Nee natuurlijk niet. Ik ben serieus van plan om een gedeelte aan het goede doel te doneren. Maar ik denk wel aan kleine non-profit organisaties, omdat organisaties als het WNF maar een klein gedeelte van het geld gebruiken voor goede doelen.quote:Dat goede doel ben je zelf natuurlijk. Goed bedacht.
De server reset zich na elke ronde en is heel anders dan gewoon survival. Ik zeg trouwens ook niet dat betalen verplicht is, maar dat donateurs een hogere rang krijgen.quote:mensen gaan hier niet voor betalen die zetten dan zelf een server op
zou jij betalen om op een server te spelen als je zelf een server kan opzetten en heel de week door spelen?
dit gaat falen
Ik wil er niet zoveel tijd insteken. Ik host buiten de vakanties om alleen maar op zaterdag en zondag, waarvan elke dag zo ongeveer 2 tot 3 uur. Omdat zo'n multiplayer map server nauwelijks plugins heeft zal ik er waarschijnlijk ook geen aparte computer moeten kopen. Het is trouwens ook nog eens leuk om te doen.quote:Knap als je hier meer als 5 euro mee vangt, vergeleken met de tijd en kosten die erin gaan, verspilde moeite.
Of je een aparte computer ervoor moet kopen hangt van meerdere dingen af.quote:Op zaterdag 10 november 2012 17:45 schreef Lawrzs het volgende:
[..]
Ik wil er niet zoveel tijd insteken. Ik host buiten de vakanties om alleen maar op zaterdag en zondag, waarvan elke dag zo ongeveer 2 tot 3 uur. Omdat zo'n multiplayer map server nauwelijks plugins heeft zal ik er waarschijnlijk ook geen aparte computer moeten kopen. Het is trouwens ook nog eens leuk om te doen.
Je wilt dat donateurs een hogere rang krijgen en voordelen (als in de pickaxe) krijgen, maar ook PvP doen. Dan is het dus in principe pay2win. En dat gaat niet werken.quote:Op zaterdag 10 november 2012 16:43 schreef Lawrzs het volgende:
[..]
De server reset zich na elke ronde en is heel anders dan gewoon survival. Ik zeg trouwens ook niet dat betalen verplicht is, maar dat donateurs een hogere rang krijgen.
Dat was maar een voorbeeld. Er zijn ook nog zat andere dingen die je donateurs als voordeel kunt geven. Zoals ik zei kun je ze voorrang geven om in een game te komen (als de server vol is mogen donateurs er nog altijd bij), of ze mogen meebeslissen over de maps die gehost kunnen worden en als de server ook nog eens succesvol is kun je aanbieden in ruil te adverteren voor bijvoorbeeld een YouTube kanaal. Ook heeft twitch zelf dingen die ze aan abonnees geven. Je krijgt bijvoorbeeld tussen de stream door geen reclamespotjes te zien.quote:Je wilt dat donateurs een hogere rang krijgen en voordelen (als in de pickaxe) krijgen, maar ook PvP doen. Dan is het dus in principe pay2win. En dat gaat niet werken.
Maps kun je zelf samenstellen en zijn vooral met bukkit erg makkelijk te maken. Je hebt bijvoorbeeld de optie om perfect ronde bergen te maken in slechts een paar seconden. Je zou hier bijvoorbeeld een map mee kunnen maken die lijkt of een buitenaardse planeet ofzo. Maar ik denk dat ik het beste toch maar een goedkope pc kan kopen die als servercomputer dient.quote:Dit gaat hem niet worden, TS. Je wilt er geld mee verdienen, maar je wilt er niet in investeren als in server huren.
Ook lijkt het me dat je een beetje geld moet hebben voor dingen als promotie. En wat als ze uiteindelijk kijken? Wat ga je dan doen (en dan zeker de donateurs) om ze als trouwe kijker te behouden?
En ik weet niet hoeveel kwalitatief goede maps er zijn, maar het lijkt mij dat je na een week of 3 alle goede wel gehad hebt en afwisseling dus bijna niet mogelijk is.
Dat heeft nu niet zo veel zin omdat ik binnekort een nieuw netwerk krijg dat als het goed is 3x zo snel moet zijn. Ik weet ook niet of dat sneller zijn alleen voor wifi geldt of ook voor ethernet.quote:Ts post is specs van je computer en internetverbinding?
Je kan het beste een server huren. Want dan weet je zeker, mits je de goede host neemt, dat het gewoon allemaal goed gaat.quote:Op zondag 11 november 2012 14:27 schreef Lawrzs het volgende:
[..]
Maps kun je zelf samenstellen en zijn vooral met bukkit erg makkelijk te maken. Je hebt bijvoorbeeld de optie om perfect ronde bergen te maken in slechts een paar seconden. Je zou hier bijvoorbeeld een map mee kunnen maken die lijkt of een buitenaardse planeet ofzo. Maar ik denk dat ik het beste toch maar een goedkope pc kan kopen die als servercomputer dient.
Denk je niet dat de specs die ik net noemde goed genoeg zijn voor een server?quote:Je kan het beste een server huren. Want dan weet je zeker, mits je de goede host neemt, dat het gewoon allemaal goed gaat.
8GB Ram is voor een server niet echt heel veel, en daarbij een krachtigere processor is niet verkeerd. Ik heb de FX-4100 Black edition voor normaal gebruik, en soms schiet ik te kort.quote:Op zondag 11 november 2012 15:05 schreef Lawrzs het volgende:
[..]
Denk je niet dat de specs die ik net noemde goed genoeg zijn voor een server?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |