Juist zo'n lekker stuk om hem lekker open te draaien na dat gekut in die 80 zonequote:Op zondag 11 november 2012 16:56 schreef Compoantje het volgende:
Vorige week nog met 160 langs geknald.
Niet weer dus
Nou dan hou ik mijn hart vast over het leger... dat wordt Rotterdam weer in puin, ditmaal door friendly firequote:Op zondag 11 november 2012 17:03 schreef Frank_Drebin het volgende:
Er worden de meest vreemde verkeersregelingen ingevoerd. Maar ja, wat wil je als je een vrouw - over het algemeen niet bekend om hun rijvaardigheid, de vrouwen - aan het roer zet van dingen die daarover gaan. Dat is vragen om problemen.
Het JSF programma schijnt afgelast te worden want de gevechtsvliegtuigen hadden zo'n lelijke kleur.quote:Op zondag 11 november 2012 17:04 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
Nou dan hou ik mijn hart vast over het leger... dat wordt Rotterdam weer in puin, ditmaal door friendly fire
Ik had gehoord omdat ze geen make-up spiegeltje haddenquote:Op zondag 11 november 2012 17:05 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Het JSF programma schijnt afgelast te worden want de gevechtsvliegtuigen hadden zo'n lelijke kleur.
Wat hebben we daar nou aan? Dan zit de regering er nog steeds...quote:Op zondag 11 november 2012 17:06 schreef Dibble het volgende:
Ik zeg al tijden, wordt tijd dat het communistisch regime in den haag omver wordt geworpen
Of jij hebt geen rijbewijs of je lult uit je nek. Al kom je 3:45 minuten eerder aan en dan? Is het dan opeens wel veiliger?quote:Op zondag 11 november 2012 17:17 schreef raptorix het volgende:
Waarom hard rijden? Heb je haast ofzo?
Neme een traject van 30 kilometer.
Met 120 km/u zou je daar dus 15 minuten over doen.
Dan gaan we nu even uit van 160 KM per uur, dan kom je dus op 11.15, jajajaja wel hele 3 minuut 45 gewonnnen, maar bedankt voor het spekken van de kas. Tokkies als jou die snappen wat het principe van remweg is mogen graag de kas spekken, hulde![]()
![]()
![]()
![]()
ik heb geen rijbewijs nodig, maar ik ken wel heel natuurkundige wetten, met 160 kilometer per uur ga je 44 meter per seconde, kortom op als er iets voor je gebeurd duurt het ongeveer 150 meter voordat je stil staat, ik ken maar weinig snelwegen waarbij je daarmee goed weg komt. Daarnaast gaathet niet om JOUW veiligheid, maar om die van mensen die zich wel aan de regels houden.quote:Op zondag 11 november 2012 18:41 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Of jij hebt geen rijbewijs of je lult uit je nek. Al kom je 3:45 minuten eerder aan en dan? Is het dan opeens wel veiliger?
Gisteren reed ik richting Amersfoort en op de A10/A1 viel het me op dat de linkerrijstroken vol zitten met auto's omdat het niet harder kan en rechterrijstrook zowat leeg. Je wordt ook scheitziek van die boetes "omdat het dan veiliger" is.![]()
Ze mogen die mensen wel eens met rust laten en gewoon hun gang laten gaan.
gelukkig staat de rest aan niet stilquote:Op zondag 11 november 2012 19:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
ik heb geen rijbewijs nodig, maar ik ken wel heel natuurkundige wetten, met 160 kilometer per uur ga je 44 meter per seconde, kortom op als er iets voor je gebeurd duurt het ongeveer 150 meter voordat je stil staat, ik ken maar weinig snelwegen waarbij je daarmee goed weg komt. Daarnaast gaathet niet om JOUW veiligheid, maar om die van mensen die zich wel aan de regels houden.
Meestal niet, soms wel, heb het persoonlijk meegemaakt dat er een auto stil was gevallen op de rechter strook op de ring, dan knijp je heel erg je handjes dicht als je afstand hebt.quote:Op zondag 11 november 2012 19:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gelukkig staat de rest aan niet stil
dan reed je toch al niet met 150 achter die autoquote:Op zondag 11 november 2012 19:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Meestal niet, soms wel, heb het persoonlijk meegemaakt dat er een auto stil was gevallen op de rechter strook op de ring, dan knijp je heel erg je handjes dicht als je afstand hebt.
ah precies. het zijn alleen mensen met langzame auto's en rijbewijs lozen die de boetes goed praten.quote:Op zondag 11 november 2012 19:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
ik heb geen rijbewijs nodig, maar ik ken wel heel natuurkundige wetten, met 160 kilometer per uur ga je 44 meter per seconde, kortom op als er iets voor je gebeurd duurt het ongeveer 150 meter voordat je stil staat, ik ken maar weinig snelwegen waarbij je daarmee goed weg komt. Daarnaast gaathet niet om JOUW veiligheid, maar om die van mensen die zich wel aan de regels houden.
Je hebt geen flauw bekul van remweg vermoed ik, remweg neemt exponentieel toe bij hogere snelheid, maar dat wist je natuurlijk alquote:Op zondag 11 november 2012 19:07 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dan reed je toch al niet met 150 achter die auto
niet dat ik tegen remproefen ben, de gemid bestuurder stampt gewoon zo hand mogelijk op de rem in de hoop op tijd stil te staan
Dat maakt geen fuck uit als er 3 rijbanen verderop iemand stil staat, daar rijd je namelijk nietquote:Op zondag 11 november 2012 19:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je hebt geen flauw bekul van remweg vermoed ik, remweg neemt exponentieel toe bij hogere snelheid, maar dat wist je natuurlijk al![]()
![]()
Ik ben verre van hoge boetes, en al helemaal om de staatskas te vullen, ik ben wel voor mensen die zich normaal gedragen, ik fiets dagelijks door Amsterdam, en je zou binnen een half uur zo 50 mensen hun rijbewijs kunnen innemen wegens totale ondeskundigheid, zelfs een knipperlicht uitzetten is al te veel moeitequote:Op zondag 11 november 2012 19:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
ah precies. het zijn alleen mensen met langzame auto's en rijbewijs lozen die de boetes goed praten.
quote:Op zondag 11 november 2012 19:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat maakt geen fuck uit als er 3 rijbanen verderop iemand stil staat, daar rijd je namelijk niet
Een fietser in amsterdam die andere mensen vertelt dat ze gevaarlijk aan het verkeer deelnemen. Man man, als er dwazen op de weg zijn, zijn het amsterdamse fietsers.quote:Op zondag 11 november 2012 19:10 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben verre van hoge boetes, en al helemaal om de staatskas te vullen, ik ben wel voor mensen die zich normaal gedragen, ik fiets dagelijks door Amsterdam, en je zou binnen een half uur zo 50 mensen hun rijbewijs kunnen innemen wegens totale ondeskundigheid, zelfs een knipperlicht uitzetten is al te veel moeite![]()
![]()
als je een boete krijgt heb je hem opzich ook verdient want je hebt 1) iets overtreden 2) niet gezien dat er iemand achter je reed/flitspaal stondquote:Op zondag 11 november 2012 19:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
ah precies. het zijn alleen mensen met langzame auto's en rijbewijs lozen die de boetes goed praten.
Die zijn er ook, en mogen wat mij betreft net zo hard aangepakt worden, mijn betoog is dat het in het verkeer niet loont om hard te rijden, zeker niet in Nederland, het gaat maar om een paar luttelele minuten tijd winst, daarnaast kost het je ongelovelijk veel geld, en heeft het een zwaar negatief effect op de verkeersveiligheid.quote:Op zondag 11 november 2012 19:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Een fietser in amsterdam die andere mensen vertelt dat ze gevaarlijk aan het verkeer deelnemen. Man man, als er dwazen op de weg zijn, zijn het amsterdamse fietsers.
Nog altijd boete vrij, op een baldadige avond met de schakelbrommer na.quote:Op zondag 11 november 2012 19:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als je een boete krijgt heb je hem opzich ook verdient want je hebt 1) iets overtreden 2) niet gezien dat er iemand achter je reed/flitspaal stond
ik heb nog nooit een boete gekregen, niet omdat ik netje rijd maar omdat ik goed oplet op wat mij een boete op kan leveren
om diezelfde reden ben ik ook tegen trajectcontroles
Klopt, hier hebben ze eindelijk eens drempels in de straat geplaatst, hoewel er 50 geld, gingen ze er in de avond met 140 KM doorheen.quote:Op zondag 11 november 2012 19:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Ze hebben echt geen tijd om automobilisten te bekeuren. Ze zijn dan namelijk continu bezig fietsers op de bon te slingeren wegens extreem gevaarlijk weggedrag.
En wat nou als ik die 10 minuten winst wel 2 euro benzine waard acht?quote:Op zondag 11 november 2012 19:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die zijn er ook, en mogen wat mij betreft net zo hard aangepakt worden, mijn betoog is dat het in het verkeer niet loont om hard te rijden, zeker niet in Nederland, het gaat maar om een paar luttelele minuten tijd winst, daarnaast kost het je ongelovelijk veel geld, en heeft het een zwaar negatief effect op de verkeersveiligheid.
Waar maak jij 10 minuten winst? Geef me eens voor de grap een rekenvoorbeeld waar je 10 minuten winst maakt door hard te rijden?quote:Op zondag 11 november 2012 19:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
En wat nou als ik die 10 minuten winst wel 2 euro benzine waard acht?
Als je de verkeersveiligheid ECHT een argument vindt, dan moet je pleiten voor het verlagen van de maximumsnelheid op ALLE snelwegen tot 60 km/h. Iets zegt me dat je dat niet wilt omdat het dan teveel tijd kost om ergens te komen.quote:Op zondag 11 november 2012 19:13 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die zijn er ook, en mogen wat mij betreft net zo hard aangepakt worden, mijn betoog is dat het in het verkeer niet loont om hard te rijden, zeker niet in Nederland, het gaat maar om een paar luttelele minuten tijd winst, daarnaast kost het je ongelovelijk veel geld, en heeft het een zwaar negatief effect op de verkeersveiligheid.
Amsterdam science park naar Zoetermeer. Mijn record is 36 minuten, normaal gesproken toch minstens 50quote:Op zondag 11 november 2012 19:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waar maak jij 10 minuten winst? Geef me eens voor de grap een rekenvoorbeeld waar je 10 minuten winst maakt door hard te rijden?
Het gaat niet zozeer om snelheid, op elke snelheid moet je anticiperen, maar als je ziet hoe druk het is om de nederlandse wegen, dan weet je dat 120 op een hoop plekken bij deze drukte al te hoog is.quote:Op zondag 11 november 2012 19:15 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Als je de verkeersveiligheid ECHT een argument vindt, dan moet je pleiten voor het verlagen van de maximumsnelheid op ALLE snelwegen tot 60 km/h. Iets zegt me dat je dat niet wilt omdat het dan teveel tijd kost om ergens te komen.
Hahahah,het feit dat je het al over een record hebt zegt genoeg, i rest my casequote:Op zondag 11 november 2012 19:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
Amsterdam science park naar Zoetermeer. Mijn record is 36 minuten, normaal gesproken toch minstens 50
Als het maar een beetje druk is, zakt de snelheid al naar 90km/h. 120km/h en drukte tegelijk bestaat niet.quote:Op zondag 11 november 2012 19:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om snelheid, op elke snelheid moet je anticiperen, maar als je ziet hoe druk het is om de nederlandse wegen, dan weet je dat 120 op een hoop plekken bij deze drukte al te hoog is.
Mwah, de willekeur is altijd wel amusant. Bij Zoetermeer mag je nog maar 100 als de spitsstrook open is omdat je met die 3 stroken extra goed op moet letten. Op de A4 mag je 120 bij 6 stroken. Hoef je daar dan minder op te letten?quote:Op zondag 11 november 2012 19:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om snelheid, op elke snelheid moet je anticiperen, maar als je ziet hoe druk het is om de nederlandse wegen, dan weet je dat 120 op een hoop plekken bij deze drukte al te hoog is.
Met als gevolg dat allerlei gefrustreerde figuren dat toch proberen te bereiken en gaan bumperkleven, je hoeft maar een gemiddelde aflevering van wegmisbruikers te zien en je herkent het gelijk.quote:Op zondag 11 november 2012 19:17 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Als het maar een beetje druk is, zakt de snelheid al naar 90km/h. 120km/h en drukte tegelijk bestaat niet.
Hoe moet ik mijn snelste rijtijd dan aanduiden?quote:Op zondag 11 november 2012 19:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hahahah,het feit dat je het al over een record hebt zegt genoeg, i rest my case![]()
![]()
je hebt geen rijbewijs, dus waar herken je het dan van?quote:Op zondag 11 november 2012 19:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met als gevolg dat allerlei gefrustreerde figuren dat toch proberen te bereiken en gaan bumperkleven, je hoeft maar een gemiddelde aflevering van wegmisbruikers te zien en je herkent het gelijk.
Die willekeur is inderdaad niet goed, nogmaals ik ben absoluut tegen het feit dat boetes als melkkoek gelden.quote:Op zondag 11 november 2012 19:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah, de willekeur is altijd wel amusant. Bij Zoetermeer mag je nog maar 100 als de spitsstrook open is omdat je met die 3 stroken extra goed op moet letten. Op de A4 mag je 120 bij 6 stroken. Hoef je daar dan minder op te letten?
WIe zegt dat ik niet kan rijden? Ik ben ermee gestopt vanwege omstandigheden, ik had het op dat moment niet nodig en daarom gestopt, op dit moment ook geen behoefte meer om me rijbewijs te halen.quote:Op zondag 11 november 2012 19:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
je hebt geen rijbewijs, dus waar herken je het dan van?
Je merkt het wel als je van punt A naar B moet. Het is makkelijk gezegd dat je "een paar minuutjes later" aankomt. Dan hebben mensen het maar over 1 punt. Het probleem is dat dit massaal overal wordt gedaan. Bijvoorbeeld in de bebouwde kom waar ze wegen omzetten naar eenrichtingsverkeer.quote:Op zondag 11 november 2012 19:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
ik heb geen rijbewijs nodig, maar ik ken wel heel natuurkundige wetten, met 160 kilometer per uur ga je 44 meter per seconde, kortom op als er iets voor je gebeurd duurt het ongeveer 150 meter voordat je stil staat, ik ken maar weinig snelwegen waarbij je daarmee goed weg komt. Daarnaast gaathet niet om JOUW veiligheid, maar om die van mensen die zich wel aan de regels houden.
Wat een geweldige rijervaring moet jij dan wel niet hebben opgedaan zeg. Dat je vanuit je ervaring als lerend bestuurder praat...quote:Op zondag 11 november 2012 19:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
WIe zegt dat ik niet kan rijden? Ik ben ermee gestopt vanwege omstandigheden, ik had het op dat moment niet nodig en daarom gestopt, op dit moment ook geen behoefte meer om me rijbewijs te halen.
Ik heb schijt aan bumperklevers. Gewoon even het rempedaal aantikken en ze houden opeens een stuk meer afstand. Sinds ik dagelijks 220 km woon-werkverkeer doe, heb ik een hoop geleerd...quote:Op zondag 11 november 2012 19:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
Met als gevolg dat allerlei gefrustreerde figuren dat toch proberen te bereiken en gaan bumperkleven, je hoeft maar een gemiddelde aflevering van wegmisbruikers te zien en je herkent het gelijk.
Jij als ervaren chauffeur weet natuurlijk mee te praten over de enorme tijdswinst die je haalt door hard te rijden, ik verbaas me elke keer weer over die mensen die boetes van honderden euros oplopen voor die 10 minuten tijdwinst, en dan hebben ze ook nog een treurig 9 tot 5 baantje waar ze de hele week voor beulen, ik kan me er niet bij. Ik ga gewoon lekker naar me werk wanneer het me uitkomt, en als ik naar huis ga doe ik ook lekker relaxed, ik snap dat gejakker niet, alsof die tien minuten winst zoveel oplevert.quote:Op zondag 11 november 2012 19:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Wat een geweldige rijervaring moet jij dan wel niet hebben opgedaan zeg. Dat je vanuit je ervaring als lerend bestuurder praat...
Wat zal jij opgefokt door het leven moet gaan, 220 kilometer per dag in een auto zitten, en dan nog continue irriteren aan je medeweggebruiker, hoeveel burnouts heb je al gehad?quote:Op zondag 11 november 2012 19:22 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Ik heb schijt aan bumperklevers. Gewoon even het rempedaal aantikken en ze houden opeens een stuk meer afstand. Sinds ik dagelijks 220 km woon-werkverkeer doe, heb ik een hoop geleerd...
Overigens is het nog veel erger om in het weekend op de weg te zijn. Dan rijdt er opeens volk rond wat doordeweeks nooit in de spits rijdt en totaal geen feeling heeft met autorijden. Het ergste zijn bejaarden die op provinciale wegen 50km/h rijden op een 80km/h weg. Die krijgen van mij groot licht, een claxon en een inhaalmanoeuvre om de oren.
Tuig...
Los van het feit dat lekker doorrijden gewoon lekker is, scheelt 40 of 60 minuten rijden natuurlijk wel 33%quote:Op zondag 11 november 2012 19:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij als ervaren chauffeur weet natuurlijk mee te praten over de enorme tijdswinst die je haalt door hard te rijden,
Meneer gaat naar zijn werk als het hem uitkomt...quote:ik verbaas me elke keer weer over die mensen die boetes van honderden euros oplopen voor die 10 minuten tijdwinst, en dan hebben ze ook nog een treurig 9 tot 5 baantje waar ze de hele week voor beulen, ik kan me er niet bij. Ik ga gewoon lekker naar me werk wanneer het me uitkomt, en als ik naar huis ga doe ik ook lekker relaxed, ik snap dat gejakker niet, alsof die tien minuten winst zoveel oplevert.
Dat stukje ken ik ook, daar mag je normaal gesproken 120 rijden toch? En dat wordt nu verlaagd naar 100?quote:Op zondag 11 november 2012 16:54 schreef Yreal het volgende:
Want het is natuurlijk ongehoord om op dit gevaarlijke stuk snelweg dat bijzonder onoverzichtelijk is harder te rijden dan 100 km/u
[ afbeelding ]
Ondergetekend, iemand die daar altijd lekker met 120 langs komt.
Natuurlijk, als het kutweer is wacht ik gewoon lekker en werk thuis.quote:Op zondag 11 november 2012 19:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Los van het feit dat lekker doorrijden gewoon lekker is, scheelt 40 of 60 minuten rijden natuurlijk wel 33%
[..]
Meneer gaat naar zijn werk als het hem uitkomt...
Altijd al 100 geweestquote:Op zondag 11 november 2012 19:26 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Dat stukje ken ik ook, daar mag je normaal gesproken 120 rijden toch? En dat wordt nu verlaagd naar 100?
Ik rijd ook altijd harder en ja dat levert gewoon winst op, plus dat ik in slaap val als ik overal maar achter zit te jakkeren, ik rijd toch niet met die anderen mee naar huisquote:Op zondag 11 november 2012 19:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij als ervaren chauffeur weet natuurlijk mee te praten over de enorme tijdswinst die je haalt door hard te rijden, ik verbaas me elke keer weer over die mensen die boetes van honderden euros oplopen voor die 10 minuten tijdwinst, en dan hebben ze ook nog een treurig 9 tot 5 baantje waar ze de hele week voor beulen, ik kan me er niet bij. Ik ga gewoon lekker naar me werk wanneer het me uitkomt, en als ik naar huis ga doe ik ook lekker relaxed, ik snap dat gejakker niet, alsof die tien minuten winst zoveel oplevert.
Winst als in de zin dat je 6 minuten eerder thuis bent, en daardoor 6 boetes per jaar oplevert, thanks ja zullen ze bij de boete politie denken.quote:Op zondag 11 november 2012 19:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik rijd ook altijd harder en ja dat levert gewoon winst op, plus dat ik in slaap val als ik overal maar achter zit te jakkeren, ik rijd toch niet met die anderen mee naar huis
6 minuten, 25 minuten, elke winst is winst, dagelijks, elke rit weer, of het nou naar de super of naar frankrijk is..quote:Op zondag 11 november 2012 19:30 schreef raptorix het volgende:
[..]
Winst als in de zin dat je 6 minuten eerder thuis bent, en daardoor 6 boetes per jaar oplevert, thanks ja zullen ze bij de boete politie denken.
Veel plezier met je winst dan, het levert inderdaad enorme voordelen opquote:Op zondag 11 november 2012 19:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
6 minuten, 25 minuten, elke winst is winst, dagelijks, elke rit weer, of het nou naar de super of naar frankrijk is..
en 0 boetes in 7 jaar
Ja. Daarom kan ik nu fokken ipv dat ik nog naar mij grot moet lopen met het verse vlees op mijn rugquote:Op zondag 11 november 2012 19:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Veel plezier met je winst dan, het levert inderdaad enorme voordelen op![]()
Ik ben de rust zelvequote:Op zondag 11 november 2012 19:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat zal jij opgefokt door het leven moet gaan, 220 kilometer per dag in een auto zitten, en dan nog continue irriteren aan je medeweggebruiker, hoeveel burnouts heb je al gehad?![]()
![]()
Daarom trajectcontrolequote:Op zondag 11 november 2012 19:36 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Ik ben de rust zelveGeen stress, geen burnouts, maar wel altijd rond of boven de maximumsnelheid. En nog nooit geflitst tijdens woonwerkverkeer
Echte bazen peddelen gewoon relaxed per fiets naar het werkquote:Op zondag 11 november 2012 19:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ga jij nou maar eens je rijbewijs halen, dan mag je meepraten
Fietsen is voor paupersquote:Op zondag 11 november 2012 19:40 schreef raptorix het volgende:
[..]
Echte bazen peddelen gewoon relaxed per fiets naar het werk
Als je net van Zoetermeer afkomt zie je een bord dat je 120 mag???quote:
https://maps.google.nl/?l(...)bp=12,22.34,,0,11.87quote:Op zondag 11 november 2012 19:41 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Als je net van Zoetermeer afkomt zie je een bord dat je 120 mag???Dat filmpje van jou is van een stukje verderop.
Ik probeer te googlen op een wegenkaart waarop max snelheden staan maar nog zonder succes?
Omdat het kan. De structurele hardrijder rijdt echt niet zo hard omdat ie haast heeft.quote:Op zondag 11 november 2012 17:17 schreef raptorix het volgende:
Waarom hard rijden? Heb je haast ofzo?
quote:Op zondag 11 november 2012 19:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
https://maps.google.nl/?l(...)bp=12,22.34,,0,11.87
9 van de 10 keer hoef je niet stil te komen staan op de snelweg "als er iets gebeurt", dan is het of uitwijken of een beetje remmen.quote:Op zondag 11 november 2012 19:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
ik heb geen rijbewijs nodig, maar ik ken wel heel natuurkundige wetten, met 160 kilometer per uur ga je 44 meter per seconde, kortom op als er iets voor je gebeurd duurt het ongeveer 150 meter voordat je stil staat, ik ken maar weinig snelwegen waarbij je daarmee goed weg komt. Daarnaast gaathet niet om JOUW veiligheid, maar om die van mensen die zich wel aan de regels houden.
Liever blijf ik weg van al die mongolen die er nu rijden.quote:Op zondag 11 november 2012 19:48 schreef Drinky het volgende:
[..]
9 van de 10 keer hoef je niet stil te komen staan op de snelweg "als er iets gebeurt", dan is het of uitwijken of een beetje remmen.
Beter haal jij idd geen rijbewijs er zitten al genoeg mongolen op de weg.
Mooi kan ik straks even met 230 binnendoor knallenquote:Op zondag 11 november 2012 19:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Liever blijf ik weg van al die mongolen die er nu rijden.
topquote:Op zondag 11 november 2012 19:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Liever blijf ik weg van al die mongolen die er nu rijden.
Heeft er niet mee te maken dat je met 3 stroken extra goed moet opletten. Als de spitsstrook open is mag je maar 100 km/uur omdat die spitsstrook smaller is dan de normale rijstroken. Neemt niet weg dat het dikke onzin is, want die strook is gewoon breed genoeg, maar dat is de reden...quote:Op zondag 11 november 2012 19:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah, de willekeur is altijd wel amusant. Bij Zoetermeer mag je nog maar 100 als de spitsstrook open is omdat je met die 3 stroken extra goed op moet letten. Op de A4 mag je 120 bij 6 stroken. Hoef je daar dan minder op te letten?
Als het echt allemaal om de verkeersveiligheid zou gaan dan zouden we geen bekeuringen van 3 a 4 km te hard op de mat krijgen. Die slaan natuurlijk helemaal nergens op, maar daar worden er jaarlijks miljoenen van uitgedeeld. Spekt de staatkas wel lekker natuurlijk. Het is zo eenvoudig om daarmee te stoppen zonder dat überhaupt aan te kondigen. Gewoon alle snelheidsovertredingen tot x km te hard weggooien. Dat heeft toch niemand in de gaten, want meestal weet je niet eens dat je geflitst bent. Dan vallen er bijvoorbeeld alleen nog bekeuringen vanaf 10 km/uur te hard in de bus. Ben je ook van het gezeik staatskas spekken af.quote:Op zondag 11 november 2012 19:20 schreef Gokhan03 het volgende:
[..]
Je merkt het wel als je van punt A naar B moet. Het is makkelijk gezegd dat je "een paar minuutjes later" aankomt. Dan hebben mensen het maar over 1 punt. Het probleem is dat dit massaal overal wordt gedaan. Bijvoorbeeld in de bebouwde kom waar ze wegen omzetten naar eenrichtingsverkeer.
Of dat je bepaalde straten vanuit een richting niet in mag komen. Alleen maar van dit soort onzin dingetjes waar we niets mee opschieten.
Leuk hoor. Rij maar even naar Den Haag toe vanuit Amsterdam.
Eerst hier doorheen:
Fietsstraatjes waar de "auto te gast is". Lekker veilig voor de fietser als er een auto achter hem zit.
Dan kom je nog op plekken waar de wegen omgezet zijn naar een doodlopend straat en je helemaal om moet rijden
Zit je eindelijk op de snelweg:
[ afbeelding ]
En nog meer van dat soort betutteling. Al die dingetjes die maar "een paar minuten extra" kosten waardoor je ergens waar je vroeger in 30 minuten aan kwam nu 60 minuten aan komt.
Mooie hiervan is dat ze je aanraden om het ov maar te pakken want "de wegen lopen vol".
Ja hoor zet maar overal flitskasten neer. In Nederland ben je meteen een crimineel als je hard rijdt.
Noem me maar gek, maar dit slaat nergens op. Er is een verschil tussen hard rijden en gevaarlijk rijden. Denk hierbij aan mensen die afslaan/van rijstrook wisselen zonder te kijken. Of dat met 200 gebeurt of met 100 maakt niets uit.
Ik ben tegenwoordig blij met die spitsstroken met wisselende snelheden. Op plekken waar spitsstroken zijn die open zijn heb ik nog nooit gemerkt dat er geflitst wordt. Nu op de A12 tussen Arnhem en Utrecht met open spitsstrook kan je lekker doorrijden zonder bang te zijn voor een boete, en aangezien veel mensen bang zijn voor spitsstroken is de linkerbaan ook lekker leeg.quote:Op zondag 11 november 2012 19:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Mwah, de willekeur is altijd wel amusant. Bij Zoetermeer mag je nog maar 100 als de spitsstrook open is omdat je met die 3 stroken extra goed op moet letten. Op de A4 mag je 120 bij 6 stroken. Hoef je daar dan minder op te letten?
Het is ook je portomonee versus verkeersveiligheid.quote:Op zondag 16 december 2012 12:34 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Als het echt allemaal om de verkeersveiligheid zou gaan dan zouden we geen bekeuringen van 3 a 4 km te hard op de mat krijgen. Die slaan natuurlijk helemaal nergens op, maar daar worden er jaarlijks miljoenen van uitgedeeld. Spekt de staatkas wel lekker natuurlijk. Het is zo eenvoudig om daarmee te stoppen zonder dat überhaupt aan te kondigen. Gewoon alle snelheidsovertredingen tot x km te hard weggooien. Dat heeft toch niemand in de gaten, want meestal weet je niet eens dat je geflitst bent. Dan vallen er bijvoorbeeld alleen nog bekeuringen vanaf 10 km/uur te hard in de bus. Ben je ook van het gezeik staatskas spekken af.
Vervolgens passen we op snelwegen de limieten overal aan naar 130 km/uur, behalve 's nachts tussen 12 uur en 6 uur 's ochtends. Dan is de limiet 150 km/uur. Is het te druk en kan het niet? Regelt zich vanzelf...Als je de mensen de mogelijk geeft om die snelheden te mogen rijden op de snelwegen dan wordt naar mijn idee ook het draagvlak een stuk groter om je in de bebouwde kom (en de provinciale wegen) aan de snelheidslimieten te houden. Daar vinden de meeste dodelijke ongevallen plaats, dus pak je daar weer winst als het om de verkeersveiligheid gaat.
De busquote:Op zondag 16 december 2012 14:23 schreef Maloena het volgende:
Lekker voor ze, dan stappen meer mensen over op fietsen en het OV en komen er dus betere busverbindingen en betere fietspaden.
Mensen kijken gewoon niet. Vandaar dat het ook zo genieten wordt als deze geactiveerd wordt. Je ziet ze overduidelijk aan de matrixborden hangen.quote:Op zondag 16 december 2012 14:48 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Wel terechte klacht, ik snap die mensen alleen niet die ondanks de overduidelijke bebording het nog steeds voor elkaar krijgen om een boete te krijgen voor het te hard rijden bij een tc.
matrixborden staan niet per definitie aan in een tcquote:Op zondag 16 december 2012 14:52 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Mensen kijken gewoon niet. Vandaar dat het ook zo genieten wordt als deze geactiveerd wordt. Je ziet ze overduidelijk aan de matrixborden hangen.
Maar ik weet zeker dat er mensen zijn die gewoon 10x een boete van 200euro gaan krijgen, gewoon omdat ze hard rijden zonder focus.
Dat zeg ik toch niet? De cameras hangen aan die 'trussing' waar de matrixborden aan hangen en zijn echt zo duidelijk zichtbaar.quote:Op zondag 16 december 2012 15:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
matrixborden staan niet per definitie aan in een tc
met andere woorden je centen waren opquote:Op zondag 11 november 2012 19:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
WIe zegt dat ik niet kan rijden? Ik ben ermee gestopt vanwege omstandigheden, ik had het op dat moment niet nodig en daarom gestopt, op dit moment ook geen behoefte meer om me rijbewijs te halen.
Neu verre van, maar ik woon nu ook op een plek waar sowieso al iets van 8 jaar wachtrij is voor een parkeervergunning. Bovendien fiets ik graag.quote:Op maandag 17 december 2012 12:50 schreef m1st1g het volgende:
[..]
met andere woorden je centen waren op
smoesjesquote:Op maandag 17 december 2012 12:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
Neu verre van, maar ik woon nu ook op een plek waar sowieso al iets van 8 jaar wachtrij is voor een parkeervergunning. Bovendien fiets ik graag.
Systeem is al volledig geplaatst, wordt nog geijkt, etc, ergens begin 2013 operationeel.quote:
Fuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu.quote:Op maandag 17 december 2012 14:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Systeem is al volledig geplaatst, wordt nog geijkt, etc, ergens begin 2013 operationeel.
http://vid.nl/Nieuws/article/VID.2013.050.02quote:Trajectcontrole A4 Leiden - Leidschendam van start
Vanaf maandag 4 maart zal het trajectcontrolesysteem langs de A4 tussen Leiden en Leidschendam in werking treden.
Het systeem wordt in beide richtingen operationeel op een wegvak waar de maximumsnelheid 100 kilometer per uur is. Het systeem meet de snelheid tussen hectometerpaal 38,0 en 42,0.
Eerder verschenen berichten in de media dat de trajectcontrole pas eind van dit jaar operationeel zou worden.
Precies, doe dit lekker op een knooppuntquote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:26 schreef borisbanaan het volgende:
Ook echt daar, in the middle of nowhere, in plaats van bij 't knooppunt Prins Claus plein of bij Leiden ofzo :/ Nee, precies er tussenin.
Ik haat die graaidiscussie altijd, maar dit is echt puur graaien. Een stuk 2x3 baans snelweg, max 100, weinig afritten, en een trajectcontrole. Echt een A2'tje als je 't mij vraagt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |