abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5497260
Iedereen zeurt dat het zo'n kut muziek is. Ze vinden het geen muziek omdat je de hele tijd het zelfde dreuntje hoort. (zo horen zei dat)

Ik vind Techno vreselijk lekkere muziek, ik kan er helemaal op los gaan. En vooral omdat het zo ontoegankelijk is, kan het lekker underground blijven en zal het waarschijnlijk ook nooit commercieel worden

Maar de mensen die zeggen dat het KUT muziek is moeten er gewoon NIET naar luisteren en lekker naar simpele Top40 muziek luisteren.

Een liedje uit de Top40 kun je gewoon simpelweg leuk vinden, maar een strakke plaat van Rush of Liebing, dat moet je leren te waarderen

Beter gezegd, Techno is apart, en zal ook altijd apart blijven

Adem Beyer, Speedy J, Chris Liebing.
pi_5497282
hoe vaker je het luistert hoe mooier ik het vind

ik ben wel voor hardtechno

Booonnie bonnie bonnie kom je buiten spelen!!! Bonnie kom je gauw op straat? Bonnie kheb nog kauwgom om te delen :{ Bonnie Ik heb een echte pop die praat, die herinnering raak je niet kwijt..... waar is ie gebleven die tijd? ;( :D ;)
pi_5497347
Niet mijn muziek, maar ik ben wel benieuwd naar het gevoel dat je krijgt als je er helemaal los op gaat. Volgens mij krijg je dan een dikke adrenaline-kick, daarom ga ik binnenkort maar eens naar zo'n underground-party.
Jan Nijssen-ANWB-2003:je had gelijk over Nietsche, waar ben je?
Exclusive Wyclef Jean + Nina Sky Interviews!
No Gimmicks, Real HipHop: www.illhill.com
  donderdag 22 augustus 2002 @ 22:20:58 #4
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_5497349
Oeh heerlijk in zo'n underground duitse club

Sommigen zien het melodieuse er niet in. Ik wel.
Misschien klinkt het soms hetzelfde maar dat is ook weer een van de aantrekkelijke dingen.

En bovendien, wat is er zo afwisselend aan het 'couplet refrein couplet refrein en nog eens het refrein maar dan een octaaf hoger'?

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_5497468
joyi biomehanika is ook errug lekker!! knalt lekker in de auto ook!
Doh!
  donderdag 22 augustus 2002 @ 22:28:37 #6
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_5497474
[zeikmode]
oehhh...wat zijn we toch allemaal lekker underground zeg...

is inderdaad wel fijn dat je muziek lekker on-commercieel blijft, want stel je voor dat je niet meer de enige bent die het mooi vindt?..dan moet je toch mooi op zoek naar een andere rage?
[/zeikmode]

effe serieus: leuk voor jullie, blijf er lekker naar luisteren enzo, geniet ervan. maar ga alsjeblieft niet neerbuigend doen naar mensen met een -in jouw ogen- simpelere smaak, dat staat je niet...

PS: ben persoonlijk van mening dat alleen mensen die naar jazz luisteren en het ook daadwerkelijk snappen neerbuigend mogen doen (ik ben er overigens NIET een van..)

If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
pi_5497648
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 22:17 schreef Sinaasappel het volgende:

Wat verstaa jij onder Hard Techno?

DJ Rush enzo

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_5497762
wat is eigenlijk het verschil tussen techno, hardcore en gabber etc?

als metalfan ben ik absoluut niet thuis in "die soorten muziek", dus vergeef ajb m'n (misschien zelfs beledigend lompe) onkunde

pi_5497853
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 22:15 schreef Tha-Gnome het volgende:
Iedereen zeurt dat het zo'n kut muziek is. Ze vinden het geen muziek omdat je de hele tijd het zelfde dreuntje hoort. (zo horen zei dat)
Wie zijn zei?
  donderdag 22 augustus 2002 @ 23:05:18 #10
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_5497986
Sinds wanneer maakt Liebing ontoegankelijke muziek ??

No offense hoor, ik vind hem alsnog goed....

Smell the flowers while you can....
pi_5498786
ik vind het hier niet echt om 'techno' meer gaan. techno zie ik als het gevoel dat zat in platen van artiesten als Derrick may, Carl craig, Jeff mills, Juan atkins, Joey beltram etc.

Gasten als Liebing en Carola enzo maken naar mijn gevoel meer een soort Samba met een beat eronder.

vrijdag 23 augustus 2002 @ 00:05:57 #12
10005 KTEINO
http://www.fabianvalkenberg.nl
pi_5498918
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 22:15 schreef Tha-Gnome het volgende:

Beter gezegd, Techno is apart, en zal ook altijd apart blijven

Helaas is dit niet echt meer t geval... De hardhouse guppen raken volgens mij een beetje uitgekeken op de hardestyle... en dus verdwalen ze naar bijv. Awekenings. Steeds meer mensen die minder voor de muziek gaan. Maar het "techno" graag bij hun image willen laten doen horen. Maar gelukkig is Techno te ingewikkeld om echt mainstream te worden...
pi_5501373
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 23:58 schreef -Dalai- het volgende:
ik vind het hier niet echt om 'techno' meer gaan. techno zie ik als het gevoel dat zat in platen van artiesten als Derrick may, Carl craig, Jeff mills, Juan atkins, Joey beltram etc.

Gasten als Liebing en Carola enzo maken naar mijn gevoel meer een soort Samba met een beat eronder.

Jeff Mills (=> Waveform transmissions volume 1) en Joey Beltram (alles behalve z'n ambient platen) maken net zo goed "tool-techno" en Joey Beltram was zelfs een van de pioniers, wat is daar mis mee

Net zoals de Detroit Techno die jij waarschijnlijk bedoeld, is de basis hetzelfde => loops van 4 hooguit 8 tellen (liedjes maken doen ze maar in andere muzieksoorten). Alleen waar "Tool-techno" vooral functioneel bedoeld is, Tool slaat tenslotte op "DJ-Tool", zoekt Detroit Techno meer de diepte. Labels als "Delsin" en "Emoticon" zitten dan meer in jouw richting.

Als je "samba met een beat" wilt kun je beter platen van Deetron (hoewel die ook "tool-techno" maakt) of Samuel L Session opzetten, hoewel ik deze term nogal denigrerend vind voor deze platen .

Overigens vind ik vrijwel alle techno wel goed.

pi_5501452
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 22:28 schreef punchdrunk het volgende:
PS: ben persoonlijk van mening dat alleen mensen die naar jazz luisteren en het ook daadwerkelijk snappen neerbuigend mogen doen (ik ben er overigens NIET een van..)
Aangezien ik ook van techno met jazz-invloeden hou, dan moet ik wel een echte expert zijn en mag ik volgens jou iedereen afzeiken

Zulke uitspraken vind ik belachelijk, alsof mensen die naar Jazz luisteren beter zijn dan mensen die naar Techno luisteren . Doet me sterk denken aan de zielige uitspraken van sommige rockfanaten hier die menen kritiek te moeten leveren op alle muziek die "met computers gemaakt wordt".

Het feit is dat er achter Techno een volslagen andere gedachte zit dan Jazz of Rock, waarvoor men schijnbaar geen begrip kan opbrengen .

pi_5501459
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 22:17 schreef Sinaasappel het volgende:

Is de toevoeging "hard" aan een muzieksoort, typisch iets voor leechers gezien jouw hardtechno topic
pi_5501488
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 09:16 schreef Circuitbreaker het volgende:
Het feit is dat er achter Techno een volslagen andere gedachte zit dan Jazz of Rock
Ik denk van niet.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 10:08:13 #17
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_5501827
Ik ben ook helemaal verslaafd aan techno. Heerlijke muziek om lekker hard op te stampen.
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 10:12:08 #18
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_5501856
Techno über alles!

paar jaar geleden voor het eerst naar Awakenings in Gas geweest en nooit meer weggegaan.

Techno is voor veel mensen ontoegankelijk omdat er geen herkenbare melodietjes en makkelijke breaks inzitten.

heb je echter het techno gevoel, dan laat je het nooit meer los!

Jeff Mills etc is niet mijn stijl, te minimaal, te simpel.

Marco Carola/Liebing vind ik juist weer erg lekker, hard en opzwepend

Rush is voor mij teveel, te hard, te snel, heeft voor mij niets met techno te maken

vrijdag 23 augustus 2002 @ 10:13:13 #19
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_5501865
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 22:28 schreef raampje het volgende:
joyi biomehanika is ook errug lekker!! knalt lekker in de auto ook!
? we hebben het hier over techno, niet over hardhouse
pi_5501910
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 10:12 schreef Doopy-X- het volgende:
Techno über alles!
niet mijn quote jatten

Techno is een gevoel dat bijna niet te beschrijven is. Een trein waar je in zit en niet meer uit kunt. Maar die je meeneemt op een reis die voor iedereen anders is.

vrijdag 23 augustus 2002 @ 10:21:10 #21
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_5501926
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 10:19 schreef MissX het volgende:

[..]

niet mijn quote jatten

Techno is een gevoel dat bijna niet te beschrijven is. Een trein waar je in zit en niet meer uit kunt. Maar die je meeneemt op een reis die voor iedereen anders is.

sorry, maar het is zo
pi_5502119
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 10:12 schreef Doopy-X- het volgende:
Techno über alles!

paar jaar geleden voor het eerst naar Awakenings in Gas geweest en nooit meer weggegaan.

Techno is voor veel mensen ontoegankelijk omdat er geen herkenbare melodietjes en makkelijke breaks inzitten.

heb je echter het techno gevoel, dan laat je het nooit meer los!

Jeff Mills etc is niet mijn stijl, te minimaal, te simpel.

Marco Carola/Liebing vind ik juist weer erg lekker, hard en opzwepend

Rush is voor mij teveel, te hard, te snel, heeft voor mij niets met techno te maken

jij snapt 't nog niet helemaal, Mills is alles _behalve_ simpel

de beste man heeft Techno zo ongeveer uitgevonden samen met onder andere Juan Atkins, Stacey Pullen, Derrick May en Kevin Saunderson
Niet iedereen kan Mills z'n produkties waarderen, omdat ze soms gewoon echt zwaar complex zijn.. minimaal != complex, maar minimaal is gewoon een van de kenmerken van techno

en Rush is af en toe inderdaad te hard dat het gewoon niet-techno is.. en toch zit er een technovibe in

Het gekke is gewoon dat techno altijd op een bepaalde manier te herkennen is als techno

Overigens is techno niet alleen maar rammen en beuken en knallen, ik krijg de laatste tijd steeds meer het gevoel alsof alle kiddo's die alleen maar voor 'hard' gaan onmiddelijk 'hard' met 'techno' verbinden..

Vergeet ook niet de inmiddels substroming geworden techhouse, en de betere progressive ligt soms ook zeer nauw gelieerd aan techno (en dan bedoel ik niet die zogenaamde tranceriedeltjes progressive van Tiesto en consorten maar dingen van Lucien Foort en Per)

techno is nog altijd de gemachinaliseerde housevorm tegenhanger uit Detroit van de warme vocale Chicago house, en in alle echte house zit nog altijd een 'soul' van hier tot tokio

die je niet echt terug vindt in die turbojap Biomehanika, met z'n stuiterballenhouse die iedereen nu zo geweldig vindt omdat het toevallig 'uit' is om Tom Harding cool te vinden

aanrader: Aril Brikha, een uit Iran gevluchte technoproducer, tegenwoordig wonend in Zweden, was bezig met muziek maken, en hij maakte pure onvervalste Detroit Techno zonder dat hij zelf wist dat het Detroit was
Te vinden op Transmat records geloof ik

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_5502179
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 10:39 schreef Ener-G het volgende:

[..]
aanrader: Aril Brikha, een uit Iran gevluchte technoproducer, tegenwoordig wonend in Zweden, was bezig met muziek maken, en hij maakte pure onvervalste Detroit Techno zonder dat hij zelf wist dat het Detroit was
Te vinden op Transmat records geloof ik

bedankt voor de tip!
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 10:55:28 #24
14965 MarcoV
Music is the answer
pi_5502293
Techno roels gewoon, er is geen andere muziek waar je zo op kan zweven, hard gaan en in verdrinken. Van de mininale detroit techno naar de schranz. Ik vind het allemaal geweldig. Op de laatste mysteryland stond ik bij vath bijna met tranen in mijn ogen zo ongelovelijk vet was het. Dan kijk je om je heen en dan zie je al die lachende mensen...mooier kan het niet

Party on!
pi_5502371
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 10:55 schreef MarcoV het volgende:
Dan kijk je om je heen en dan zie je al die lachende mensen...mooier kan het niet
ja ik krijg ook altijd zo'n verkrampte lach op m'n gezicht van die pillen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')