abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119048070
Ik heb een aantal draden die door de carrosserie naar buiten moeten maar door de vreemde vorm kan er geen afdichtingsrubber tussen. Nu heb ik al geprobeerd om het af te kitten met siliconenkit en dat hecht wel op de carrosserie maar niet op de stroomdraad. Gevolg: lekkages.

Welke kit is wel geschikt?

Gat is ongeveer 2 cm, alle draden bij elkaar zijn een bosje van zo'n 5 mm.
  zaterdag 10 november 2012 @ 10:43:17 #2
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_119048227
is stopaq/aquastop niet een betere optie, dat is gemaakt voor afdichtingen
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
pi_119048296
Sikaflex 221.

Edit....
Is het voor speakerkabels naar de portieren of iets anders?

[ Bericht 76% gewijzigd door #ANONIEM op 10-11-2012 10:51:09 ]
pi_119048642
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 10:47 schreef Charged het volgende:
Sikaflex 221.

Edit....
Is het voor speakerkabels naar de portieren of iets anders?
nee, gewoon iets stoms als trekhaakverlichting. Maar het lukt maar niet om het juiste afdichtrubbertje te vinden, ook deels omdat het niet een enkele dikke meeraderige kabel is maar een aantal losse snoertjes. Als iemand me vooraf gezegd had dat het zo lastig zou zijn had ik heel hard gelachen, maar ik ben al twee maanden bezig met verschillende rubbertjes, tape en kit en ik krijg het maar niet dicht.

Hoe moeilijk kan het zijn zou je zeggen, maar het blijft maar lekken.
pi_119048762
Ah oke,het ging er mij om of het een verbinding was die kon bewegen zoals een opengaande deur of kofferklep.
De Sikaflex 221 is een goede oplossing maar wel aan de dure kant..iets van 8 Euro om een klein gat te dichten.
En ja,lekkage's blijven moeilijk,water en de weg van de minste weerstand.
Hmmzz..anders eens even langsgaan bij een Carglass oid en vragen of ze een restje ruitenkit overhebben en het probleem uitleggen.
Dikke kans dat je genoeg meekrijgt (je hebt immers maar heeeel weinig nodig)
Even alles netjes ontvetten,kit opstrijken/spuiten en dan moet het toch wel te doen zijn,lijkt me?
pi_119049100
vloeibare pakking
pi_119049547
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
vloeibare pakking
Vloeibare pakking :? Moet je daar geen geklemd vrijwel naadloos oppervlak voor hebben?
pi_119049804
Zou ook kunnen idd,behoorlijk elastisch.

CafeRoker,in welke regio woon je?
Indien dichtbij kan ik wel wat afleveren,heb de 221,vloeibare pakking en wat helder inzicht in huis.
pi_119049877

Heb ik zelf ook, wordt niet hard, dicht goed af. Kneed een beetje om de afdichting, klaar.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_119050166
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:09 schreef Charged het volgende:
Zou ook kunnen idd,behoorlijk elastisch.

CafeRoker,in welke regio woon je?
Indien dichtbij kan ik wel wat afleveren,heb de 221,vloeibare pakking en wat helder inzicht in huis.
Zuid limburg, ik denk dat dat een eindje uit de buurt is. Toch bedankt voor je aanbod, vooral dat heldere inzicht klinkt nuttig.. Ik ga zo eens een kacheltje in de auto zetten zodat hij echt droog wordt want met dit weer lukt dat ook niet goed. En dan maar eens met sikaflex aan de slag. Ik denk dat een kitachtig materiaal het beste werkt omdat het gat ten opzichte van de kabels relatief groot is.
pi_119050272
Zuid Limburg als in?
Kacheltje is idd goed want het moet gewoon droog zijn voordat je iets gaat doen.
Ben komende week wel in de buurt om iets af te geven.

Let wel op met het kacheltje svp,zou zonde zijn als het fout gaat.
pi_119051243
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 11:57 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Vloeibare pakking :? Moet je daar geen geklemd vrijwel naadloos oppervlak voor hebben?
nee hoor, dat is nou het mooie er van
pi_119051359
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 13:08 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

nee hoor, dat is nou het mooie er van
Mits geen erg groot gat.
  zaterdag 10 november 2012 @ 16:32:07 #14
20468 BYM
Ohjáhjoh?
pi_119056292
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 november 2012 12:13 schreef Ridocar het volgende:
[ afbeelding ]
Heb ik zelf ook, wordt niet hard, dicht goed af. Kneed een beetje om de afdichting, klaar.
Geweldig spul dit, mijn kentekenplaatverlichtingslampje (!) zit er mee vast aan mn bumper, en idd dit plakt behoorlijk goed, denk wel dat je het daar dicht mee krijgt.
En anders good old kauwgum al eens geprobeerd? Xylifresh schijnt nogal stevig te plakken :)
Speak only if it improves upon the silence....
  zaterdag 10 november 2012 @ 20:30:58 #15
383870 hardcore-gabberr
JWZ hardcore gabber
pi_119064462
zijn de draden al geisoleerd? van dan zou ik niks dicht kitten
daaadadadada
pi_119066478
Ze zijn geisoleerd maar het lekt de kofferbak in.

Charged was zo vriendelijk om per PB aan te bieden volgend weekend een handje te helpen, maar omdat schoonpa blijkbaar nog ergens een bus sikaflex had staan en ik de auto net met een straalkacheltje warm en droog had gekregen ben ik zelf aan de slag gegaan.

Helaas, de sikaflex bleek uitgedroogd en bij de plaatselijke bouwmarkt en automaterialenzaak hadden ze het niet. Maar ik had wel nog ergens een pot nadenkit staan die ik alweer vergeten was en omdat dat ook plakt als een gek heb ik dat er opgesmeerd. Het is nu oppervlakkig droog ik denk dat het wel eens zou kunnen lukken zo. Morgen ga ik er wat water overheen gieten en dan weten we het zeker.

Wordt vervolgd :)
pi_119694588
Update!

Schoonpa had nog een koker sikaflex staan dus ik ben aan de slag gegaan om alles kaal en schoon te maken. Helaas bleek de kit uitgedroogd en hadden zowel de bouwmarkten als de automaterialenzaken hier in de buurt geen sikaflex. Wel had ik nog ergens een bus nadenkit staan, van dat spul dat je over naden in de carrosserie heen smeert en ik had van iemand anders al gehoord dat dat ook wel goed zou werken.

Daar heb ik het uiteindelijk mee dichtgesmeerd. Het plakt als de ziekte en na een week of twee is hij nog steeds lekvrij.

Bedankt voor het meedenken! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')