Eens.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:39 schreef Chewie het volgende:
[..]
Overigens zie ik een groot verschil tussen de collectanten aan de deur en die staan te werven op straat, laatstgenoemde zijn in mijn ervaring een stuk agressiever en heb ik het idee dat die voor een provisie aan het werk zijn.
Kan, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Iets wat jij bij hoog en bij laag staande houdt. En iedereen die zegt dat het gebeurt, serveer jij af als dom, omdat leeftijd.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:41 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Tja. Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Dat is hier ook wel nodig, als je de reacties leest.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Oh god daar heb je haar weer. ALTIJD de leeftijdskaart trekkend
Dat wordt toch ook al duidelijk uit het feit dat de deur niet wordt opengedaan? Wat is de toegevoegde waarde van dat nog extra komen zeggen? Netto heb je er waarschijnlijk meer aan dat mensen niet open doen, dat scheelt alle betrokkenen tijd, jou omdat je dan naar de volgende deur kunt lopen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:39 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik denk het feit dat er niet eens de moeite wordt gedaan om jou te zeggen dat er niet gegeven wordt.
Ik geef zeker niets aan collectanten nee. Bloedirritant.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:44 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Dat is hier ook wel nodig, als je de reacties leest.
En Hofstadtgruppe: jij bent de laatste die iets voor een ander over heeft, dus ga effe een ander topic opzoeken.
Jochie, ik heb jarenlang gecollecteerd voor de Hartstichting.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:43 schreef Roerkoning het volgende:
[..]
Kan, maar dat wil niet zeggen dat het niet gebeurt. Iets wat jij bij hoog en bij laag staande houdt. En iedereen die zegt dat het gebeurt, serveer jij af als dom, omdat leeftijd.
Arrogante troll dus.
Nee Cricket, nu doe ik toch even een beroep op je voorstellingsvermogen. Draai het eens om. Jij collecteert voor iets wat jou aan het hart gaat. Daar steek je je nek voor uit door overal om een bijdrage te vragen. Dan zijn reacties alsof het hele Russische leger voor iemands deur staat, uiteraard niet leuk voor jou als collectant.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:44 schreef cricket het volgende:
[..]
Dat wordt toch ook al duidelijk uit het feit dat de deur niet wordt opengedaan? Wat is de toegevoegde waarde van dat nog extra komen zeggen? Netto heb je er waarschijnlijk meer aan dat mensen niet open doen, dat scheelt alle betrokkenen tijd, jou omdat je dan naar de volgende deur kunt lopen.
Jij ervaart collecteren ongetwijfeld als dat je bezig bent met iets goeds te doen, dat is verder prima, maar ook heel relatief.
Er zijn wel meer goede doelen dan enkel Kika.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik geef zeker niets aan collectanten nee. Bloedirritant.
Ik geef wel, gewoon via de bank, aan 1 goed doel en dat is Kika.
Mwoah, ik maak in het algemeen voor niemand open, tenzij ik iemand of een pakketje verwacht. Als mensen me verder nodig hebben bellen ze wel op mijn telefoon. Ik moet een verdieping naar beneden lopen om de deur open te doen; dat zie ik als zware overlast; wanneer dat voor iets of iemand is waar ik geen zin in heb.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:42 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nee. Je bent onderdeel van een maatschappij. En als er mensen zich inzetten voor het goede doel en ook op jouw bel drukken dan hoef je dat niet op te vatten alsof ze je zware overlast bezorgen.
Ja maar ik geef alleen aan hun omdat ik dat wel een daadwerkelijk doel vind wat iets goeds doet.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:46 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Er zijn wel meer goede doelen dan enkel Kika.
Jochie? Zo noem je je zoontje maar die zondag weer de pastoor gaat pijpen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:45 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Jochie, ik heb jarenlang gecollecteerd voor de Hartstichting.
Ik vertel enkel mijn ervaringen. En die waren goed, enkel een paar mensen die aso deden.
De rest deed normaal. Nu jij weer.
Ah.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:45 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
http://www.gemiddeld-inkomen.nl/inkomens-goededoelen.phpquote:Hartstichting
Dr. J.C.G. Stam
¤184.713
Je hebt nou eenmaal met anderen en de belangen/wensen van anderen te maken Funk_Doc....quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:47 schreef Funk__Doc het volgende:
[..]
Mwoah, ik maak in het algemeen voor niemand open, tenzij ik iemand of een pakketje verwacht. Als mensen me verder nodig hebben bellen ze wel op mijn telefoon. Ik moet een verdieping naar beneden lopen om de deur open te doen; dat zie ik als zware overlast; wanneer dat voor iets of iemand is waar ik geen zin in heb.
Je reacties onderbouwen wel de aversie die er hier heerst over collectanten.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:45 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Ik vertel enkel mijn ervaringen. En die waren goed, enkel een paar mensen die aso deden.
En die negeer ik dus. No problemo.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Je hebt nou eenmaal met anderen en de belangen/wensen van anderen te maken Funk_Doc....
Maar anderen moet wel rekening houden met jouw wensen en belangen?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:49 schreef Funk__Doc het volgende:
[..]
En die negeer ik dus. No problemo.
Ligt eraan. Ik 'dring' mezelf niet op aan anderen, dus ben redelijk makkelijk te negeren.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:50 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar anderen moet wel rekening houden met jouw wensen en belangen?
Wow, dat is eenzijdig.
Je spoort niet.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Je reacties onderbouwen wel de aversie die er hier heerst over collectanten.
Zal ik jou dan ook maar gaan negeren?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:51 schreef Funk__Doc het volgende:
[..]
Ligt eraan. Ik 'dring' mezelf niet op aan anderen, dus ben redelijk makkelijk te negeren.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:52 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Je spoort niet.
Ik zeg dat de meeste mensen wel normaal doen, en dan zeg jij dat mijn reacties de aversie onderbouuwen die hier heerst over collectanten.
Dan denk ik, uit ervaring, dat het aan de mensen hier ligt.
Ik heb geen slechte ervaringen met de wijk waar ik gecollecteerd heb. Dombo.
Join de paar aso's die er wat dit betreft te zien zijn.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:49 schreef Funk__Doc het volgende:
[..]
En die negeer ik dus. No problemo.
Ow dat interesseert me echt niet haha. Wat maakt mij dat nou uit als iemand die ik niet ken me gaat negeren?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:52 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Zal ik jou dan ook maar gaan negeren?
Zeg het maar hoor.
Je hoort bij de paar aso's die ik meegemaakt heb.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:53 schreef Chewie het volgende:
[..]
Als jij voor mijn deur zo staan en je op deze manier zou uitlaten zoals je hier op het forum doet dan had ik heel hard de deur voor je neus dicht gegooid.
Sta je ook af en toe voor de Jumbo, je reageert haast hetzelfde als die John Williams kloon.
Dus je hebt jarenlang mensen lastig gevallen, en jouw idealen aan hen opgedrongen?quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:45 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Maar snap je wat ik wil aangeven: genegeerd worden is niet leuk. (Tenzij je het wilt natuurlijk.)quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:55 schreef Funk__Doc het volgende:
[..]
Ow dat interesseert me echt niet haha. Wat maakt mij dat nou uit als iemand die ik niet ken me gaat negeren?
Het is toch totaal niet logisch of realistisch om te verwachten dat iedereen maar meegaat in het feit dat jij iets hebt gevonden waar je zo erg achterstaat? Dat je dat hebt is verder prima, maar is uiteindelijk alleen voor jou van belang. Jij moet alleen aan jezelf verantwoorden in welke mate je jezelf al dan niet inzet voor dat doel. Door collecteren of op een andere manier. Wat de een aan het hart gaat is voor een ander totaal oninteressant.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:46 schreef Boca_Raton het volgende:
Nee Cricket, nu doe ik toch even een beroep op je voorstellingsvermogen. Draai het eens om. Jij collecteert voor iets wat jou aan het hart gaat. Daar steek je je nek voor uit door overal om een bijdrage te vragen. Dan zijn reacties alsof het hele Russische leger voor iemands deur staat, uiteraard niet leuk voor jou als collectant.
Dat ga ik verder niet uitleggen, dat kun jij ook wel snappen.
Doe je deur niet meer open. Doe je nu toch ook al niet, autist.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:57 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Dus je hebt jarenlang mensen lastig gevallen, en jouw idealen aan hen opgedrongen?
Ik zou trots op mezelf zijn
Onwetende..
Dat jij mij als aso ziet kan ik geen probleem vinden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:55 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Je hoort bij de paar aso's die ik meegemaakt heb.
Ongeveer nog geen procent van de mensen waarbij ik gecollecteerd heb.
Als dit antwoord wat korter en begrijpelijker kan, hou ik me aanbevolen.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:57 schreef cricket het volgende:
[..]
Het is toch totaal niet logisch of realistisch om te verwachten dat iedereen maar meegaat in het feit dat jij iets hebt gevonden waar je zo erg achterstaat? Dat je dat hebt is verder prima, maar is uiteindelijk alleen voor jou van belang. Jij moet alleen aan jezelf verantwoorden in welke mate je jezelf al dan niet inzet voor dat doel. Door collecteren of op een andere manier. Wat de een aan het hart gaat is voor een ander totaal oninteressant.
Sommigen zullen het heel goed van je vinden, de meesten staan er neutraal tegenover. Een aantal zullen inhoudelijke problemen hebben met het doel waar je voor collecteert. Of met het inhoudelijke collecteren op zich. Geen enkele van die standpunten is beter of slechter dan een van de anderen.
Ik snap dat jij het niet leuk vindt, ik geef er geen zak om. Maar het verschil is ook dat jij collecteert en ik niet. Maar de volgende keer zal ik open maken en met een chaggerijnige kop zeggen dat ik niets geef. Daar zullen ze wel vrolijk van worden.quote:Op vrijdag 9 november 2012 12:57 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Maar snap je wat ik wil aangeven: genegeerd worden is niet leuk. (Tenzij je het wilt natuurlijk.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |