quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:57 schreef Wandtegeltje het volgende:
Kroonklem. Geen kroonsteentje of lasdop.
Speciale klem om snoertjes met VD draad te verbinden. Per ader 1 klem gebruiken. Verkrijgbaar bij gamma, Praxis, Karwei enz enz, installatiebedrijf
http://www.elektrototaalm(...)epel--1xmassief.aspx
Draad in het rondje, snoerader in het vierkantje. Voor alle duidelijkheid.quote:Op dinsdag 6 november 2012 20:09 schreef e2the3an het volgende:
Kijk, weer wat geleerd! Helemaal geweldig, bedankt voor de reacties
Dat moet ik ook nog eens leren, veel handiger dan een linkquote:
persoonlijk zou ik er dan nog wat tin bij doen.. maar volgens mij mag dat ook nietquote:Op donderdag 8 november 2012 11:19 schreef illusions het volgende:
Gewoon de draadjes in elkaar draaien, krimpkous erover en verwarmen.
Als je graag een los contact wil creëren dan moet je het zeker zo doen, niet dus Een soepele ader en een massieve in elkaar draaien gaat nooit goed lukkenquote:Op donderdag 8 november 2012 11:19 schreef illusions het volgende:
Gewoon een plakbandje, doe niet zo moeilijkquote:Op donderdag 8 november 2012 11:19 schreef illusions het volgende:
Een kroonsteentje mag alleen gebruikt worden om er een lamp mee aan te sluiten en dan hoort de soepele draad ook nog voorzien te zijn van een adereindhuls om het stuk draaien van de dunne draadjes onder het schroefje te voorkomen.quote:Op donderdag 8 november 2012 13:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Even serieus, wat is er verkeerd aan een kroonsteentje? Als je daar netjes mee werkt is er toch niks mis mee?
Ik gebruik veelvuldig kroonsteentjes als het snoer van een 'verleng'snoer weer eens veel te kort is. En toen we een keertje een ongelukje hadden met een ontsnapt konijn die in alle bekabeling zijn tanden had gezet(met het konijn was overigens niks mis mee).
NB: ik werk voorzichtig en zorg er uiteraard voor dat er geen kroonsteentjes onder tapijt komen te liggen oid.
Ik snap het. Nou ik neem dat risico maar, want er wordt hier niet aan snoeren getrokken. Echt niet. Alles zit namelijk vast aan de plinten dus het is niet eens mogelijk.quote:Op donderdag 8 november 2012 15:13 schreef exlurker het volgende:
[..]
Een kroonsteentje mag alleen gebruikt worden om er een lamp mee aan te sluiten en dan hoort de soepele draad ook nog voorzien te zijn van een adereindhuls om het stuk draaien van de dunne draadjes onder het schroefje te voorkomen.
Een snoer met een kroonsteentje verlengen is al helemaal uit den boze, als er aan het snoer getrokken word, komt de trekkracht op de dunne aders te staan en niet meer op de mantel, waardoor de draden weer snel kunnen breken.
En................ snoeren mogen ook nooit vast gemonteerd zitten aan plinten of dergelijkequote:Op donderdag 8 november 2012 15:52 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik snap het. Nou ik neem dat risico maar, want er wordt hier niet aan snoeren getrokken. Echt niet. Alles zit namelijk vast aan de plinten dus het is niet eens mogelijk.
Geen kinderen, geen huisdieren en de bewoner is ook nog eens een uitermate voorzichtig iemand.
Met van die witte dingetjes, met zo'n spijkertje, waar er honderden miljoenen van liggen bij de Gamma enzovoorts? Die lijken mij bepaald niet illegaal en sterker nog, precies voor dat doel bedoeld.quote:Op donderdag 8 november 2012 16:15 schreef exlurker het volgende:
[..]
En................ snoeren mogen ook nooit vast gemonteerd zitten aan plinten of dergelijke
Voor zwakstroomdraad, (laten we zeggen, 12, 24, 50 volt ongeveer), voor beldraad of ander telecom- audiodraad voor internet of iets dergelijks ja. Niet voor draad, snoer of kabels of wat jij zelf allemaal voor touwen aan elkaar knoopt waar 230 volt doorheen gaat.quote:Op donderdag 8 november 2012 17:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Met van die witte dingetjes, met zo'n spijkertje, waar er honderden miljoenen van liggen bij de Gamma enzovoorts? Die lijken mij bepaald niet illegaal en sterker nog, precies voor dat doel bedoeld.
Je kan ook overdrijven met je 'veiligheid'.
serieus? begin nu te snappen hoe het kan dat er brand ontstaat door kortsluiting enz...;quote:Op donderdag 8 november 2012 17:14 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Met van die witte dingetjes, met zo'n spijkertje, waar er honderden miljoenen van liggen bij de Gamma enzovoorts? Die lijken mij bepaald niet illegaal en sterker nog, precies voor dat doel bedoeld.
Je kan ook overdrijven met je 'veiligheid'.
ja je verwacht dat mensen toch wel iets verstandiger zijn hè.quote:Op donderdag 8 november 2012 20:25 schreef Pollewoppie het volgende:
[..]
serieus? begin nu te snappen hoe het kan dat er brand ontstaat door kortsluiting enz...;
had idd zoiets ook in de schuur! erg bijzonderquote:Op donderdag 8 november 2012 20:32 schreef densmee het volgende:
[..]
ja je verwacht dat mensen toch wel iets verstandiger zijn hè.
ach ja ik heb laatst een huis compleet mee gerenoveerd en wat je dan ziet is ook schrikbarend.
1 buis kwamen we niet aan uit, kwam bruin blauw en groen geel uit.
in meterkast was er alleen nog een buis over met 2 keer blauw en een keer bruin.
dus wij die draden eruit trekken, bleek dat ze onderweg gewoon de aarde aan elkaar hadden geknoopt 2 keer. dus de volgorde in buis was groen geel, groen geel, blauw
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |