfout) maar dat kun je prima oplossen met een el-cheapo usb->audio dongle, of je gebruikt gewoon de audio via hdmi natuurlijk (maar dat kan ik helaas niet).

Ik heb em als vpn server, voor 2 cent per dag. Als mn pc aan moet: uit suspend, en weer uit als ik klaar ben. Bevalt prima
Wie dit leest is een lezer van dit.
  woensdag 21 november 2012 @ 22:14:42 #74
389661 BertSchaap
Uw zingende melkboer
pi_119484901
quote:
1s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:02 schreef b4kl4p het volgende:

Ik heb em als vpn server, voor 2 cent per dag. Als mn pc aan moet: uit suspend, en weer uit als ik klaar ben. Bevalt prima
Oh, da's ook wel een goed idee. Die houd ik even in het achterhoofd, mocht ik hier zat van zijn :D

Ik zat zelf nog te denken om er iets van een emulator voor oude spelletjes op te zetten. Zou graag monkey island, discworld etc nog 's opnieuw spelen. Dat zou dit ding wel moeten kunnen trekken. Naja, da's voor een koude winteravond :)
pi_119486809
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:00 schreef BertSchaap het volgende:

Kan je beter dit nemen,als de Rpi niet goed genoeg als "speeltje" voor je is. :+
pi_119487034
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:14 schreef BertSchaap het volgende:

[..]

Oh, da's ook wel een goed idee. Die houd ik even in het achterhoofd, mocht ik hier zat van zijn :D

Ik zat zelf nog te denken om er iets van een emulator voor oude spelletjes op te zetten. Zou graag monkey island, discworld etc nog 's opnieuw spelen. Dat zou dit ding wel moeten kunnen trekken. Naja, da's voor een koude winteravond :)
Dat is ook wel stoer inderdaad!
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_119489000
quote:

[..]

Nee, dat zegt me niks.
pi_119493390
Zie nu pas het topic, maar die van mij is vorige week eindelijk ook verstuurd na een bestelling van 4 juli (!).
Ik ga hem inzetten als airplay server dmv AirPi / Shairport om zodoende overal vanaf mijn ipad / iphone er muziek naartoe te streamen.
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
  donderdag 22 november 2012 @ 08:58:59 #79
389661 BertSchaap
Uw zingende melkboer
pi_119494027
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:42 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Kan je beter dit nemen,als de Rpi niet goed genoeg als "speeltje" voor je is. :+
Nah. Te lage nerdfactor. :N
pi_119496282
quote:

[..]

Je merkt toch inderdaad aardig wat performance verschil met nfs :o
pi_119500622
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 08:58 schreef BertSchaap het volgende:

[..]

Nah. Te lage nerdfactor. :N
aha OK :P
pi_119501574
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2012 22:42 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Onzin. Hij geeft juist aan dat bij hem de Raspberry video's niet bepaald vloeiend kan afspelen (hoogstwaarschijnlijk met DTS-audiospoor?). En jij raadt nu iets aan wat er juist om bekend staat dat video's juist NIET vloeiend kan afspelen met de standaard XBMC app erop. Alleen als je een externe speler gebruikt voor het daadwerkelijk afspelen heb je een kans dat je vloeiend beeld hebt, wat bovendien ook nog is gelimiteerd tot 720P. (als je dat al lukt om dat te streamen over wifi of een USB-RJ45 adapter werkend te krijgen)

@ BertSchaap, misschien 2 tips voor je; gebruik XBian want dat is van de 3 XBMC-versies (XBian, OpenElec en Raspbmc) IMHO de beste XMBC voor Raspberry want die heeft gewoon een vloeiend menu. Verder even kijken of je files idd DTS-audio hebben, als ze toevallig ook ander audio-spoor hebben moet je die selecteren. Dan speelt het uitstekend af.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 07:52 schreef Vince22 het volgende:
Zie nu pas het topic, maar die van mij is vorige week eindelijk ook verstuurd na een bestelling van 4 juli (!).
Ik ga hem inzetten als airplay server dmv AirPi / Shairport om zodoende overal vanaf mijn ipad / iphone er muziek naartoe te streamen.
Kleine tip; misschien is het handig als je even een cheap-ass USB-adaptertje met 3.5mm uitgang koopt (in Nederland of desnoods uit China). De 3.5mm poort van de Pi is gewoon slecht; geplop e.d. Bij Pi #2 is die alleen maar in gebruik omdat het niet anders kon (oude tv), opzich wel overheen te komen, maar als je de Pi als dedicated audio-speler gaat gebruiken zou ik even voor die paar euro een adaptertje kopen.
quote:
7s.gif Op donderdag 22 november 2012 10:46 schreef Jesse_ het volgende:
Je merkt toch inderdaad aardig wat performance verschil met nfs :o
Precies! ;)
Hopelijk lost Qnap dat héél snel op (ik weet namelijk voor zo'n 95% zeker dat het niet mijn schuld is / dat ik wat over het hoofd heb gezien bij de instellingen).
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:22 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
aha OK :P
Probeer je in no-time de 10.000 posts te halen ofzo; je zit in allerlei topics van die zinloze posts te dumpen? :?
pi_119501959
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:51 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Onzin. Hij geeft juist aan dat bij hem de Raspberry video's niet bepaald vloeiend kan afspelen (hoogstwaarschijnlijk met DTS-audiospoor?). En jij raadt nu iets aan wat er juist om bekend staat dat video's juist NIET vloeiend kan afspelen met de standaard XBMC app erop. Alleen als je een externe speler gebruikt voor het daadwerkelijk afspelen heb je een kans dat je vloeiend beeld hebt, wat bovendien ook nog is gelimiteerd tot 720P. (als je dat al lukt om dat te streamen over wifi of een USB-RJ45 adapter werkend te krijgen)

Probeer je in no-time de 10.000 posts te halen ofzo; je zit in allerlei topics van die zinloze posts te dumpen? :?
Link naar mk808 was een suggestie ,als die wilt wachten op model C van Rpi 8)7 :')

[ Bericht 33% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 22-11-2012 14:09:06 ]
pi_119502159
quote:

[..]

Kleine tip; misschien is het handig als je even een cheap-ass USB-adaptertje met 3.5mm uitgang koopt (in Nederland of desnoods uit China). De 3.5mm poort van de Pi is gewoon slecht; geplop e.d. Bij Pi #2 is die alleen maar in gebruik omdat het niet anders kon (oude tv), opzich wel overheen te komen, maar als je de Pi als dedicated audio-speler gaat gebruiken zou ik even voor die paar euro een adaptertje kopen.

[..]
Hey bedankt voor de tip, ik las al zoiets maar nu dus definitief bevestiging. Heb je nog tips over waar ik zo'n ding redelijk snel kan krijgen? Om 5 weken te moeten wachten voor iets (dat misschien aankomt) uit china heb ik niet veel zin in!
---- Gouden hart voor Heracles mijn club! ----
Sowieso schrijf je zo! http://www.onzetaal.nl/taaladvies/advies/sowieso
pi_119502947
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:03 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Link naar mk808 was een suggestie ,als die wilt wachten op model C van Rpi 8)7 :')
Voor een scherm/tv 'Smart' te krijgen is een Android stick/box idd een idee, maar om gewoon XBMC te draaien zijn die IMHO geen optie.

En Model C? Nog nooit van gehoord. Als die er al komt duurt dat nog tijden en dan kun je beter tegen die tijd een Ouya halen (wat ik zeker ga doen). Heb je een Android box waar XBMC ontwikkelaars speciaal op zijn gaan richten (bron) en een controller voor $120 / ¤94. Ja, wel duurder dan een stick maar wél een goed ontwikkeld product met betere specs (o.a. met 1080P video) en controller welke ook nog als een gameconsole gebruikt kan worden. Komt rond zo'n maart 2013 uit.
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:10 schreef Vince22 het volgende:
Hey bedankt voor de tip, ik las al zoiets maar nu dus definitief bevestiging. Heb je nog tips over waar ik zo'n ding redelijk snel kan krijgen? Om 5 weken te moeten wachten voor iets (dat misschien aankomt) uit china heb ik niet veel zin in!
Pff, even kijken hoor. Persoonlijk zou ik eerst even zonder doen, misschien valt het ook wel mee of is het bij jou wel afwezig. Kun je altijd nog kijken.

Maar even kijken hoor...

EDIT: moet je even hier kijken en deze twee topics van Tweakers (topic #1 en #2) even doorzoeken op "USB audio' of 'USB 3.5' ofzo...

[ Bericht 4% gewijzigd door Iemand91 op 22-11-2012 14:40:15 ]
pi_119503065
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:35 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Voor een scherm/tv 'Smart' te krijgen is een Android stick/box idd een idee, maar om gewoon XBMC te draaien zijn die IMHO geen optie.

En Model C? Nog nooit van gehoord. Als die er al komt duurt dat nog tijden en dan kun je beter tegen die tijd een Ouya halen (wat ik zeker ga doen). Heb je een Android box waar XBMC ontwikkelaars speciaal op zijn gaan richten (bron) en een controller voor $120 / ¤94. Ja, wel duurder dan een stick maar wél een goed ontwikkeld product met betere specs (o.a. met 1080P video) en controller welke ook nog als een gameconsole gebruikt kan worden. Komt rond zo'n maart 2013 uit.

[..]

Pff, even kijken hoor. Persoonlijk zou ik eerst even zonder doen, misschien valt het ook wel mee of is het bij jou wel afwezig. Kun je altijd nog kijken.

Maar even kijken hoor...
Ik wacht wel op Ouya,als die uitkomt :P
  donderdag 22 november 2012 @ 15:50:22 #88
389661 BertSchaap
Uw zingende melkboer
pi_119505226
quote:

@ BertSchaap, misschien 2 tips voor je; gebruik XBian want dat is van de 3 XBMC-versies (XBian, OpenElec en Raspbmc) IMHO de beste XMBC voor Raspberry want die heeft gewoon een vloeiend menu. Verder even kijken of je files idd DTS-audio hebben, als ze toevallig ook ander audio-spoor hebben moet je die selecteren. Dan speelt het uitstekend af.
Oh, dat kan ik nog ff testen inderdaad. Ik heb werkelijk de ballen verstand van videoformaten en de audiosporen daarbinnen. Mijn kennis houdt op bij het indrukken van de play-knop. Thnx
  donderdag 22 november 2012 @ 15:59:16 #89
389661 BertSchaap
Uw zingende melkboer
pi_119505525
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 14:10 schreef Vince22 het volgende:

http://dx.com/p/usb-3d-sound-adapter-color-assorted-5831

Ik had 'm in 3 week. Het is geen hifi, maar voor 2 euro mag je natuurlijk ook niet teveel verwachten :)

Had alleen wat problemen met hickups door het syncen naar de sd-card, maar dat is met
quote:
sdhci-bcm2708.missing_status=0 sdhci-bcm2708.sync_after_dma=0
in de bootconfig te verhelpen. Althans, dat deed het bij mij.
pi_119507168
quote:
Entries Open For First Ever 24-Hour Raspberry Pi Hackathon
Called the Raspberry Pi 'hack day', the competition will pit 100 entrants against one another in a number of categories using only the board, Internet access, soldering irons and as much coding as they think appropriate. Participants will have 24-hours to complete projects, at the end of which winners will be awarded from a variety of prizes including camcorders, Android tablets and the geek must-have, the Hubsan H107 Quadcopter.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')