abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 november 2012 @ 21:10:04 #51
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119442967
FUUUUU1!!!!1!

Komt eindelijk de RS Raspi, komt 'ie kapot aan.
Er zwerft een deeltje rond in het cellofaan. Die hoort vastgesoldeerd te zijn. :'( Heb ik weer.

Gelukkig zaten er wel meteen de twee cases bij. Toch nog iets wat bruikbaar is. Past mooi.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119443629
quote:
0s.gif
Op dinsdag 20 november 2012 21:10 schreef shiznuts het volgende:
FUUUUU1!!!!1!

Er zwerft een deeltje rond in het cellofaan. Die hoort vastgesoldeerd te zijn. :'( Heb ik weer.

Gelukkig zaten er wel meteen de twee cases bij. Toch nog iets wat bruikbaar is. Past mooi.
Solderen die hap ^O^.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 20 november 2012 @ 21:25:35 #53
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119443880
Ben er bang voor. ;( Ik heb wel ooit eens een halve gare soldeerbout gehaald uit China. Mijn skills stammen nog van handvaardigheid middelbare school, weet eigenlijk niet of dat zo'n goed idee is. :P Maar ja, naar RS terug en dan een half jaar wachten zie ik ook niet zo zitten.

Waarom nou weer. :'( Hopelijk balanceert het universum zich door me elders geluk te brengen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_119445001
Ik zit nog steeds te wachten :')
pi_119447519
quote:
0s.gif
Op dinsdag 20 november 2012 21:25 schreef shiznuts het volgende:
Ben er bang voor. ;( Ik heb wel ooit eens een halve gare soldeerbout gehaald uit China. Mijn skills stammen nog van handvaardigheid middelbare school, weet eigenlijk niet of dat zo'n goed idee is. :P Maar ja, naar RS terug en dan een half jaar wachten zie ik ook niet zo zitten.

Waarom nou weer. :'( Hopelijk balanceert het universum zich door me elders geluk te brengen.
Als een beetje geluk zo goedkoop is ga ik ook *NU* een RPi bestellen bij RS, voor het gegarandeerde geluk met iets anders :D
  dinsdag 20 november 2012 @ 22:35:30 #56
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119447682
'Je bent een klootzak!' :(

Omdat je het zelf zegt. :P Beetje profiteren van mijn ongeluk.
Is trouwens die cilindervormige tweepoot element die bij de microUSB-poort daar zit, die compleet los is.

To be sure: je hebt wel gelezen dat je beter bij Farnell kunt bestellen, hè?
pi_119447916
quote:
0s.gif
Op dinsdag 20 november 2012 22:35 schreef shiznuts het volgende:
'Je bent een klootzak!' :(

Omdat je het zelf zegt. :P Beetje profiteren van mijn ongeluk.
Is trouwens die cilindervormige tweepoot element die bij de microUSB-poort daar zit, die compleet los is.
Dat is de condensator die de spanning een beetje constant moet houden. Die schijnt erg kwetsbaar te zijn inderdaad, maar met een goede voeding werkt'ie ook zonder. Of je kunt 'm terug solderen, dat is met die condensator nog wel te doen. foto's zat te vinden hoe om hij hoort.
quote:
To be sure: je hebt wel gelezen dat je beter bij Farnell kunt bestellen, hè?
Ja daarom, als ik er daar een bestel kan ik niet over een half jaar nog wat geluk claimen in de liefde ofzo :+
  dinsdag 20 november 2012 @ 22:42:13 #58
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_119448050
:D Haha, nee ok dan.

Ik heb hier al een Raspi (Farnell) dus ik kan mooi afkijken.

- Ter leedvermaak:
om deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.
Ja toon me deze inhoud
ik accepteer de cookies.
meer informatie

[ Bericht 33% gewijzigd door shiz op 21-11-2012 01:30:05 ]
pi_119448588
quote:
0s.gif
Op dinsdag 20 november 2012 21:10 schreef shiznuts het volgende:
FUUUUU1!!!!1!

Gelukkig heb je garantie,toch? :P

quote:
0s.gif
Op dinsdag 20 november 2012 21:46 schreef robin007bond het volgende:
Ik zit nog steeds te wachten :')
Hoe lang al? Model B zeker? :+

[ Bericht 0% gewijzigd door Blue_Panther_Ninja op 20-11-2012 23:04:16 ]
pi_119449043
quote:
14s.gif
Op dinsdag 20 november 2012 22:39 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Dat is de condensator die de spanning een beetje constant moet houden. Die schijnt erg kwetsbaar te zijn inderdaad, maar met een goede voeding werkt'ie ook zonder. Of je kunt 'm terug solderen, dat is met die condensator nog wel te doen. foto's zat te vinden hoe om hij hoort.

[..]

Ja daarom, als ik er daar een bestel kan ik niet over een half jaar nog wat geluk claimen in de liefde ofzo :+
Potdorie, dan moet er toch een dosis geluk op me liggen te wachten binnenkort!
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_119454715
quote:
0s.gif
Op dinsdag 20 november 2012 22:42 schreef shiznuts het volgende:

- Ter leedvermaak:
[ afbeelding ]
Dat soldeer je toch zelf ff terug, mits het pootje van de condensator niet afgebroken is...
Edit: zie nu pas dat ik niet de eerste ben met deze opmerking ;)
pi_119461632
quote:
0s.gif
Op dinsdag 20 november 2012 22:42 schreef shiznuts het volgende:

- Ter leedvermaak:
[ afbeelding ]
Brand maar los :P
pi_119462540
Ik heb een vriendelijke Tweaker gevonden die er meerdere heeft besteld.
Vanmiddag mijn Pi halen.
pi_119475079
quote:
0s.gif
Op dinsdag 20 november 2012 21:25 schreef shiznuts het volgende:

Stuur die Pi maar hierheen en vraag je geld terug van RS. Bestel vervolgens een nieuwe van Farnell/NewIT. |:(

Ook fijn, m'n NAS heeft een firmware update; werkt NFS niet meer en zijn de 2 Raspberry's ook onbruikbaar geworden.
pi_119475669
quote:
14s.gif
Op woensdag 21 november 2012 19:09 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Stuur die Pi maar hierheen en vraag je geld terug van RS. Bestel vervolgens een nieuwe van Farnell/NewIT. |:(

Ook fijn, m'n NAS heeft een firmware update; werkt NFS niet meer en zijn de 2 Raspberry's ook onbruikbaar geworden.
Geen samba mogelijk op je nas dan?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_119475789
quote:
7s.gif
Op woensdag 21 november 2012 19:23 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Geen samba mogelijk op je nas dan?
Jawel, maar NFS is beter/efficiënter voor de Pi.

EDIT @ hieronder: ken je Google?
pi_119475833
quote:
0s.gif
Op woensdag 21 november 2012 19:25 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Jawel, maar NFS is beter/efficiënter voor de Pi.
Wat scheelt het eigenlijk?
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_119481010
quote:
7s.gif
Op woensdag 21 november 2012 19:26 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Wat scheelt het eigenlijk?
CPU kracht waarschijnlijk
pi_119481568
Iemand een idee of iets anders hoe ik een de raspberry kan voeden met een Litium Ion batterij of accu? I.p.v. met netstroom.
pi_119481612
quote:
0s.gif
Op woensdag 21 november 2012 21:20 schreef Rivalo het volgende:
Iemand een idee of iets anders hoe ik een de raspberry kan voeden met een Litium Ion batterij of accu? I.p.v. met netstroom.
2 stuks en dan een voltage regulator ertussen.

-edit- Of zo'n telefoon-batterypack, zit al micro-USB aan vaak.
pi_119482896
Bedankt, enig idee hoe lang je zo'n accu kunt gebruiken voordat hij leeg is?
  woensdag 21 november 2012 @ 22:00:28 #72
389661 BertSchaap
Uw zingende melkboer
pi_119483939
Nou, een tijdje met dit ding gespeeld, maar het is het voor mij toch nét niet. Veel stotterende beelden bij het afspelen van full-hd mediabestanden via de nas, trage interface etc. Het ding heeft wel potentie maar is naar mijn gevoel net te underpowered om als mediacenter te dienen. Voor hetzelfde geld (rasberry + sdcard + voeding) heb je een standalone spelertje dat wel alles afspeelt.

Maarrrrrrrrrr......... omdat het natuurlijk zonde is om zo'n leuke gadget om te bouwen tot stofvanger heb ik er maar de squeezeplug distro op geinstalleerd. Mocht je al een squeezebox hebben (en een squeezeserver draaien) dan is het een prima gadget. Wel is de analoge audio crappier dan crap (tontwerpfout) maar dat kun je prima oplossen met een el-cheapo usb->audio dongle, of je gebruikt gewoon de audio via hdmi natuurlijk (maar dat kan ik helaas niet).

Het is, ondanks de beperkingen, een leuk speeltje :) :Y

Misschien dat model C het straks beter doet met mijn mediatheek.
Vriend van Lucas & Gea Hulshof
Nu met Kane-vrij huishouden.
pi_119484100
quote:
0s.gif
Op woensdag 21 november 2012 22:00 schreef BertSchaap het volgende:
Nou, een tijdje met dit ding gespeeld, maar het is het voor mij toch nét niet. Veel stotterende beelden bij het afspelen van full-hd mediabestanden via de nas, trage interface etc. Het ding heeft wel potentie maar is naar mijn gevoel net te underpowered om als mediacenter te dienen. Voor hetzelfde geld (rasberry + sdcard + voeding) heb je een standalone spelertje dat wel alles afspeelt.

Maarrrrrrrrrr......... omdat het natuurlijk zonde is om zo'n leuke gadget om te bouwen tot stofvanger heb ik er maar de squeezeplug distro op geinstalleerd. Mocht je al een squeezebox hebben (en een squeezeserver draaien) dan is het een prima gadget. Wel is de analoge audio crappier dan crap (tontwerpfout) maar dat kun je prima oplossen met een el-cheapo usb->audio dongle, of je gebruikt gewoon de audio via hdmi natuurlijk (maar dat kan ik helaas niet).

Ik heb em als vpn server, voor 2 cent per dag. Als mn pc aan moet: uit suspend, en weer uit als ik klaar ben. Bevalt prima
Wie dit leest is een lezer van dit.
  woensdag 21 november 2012 @ 22:14:42 #74
389661 BertSchaap
Uw zingende melkboer
pi_119484901
quote:
1s.gif
Op woensdag 21 november 2012 22:02 schreef b4kl4p het volgende:

Ik heb em als vpn server, voor 2 cent per dag. Als mn pc aan moet: uit suspend, en weer uit als ik klaar ben. Bevalt prima
Oh, da's ook wel een goed idee. Die houd ik even in het achterhoofd, mocht ik hier zat van zijn :D

Ik zat zelf nog te denken om er iets van een emulator voor oude spelletjes op te zetten. Zou graag monkey island, discworld etc nog 's opnieuw spelen. Dat zou dit ding wel moeten kunnen trekken. Naja, da's voor een koude winteravond :)
Vriend van Lucas & Gea Hulshof
Nu met Kane-vrij huishouden.
pi_119486809
quote:
0s.gif
Op woensdag 21 november 2012 22:00 schreef BertSchaap het volgende:

Kan je beter dit nemen,als de Rpi niet goed genoeg als "speeltje" voor je is. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop