Apps (Metro interface, maar gratis en leuke bezigheid als je je verveeld). De desktop interface is nagenoeg hetzelfde en via apps kan je je startmenu terugkrijgen, daar zijn al verschillende apps voor. Verder boot windows 8 vele male sneller dan 7 en zijn dingen als taskmanager, bluescreens en configuratie weer verbeterd. Je merkt nagenoeg geen verschil, vooral niet als je zoals ik gewoon boot in de desktopinterface.quote:Op zaterdag 8 december 2012 01:46 schreef Skillstorm het volgende:
Hey mensen, ik krijg morgen een nieuwe laptop binnen, en er staat Windows 8 op, ik ben van plan Windows 7 er op te zetten ipv 8, maar kan iemand mij voordelen van 8 vertellen? Ik bedoel ik hou niet van dat nieuwe menu.
hmm mja, ik kijk wel even rond etc en kijk of ik er aan kan wennen, zo niet kan ik altijd W7 er op zetten. Ik vind de bootsnelheid wel aantrekkelijk moet ik zeggen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 02:32 schreef Xetran het volgende:
[..]
Apps (Metro interface, maar gratis en leuke bezigheid als je je verveeld). De desktop interface is nagenoeg hetzelfde en via apps kan je je startmenu terugkrijgen, daar zijn al verschillende apps voor. Verder boot windows 8 vele male sneller dan 7 en zijn dingen als taskmanager, bluescreens en configuratie weer verbeterd. Je merkt nagenoeg geen verschil, vooral niet als je zoals ik gewoon boot in de desktopinterface.
Op mijn desktop met een SSD merkte ik er vrij weinig van maar met een normale pc/laptop met hdd is het zeker de moeite waard! Ik zou het in ieder geval even proberen. Een hele erge verandering is het niet.quote:Op zaterdag 8 december 2012 02:44 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
hmm mja, ik kijk wel even rond etc en kijk of ik er aan kan wennen, zo niet kan ik altijd W7 er op zetten. Ik vind de bootsnelheid wel aantrekkelijk moet ik zeggen.
Dat lijstje is in 10 seconden te reproduceren. Daarbij stel je je nou echt op als een dwarse puber.quote:Op zaterdag 8 december 2012 03:38 schreef Xetran het volgende:
Ik heb geen zin om die tiles in te richten en bij te houden. En ik vond de zoekfunctie niet altijd handig. normaal had ik gewoon mijn lijstje met veelgebruikte programma's en klikte ik ze daarvandaan
Ik stel me niet op, ik leg alleen uit waarom. Geen idee waar je rare opmerking op slaat, volgensmij zegt het meer over jou dan over mijquote:Op zaterdag 8 december 2012 03:42 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat lijstje is in 10 seconden te reproduceren. Daarbij stel je je nou echt op als een dwarse puber.
Het gaat erom dat het menu Start het zelfde werkt. In Windows Vista en 7 kun je drukken op het Windows logo (toetsenbord!!) en beginnen te typen. Het werkt net zo snel en scheelt ook nog in het feit dat je niet direct terug switcht van een volwaardig desktop-environment naar een Windows Phone-GUI.quote:Op zaterdag 8 december 2012 03:14 schreef CaptainCookie het volgende:
Ik snap niet waarom iedereen zo terugverlangd naar het startmenu.
Programma openen in Win7:
Start -> Alle programma's -> uitgever -> Programma aanklikken
Programma openen in Win8:
Start -> Aanklikken
of
Start -> drie letters typen -> enter
Verder heb ik het idee dat een hoop mensen een hoop handigheden van de Metro-interface niet kennen en hem daarom vervelend vinden. Zo weten een hoop mensen bijvoorbeeld niet dat je gewoon een Metro-app nįįst je desktop kan plaatsen, en niet alles fullscreen hoeft te zijn.
Ik heb gratis en voor niets Ubuntu geļnstalleerd. Probleem opgelost. ^^quote:Op zaterdag 8 december 2012 07:55 schreef MarkoAlmelo het volgende:
ik heb start 8 gekocht voor een paar euries, probleem opgelost
Meest gebruikte apps staan op mn taskbar gepinned.quote:Op zaterdag 8 december 2012 02:13 schreef mschol het volgende:
[..]
je wel moeten als je niet je bureaublad vol met icoontjes wil hebben staan..
Volgens mij configuratie scherm, systeem, geavanceerde systeeminstellingen, iets met opstartenquote:Op zaterdag 8 december 2012 11:06 schreef vaagjunior het volgende:
Hee,
Ik heb laatst op de computer van me vader dualboot gedaan met windows 8 en windows 7, dit heb ik volgens deze tutorial gedaan: http://www.windowswebwere(...)ows-7-m-b-v-een-vhd/
Alleen nu was hij er tevreden over en heb ik de C schijf geformatteerd en dus daarbij ook die virtuele harde schijf verwijderd en windows 8 gewoon geinstalleerd op de C schijf. Alleen nu zitten we met het probleem dat als de computer opstart hij nog steeds een menu opent waarin je te zien krijgt of je hem wilt opstarten met de normale Windows 8 en de virtuele Windows 8, Weet iemand misschien hoe ik dit helemaal weg kan krijgen??
Gr vaagjunior
In de linkerbalk rechtsklik op de tumbnail -> sluiten.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:14 schreef Onufriev het volgende:
Vind het wel lastig om ineens in het diepe gegooid te worden met Windows 8, zal wel even wat topics lezen en filmpjes van YouTube kijken om wat handige dingen te leren denk ik.
Wat doen jullie als je zo'n app wilt afsluiten? Ik zie nergens een kruisje of afsluiten, dus die altijd maar Windwows+D of Alt-Tab
Gevonden, en het werkt. Dankjewel!quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:14 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
Volgens mij configuratie scherm, systeem, geavanceerde systeeminstellingen, iets met opstarten
Je kan ook in de app die je wilt afsluiten alt + F4 doen, of je gaat met je muis naar de bovenkant van je scherm. en dan krijg je een handje zegmaar , en als je dan linkermuisknop klikt en de app helemaal naar beneden sleept is hij ook uit.quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:17 schreef Onufriev het volgende:
Maar dan moet je eerst weer wisselen, je kan niet je huidige app sluiten?
Alt-f4quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:17 schreef Onufriev het volgende:
Maar dan moet je eerst weer wisselen, je kan niet je huidige app sluiten?
quote:Op zaterdag 8 december 2012 11:14 schreef Onufriev het volgende:
Vind het wel lastig om ineens in het diepe gegooid te worden met Windows 8, zal wel even wat topics lezen en filmpjes van YouTube kijken om wat handige dingen te leren denk ik.
Wat doen jullie als je zo'n app wilt afsluiten? Ik zie nergens een kruisje of afsluiten, dus die altijd maar Windwows+D of Alt-Tab
type ? merk ? touchscreen ?quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:10 schreef Skillstorm het volgende:
Laptop is net aangekomen.![]()
Ik ga zo eten en dan uitpakken.
http://www.asus.com/Notebooks/Multimedia_Entertainment/N56VZ/quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:18 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
type ? merk ? touchscreen ?
mooi apparaatje, ben benieuwd of de touchpad lekker werkt met de "metro" apps. Op mijn Lenovo werkte dat wat minder lekker, dus heb die driver er weer afgemikt en gebruik nu een externe touch mouse.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:19 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
http://www.asus.com/Notebooks/Multimedia_Entertainment/N56VZ/
En geen touch.
Nou, even testen zo.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:23 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mooi apparaatje, ben benieuwd of de touchpad lekker werkt met de "metro" apps. Op mijn Lenovo werkte dat wat minder lekker, dus heb die driver er weer afgemikt en gebruik nu een externe touch mouse.
Even kijkenquote:
Is er iets speciaals met zo'n toucpad en die apps dan?quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:23 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
mooi apparaatje, ben benieuwd of de touchpad lekker werkt met de "metro" apps. Op mijn Lenovo werkte dat wat minder lekker, dus heb die driver er weer afgemikt en gebruik nu een externe touch mouse.
met de juiste driver kun je je touchpad enigszins gebruiken als touchscreen bij gebrek aan een touchscreen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:31 schreef Onufriev het volgende:
Is er iets speciaals met zo'n toucpad en die apps dan?
Op een tablet zou Windows 8 wel fijn kunnen werken zoals ik zo beetje zie, maar op een gewone notebook heb ik toch liever Windows 7 ( Op een tablet heb ik trouwens liver Android ).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |