Je wil er alleen echt niet mee op asfalt rijden..quote:Op dinsdag 20 november 2012 18:53 schreef Tinos85 het volgende:
Wel tof, door de kennemerduinen in de sneeuw
Of spaarnwoude in de sneeuw
Info van Schwalbe: http://www.schwalbe.nl/nl(...)ID_Einsatzbereich=13quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:58 schreef kanovinnie het volgende:
Schwalbe Ice Spiker 304 Spikes 2,1" Wire
http://www.bike-discount.(...)spikes-21-draht.html
Zijn die goed om over ijs te fietsen?
Thanks! Ik Die link die ik gaf zijn dus voor op ijs goed. En ik neem aan ook woon/werkverkeer?quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:21 schreef FHR het volgende:
[..]
Info van Schwalbe: http://www.schwalbe.nl/nl(...)ID_Einsatzbereich=13
Ik heb zelf een setje Marathon Winters voor m'n woon-werk-fiets (http://www.schwalbe.nl/nl(...)pe=45&ID_Produkt=139). Bevalt erg goed. Ik moet namelijk een stuk over een weg die niet gestrooid of geveegd wordt, maar waar wel auto's rijden. Het wegdek loopt ook nog bol, dus met gewone banden glijd je dan meteen naar de zijkant, maar met de spikes kan ik gewoon door fietsen. Het geeft natuurlijk nog steeds niet zo veel grip als een gewone band op droog, maar je kunt in ieder geval normaal remmen en trappen etc. Bocht om voelt ook redelijk veilig, maar ik heb afgelopen winter nog niet gedurfd om 'maximaal' te gaan. Op asfalt is het wel een beetje irritant; veel herrie en de band moet ook redelijk zacht zijn (anders glijd je weg op de spikes). Maar het is wel gaaf om iedereen (inclusief auto's) gewoon lekker hard voorbij te fietsen Vooral andere fietsers zie je echt verbaasd kijken (en meewarig kijken alsof ik een idioot ben).
Als je echt op ijs wilt rijden: meteen doen. Als je alleen in sneeuw rijdt: je gewone banden zijn prima. Ik heb wel eens op wintersport een afdaling gedaan op de mountainbike (800 m naar beneden over een blauw/rode piste). Dat gaat prima zolang je op de normale ski-piste blijft. In losse sneeuw (>1 m diep) gaat fietsen niet en op de ijzige stukken ook niet, maar op de stukken waar gewoon geskied wordt, gaat het prima met normale banden; je noppen hebben zat grip.
Ja, die zijn juist voor op ijs/tot ijs geperste sneeuw. Op gewone sneeuw kan je je gewone banden gebruiken.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Thanks! Ik Die link die ik gaf zijn dus voor op ijs goed. En ik neem aan ook woon/werkverkeer?
Bedankt voorr 't uitgebreide antwoord!
nee maar met het vooruitzicht de komende (tot begin februari) weinig tijd hebquote:Op woensdag 21 november 2012 08:21 schreef StateOfMind het volgende:
55 Kilometer is toch niet zo veel om maanden voor te moeten trainen?
quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:20 schreef StateOfMind het volgende:
Hmm, op mijn band staan 2 maten: 26 x 2,25 en 57-559 (de ETRTO maat).
Tot zover niks aan de hand.
Echter zie ik dat voor 26 x 2,25 2155mm als wielmaat staat aangegeven in het schema, en voor de ETRTO 57-559 staat 2133mm aangegeven.
Mijn nieuwe fietscomputer heeft de keus uit 2 heel andere wielmaten: 700 x 23 (= 2133mm), en 700 x 25 (=2146mm).
Ik neig zelf om dan maar die laatste waarde aan te houden, aangezien die het midden houdt tussen hetgeen er op mijn band staat.
In rechte lijn zonder berijder is een omwenteling 2100mm, met mij erop kom ik uit op 2080mm (is lastig meten in je eentje, maar diverse metingen liggen allemaal rond die waarde), dus ik heb dan maar die 2080 aan gehouden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:21 schreef kanovinnie het volgende:
Of je meet 'm op? Is ook afhankelijk van je bandenspanning.... Reken het procentuele verschil eens uit?
Tja, das altijd al zo geweest, en ook in de breedte het geval.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:54 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
In rechte lijn zonder berijder is een omwenteling 2100mm, met mij erop kom ik uit op 2080mm (is lastig meten in je eentje, maar diverse metingen liggen allemaal rond die waarde), dus ik heb dan maar die 2080 aan gehouden.
Veel afwijkingen (soms wel een aantal centimeters) dus volgens diverse modellen voor één bandenmaat.
Havelte is inderdaad om en over het oefenterrein. Door de week mag je alleen de route doen die aan de buitenzijde van het terrein loopt, in het weekend mag je een extra lus erbij pakken.quote:Op woensdag 21 november 2012 17:02 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Havelte is toch die route over/om het militair oefenterrein?
Wil die ook nog graag eens rijden, maar dan wel s'weekends.
Ik had juist 't idee dat Schwalbe's altijd wat breed uitvallen. M'n Nobby Nic 2.4's zijn net zo breed als m'n Maxxis High Roller 2.5's. Misschien dus dat Maxxis smal valt . Continentals zijn ook vaak smal voor hun aangegeven breedte.quote:Op woensdag 21 november 2012 17:02 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Tja, das altijd al zo geweest, en ook in de breedte het geval.
Heb weleens ergens gelezen dat een 2.2 brede Schwalbe eigenlijk 2.1 breed is.
Dat ligt aan je gewicht, staat er geen schema op je vorkpoot?quote:Op zondag 25 november 2012 14:43 schreef mrPanerai het volgende:
Perfect nu in de bossen, wel goed opletten dat je je materiaal mooi proper maakt.
Weet iemand soms hoeveel druk je op een fox float vork moet zetten?
We hebben windkracht 11 gehaald hier aan de kust.quote:Op zondag 25 november 2012 16:55 schreef Crazy-M het volgende:
Bij jullie zeker niet zo hard gewaaid als hier
had ik met volle tegenwind richting bos moeten rijden.
Volgens mij zijn hier de vloeddeuren dicht wegens de enorm harde wind hier..quote:Op zondag 25 november 2012 17:20 schreef Auti het volgende:
[..]
We hebben windkracht 11 gehaald hier aan de kust.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |