Hoe verwijder je dan een nieuwe kernel met dpkg via recovery mode ,als je alleen lees-rechten hebt?En ook via liveCD/DVD/USB?quote:Op donderdag 22 november 2012 23:17 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Driver-setup runnen na een kernel update; hij bouwt dan direct weer een nieuwe module.
Hoe de fuck ben jij dan aan die nieuwe kernel gekomen als je alleen lees rechten hebt?quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:23 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Hoe verwijder je dan een nieuwe kernel met dpkg via recovery mode ,als je alleen lees-rechten hebt?En ook via liveCD/DVD/USB?
Al 1.5 maand zit ik er mee!!![]()
Dat was NAdat ik kernel 3.6.0(alle 64 bit .debs)installatie had gedaan !quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:36 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Hoe de fuck ben jij dan aan die nieuwe kernel gekomen als je alleen lees rechten hebt?
Dus je moet hem gewoon weer even als read/write mounten? xD Anders zie/begrijp ik je probleem niet.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:38 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Dat was NAdat ik kernel 3.6.0(alle 64 bit .debs)installatie had gedaan !
Dat doe ik ook,maar nieuwe kernel wil niet zomaar weg(Kubuntu x64 3.0.0.26 recovery mode>read/write mount>dpkg)quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:38 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Dus je moet hem gewoon weer even als read/write mounten? xD Anders zie/begrijp ik je probleem niet.
Gewoon met windows explorer en naar snelheid kijken of zijn hier betere manieren voor? Ben helemaal niet bekend met benchmarks.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:54 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik zou zeggen, doe een benchmark?
Oke, ga ik doen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:01 schreef KomtTijd... het volgende:
dat lijkt me het belangrijkste ja.
Eventueel kun je ondertussen ook even top in de gaten houden op je server, als je dat boeiend vindt.
Je NVidia driver setup. Welke kernel maakt geen fluit uit (tenzij t <2.6 is ofzo).quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:23 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Hoe verwijder je dan een nieuwe kernel met dpkg via recovery mode ,als je alleen lees-rechten hebt?En ook via liveCD/DVD/USB?
Al 1.5 maand zit ik er mee!!![]()
Ik heb AMD+Radeon,het is geen driver gedoe maar kernel zelfquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:05 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Je NVidia driver setup. Welke kernel maakt geen fluit uit (tenzij t <2.6 is ofzo).
Waarom quote je me dan?quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:07 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Ik heb AMD+Radeon,het is geen driver gedoe maar kernel zelf
quote:
Laatste tijd niet,Linux driver team was wel verkleintquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:14 schreef d4v1d het volgende:
Was Radeon geen ramp met drivers is linux?
Samba is snellerquote:Op vrijdag 23 november 2012 10:54 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik zou zeggen, doe een benchmark?
Persoonlijk heb ik nooit zo'n vertrouwen in "stukjes windows-software die een linux-dingetje nabootsen".
Umm.. Tenzij je native NFS in Windows aan de praat krijgt heeft Samba/CIFS een betere prestatie puur vanwege minder overhead. En da's prima toch?quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:22 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Samba is snellerHopelijk ligt het aan dat progje. Ben uiteindelijk voor http://code.google.com/p/win-sshfs/ gegaan.
Kan wel maar vorige keer was het een ongeloofelijke ramp met samba op te zetten in debian. Zit dus nu te twijfelen tussen smb en sftp.quote:Op vrijdag 23 november 2012 20:48 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Umm.. Tenzij je native NFS in Windows aan de praat krijgt heeft Samba/CIFS een betere prestatie puur vanwege minder overhead. En da's prima toch?
Ik heb dus deze gezeik enquote:
1 2 3 4 5 | sudo aptitude update [ ERR]Reading state information E: Could not open lock file /var/lock/aptitude - open (2: No such file or directory) uname -a/uname -r : 3.0.0.26-generic |
Je gebruikt geen Usenet client?quote:Op zaterdag 24 november 2012 02:02 schreef b4kl4p het volgende:
Wat wel heel erg tof is trouwens.
Heb dus een pi als vpn server. Nu heb ik ook een apple tv en wat computers.
Die computers vreten stroom dus die zet ik uit. Toen heb ik een vps voor 5 euro per maand gehuurd voor wat sitetjes en die hangt via vpn in mijn netwerk en heeft een torrentclient met webinterface. Dus nu kan ik met heel snel downloaden via die torrentclient, en via vpn de film kijken op full hd.Dit alles binnen een paar minuten voor HD films en zonder mijn computer weer aan te hoeven zetten.
Sommige mensen hebben een NAS, ik los het dan weer zo op. Beetje moeilijk gedoe als ik het zo terugkijk. lol.
Nee ik ben armquote:Op zaterdag 24 november 2012 02:37 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Je gebruikt geen Usenet client?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |