abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119042882

De nieuwste telg in de Windows familie. Wordt dit een waardige opvolger voor Windows 7 of zal Microsoft opnieuw falen zoals ze deden met Vista? We kunnen het alleen maar afwachten.

Metro interface

Windows klassieke interface

Wat filmpjes

Beetje oud maar deze bekijkt toch niemand

Waar kan ik de release preview downloaden?

Hierzo: 32 bit of 64 bit
Ja koop hem nou maar gewoon
  zaterdag 10 november 2012 @ 00:29:31 #2
160987 abruzzese
Veel geld veel vrijheid
pi_119043349
http://windows.microsoft.(...)ade-product-key-only ik neem aan dat deze link is bedoeld als je Windows 8 upgrade al hebt aangeschaft en bij een PC herinstallatie naar fabrieksinstellingen je aangekochte product weer opnieuw kunt downloaden met je productcode .
Hardlopen is mijn grote passie en loop ongeveer 3000 KM per jaar
  zaterdag 10 november 2012 @ 16:22:33 #3
8369 speknek
Another day another slay
pi_119056019
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 november 2012 14:37 schreef speknek het volgende:
Ik weet dat dit het software topic is, maar wat is er toch in hemelsnaam aan de hand met de windows 8 pro hybrids. Ze zouden eind oktober uitkomen, maar we zijn nu drie weken later en er ligt nog steeds niets in de winkels, noch heeft enig respectabele hardware site een daadwerkelijke review over de belangrijkste merken geschreven. Ik zie dat morgen de Sony DUO uit zou komen, maar dat is net degene waar niemand op zit te wachten. Het lijkt wel alsof ze allemaal hun keutel weer aan het intrekken zijn, wat is er mis met Windows 8 dat niet bekend wordt?
Ah ik was schijnbaar niet de enige
http://techland.time.com/(...)ere-are-the-tablets/

Echt zeer frustrerend, ik moet er dit jaar een kopen om belastingvoordeel te hebben. (ja je kan sowieso beter wachten op Haswell, maar dat komt voor mij dus niet goed uit)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_119056246
Wanneer worden die haswell processors verwacht dan? Die zullen vast ook reteduur zijn in het begin.

Gratis upgraden naar windows 8 of windows 7 behouden?
  zaterdag 10 november 2012 @ 16:49:49 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_119056824
Maart 2013 verwachten ze, maar op dit tempo zal het ook wel kerst 2013 pas echt in de winkels liggen (alhoewel het gerucht ook een beetje gaat dat Surface Pro daarom nog niet geintroduceerd is en er als eerste gebruik van gaat maken).

Win 8 lijkt me, afgezien van het snellere opstarten, een beetje frustrerend zonder touch.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_119056994
ik heb mijn oude laptop een upgrade gegeven van vista naar windows 8
en ik vind het maar niks.het is precies gemaakt voor mensen die niet goed zien
alles is zo uitgerokken en die apps voegen niks toe naar mijn mening
dat start scherm vind ik maar niks als de computer opgestart is en ik druk op de windows key
gebeurd er niks kom ik niet in de desktop versie
de computer uitzetten is ook omslachtig met je muis rechtsvanboven gaan dan instellingen gaan en dan aan/uit
als er een app gestart is weet ik nieteens hoe ik moet teruggaan of die app moet sluiten
die startknop is toch wel een gemis al was het maar om maar de computer af te sluiten of naar Computer te gaan of naar Netwerk, op apparaat beheer enzo
verder heeft windows 8 een map windows.old gemaakt die precies niet te verwijderen is en omdat je van vista upgrade moet je alles opnieuw installeren.

enige pluspunt vind ik dat gegroepeert kopieren scherm als je wat dingen op je usb stick zet of externe.
heb toch maar besloten om Start8 te kopen om de startknop terug te toveren.

t'is dat het zo goedkoop was om te upgraden en ik een beetje nieuwsgierig was om het voor mezelf te zien
als deze windows 200euro had gekost had niemand het gekocht

vind het echt slecht zeker omdat je toch het gevoel hebt dat je op een Tablet software werkt op een laptop en da's gewoon niet fijn.
  zondag 11 november 2012 @ 00:50:13 #7
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_119074754
Ik vorige week een clean install doen op de SSD, alle bestanden staan en stonden toch op een aparte HDD. Bepaalde driver deed het niet en die was cruciaal, dus weer terug naar W7 en wat blijkt? Alles op de HDD staat er nog wel maar start niet op. Alleen maar foutmeldingen.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
  Donald Duck held zondag 11 november 2012 @ 00:55:11 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_119074874
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 november 2012 16:30 schreef xminator het volgende:
Wanneer worden die haswell processors verwacht dan? Die zullen vast ook reteduur zijn in het begin.

Je kunt eeuwig blijven wachten op een nieuwe processor-architectuur. Na Haswell heeft Intel ook alweer Broadwell, Skylake en Skymont gepland.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 11 november 2012 @ 15:15:39 #9
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_119086059
Interessant artikel over Win8.
http://mollyrocket.com/casey/stream_0004.html
Na het lezen van het artikel (en de vooruitziende blik van Valve) vind ik het niet zo vreemd dat Steam voor Linux nu in de beta test fase zit. Als de voorwaarden waaronder software in de Windows app store verkocht mag worden niet veranderen dan kan gaming op Linux wel eens heel groot gaan worden.

Daarnaast is het gewoon heel eng dat MS de enige distributeur van software voor de Metro interface is en dat zij de voorwaarden bepalen. Het zou me niks verbazen als dat ze in de nabije toekomst weer een class action lawsuit in de EU oplevert. Ze leren het ook echt nooit.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_119086323
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:15 schreef PalmRoyale het volgende:
Na het lezen van het artikel (en de vooruitziende blik van Valve) vind ik het niet zo vreemd dat Steam voor Linux nu in de beta test fase zit. Als de voorwaarden waaronder software in de Windows app store verkocht mag worden niet veranderen dan kan gaming op Linux wel eens heel groot gaan worden.
zolang er nog een desktop mode inzit zal linux de underdog blijven...
tevens was de 18+ regel in windows store geschrapt (deels iig)
http://www.techradar.com/(...)mature-games-1107963
kwestie van tijd voordat MS de hele policy herziet..
  Donald Duck held zondag 11 november 2012 @ 15:23:45 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_119086355
quote:
Daarnaast is het gewoon heel eng dat MS de enige distributeur van software voor de Metro interface is en dat zij de voorwaarden bepalen. Het zou me niks verbazen als dat ze in de nabije toekomst weer een class action lawsuit in de EU oplevert. Ze leren het ook echt nooit.
Dat zal wel meevallen. Apple heeft met iOS ook absolute controle over het complete ecosysteem en dat is al sinds 2007 een onaangetast systeem.
Bovendien is Metro niet verplicht om te gebruiken, zowel voor ontwikkelaars als gebruikers. De oude klassieke desktop is nog volledig zoals eerst, met complete vrijheid om welke software dan ook te installeren.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_119086543
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:23 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen. Apple heeft met iOS ook absolute controle over het complete ecosysteem en dat is al sinds 2007 een onaangetast systeem.
Bovendien is Metro niet verplicht om te gebruiken, zowel voor ontwikkelaars als gebruikers. De oude klassieke desktop is nog volledig zoals eerst, met complete vrijheid om welke software dan ook te installeren.
hoezo niet verplicht als je standaard boot zit je in de metro
als je iets zoekt dan zit je in de metro
die metro word wel door je strot geduwd anders hadden ze het vast wel als optie beschikbaar gemaakt die je zelf kunt aanvinken.
als je geen touchescreen hebt moet da ding er gewoon niet komen klaar
pi_119086665
quote:

Wat een dom artikel is dat zeg. Microsoft gaat echt geen grote games buitensluiten door een regeltje in de policy. Ontzettend slecht gespeculeer.
pi_119086880
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 15:28 schreef redboyke het volgende:

[..]

hoezo niet verplicht als je standaard boot zit je in de metro
als je iets zoekt dan zit je in de metro
die metro word wel door je strot geduwd anders hadden ze het vast wel als optie beschikbaar gemaakt die je zelf kunt aanvinken.
als je geen touchescreen hebt moet da ding er gewoon niet komen klaar
niet verplicht as in: je hoeft je niet aan de metro regels te houden, alleen develop je dan wel voor de desktop mode in windows 8, en kom je niet in de windows 8 store
  zondag 11 november 2012 @ 16:04:34 #15
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_119088055
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel van Windows weet omdat ik sinds eind jaren 90 vrijwel alleen maar Linux draai. Ik gebruik Windows alleen voor de TomTom en andere shit die niet op Linux werkt.

Maar dan zijn er dus een paar opties.
1 - MS gooit de hele app store open (en dus ook voor gratis software).
2 - Anderen mogen software voor Metro ook verspreiden (onder hun eigen voorwaarden).
3 - Ontwikkelaars kiezen er voor om alleen voor de klassieke desktop te ontwikkelen.

Conclusie, die hele app store is 1 grote faal.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_119088638
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 16:04 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet veel van Windows weet omdat ik sinds eind jaren 90 vrijwel alleen maar Linux draai. Ik gebruik Windows alleen voor de TomTom en andere shit die niet op Linux werkt.

Maar dan zijn er dus een paar opties.
1 - MS gooit de hele app store open (en dus ook voor gratis software).
2 - Anderen mogen software voor Metro ook verspreiden (onder hun eigen voorwaarden).
3 - Ontwikkelaars kiezen er voor om alleen voor de klassieke desktop te ontwikkelen.

Conclusie, die hele app store is 1 grote faal.
Hoezo? Op iOS en OS X werkt het toch ook zo?
  zondag 11 november 2012 @ 18:02:16 #17
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_119092691
Hoe moet ik dat weten, heb dat nog nooit gedraaid.
pi_119100121
Gaat er niet om dat je het wel of niet weet, gaat erom dat jouw stelling dat het een grote faal is dubieus lijkt.
pi_119104446
Staan linkjes / iconen in fok met Internet Explorer 10 en Windows 8 bij jullie ook de verkeerde plek?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2012 21:43:34 ]
pi_119105532
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:43 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Staan linkjes / iconen in fok met Internet Explorer 10 en Windows 8 bij jullie ook de verkeerde plek?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
nee, wat is er overigens mis met het tweede plaatje ?
pi_119105838
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 22:01 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Ik mis de preview knop :P en het staat niet gecentreerd

naja de preview knop staat vlak voor de invoer knop

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2012 22:06:15 ]
pi_119106265
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 22:01 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

zo te zien is het tekstvak en het grijze vlak achter de PI's niet lekker uitgelijnd..
pi_119106342
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 22:05 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

Ik mis de preview knop :P en het staat niet gecentreerd

naja de preview knop staat vlak voor de invoer knop
oh...nou ja, de preview knop heb ik ook gewoon :)
en als ik naar compatibility mode switch heb ik hetzelfde gedrag als bij jou, dus ik denk dat je compatibility mode moet uitzetten ?
pi_119106520
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 22:13 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

oh...nou ja, de preview knop heb ik ook gewoon :)
en als ik naar compatibility mode switch heb ik hetzelfde gedrag als bij jou, dus ik denk dat je compatibility mode moet uitzetten ?
Ik denk dat het zoiets inderdaad geweest zal zijn.
Heb IE terug gezet naar de standaard instellingen. Probleem opgelost :)
pi_119107475
met internet explorer heb ik de adres balk niet meer onderin ? hoe kan dat... ik heb die zwarte thema zeg maar niet meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')