abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119115220
Wie heeft er ervaring met het frezen van sleuven tbv vloerverwarming. Het bedrijf welke ik de opdracht wil geven, beweerd dat het frezen volledig stofvrij gebeurd! Wat is jullie ervaring hiermee? Ze frezen met een soort van grote stofzuiger die al het sof schijbaar opvangt. Gebeurd dit echt stofvrij?

Ik ben hier benieuwd naar omdat ik eigenlijk eerst mijn muren wil laten spuiten (verfen), dan de vloer frezen en dan betegelen.

Alvast bedankt voor jullie reacties
pi_119115236
Mja. Je gaat sleuven maken in beton. Hoe schat je zelf de kansen in? :D.
pi_119115242
Volledig = 100% en dat bestaat niet. Het is echter niet zo dat je je meubels bij wijze van spreken gewoon kan laten staan.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_119115264
tsja verwacht niet dat je van de grond kan eten er na, maar een bende wordt het zeker niet.. Maar je doet er verstandiger aan eerst de vloer te leggen.. Want ik heb nog nooit een tegelzetter gezien die de muren 100% schoon houdt tijdens het leggen
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_119115628
Is dat jullie eigen ervaring of denken jullie dat :) qua hoeveelheid stof bedoel ik dan he
pi_119116043
quote:
2s.gif Op maandag 12 november 2012 09:35 schreef RanTheMan het volgende:
tsja verwacht niet dat je van de grond kan eten er na, maar een bende wordt het zeker niet.. Maar je doet er verstandiger aan eerst de vloer te leggen.. Want ik heb nog nooit een tegelzetter gezien die de muren 100% schoon houdt tijdens het leggen
Het gaat om vloerverwarming
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_119116399
Ik volg dit topic ook even..
Wij hebben een nieuwbouwhuis gekocht en de tegelboer brengt ook op deze manier de vloerverwarming aan.. toen zijn we gaan informeren bij de aannemer, maar ook zij doen het op deze manier terwijl ze zelf de deklaag ect ook aanleggen.
Zou deze manier van vloerverwarming standaard worden in de toekomst?
pi_119117852
quote:
5s.gif Op maandag 12 november 2012 10:03 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Het gaat om vloerverwarming
dat snap ik.. En daarna wordt er betegeld.. Echter geeft TS aan dat hij eerst wil verven en daar fresen/betegelen.. Maar ik geef dus aan dat andersom dus ook kan
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_119118131
Hier was na het frezen eigenlijk geen stof. Oké ons huis is leeg maar volgens mij moet dat ook wil je gaan frezen.

[ Bericht 3% gewijzigd door F_r op 12-11-2012 11:32:44 ]
pi_119118368
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 11:22 schreef ferrari_rood het volgende:
Hier was na het frezen eigenlijk Geenstijl.
Dat snap ik niet. Wat het stofvrij of niet? haha
pi_119118458
Leuk autocorrect het was nagenoeg stofvrij.
pi_119118596
Zou jij het frezen laten uitvoeren in een huis waar de muren al klaar zijn?
pi_119118822
Ik wel kies een bedrijf met referenties. Neem je vloerverwarming als hoof- of bijverwarming?
pi_119118923
Ik neem hoofdverwarming. Bedankt voor je input...
pi_119119186
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 11:44 schreef knack het volgende:
Ik neem hoofdverwarming. Bedankt voor je input...
hebben wij ook
welk bedrijf heb je op het oog?
pi_119119318
Ik ga voor het bedrijf floor-heating... via via van hun gehoord. Deze mensen waren tevreden en tevens hebben ze op internet veel positieve referenties.
pi_119119484
Daar heb ik ook nagekeken. wij hebben uiteindelijk gekozen voor de gene die bij onze tegeleverancier aangesloten zit. Iets duurder maar we kregen van de tegelleverancier ook extra garantie.
pi_119121791
Wij hebben drie / vier jaar geleden ook vloerverwarming in laten frezen. Wij hebben het toen wel vboor het verven gedaan, maar er kwam inderdaad heel weinig stof vrij.
Wij hebben toen in Duitsland de tegels gekocht. Scheelde veel qua geld. Ook via het bedrijf wat bij hun aangesloten zat vloer laten frezen. Was het zelfde als het Nederlandse bedrijf. Ook dat scheelde volgens mij 500,-- euro met het Nederlandse bedrijf.
pi_119124686
quote:
11s.gif Op maandag 12 november 2012 13:03 schreef technopunx het volgende:
Wij hebben drie / vier jaar geleden ook vloerverwarming in laten frezen. Wij hebben het toen wel vboor het verven gedaan, maar er kwam inderdaad heel weinig stof vrij.
Wij hebben toen in Duitsland de tegels gekocht. Scheelde veel qua geld. Ook via het bedrijf wat bij hun aangesloten zat vloer laten frezen. Was het zelfde als het Nederlandse bedrijf. Ook dat scheelde volgens mij 500,-- euro met het Nederlandse bedrijf.
Bedankt voor je input, vind je het ook zo weinig stof dat je ze zou laten frezen na het verfen van de muren?
pi_119128218
quote:
0s.gif Op maandag 12 november 2012 14:31 schreef knack het volgende:

[..]

Bedankt voor je input, vind je het ook zo weinig stof dat je ze zou laten frezen na het verfen van de muren?
Dat durf ik niet te zeggen. Wij zaten toen in een verbouwing en er lag al het nodige stof. Dus iets meer stof was niet opgevallen. Maar als ik ze zo bezig zag, gaf het niet veel stof af.

Het mooiste is denk ik als je na de tijd de muren kan doen. dan hoef je met tegelen ook minder op te letten. Aan de andere kant, je hoeft geen tegel lijm op de muur te smeren. Dat kan toch ook gewoon netjes op de vloer.

Als je eerst de vloer legt en daarna gaat verven, dek je de vloer af. Misschien is het een idee, als je eerst de muur verft, tot bv een meter hoogte van dat dunne schilderzeil met tape op de muur te plakken. Als het al stof geeft, is het toch voornamelijk onderaan. Of je plakt de hele muur af. Zo duur is dat zeil ook niet.

Succes.
pi_119161364
We hebben maar besloten de gok niet te wagen gaan en gaan de vloerverwarming eerst laten aanleggen dan de vloer en helemaal op het eind laten we de wanden spuiten.

Maar ja toen bedacht ik me weer. Laten we eerst de keuken plaatsen en spuiten ze er om heen. Of doen we eerst de wanden met de kans op beschadigingen bij het plaatsen.

Wat hebben jullie gedaan?
pi_119161433
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 november 2012 13:09 schreef knack het volgende:
We hebben maar besloten de gok niet te wagen gaan en gaan de vloerverwarming eerst laten aanleggen dan de vloer en helemaal op het eind laten we de wanden spuiten.

Maar ja toen bedacht ik me weer. Laten we eerst de keuken plaatsen en spuiten ze er om heen. Of doen we eerst de wanden met de kans op beschadigingen bij het plaatsen.

Wat hebben jullie gedaan?
Eerst de wanden, dan de keuken er tegenaan.

Vraag me wel af hoe je het keukenblad waterdicht gaat afkitten tegen spuitwerk aan.....
pi_119161551
haha geen idee... ik ga niks doen :)

Maar dan is het toch juist nog een reden om eerst de keuken te plaatsen en dan pas te laten spuiten.
pi_119161579
Eerst vloer, dan muren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')