abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119054882
Ik ben er over na aan het denken om een server op te zetten met multiplayer maps die alleen in het weekend online is. Het is mijn plan om de gameplay dan live uit te zenden op Twitch (een site die bedoeld is om live gameplay te streamen). De mensen die geld zouden doneren zou ik dan een hogere rang willen geven waardoor ze ook wat voordelen hebben tegenover de rest. Denk hierbij aan een diamond pickaxe op het begin van de game of voorrang om mee te kunnen doen als de server vol zit. Heeft iemand enig idee of zo'n server waarover ik het heb goed aan zal slaan?

P.S. Natuurlijk zou ik het donatiegeld niet allemaal voor mezelf houden, maar spaar ik ook een gedeelte van het geld om de server mee te verbeteren en doneer ik ook een gedeelte aan het goede doel.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lawrzs op 10-11-2012 16:03:26 ]
pi_119054940
Dat goede doel ben je zelf natuurlijk. Goed bedacht.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_119055022
quote:
Dat goede doel ben je zelf natuurlijk. Goed bedacht.
Nee natuurlijk niet. Ik ben serieus van plan om een gedeelte aan het goede doel te doneren. Maar ik denk wel aan kleine non-profit organisaties, omdat organisaties als het WNF maar een klein gedeelte van het geld gebruiken voor goede doelen.
pi_119055481
De games worden trouwens gehost op bestaande multiplayer maps zoals:

The Walls: De spelers worden onderverdeeld in 4 teams. Iedereen heeft eerst 20 minuten om eten, wapens en armor te verzamelen. Daarna vallen de zandmuren maar beneden en moeten de 4 teams met elkaar vechten.

Ik kan natuurlijk ook een eigen multiplayer map in elkaar zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lawrzs op 10-11-2012 16:09:21 ]
pi_119056038
mensen gaan hier niet voor betalen die zetten dan zelf een server op
zou jij betalen om op een server te spelen als je zelf een server kan opzetten en heel de week door spelen?

dit gaat falen
pi_119056148
Ga er maar niet van uit dat je hier veel geld mee gaat verdienen.
pi_119056636
quote:
mensen gaan hier niet voor betalen die zetten dan zelf een server op
zou jij betalen om op een server te spelen als je zelf een server kan opzetten en heel de week door spelen?

dit gaat falen
De server reset zich na elke ronde en is heel anders dan gewoon survival. Ik zeg trouwens ook niet dat betalen verplicht is, maar dat donateurs een hogere rang krijgen.
pi_119056764
Knap als je hier meer als 5 euro mee vangt, vergeleken met de tijd en kosten die erin gaan, verspilde moeite.
pi_119058812
quote:
Knap als je hier meer als 5 euro mee vangt, vergeleken met de tijd en kosten die erin gaan, verspilde moeite.
Ik wil er niet zoveel tijd insteken. Ik host buiten de vakanties om alleen maar op zaterdag en zondag, waarvan elke dag zo ongeveer 2 tot 3 uur. Omdat zo'n multiplayer map server nauwelijks plugins heeft zal ik er waarschijnlijk ook geen aparte computer moeten kopen. Het is trouwens ook nog eens leuk om te doen.
  zaterdag 10 november 2012 @ 19:48:08 #10
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_119062865
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 17:45 schreef Lawrzs het volgende:

[..]

Ik wil er niet zoveel tijd insteken. Ik host buiten de vakanties om alleen maar op zaterdag en zondag, waarvan elke dag zo ongeveer 2 tot 3 uur. Omdat zo'n multiplayer map server nauwelijks plugins heeft zal ik er waarschijnlijk ook geen aparte computer moeten kopen. Het is trouwens ook nog eens leuk om te doen.
Of je een aparte computer ervoor moet kopen hangt van meerdere dingen af.

Je hoeveelheid ram
Processor

Ook je internetverbinding, voornamelijk de uploadsnelheid is belangrijk

Kijk eerst is of je überhaupt een server kan hosten voor ongeveer 10 spelers met je huidige opstelling
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_119068970
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 16:43 schreef Lawrzs het volgende:

[..]

De server reset zich na elke ronde en is heel anders dan gewoon survival. Ik zeg trouwens ook niet dat betalen verplicht is, maar dat donateurs een hogere rang krijgen.
Je wilt dat donateurs een hogere rang krijgen en voordelen (als in de pickaxe) krijgen, maar ook PvP doen. Dan is het dus in principe pay2win. En dat gaat niet werken.
pi_119071211
quote:
Je wilt dat donateurs een hogere rang krijgen en voordelen (als in de pickaxe) krijgen, maar ook PvP doen. Dan is het dus in principe pay2win. En dat gaat niet werken.
Dat was maar een voorbeeld. Er zijn ook nog zat andere dingen die je donateurs als voordeel kunt geven. Zoals ik zei kun je ze voorrang geven om in een game te komen (als de server vol is mogen donateurs er nog altijd bij), of ze mogen meebeslissen over de maps die gehost kunnen worden en als de server ook nog eens succesvol is kun je aanbieden in ruil te adverteren voor bijvoorbeeld een YouTube kanaal. Ook heeft twitch zelf dingen die ze aan abonnees geven. Je krijgt bijvoorbeeld tussen de stream door geen reclamespotjes te zien.
pi_119080451
Dit gaat hem niet worden, TS. Je wilt er geld mee verdienen, maar je wilt er niet in investeren als in server huren.

Ook lijkt het me dat je een beetje geld moet hebben voor dingen als promotie. En wat als ze uiteindelijk kijken? Wat ga je dan doen (en dan zeker de donateurs) om ze als trouwe kijker te behouden?

En ik weet niet hoeveel kwalitatief goede maps er zijn, maar het lijkt mij dat je na een week of 3 alle goede wel gehad hebt en afwisseling dus bijna niet mogelijk is.

;)
pi_119083603
TS :')

Zit je in de brugklas ofzo?
pi_119083823
quote:
Dit gaat hem niet worden, TS. Je wilt er geld mee verdienen, maar je wilt er niet in investeren als in server huren.

Ook lijkt het me dat je een beetje geld moet hebben voor dingen als promotie. En wat als ze uiteindelijk kijken? Wat ga je dan doen (en dan zeker de donateurs) om ze als trouwe kijker te behouden?

En ik weet niet hoeveel kwalitatief goede maps er zijn, maar het lijkt mij dat je na een week of 3 alle goede wel gehad hebt en afwisseling dus bijna niet mogelijk is.
Maps kun je zelf samenstellen en zijn vooral met bukkit erg makkelijk te maken. Je hebt bijvoorbeeld de optie om perfect ronde bergen te maken in slechts een paar seconden. Je zou hier bijvoorbeeld een map mee kunnen maken die lijkt of een buitenaardse planeet ofzo. Maar ik denk dat ik het beste toch maar een goedkope pc kan kopen die als servercomputer dient.
pi_119083860
quote:
TS

Zit je in de brugklas ofzo?
Nope. In de 4e.
  zondag 11 november 2012 @ 14:38:02 #17
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_119084305
Ts post is specs van je computer en internetverbinding?
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_119084579
quote:
Ts post is specs van je computer en internetverbinding?
Dat heeft nu niet zo veel zin omdat ik binnekort een nieuw netwerk krijg dat als het goed is 3x zo snel moet zijn. Ik weet ook niet of dat sneller zijn alleen voor wifi geldt of ook voor ethernet.
pi_119085459
Als ik mischien toch het beste een nieuwe computer kan kopen zou ik mischien deze willen pakken. Heeft iemand een idee of dit goeie specs zijn voor een server van maximaal 50 spelers? De computer zal dan trouwens ook alleen gebruikt worden om de server op te laten draaien.

AMD FX-4100 QUAD CORE 4 x 3.6GHz, 500GB harde schijf, 22x Liteon DVD multi brander, 8GB DDR3 geheugen, MSI merk moederbord met DVI & VGA, ATI HD 3000 grafische kaart, Ultron behuizing met een 400 watt voeding

--- NIEUW met 2 jaar garantie ---

AMD FX-4100 4-Core 4 x 3.6GHz AM3+ 12MB cache 95 watt retail processor met koeler
processors vergelijken: klik hier (deze pagina opent zich in een nieuw venster!)

MSI 760GM-P23 (FX) (760, AM3+, mATX, DDR3, AMD, EuP) moederbord

FSB / Hyper Transport Bus up to 5200MT/s
Chipset AMD® 760G+SB710
Memory Channel Dual
DIMM Slots 2
Max Memory (GB) 16
PCI-Ex16 1
PCI-E Gen Gen2 (1x16)
PCI-Ex1 1
PCI 1
SATAII 6
RAID 0/1/10/JBOD
LAN 10/100/1000*1
USB 2.0 ports (Rear) 6
Audio ports (Rear) 3
VGA 1
DVI 1
VGA Max Share Memory (MB) 1024
DirectX DX10.1
ATI HD 3000 onboard grafische kaart tot 1024MB
8GB (2x4GB) PC3-10666 Mhz DDR3 merk geheugen van Team
snelle Toshiba 500GB SATA3 DT01ACA050 7200rpm 32mb harde schijf
LiteOn SATA black iHAS122 22x22x / DL8x8x / RAM multi & dual layer DVD brander
geluidskaart
gigabit lan netwerkkaart
Ultron UG30-1 (zwart met een antraciet front) of Ultron UG30-2 (zwart met zilver ramen) MIDI behuizing (2xUSB & geluid) met een 400 watt PFC voeding

voor ¤300 exclusief besturingssysteem.
pi_119085498
Adblock gespot! :P
pi_119085528
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 14:27 schreef Lawrzs het volgende:

[..]

Maps kun je zelf samenstellen en zijn vooral met bukkit erg makkelijk te maken. Je hebt bijvoorbeeld de optie om perfect ronde bergen te maken in slechts een paar seconden. Je zou hier bijvoorbeeld een map mee kunnen maken die lijkt of een buitenaardse planeet ofzo. Maar ik denk dat ik het beste toch maar een goedkope pc kan kopen die als servercomputer dient.
Je kan het beste een server huren. Want dan weet je zeker, mits je de goede host neemt, dat het gewoon allemaal goed gaat.
pi_119085632
quote:
Je kan het beste een server huren. Want dan weet je zeker, mits je de goede host neemt, dat het gewoon allemaal goed gaat.
Denk je niet dat de specs die ik net noemde goed genoeg zijn voor een server?
pi_119086593
Tips zijn natuurlijk altijd welkom!
pi_119087298
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:05 schreef Lawrzs het volgende:

[..]

Denk je niet dat de specs die ik net noemde goed genoeg zijn voor een server?
8GB Ram is voor een server niet echt heel veel, en daarbij een krachtigere processor is niet verkeerd. Ik heb de FX-4100 Black edition voor normaal gebruik, en soms schiet ik te kort.
pi_119087604
TS je gaat toch geen dure pc kopen puur om een server te hosten he?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')