abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5558061
Marco Carola: Open Source, Playboy, Avalanche...

die platen zijn echt geweldig, helemaal terecht helemaal grijs gedraaid door alle top Dj's. Rush op Awake festival... whaaaaa wat draaide die Open Source snel, daar was niet tegen op te springen

[b] You don't need to, emerge from nothing.... you don't need to tear away... [/b]
pi_5558428
quote:
Op zaterdag 24 augustus 2002 21:55 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat wordt een hele lange lijst, ik mis trouwens wel de "echte" pioniers. Jeff Mills (met name de Waveform Transmission albums, Purposemaker 12"es en sommige oudere Underground Resistance platen, met "Mad" Mike Banks en Robert Hood) mag je niet onvermeld laten.

De platen van Derrick May (als Rhythim is Rhythim) blijven voor mij tijdloos, vooral doordat die voor mij (1988/1989) zo'n wat is dit voor iets gevoel opriepen en ik sindsdien zwaar technofanaat ben. Het is wel jammer dat weinig mensen "Beyond the dance" techno platen kunnen maken. Hij is mijns inziens de ongekroonde 909 man, wat hij er voor ritmes uit wist te halen is onnavolgbaar.

Andere pioniers zijn Juan Atkins (alias Model 500), Eddie "Flashin'" Fowlkes en Kevin Saunderson. Wanneer het om kale functionele techno gaat zou de laatste nog het meest aanspraak mogen maken op de pionierstitel, denk vooral aan de Reese & Santonio tracks zoals Rock to the beat en The sound. Die trekt het huidige publiek natuurlijk helemaal niet (te langzaam, te minimaal) maar goed.

In de "hedendaagse" techno mis ik o.a. in je lijstje:
Marco Carola, sinds zijn album Open system kan hij bij mij geen kwaad doen.

Mark Broom (met of zonder Dave Hill -> dan heet het o.a. Rue East), hij wisselt functionele platen af met meer retro (Detroit) technonummers (zoals zijn bijdrage op Native Sampler 6). Zijn remix van Eddie "Flashin'" Fowlkes - The golden apple is ook 1 van mijn favorieten van dit jaar.

Naast Johannes Heil vind je bij het Kanzleramt label (wat in NL mijns inziens zwaar ondergewaardeerd wordt, of lijkt dat zo?) Heiko Laux, Alexander Kowalski, Diego en Dennis DeSantis, die allemaal het experiment niet schuwen en met (soms al meer dan 3!) albums (okee, 2x12" of 3x12") al hebben laten zien ook op dat formaat goed uit de verf te kunnen komen.

Samuel L Session, meer groovy/tribal techno, nummers als Velvet en Merengue zijn vette hits geweest.
Nog meer Zweedse namen:
Adam Beyer, Joel Mull (die ook rustiger tracks maakt, niet verkeerd trouwens), Henrik B en allerlei combinaties van deze drie.

Deetron, een naam die ik maar weinig zie, maar hij maakt ook erg vette tribal/groovy techno.

Ben Sims, tsja als we toch in de tribal hoek zitten mag ik hem niet vergeten.

Gary Martin, minder bekend, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij niet zoveel uitbrengt en dat meestal op minder bekende/slecht verkijgbare labels (Teknotika, KMS, Ingoma). Tribal Techno met latin-invloeden op z'n tijd.

Verder mis ik hier de zeer invloedrijke Basic Channel clan en Maurizio die met hun minimale techno met dubinvloeden een heel eigen subgenre hebben gedefinieerd.

In de meer industriele/donkere hoek mogen Surgeon en James Ruskin niet ontbreken, de Correction centre EP van laatstegenoemde is voor mij toch 1 van de toppers van het jaar, kale donkere duistere techno zonder platte elementen.

In de meer melodieuze hoek (zware Detroit invloeden, wat minder zware ritmes, nadrukkelijk aanwezige strings - nee niet die cliche trance geluiden!) heb je o.a. Fabrice Lig en John Tejada. Ook de recente 12" es op Transmat van Stephen Brown en Rodenbush horen hierbij, maar dat is logisch gezien de oorsprong van het label.

Nederlandse acts komen er een beetje bekaaid vanaf lijkt het, laten we even de gezond chauvinistische mode aanzetten en Speedy J en Steve Rachmad noemen.

Wat doet Random XS eigenlijk de laatste jaren, ik heb op Djax-Up Beats heel wat platen van ze (meer freaky, experimentelere techno/acidtechno), maar al een tijd niets meer van ze/hem gehoord.

ah, ik mis Christian Varela met zijn trage blokken percussie en heel typische breaks. Voor de rest heb je een aanzienlijk deel van de techno opgesomt (waar haal je die encyclopedische kennis vandaan?). Verder heb ikzelf nogal een brede definitie van techno en schaar Ken Ishii met zijn uit de toon vallende platen er ook onder. Of de producer Ian Void met zijn vloervullers.

Verder kijk ik liever vooruit dan telkens maar weer Saunderson, Mills en May er bij de haren erbij te trekken als de pionierstechneuten. Het is in mijn ogen een nogal achterhaalde sound en zijn tegenwoordig al lang en breed ingehaald door een jongere generatie producers. Dat ouwe geluid moet je wel in zijn context zien en er niet teveel in willen zoeken. Dat Mills graag een filosofisch verhaaltje bij z'n werk wil plakken wil niet zeggen dat het 'complex' is, ikzelf vind het niet echt spannende muziek. Ja, tuurlijk het is niet puur dansmuziek, maar er wordt bij mij in ieder geval niks aangeboord door Mills en consorten. Over smaak valt iig niet te twisten.

Wat ik producertechnisch gezien het tofst vind is toch Ben Sims en Christian Varela. Ik denk dat dat ook de kant is waar de techno opgaat, het wat meer funky maken en eindelijk een beetje die vierkwartsmaten verlaten (Luister vooral Oscar Mulero's Family, Friends & Lovers). Die met "tribal" beinvloedde platen met die harde rauwe metallieke kant die Ben Sims zelf maakt maar ook laat horen in zijn sets zijn van een ongekende puurheid en beuken meteen door naar de essentie van de technomuziek (voor mij dan) en dat is: ritme. Christian Varela kan niks meer fout doen nadat ik een wervelende live-set van heb gezien op het Awakeningsfestival.

Dj Rush heb ik wel weer gezien. Ik vind hem mix-technisch zwak en zijn platen zijn al helemaal niet om te pruimen. Het is 'hetzelfde' kunstje wat hij bij elke set doet. De eerste keer dat ik hem zag (vorig jaar juni op Awake) was het echt ongelooflijk, maar dat is gewoon zijn verrassingseffect. Voor mij is DJ Rush niets bijzonders meer.

En ja, het is al vaker gezegd maar techno is een gevoel. Je hebt dan wel de zogenaamde 'luistertechno' maar dat is toch flink verwijderd van de 'danstechno'. De danstechno komt ook alleen maar tot zijn recht op feesten, thuis luister ik het zelden, omdat het een niche is in de muziek die nogal een smal toepassingsgebied heeft. Het heeft weinig effect in de huiskamer, maar op een feest komt het dubbel en dwars over en door je heen en is het voor mij onmogelijk om die genadeloze energie die techno brengt niet om om te zetten in danspasjes.

Het heeft muzikaal gezien vooral veel met verrassing en gevarieerdheid te maken. En ja het is heel gevarieerd, niet in de zin van veel afwisseling in de essentie van de muziek maar de structuur van de loops en percussie. De typische grooves, het minimale geram, de spetterende hi-hats en de onvermijdelijke ride-cymbal. Als er iets bij techno hoort is het de ride-cymbal. Verder de half-gestripte, abstracte melodieen die compleet in dienst staan van de ritme en daarom nogal fragmentarisch aandoen. Ook de keuze van de geluiden laat durf en gewaagdheid zien. In tegenstelling tot veel trance, laat techno ruimte open voor interpretatie door dj's. Dj's kunnen (en moeten) veel meer van zichzelf laten zien als ze draaien. Je zou kunnen zeggen dat veel technoplaten in essentie losse ongeboetseerde stukken klei zijn die langzaam in een set worden gevormd door een dj.

Maar laten we niet vergeten dat de techno nooit zo had kunnen groeien zonder drugsgebruik, de primale driften die zo worden opgewekt geven een enorme energie en kunnen zo als inspiratie werken. Het is niet erg, dat drugsgebruik, het onderstreept met een dikke zwarte pen de grondgedachte van de techno (die idd in de verste verte NIET lijkt op Jazz of Rock). Techno gaat veel verder, gaat veel minimaler, is vele malen compromislozer, gevarieerder, gedurfder dan andere muziekstijlen en is een dik vet uitroepteken in de muziekcultuur van de laatste 10 jaar.

De luistertechno is een heel ander verhaal en is eigenlijk net als sherry (of iets wat je moet leren drinken). Voor mij is deze muziek pas ECHT onbeschrijflijk als je ernaar luistert. Het raakt bij mij een snaar en nauwer kan ik het niet definieren, Luke Slaters Freek Funk, het wat meer dansbare Open System van Marco Carola, Quazar's 21 Hours en ja, zelfs Super Collider en Drexciya schaar ik onder luistertechno en elektro. Dat is pas het echte pionierswerk.

Als laatste: ik gebruik de termen techno en elektro op mijn eigen manier, ik heb geen zin om het verder op te delen in hokjes. Het is allemaal loos gedefinieer.

[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 27-08-2002 19:19]

pi_5558895
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 16:51 schreef Vidra het volgende:
Maar Hardstyle is altijd wel lekker....

a.s. zaterdag QlubTempo in de hemkade, Zaandam

Das gewoon hardstyle met o.a. DJ Luna (dus niet echt Techno)

je bedoelt hardcore voor kinderen.. hardstyle is niks anders dan de hardtrance van 2-3 jaar terug.. jullie ontdekken het alleen een beetje laat
we are.. slaves to the rave
pi_5559089
En dan krijg je weer zo'n hardhouse aap..
pi_5559295
Nounou, ff ontopic blijven.

Techno is toch wel heerlijke muziek. Ik kan veel stijlen waarderen, en op het moment Hardtrance (maar dan niet van JOAHH STAMPUHHHH, maar meer omdat het een fijne combinatie is van uplifting melodieën en stevige beats) en Techno het meest, en techno dan weer om de combinatie van veelal stevige beats en heerlijke ritmes.

Ik ben er nog niet zo in thuis eigenlijk, draai wel het een en ander, maar het techno-aandeel in mijn platencollectie stijgt wel.

Artiesten die ik goed vind zijn o.a. Michael Burkat (zie icon), Chris Liebing, Thomas Schumacher, Asem Shama, Glenn Wilson, Lars Klein, Sean Colt, Kay D. Smith, Umek, en veel naar trance neigende techno van Mauro Picotto en Marco V.. dus vooral de middelhard-tot-harde techno, en begin het steeds meer te waarderen

Als alles volgens plan gaat de 13e naar Awakenings

pi_5559698
Zodiaque: ik denk dat je gelijk hebt mbt Rush. Ik zag hem op Awake festival dit jaar pas voor het eerst en toen maakte het echt zwaar indruk. Op Nature One hoorde ik hem weer en toen was de verrassing er inderdaad af. Lekker beuken maar meer ook niet. Misschien dat ik het een volgende keer echt niet meer boeiend vind, wie weet...

Ik waardeer de persoon Rush wel gewoon heel erg, hoe die met een gigantische grijns achter de draaitafels staat, ongelooflijk wat een uitstraling heeft die man. Daar kan ik alleen al heel erg van genieten. Liebing idem dito... doet me toch net wat meer dan een DJ die een beetje apathisch zijn 'werk' staat te doen... uitzondering hierop is de heer Clarke, die kan een zaal bejaarden nog op zijn kop zetten en toch strak/chagrijnig voor zich uit blijven kijken.

[b] You don't need to, emerge from nothing.... you don't need to tear away... [/b]
pi_5559878
Liebing is altijd vet IMO, nmo Matter what. DJ Rush is technisch een beetje zwak maar draait ook wel lekker (Gaat idd snel vervelen)

Dave Clarke is toch wel de beste Techno DJ van de wereld, met name de manier waarop hij de tracks letterlijk verbouwd is gewoon subliem. Een andere DJ die mij erg trekt de laaste 3 maanden is Adam Beyer. Hij heeft een goede platenkeus en is technisch superb.

De DJ die ik hier nog niet gehoord heb is Christian Smith, hij stond op de Main Stage van Dance Valley dit jaar. Hij draaide toen een beetje a la Umek, maar ietjes harder. Ook Michel de Hey doet het de laatste maanden erg goed, misschien beetje commercieel hier en daar maar toch lekker stevig en groovey

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_5560209
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 19:21 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:
Ik waardeer de persoon Rush wel gewoon heel erg, hoe die met een gigantische grijns achter de draaitafels staat, ongelooflijk wat een uitstraling heeft die man. Daar kan ik alleen al heel erg van genieten. Liebing idem dito...
Het is wel leuk om te zien ja, maar die pokerfaces vind ik ook altijd wel geinig. Mensen als Surgeon (een klein tenger ventje) die echt stevig ass staan te kicken en gewoon strak bezig blijven zijn met hun ding. Dave clarke, tja ik denk dat het voor hem allemaal routine is, ik heb weleens met hem gesproken en heb een tv-programma met hem erin gezien en daarin kwam hij nogal vermoeid over (niet fysiek, maar gewoon van de hele scene).

Rush lijkt idd wel een warme persoonlijkheid te hebben.

pi_5560626
Op Shockers was Clarke WEL enthousiast, maar ik kan me voorstellen dat er ie er voor een zaal met boeren (Extrema Rewind vorig jaar) niet echt veel zin in heeft. Op Dance Valley schijnt hij zelfs met zijn arm in de lucht hebben staan zwaaien, toe maar
pi_5560755
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 20:20 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:
Op Shockers was Clarke WEL enthousiast, maar ik kan me voorstellen dat er ie er voor een zaal met boeren (Extrema Rewind vorig jaar) niet echt veel zin in heeft. Op Dance Valley schijnt hij zelfs met zijn arm in de lucht hebben staan zwaaien, toe maar
Op innercity 2001 stond hij te springen en te klappen

[Dit bericht is gewijzigd door Trance4Ever op 28-08-2002 16:57]

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_5568953
quote:
Op dinsdag 27 augustus 2002 17:29 schreef zodiakk het volgende:

[..]

ah, ik mis Christian Varela met zijn trage blokken percussie en heel typische breaks. Voor de rest heb je een aanzienlijk deel van de techno opgesomt (waar haal je die encyclopedische kennis vandaan?). Verder heb ikzelf nogal een brede definitie van techno en schaar Ken Ishii met zijn uit de toon vallende platen er ook onder. Of de producer Ian Void met zijn vloervullers.

Verder kijk ik liever vooruit dan telkens maar weer Saunderson, Mills en May er bij de haren erbij te trekken als de pionierstechneuten. Het is in mijn ogen een nogal achterhaalde sound en zijn tegenwoordig al lang en breed ingehaald door een jongere generatie producers. Dat ouwe geluid moet je wel in zijn context zien en er niet teveel in willen zoeken.

Wat ik producertechnisch gezien het tofst vind is toch Ben Sims en Christian Varela. Ik denk dat dat ook de kant is waar de techno opgaat, het wat meer funky maken en eindelijk een beetje die vierkwartsmaten verlaten (Luister vooral Oscar Mulero's Family, Friends & Lovers). Die met "tribal" beinvloedde platen met die harde rauwe metallieke kant die Ben Sims zelf maakt maar ook laat horen in zijn sets zijn van een ongekende puurheid en beuken meteen door naar de essentie van de technomuziek (voor mij dan) en dat is: ritme. Christian Varela kan niks meer fout doen nadat ik een wervelende live-set van heb gezien op het Awakeningsfestival.

Het heeft muzikaal gezien vooral veel met verrassing en gevarieerdheid te maken. En ja het is heel gevarieerd, niet in de zin van veel afwisseling in de essentie van de muziek maar de structuur van de loops en percussie. De typische grooves, het minimale geram, de spetterende hi-hats en de onvermijdelijke ride-cymbal. Als er iets bij techno hoort is het de ride-cymbal. Verder de half-gestripte, abstracte melodieen die compleet in dienst staan van de ritme en daarom nogal fragmentarisch aandoen. Ook de keuze van de geluiden laat durf en gewaagdheid zien.

Cristian Varela ken ik ook wel, dat album van hem (Electronic audio architectures) is erg goed, vooral vanwege de afwisseling, ook zijn steviger werk kan ik wel waarderen (typisch eigen geluid).

Het is natuurlijk makkelijk om terug te grijpen op de bekende oude namen uit de Detroit hoek, maar dat is vooral omdat ik zo'n hekel heb aan die kinderen die een heel erg korte termijn geheugen hebben.

Wanneer je je alleen maar platen van een week/maand geleden kunt herinneren mis je toch heel wat. Verder vind ik dat er veel hoogwaardige releases uit die tijd zijn, die je als liefhebber toch echt moet kennen.

Aan termen als gedateerd en dergelijke waag ik me niet, ik heb zelf erg positieve herinneringen aan die nummers, met name vanwege het lagere tempo t.o.v. wat nu het gemiddelde is. Sommige nummers kunnen mijns inziens nog steeds goed worden gedraaid (iets voor een ander topic denk ik). Een beetje respect voor klassiekers zou geen kwaad kunnen, wat dat betreft ben ik wel een beetje jaloers op de rockscene.

De essentie van techno is en blijft inderdaad dat het ritme centraal staat en alle andere geluiden in dienst staan van het ritme. Juist deze "definitie" laat veel ruimte voor experimenten, wat techno zo boeiend maakt.

Ik vind zelf naast het tribal gebeuren, waarbij ik Gary Martin ook een goede producer vind, techhouse een goede ontwikkeling, producties van Bryan Zentz, Secret Cinema en Oxia staan op hoog niveau. Wat dat betreft wordt techno alleen maar groter doordat er steeds nieuwe varianten worden "bedacht", niet door commerciele successen.

DJ Rush ken ik niet zo goed, ik heb de indruk dat hij iets te makkelijk voor het steviger werk gaat, zijn producties en remixen komen bij in ieder geval niet over. Voor Umek heb ik veel meer respect, ook vanwege de afwisseling, van techno tot elektro en techhouse, hij kan het allemaal.

Luistertechno staat voor mij niet zover van "functionele" techno af, ik denk dat bepaalde IDM ook een soort van doorontwikkeling is van bepaalde acts die oorspronkelijk nog in de techno hoek zaten (voorzover er toen nog van hokjes sprake was).

Ik denk dan o.a. aan Black Dog Productions/Balil, vroege Autechre en Aphex Twin. je kunt het natuurlijk ook als een soort ontwikkeling zien; je pakt eerst wat vroeg werk van genoemde artiesten voordat je huidig materiaal pakt, anders trek je niet.

Zo moet je ook de oude Detroit garde een beetje zien, waar komt het vandaan, waarom zit het zo in elkaar.

Wat betreft mijn "encyclopische" kennis, dat valt wel mee, ik heb alleen maar last van een ongezonde vinylverslaving.

pi_5568990
<---- voelt zich een enorme techno-newbie
pi_5572688
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 12:38 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:
Je bent niet de enige hoor *troost*
Ik sta er altijd om bekend dat ik zoveel van housemuziek weet, maar als het op echte techno aankomt weet ik er bijzonder weinig van!
  woensdag 28 augustus 2002 @ 16:50:15 #114
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_5572844
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 12:38 schreef ProgressiveHouseDude het volgende:
De technoscene is ook zo moeilijk te omschrijven dat het bijna onmogelijk is om een kenner te zijn. Ik draai zelf al een aantal jaren mee in het circuit (niet als DJ, maar gewoon passief als lezer en luisteraar (ik koop ook gewoon vinyl)) maar ik heb wel door dat je alleen al over techno een hele dikke encyclopedie kunt schrijven (en nee, ik voel me niet geroepen om dat te gaan doen ).
Er zijn genoeg mensen die best wel veel weten over een (behoorlijk) aantal stukjes van de puzzel, maar een echte goeroe moet ik nog tegenkomen.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 14:22:50 #115
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_12829220
Is er iemand van plan om naar awakenings te gaan?? Ik hoop Johannes Heil daar te kunnen aanschouwen.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 14:35:55 #116
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_12829409
quote:
Op woensdag 28 augustus 2002 16:50 schreef MSXUser het volgende:

[..]

Er zijn genoeg mensen die best wel veel weten over een (behoorlijk) aantal stukjes van de puzzel, maar een echte goeroe moet ik nog tegenkomen.

De technoscene is idd ontiegelijk breed. Ik ben ook nog altijd aan het verkennen en er lijkt voorlopig geen einde aan te komen...ik luister vooral veel minimale techno zoals natuurlijk halfgod Richie Hawtin (hij rulede op mysteryland), fluxion, fuse, global communications, Pete Namlook, solvent vind ik echt meesterlijk. Wat ik iedereen kan aanraden zijn de concept 1 en 2...dat is in mijn oren niks minder dan kunst!!
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_12829480
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 14:22 schreef HAL9000S het volgende:
Is er iemand van plan om naar awakenings te gaan?? Ik hoop Johannes Heil daar te kunnen aanschouwen.
Draait ie daar dan?
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 14:42:41 #118
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_12829501
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 14:41 schreef teknomist het volgende:

[..]

Draait ie daar dan?

Ik heb er wel iets van gehoord....verder kan ik weinig vinden over de volgende awakenings.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_12829519
quote:
mainstage
Dimi 22:00 - 24:00
Steve Rachmad 24:00 - 01:30
Christian Wunsch 01:30 - 02:30
Adam Beyer 02:30 - 03:30
Adam Beyer en Chris Liebing 03:30 - 04:30
Chris Liebing 04:30 - 05:30
Misstress Barbara 05:30 - 07:00
Aanstaande Awakenings:

11/10/2003
22.00-07.00
Awakenings
NDSM Warehouse

“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 14:45:02 #120
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_12829548
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 14:43 schreef teknomist het volgende:

[..]

Aanstaande Awakenings:

11/10/2003
22.00-07.00
Awakenings
NDSM Warehouse

mmm, zal wel een gerucht geweest zijn dan....maar alsnog ga ik naar Awakenings en mischien pak ik I love techno er ook nog bij.
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_12829564
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 14:22 schreef HAL9000S het volgende:
Lineup van komende awakenings is:

Adam Beyer
Christian Wünsch
Dimi
Steve Rachmad
Chris Liebing
Misstress Barbara

edit: te laat

[Dit bericht is gewijzigd door Jape op 30-08-2003 14:48]

pi_12829574
Ondanks dat de line-up van Awakenings garant staat voor een lekker feest: dit jaar toch maar weer eens naar ILT.
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 14:47:21 #123
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_12829596
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 14:46 schreef teknomist het volgende:
Ondanks dat de line-up van Awakenings garant staat voor een lekker feest: dit jaar toch maar weer eens naar ILT.
Ik hoorde dat het geluid daar kut is op ILT....
Cop killer
Kill them, cop killer
pi_12829609
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2003 14:47 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ik hoorde dat het geluid daar kut is op ILT....

Die jaren dat ik geweest ben niet. Het verschilt ook per zaal hoor.
  zaterdag 30 augustus 2003 @ 14:51:26 #125
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_12829661
Heeft er iemand nog tips...zoek wat lekkere ontoegangkelijke techno zoals de artiesten die ik al eerder aangaf, lekker minimaal of gewoon relaxed en diepgaand zoals 20.000 leagues under the skin van Johannes Heil.
Cop killer
Kill them, cop killer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')