schoonmaaksoda of dubbelkoolzure soda?quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:34 schreef Prospos het volgende:
Internetrecepten zijn niet zo heel slecht. Maar dat zelfrijzende bakmeel lijkt me niet zo lekker dus ik gebruik gewone bloem met soda. Dat geeft meer lucht tijdens het bakken. En invriezen moet geen probleem zijn.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:38 schreef Flurry het volgende:
[..]
schoonmaaksoda of dubbelkoolzure soda?
Oehhhhquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:18 schreef EJ403 het volgende:
beste recept is er één waar er chocolade over heen gegooid wordt.
getver die waren heel chemisch vond ik....quote:Op maandag 12 november 2012 07:01 schreef Black-beauty-babe het volgende:
Die van koopmans zijn heerlijk makkelijk en snel klaar te maken!
quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:38 schreef Flurry het volgende:
[..]
Hier staat het verschil uitgelegd: http://www.aziatische-ingredienten.nl/rijsmiddelen/quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:38 schreef Flurry het volgende:
[..]
Nu, omdat het de eerste keer is dat ik ze maak, gewoon het recept gevolgt, mijn smaak kennende, de volgende keer meer kruiden en minder suiker.quote:Ingrediënten voor 5 personen
250 gr zelfrijzend bakmeel, 125 gr donkere basterdsuiker, 100 gr zachte boter, 2 eetlepels speculaaskruiden, zout, 3 eetlepels melk.
Hulpmiddelen
Bakplaat, ingevet
Bereidingswijze
Zeef boven een kom het bakmeel en maak een kuiltje in het midden. Voeg in het kuiltje de suiker, boter, speculaaskruiden, zout en melk toe en verkruimel die met de vingers door het meel. Kneed dit snel tot een soepel deeg.
Verwarm de oven voor op 150 graden C.
Vorm van het deeg kleine balletjes en leg die op de bakplaat. Bak de kruidnootjes in ongeveer 20 minuten bruin en gaar.
Lol ik heb dat recept ook zojuist gebruikt! En ze zijn groot gewordenquote:Op zaterdag 24 november 2012 11:50 schreef zatoichi het volgende:
Ze staan nu bij mij af te koelen; ze smaken heerlijk!
Gewoon van Internet geplukt:
[..]
Nu, omdat het de eerste keer is dat ik ze maak, gewoon het recept gevolgt, mijn smaak kennende, de volgende keer meer kruiden en minder suiker.
verrek! dat recept hebben wij idd vandaag ook gebruikt (alleen heb ik meteen dubbele hoeveelheid deeg gemaakt, om van de week nog een keer te bakken.quote:Op zondag 25 november 2012 14:40 schreef Skaai het volgende:
[..]
Lol ik heb dat recept ook zojuist gebruikt! En ze zijn groot gewordenmaar wel lekker!
[ afbeelding ]
En ik weet niet meer waar ik het vandaan heb, maar ik had het deeg in 4 stukken verdeeld, die stukken languit gerold als een slangetje en daar redelijk gelijke kleine stukjes uit gesneden. Ik was zo klaar met balletjes maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |