Solderen die hapquote:Op dinsdag 20 november 2012 21:10 schreef shiznuts het volgende:
FUUUUU1!!!!1!
Komt eindelijk de RS Raspi, komt 'ie kapot aan.
Er zwerft een deeltje rond in het cellofaan. Die hoort vastgesoldeerd te zijn.Heb ik weer.
Gelukkig zaten er wel meteen de twee cases bij. Toch nog iets wat bruikbaar is. Past mooi.
Als een beetje geluk zo goedkoop is ga ik ook *NU* een RPi bestellen bij RS, voor het gegarandeerde geluk met iets andersquote:Op dinsdag 20 november 2012 21:25 schreef shiznuts het volgende:
Ben er bang voor.Ik heb wel ooit eens een halve gare soldeerbout gehaald uit China. Mijn skills stammen nog van handvaardigheid middelbare school, weet eigenlijk niet of dat zo'n goed idee is.
Maar ja, naar RS terug en dan een half jaar wachten zie ik ook niet zo zitten.
Waarom nou weer.Hopelijk balanceert het universum zich door me elders geluk te brengen.
Dat is de condensator die de spanning een beetje constant moet houden. Die schijnt erg kwetsbaar te zijn inderdaad, maar met een goede voeding werkt'ie ook zonder. Of je kunt 'm terug solderen, dat is met die condensator nog wel te doen. foto's zat te vinden hoe om hij hoort.quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:35 schreef shiznuts het volgende:
'Je bent een klootzak!'
Omdat je het zelf zegt.Beetje profiteren van mijn ongeluk.
Is trouwens die cilindervormige tweepoot element die bij de microUSB-poort daar zit, die compleet los is.
Ja daarom, als ik er daar een bestel kan ik niet over een half jaar nog wat geluk claimen in de liefde ofzoquote:To be sure: je hebt wel gelezen dat je beter bij Farnell kunt bestellen, hè?
Gelukkig heb je garantie,toch?quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:10 schreef shiznuts het volgende:
FUUUUU1!!!!1!
Komt eindelijk de RS Raspi, komt 'ie kapot aan.
Er zwerft een deeltje rond in het cellofaan. Die hoort vastgesoldeerd te zijn.Heb ik weer.
Gelukkig zaten er wel meteen de twee cases bij. Toch nog iets wat bruikbaar is. Past mooi.
Hoe lang al? Model B zeker?quote:
Potdorie, dan moet er toch een dosis geluk op me liggen te wachten binnenkort!quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:39 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Dat is de condensator die de spanning een beetje constant moet houden. Die schijnt erg kwetsbaar te zijn inderdaad, maar met een goede voeding werkt'ie ook zonder. Of je kunt 'm terug solderen, dat is met die condensator nog wel te doen. foto's zat te vinden hoe om hij hoort.
[..]
Ja daarom, als ik er daar een bestel kan ik niet over een half jaar nog wat geluk claimen in de liefde ofzo
Dat soldeer je toch zelf ff terug, mits het pootje van de condensator niet afgebroken is...quote:Op dinsdag 20 november 2012 22:42 schreef shiznuts het volgende:Haha, nee ok dan.
Ik heb hier al een Raspi (Farnell) dus ik kan mooi afkijken.
- Ter leedvermaak:
[ afbeelding ]
Brand maar losquote:Op dinsdag 20 november 2012 22:42 schreef shiznuts het volgende:Haha, nee ok dan.
Ik heb hier al een Raspi (Farnell) dus ik kan mooi afkijken.
- Ter leedvermaak:
[ afbeelding ]
Stuur die Pi maar hierheen en vraag je geld terug van RS. Bestel vervolgens een nieuwe van Farnell/NewIT.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:25 schreef shiznuts het volgende:
Ben er bang voor.Ik heb wel ooit eens een halve gare soldeerbout gehaald uit China. Mijn skills stammen nog van handvaardigheid middelbare school, weet eigenlijk niet of dat zo'n goed idee is.
Maar ja, naar RS terug en dan een half jaar wachten zie ik ook niet zo zitten.
Waarom nou weer.Hopelijk balanceert het universum zich door me elders geluk te brengen.
Geen samba mogelijk op je nas dan?quote:Op woensdag 21 november 2012 19:09 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Stuur die Pi maar hierheen en vraag je geld terug van RS. Bestel vervolgens een nieuwe van Farnell/NewIT.![]()
Ook fijn, m'n NAS heeft een firmware update; werkt NFS niet meer en zijn de 2 Raspberry's ook onbruikbaar geworden.
Jawel, maar NFS is beter/efficiënter voor de Pi.quote:Op woensdag 21 november 2012 19:23 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Geen samba mogelijk op je nas dan?
Wat scheelt het eigenlijk?quote:Op woensdag 21 november 2012 19:25 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Jawel, maar NFS is beter/efficiënter voor de Pi.
CPU kracht waarschijnlijkquote:
2 stuks en dan een voltage regulator ertussen.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:20 schreef Rivalo het volgende:
Iemand een idee of iets anders hoe ik een de raspberry kan voeden met een Litium Ion batterij of accu? I.p.v. met netstroom.
Ik heb em als vpn server, voor 2 cent per dag. Als mn pc aan moet: uit suspend, en weer uit als ik klaar ben. Bevalt primaquote:Op woensdag 21 november 2012 22:00 schreef BertSchaap het volgende:
Nou, een tijdje met dit ding gespeeld, maar het is het voor mij toch nét niet. Veel stotterende beelden bij het afspelen van full-hd mediabestanden via de nas, trage interface etc. Het ding heeft wel potentie maar is naar mijn gevoel net te underpowered om als mediacenter te dienen. Voor hetzelfde geld (rasberry + sdcard + voeding) heb je een standalone spelertje dat wel alles afspeelt.
Maarrrrrrrrrr......... omdat het natuurlijk zonde is om zo'n leuke gadget om te bouwen tot stofvanger heb ik er maar de squeezeplug distro op geinstalleerd. Mocht je al een squeezebox hebben (en een squeezeserver draaien) dan is het een prima gadget. Wel is de analoge audio crappier dan crap (tontwerpfout) maar dat kun je prima oplossen met een el-cheapo usb->audio dongle, of je gebruikt gewoon de audio via hdmi natuurlijk (maar dat kan ik helaas niet).
Het is, ondanks de beperkingen, een leuk speeltje![]()
![]()
Misschien dat model C het straks beter doet met mijn mediatheek.
Oh, da's ook wel een goed idee. Die houd ik even in het achterhoofd, mocht ik hier zat van zijnquote:Op woensdag 21 november 2012 22:02 schreef b4kl4p het volgende:
Ik heb em als vpn server, voor 2 cent per dag. Als mn pc aan moet: uit suspend, en weer uit als ik klaar ben. Bevalt prima
Kan je beter dit nemen,als de Rpi niet goed genoeg als "speeltje" voor je is.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:00 schreef BertSchaap het volgende:
Nou, een tijdje met dit ding gespeeld, maar het is het voor mij toch nét niet. Veel stotterende beelden bij het afspelen van full-hd mediabestanden via de nas, trage interface etc. Het ding heeft wel potentie maar is naar mijn gevoel net te underpowered om als mediacenter te dienen. Voor hetzelfde geld (rasberry + sdcard + voeding) heb je een standalone spelertje dat wel alles afspeelt.
Maarrrrrrrrrr......... omdat het natuurlijk zonde is om zo'n leuke gadget om te bouwen tot stofvanger heb ik er maar de squeezeplug distro op geinstalleerd. Mocht je al een squeezebox hebben (en een squeezeserver draaien) dan is het een prima gadget. Wel is de analoge audio crappier dan crap (tontwerpfout) maar dat kun je prima oplossen met een el-cheapo usb->audio dongle, of je gebruikt gewoon de audio via hdmi natuurlijk (maar dat kan ik helaas niet).
Het is, ondanks de beperkingen, een leuk speeltje![]()
![]()
Misschien dat model C het straks beter doet met mijn mediatheek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop