Ik vind Techno vreselijk lekkere muziek, ik kan er helemaal op los gaan. En vooral omdat het zo ontoegankelijk is, kan het lekker underground blijven en zal het waarschijnlijk ook nooit commercieel worden
Maar de mensen die zeggen dat het KUT muziek is moeten er gewoon NIET naar luisteren en lekker naar simpele Top40 muziek luisteren.
Een liedje uit de Top40 kun je gewoon simpelweg leuk vinden, maar een strakke plaat van Rush of Liebing, dat moet je leren te waarderen
Beter gezegd, Techno is apart, en zal ook altijd apart blijven
ik ben wel voor hardtechno
Sommigen zien het melodieuse er niet in. Ik wel.
Misschien klinkt het soms hetzelfde maar dat is ook weer een van de aantrekkelijke dingen.
En bovendien, wat is er zo afwisselend aan het 'couplet refrein couplet refrein en nog eens het refrein maar dan een octaaf hoger'?
is inderdaad wel fijn dat je muziek lekker on-commercieel blijft, want stel je voor dat je niet meer de enige bent die het mooi vindt?..dan moet je toch mooi op zoek naar een andere rage?
[/zeikmode]
effe serieus: leuk voor jullie, blijf er lekker naar luisteren enzo, geniet ervan. maar ga alsjeblieft niet neerbuigend doen naar mensen met een -in jouw ogen- simpelere smaak, dat staat je niet...
PS: ben persoonlijk van mening dat alleen mensen die naar jazz luisteren en het ook daadwerkelijk snappen neerbuigend mogen doen (ik ben er overigens NIET een van..)
quote:Wat verstaa jij onder Hard Techno?
Op donderdag 22 augustus 2002 22:17 schreef Sinaasappel het volgende:
hoe vaker je het luistert hoe mooier ik het vindik ben wel voor hardtechno
DJ Rush enzo
als metalfan ben ik absoluut niet thuis in "die soorten muziek", dus vergeef ajb m'n (misschien zelfs beledigend lompe) onkunde
quote:Wie zijn zei?
Op donderdag 22 augustus 2002 22:15 schreef Tha-Gnome het volgende:
Iedereen zeurt dat het zo'n kut muziek is. Ze vinden het geen muziek omdat je de hele tijd het zelfde dreuntje hoort. (zo horen zei dat)
No offense hoor, ik vind hem alsnog goed....
Gasten als Liebing en Carola enzo maken naar mijn gevoel meer een soort Samba met een beat eronder.
quote:Helaas is dit niet echt meer t geval... De hardhouse guppen raken volgens mij een beetje uitgekeken op de hardestyle... en dus verdwalen ze naar bijv. Awekenings. Steeds meer mensen die minder voor de muziek gaan. Maar het "techno" graag bij hun image willen laten doen horen. Maar gelukkig is Techno te ingewikkeld om echt mainstream te worden...
Op donderdag 22 augustus 2002 22:15 schreef Tha-Gnome het volgende:Beter gezegd, Techno is apart, en zal ook altijd apart blijven
quote:Jeff Mills (=> Waveform transmissions volume 1) en Joey Beltram (alles behalve z'n ambient platen) maken net zo goed "tool-techno" en Joey Beltram was zelfs een van de pioniers, wat is daar mis mee
Op donderdag 22 augustus 2002 23:58 schreef -Dalai- het volgende:
ik vind het hier niet echt om 'techno' meer gaan. techno zie ik als het gevoel dat zat in platen van artiesten als Derrick may, Carl craig, Jeff mills, Juan atkins, Joey beltram etc.Gasten als Liebing en Carola enzo maken naar mijn gevoel meer een soort Samba met een beat eronder.
Net zoals de Detroit Techno die jij waarschijnlijk bedoeld, is de basis hetzelfde => loops van 4 hooguit 8 tellen (liedjes maken doen ze maar in andere muzieksoorten). Alleen waar "Tool-techno" vooral functioneel bedoeld is, Tool slaat tenslotte op "DJ-Tool", zoekt Detroit Techno meer de diepte. Labels als "Delsin" en "Emoticon" zitten dan meer in jouw richting.
Als je "samba met een beat" wilt kun je beter platen van Deetron (hoewel die ook "tool-techno" maakt) of Samuel L Session opzetten, hoewel ik deze term nogal denigrerend vind voor deze platen
.
Overigens vind ik vrijwel alle techno wel goed.
quote:Aangezien ik ook van techno met jazz-invloeden hou, dan moet ik wel een echte expert zijn en mag ik volgens jou iedereen afzeiken
Op donderdag 22 augustus 2002 22:28 schreef punchdrunk het volgende:
PS: ben persoonlijk van mening dat alleen mensen die naar jazz luisteren en het ook daadwerkelijk snappen neerbuigend mogen doen (ik ben er overigens NIET een van..)
Zulke uitspraken vind ik belachelijk, alsof mensen die naar Jazz luisteren beter zijn dan mensen die naar Techno luisteren . Doet me sterk denken aan de zielige uitspraken van sommige rockfanaten
hier die menen kritiek te moeten leveren op alle muziek die "met computers gemaakt wordt".
Het feit is dat er achter Techno een volslagen andere gedachte zit dan Jazz of Rock, waarvoor men schijnbaar geen begrip kan opbrengen .
quote:Is de toevoeging "hard" aan een muzieksoort, typisch iets voor leechers gezien jouw hardtechno topic
Op donderdag 22 augustus 2002 22:17 schreef Sinaasappel het volgende:
hoe vaker je het luistert hoe mooier ik het vindik ben wel voor hardtechno
quote:Ik denk van niet.
Op vrijdag 23 augustus 2002 09:16 schreef Circuitbreaker het volgende:
Het feit is dat er achter Techno een volslagen andere gedachte zit dan Jazz of Rock
paar jaar geleden voor het eerst naar Awakenings in Gas geweest en nooit meer weggegaan.
Techno is voor veel mensen ontoegankelijk omdat er geen herkenbare melodietjes en makkelijke breaks inzitten.
heb je echter het techno gevoel, dan laat je het nooit meer los!
Jeff Mills etc is niet mijn stijl, te minimaal, te simpel.
Marco Carola/Liebing vind ik juist weer erg lekker, hard en opzwepend
Rush is voor mij teveel, te hard, te snel, heeft voor mij niets met techno te maken
quote:? we hebben het hier over techno, niet over hardhouse
Op donderdag 22 augustus 2002 22:28 schreef raampje het volgende:
joyi biomehanika is ook errug lekker!! knalt lekker in de auto ook!
quote:niet mijn quote jatten
Op vrijdag 23 augustus 2002 10:12 schreef Doopy-X- het volgende:
Techno über alles!
Techno is een gevoel dat bijna niet te beschrijven is. Een trein waar je in zit en niet meer uit kunt. Maar die je meeneemt op een reis die voor iedereen anders is.
quote:sorry, maar het is zo
Op vrijdag 23 augustus 2002 10:19 schreef MissX het volgende:[..]
niet mijn quote jatten
Techno is een gevoel dat bijna niet te beschrijven is. Een trein waar je in zit en niet meer uit kunt. Maar die je meeneemt op een reis die voor iedereen anders is.
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 10:12 schreef Doopy-X- het volgende:
Techno über alles!paar jaar geleden voor het eerst naar Awakenings in Gas geweest en nooit meer weggegaan.
Techno is voor veel mensen ontoegankelijk omdat er geen herkenbare melodietjes en makkelijke breaks inzitten.
heb je echter het techno gevoel, dan laat je het nooit meer los!
Jeff Mills etc is niet mijn stijl, te minimaal, te simpel.
Marco Carola/Liebing vind ik juist weer erg lekker, hard en opzwepend
Rush is voor mij teveel, te hard, te snel, heeft voor mij niets met techno te maken
jij snapt 't nog niet helemaal, Mills is alles _behalve_ simpel
de beste man heeft Techno zo ongeveer uitgevonden samen met onder andere Juan Atkins, Stacey Pullen, Derrick May en Kevin Saunderson
Niet iedereen kan Mills z'n produkties waarderen, omdat ze soms gewoon echt zwaar complex zijn.. minimaal != complex, maar minimaal is gewoon een van de kenmerken van techno
en Rush is af en toe inderdaad te hard dat het gewoon niet-techno is.. en toch zit er een technovibe in
Het gekke is gewoon dat techno altijd op een bepaalde manier te herkennen is als techno
Overigens is techno niet alleen maar rammen en beuken en knallen, ik krijg de laatste tijd steeds meer het gevoel alsof alle kiddo's die alleen maar voor 'hard' gaan onmiddelijk 'hard' met 'techno' verbinden..
Vergeet ook niet de inmiddels substroming geworden techhouse, en de betere progressive ligt soms ook zeer nauw gelieerd aan techno (en dan bedoel ik niet die zogenaamde tranceriedeltjes progressive van Tiesto en consorten maar dingen van Lucien Foort en Per)
techno is nog altijd de gemachinaliseerde housevorm tegenhanger uit Detroit van de warme vocale Chicago house, en in alle echte house zit nog altijd een 'soul' van hier tot tokio
die je niet echt terug vindt in die turbojap Biomehanika, met z'n stuiterballenhouse die iedereen nu zo geweldig vindt omdat het toevallig 'uit' is om Tom Harding cool te vinden
aanrader: Aril Brikha, een uit Iran gevluchte technoproducer, tegenwoordig wonend in Zweden, was bezig met muziek maken, en hij maakte pure onvervalste Detroit Techno zonder dat hij zelf wist dat het Detroit was
Te vinden op Transmat records geloof ik
quote:bedankt voor de tip!
Op vrijdag 23 augustus 2002 10:39 schreef Ener-G het volgende:[..]
aanrader: Aril Brikha, een uit Iran gevluchte technoproducer, tegenwoordig wonend in Zweden, was bezig met muziek maken, en hij maakte pure onvervalste Detroit Techno zonder dat hij zelf wist dat het Detroit was
Te vinden op Transmat records geloof ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |