abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 november 2012 @ 21:58:36 #201
862 Arcee
Look closer
pi_119796230
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 21:55 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Als ik regel 3, 9 en 10 in dat codeblokje weghaal, dus alles buiten de functie zet, en print_r($cols) doe werkt het wel... Waarom niet vanuit de functie?
$data is niet bekend in die functie?

Meegeven met de aanroep en declaratie van getCols: getCols($sheet, $data).
pi_119797445
Zal wel komen omdat ik het allemaal vanuit de index.php doe en niet in een class heb? Dat ie $data daardoor niet bij kan. Ik gooi het even over een andere boeg, bedankt.
  vrijdag 30 november 2012 @ 22:39:51 #203
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_119798232
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:25 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Zal wel komen omdat ik het allemaal vanuit de index.php doe en niet in een class heb? Dat ie $data daardoor niet bij kan. Ik gooi het even over een andere boeg, bedankt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Scope_%28computer_science%29
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_119804563
Ik snap er niks van. Ik gebruik CodeIgniter om te volgende query uit te voeren, maar het lukt me niet om een output te krijgen.

Het gaat om deze query:

SELECT * FROM table WHERE column1 = 1 OR column1 = 2 OR column1 = 3.

Ik heb een array gevuld met de waarden die de kolommen zouden moeten hebben. Dus $array = array('1', '2', '3').

CodeIgniter zegt dat je $this->db->or_where(); kunt gebruiken hiervoor. Ik heb dus gedaan:
$this->db->or_where('column1', $array);

Ik heb al een hele hoop geprobeerd en ook met profiler gekeken wat CodeIgniter doet, maar er wordt dus geen query uitgevoerd.

Probleem opgelost: Ik moest een foreach loop gebruiken en daar de CI query in plaatsen. ^O^

[ Bericht 13% gewijzigd door pascal08 op 01-12-2012 01:55:22 ]
pi_119805977
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 22:25 schreef Deeltjesversneller het volgende:
Zal wel komen omdat ik het allemaal vanuit de index.php doe en niet in een class heb? Dat ie $data daardoor niet bij kan. Ik gooi het even over een andere boeg, bedankt.
Dat maakt niets uit. Als je dit doet werkt het namelijk wel:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
$data 
= new Spreadsheet_Excel_Reader('nevo_kort.xls'false);

function 
getCols($sheet) {
    global 
$data;

    
$cols = array();
    for(
$col 0$col $data->colcount($sheet); $col++) {
        
$cols[] = $data->val(1,$col,$sheet);
    }
    
    return 
$cols;
}
?>

Ik vind bovenstaande echter een slordige manier van werken. Een iets betere manier zou zijn als je die Excel class singleton maakt, dan weet het object wat zijn eigen instance is en kun je deze ophalen via een static function.

Nog een andere manier is het doorgeven van het object aan de functie:

function getCols($sheet, $data_obj) {

Je moet de functie dan vanuit de globale scope aanroepen met:

$cols = getCols($sheet_id, $data);

Je kunt eventueel ook een wrapper-class voor de Excel class ontwerpen, in dat geval initialiseer je het object in de constructor van de wrapper class en kun je het aanspreken dmv: $this->data->val()
pi_119812865
^O^
pi_119859154
Kan iemand mij een tip geven hoe ik een klik-systeem als deze: http://tweakers.net/pricewatch/# met blijvende geselecteerde tegels kan maken? Dat je dus je tegel bij meerdere categorieën kan aanklikken, zonder dat ze gedeselecteerd worden bij het switchen tussen categorieën.

Nu laat ik bij elke keer het selecteren van een categorie de tegels genereren met PHP, maar nadat ik een andere categorie bezocht heb, weet PHP niet meer welke tegels er waren geselecteerd.

[ Bericht 4% gewijzigd door pascal08 op 02-12-2012 22:15:20 ]
pi_119859580
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:10 schreef pascal08 het volgende:
Kan iemand mij een tip geven hoe ik een klik-systeem als deze: http://tweakers.net/pricewatch/# met blijvende geselecteerde tegels kan maken? Dat je dus je tegel bij meerdere categorieën kan aanklikken, zonder dat ze gedeselecteerd worden bij het switchen tussen categorieën.

Nu laat ik bij elke keer het selecteren van een categorie de tegels genereren met PHP, maar nadat ik een andere categorie bezocht heb, weet PHP niet meer welke tegels er waren geselecteerd.
Je zou in de sessie bij kunnen houden welke items er zijn geselecteerd, zie hiervoor de documentatie over de $_SESSION variable: http://php.net/manual/en/reserved.variables.session.php
pi_119859733
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:17 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

Je zou in de sessie bij kunnen houden welke items er zijn geselecteerd, zie hiervoor de documentatie over de $_SESSION variable: http://php.net/manual/en/reserved.variables.session.php
Ah top! Ik probeerde het eerst met global variables, maar dat werkte op een of andere manier niet. Ik ga dit eens proberen.
  zondag 2 december 2012 @ 22:31:43 #210
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_119860383
Ik snap niet wat je precies wil.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_119861292
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2012 22:31 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik snap niet wat je precies wil.
Ik wil dit: http://tweakers.net/pricewatch/ en dan bij het klikken op een van de tegels wordt er een randvoorwaarde ingesteld voor een database query. Dat heb ik al werkend. Nu wil ik nog kunnen switchen tussen categorieën waarbij de geselecteerde tegels weer tevoorschijn komen, dat is me dus nog niet gelukt. Met session variables moet dat lukken hoop ik. Hoe zou jij het aanpakken?
pi_119865385
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:49 schreef pascal08 het volgende:

[..]

Ik wil dit: http://tweakers.net/pricewatch/ en dan bij het klikken op een van de tegels wordt er een randvoorwaarde ingesteld voor een database query. Dat heb ik al werkend. Nu wil ik nog kunnen switchen tussen categorieën waarbij de geselecteerde tegels weer tevoorschijn komen, dat is me dus nog niet gelukt. Met session variables moet dat lukken hoop ik. Hoe zou jij het aanpakken?
Met sessie variabelen lukt het niet. Lijkt me ook niet een goede oplossing achteraf. Ik wil liever alles in HTML zetten en bij het klikken op de categorie de betreffende tegels zichtbaar maken.
pi_119868926
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:49 schreef pascal08 het volgende:
. Nu wil ik nog kunnen switchen tus
Dit kun je toch allemaal oplossen met javascript (bv: jQuery), zo kun je per klik op de achtergrond de info inladen die je wil en tevens in een variabel bij houden wat er getoond moet worden (dit loopt toch synchroon aan wat je moet laden).

btw, als je de query al in gelukt moeten de tegels toch een eitje zijn :? je hebt alle informatie namelijk die je nodig hebt.
pi_119873171
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 07:38 schreef Pakspul het volgende:

[..]

Dit kun je toch allemaal oplossen met javascript (bv: jQuery), zo kun je per klik op de achtergrond de info inladen die je wil en tevens in een variabel bij houden wat er getoond moet worden (dit loopt toch synchroon aan wat je moet laden).

btw, als je de query al in gelukt moeten de tegels toch een eitje zijn :? je hebt alle informatie namelijk die je nodig hebt.
Inderdaad ja. Ik zat gisteren echt op een dood punt, nadat ik na 3 uur nog niets werkend had gekregen. Ik zet net m'n computer aan, google naar "show hide tab content jquery" en gelijk de eerste hit was al raak. In 20 minuutjes heb ik net geschreven waar ik gisteren urenlang naar op zoek was. Ik moet maar eens de basis van jQuery gaan bestuderen binnenkort, want het is toch wel een uitkomst hoor. ;)
pi_119876910
Jquery is sowieso leuk on meeting te spelen, want je hoeft dan niet meer voor iedere actie een page reload uit te voeren. Daarnaast heb je ook nog eens leuke effectjes en dat maakt ieders dag blij :P
  maandag 3 december 2012 @ 13:24:25 #216
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_119877283
quote:
Creating default object from empty value
Ik snap eigenlijk niet dat het zo'n groot probleem is dat ik soms
1
2
3
<?php
$nieuwobject
->lala 'lala';
?>
doe. waarom zou je dat met een array in principe wel kunnen doen, en met een object niet?
1
2
3
4
5
<?php
$nieuwobject 
=  new stdClass();
$nieuwobject->lala = new stdClass();
$nieuwobject->lala 'lala';
?>
Dit lijkt me zoveel overbodige code? Voor iets wat wel werkt, want hij maakt de objecten gewoon aan, maar blijkbaar toch een strict standard error oplevert.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht &gt;:)
pi_119883415
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 13:24 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk niet dat het zo'n groot probleem is dat ik soms
[ code verwijderd ]

doe. waarom zou je dat met een array in principe wel kunnen doen, en met een object niet?
[ code verwijderd ]

Dit lijkt me zoveel overbodige code? Voor iets wat wel werkt, want hij maakt de objecten gewoon aan, maar blijkbaar toch een strict standard error oplevert.
$nieuwobject->lala->lala = 'test' zou moeten werken.
  maandag 3 december 2012 @ 16:23:16 #218
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_119883685
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 16:16 schreef The_Terminator het volgende:

[..]

$nieuwobject->lala->lala = 'test' zou moeten werken.
Werkt ook, maar ik krijg wel Creating default object from empty value in m'n logfile te zien.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht &gt;:)
pi_119928410
ik probeerde met
1file_get_contents()
te halen van een website. Echter wordt de informatie op die pagina ingeladen met behulp van javascript. Dus krijg een 'lege' pagina terug.

Nu vraag ik me af of het mogelijk is om de informatie op te halen na dat de informatie erin is geladen.

p.s. Het gaat om een spelletje waar rapportages openbaar gemaakt kunnen worden, dus is niet alsof ik informatie probeer te 'stelen'. Wil enkel de informatie op een andere manier weergeven.
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:31:55 #220
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_119928740
Misschien kun je w3m of een andere textmode browser vanaf de console aanroepen, de pagina laten openen en de output naar een file schrijven?
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:33:26 #221
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_119928821
kijken waar de javascript zijn informatie vandaan haalt
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  dinsdag 4 december 2012 @ 19:33:54 #222
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_119928846
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 13:24 schreef Sitethief het volgende:

[..]

Ik snap eigenlijk niet dat het zo'n groot probleem is dat ik soms
[ code verwijderd ]

doe. waarom zou je dat met een array in principe wel kunnen doen, en met een object niet?
[ code verwijderd ]

Dit lijkt me zoveel overbodige code? Voor iets wat wel werkt, want hij maakt de objecten gewoon aan, maar blijkbaar toch een strict standard error oplevert.
Regel 3 is niet nodig, en als hij bij een array geen warning geeft dan is dat inderdaad inconsistent.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_119930284
quote:
14s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:33 schreef GlowMouse het volgende:
kijken waar de javascript zijn informatie vandaan haalt
toen ik dit las dacht ik "zo logisch, waarom kwam ik daar niet op"

Inmiddels denk ik de data gevonden te hebben, zal nog even duren voor ik alles juist weet te plaatsen.
Bedankt iig, kan nu weer verder puzzelen.
  woensdag 5 december 2012 @ 11:29:09 #224
25889 Sitethief
Fulltime Flapdrol
pi_119949929
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:33 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Regel 3 is niet nodig, en als hij bij een array geen warning geeft dan is dat inderdaad inconsistent.
1
2
3
4
5
<?php
        $test1
->lala 'lala';
        
$test2['lala']['lala'] = 'lala';
        
print_r(error_get_last());
?>

Creating default object from empty value, over de array zegt hij niks. Je zou toch denken dat als hij impliciet doorheeft dat je een array wil creeëren dat dat ook zo met objecten zou werken.
Stroek: Sitethief, die is heel groot en sterk :Y.
Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht &gt;:)
  woensdag 5 december 2012 @ 16:12:26 #225
118011 BrainOverfloW
Fok! around the Clock!
pi_119959975
Ik heb in codeigniter de volgende code staan.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?php
class template_controller extends CI_Controller{
    function __construct(){
        parent::__construct();
    }

    function index($view = "home"){
        $data["current_view"] = $view . "_view";
        $this->load->view('template_view', $data);
    }
}

Als ik dan
1http://localhost/ci_nomo/index.php/template_controller/index/info
invul komt hij mooi uit in de info_view. Maar die url is natuurlijk te lang. Ik wil dat
1http://localhost/ci_nomo/info
daar ook uit komt. Iemand een idee?

Ik heb al geprobeerd via de .htaccess maar daar had ik nog geen succes mee.
1
2
3
4
RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule ^(.*)$ ci_nomo/index.php/template_controller/index/$1 [L]

EDIT: Ben er ondertussen zelf uitgekomen via de routes.

[ Bericht 1% gewijzigd door BrainOverfloW op 06-12-2012 10:25:46 ]
Whether or not you can become great at something, you can always become better.
And one day you'll wake up and find out how good you actually became, having transcended whatever limits you might have thought you couldn't pass.
Neil Degrasse Tyson
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')