Als je even de moeite genomen had om te checken : TS is al 7 jaar Fokkende.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:28 schreef Croissant.fr het volgende:
Serieus cool! Dat je je hiervoor hebt aangemeld! Wouwie
Oeps, te snel gereageerd.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:31 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Als je even de moeite genomen had om te checken : TS is al 7 jaar Fokkende.
Wat niet wil zeggen dat de OP niet er spammerig overkomt.
En hoe zijn jouw eigen ervaringen daarmee tot nu toe?quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:24 schreef Kaat38 het volgende:
Helemaal super dit, koken voor elkaar.
De ene dag heb je tijd zat en maak je het dubbele wat je normaal doet en laat je de helft afhalen en de andere dag wanneer jij het druk hebt andersom.
Het is handig en betaalbaar en ook nog eens heel gezellig.
http://www.thuisafgehaald.nl/
dat vind ik ook wel een beetje een eng aspect... maar goed dat gaat ook op voor veel profesionele keukens en als je bij vrienden eetquote:Op dinsdag 6 november 2012 14:28 schreef Croissant.fr het volgende:
Geld verdienen dus, met koken, of betalen dat anderen voor je koken. Ik zie het mezelf niet doen. Anderen hebben toch andere manieren met koken, en misschien is het wel gemaakt in een smerige keuken zonder handen te wassen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:18 schreef spierbal het volgende:
Woaw er hoeft maar 1 gek rond te lopen die wat vergif in het eten doetDat geldt voor elke eetgelegenheid of afhaalgelegenheid.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:18 schreef spierbal het volgende:
Woaw er hoeft maar 1 gek rond te lopen die wat vergif in het eten doetwaarom zou iemand dat doen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
plus je geeft gewoon je adres op etc dus ze hebben je zo gevonden gok ik
en zoals al gezegd: het geld voor iedere eetgelegenheid of afhaalgelegenheidHe said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
Je moest eens weten wat er gebeurd in een "professionele" keuken gebeurt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:09 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat vind ik ook wel een beetje een eng aspect... maar goed dat gaat ook op voor veel profesionele keukens en als je bij vrienden eet
ja dat hoor ik wel vaker inderdaadquote:Op dinsdag 6 november 2012 15:41 schreef afstandbediening het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat er gebeurd in een "professionele" keuken gebeurt.
Oowja dat is waar haha, wel leuk verzonnen door die mevrouw.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:27 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
waarom zou iemand dat doen?
plus je geeft gewoon je adres op etc dus ze hebben je zo gevonden gok ik
en zoals al gezegd: het geld voor iedere eetgelegenheid of afhaalgelegenheid
Het zijn meestal de goedkope krachten die ze inhuren bij van der valk of één of ander goedkoop restaurant. Bij de wat duurdere loopt er een echte chef kok in de keuken die echt alles in de gaten houdt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:43 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja dat hoor ik wel vaker inderdaad
kan me niet voorstellen dat het hier dan zo veel erger zou zijn
al die koks hebben ook een reputatie en zo om hoog te houden
Een meisje wat ik ken die vind het ideaal ze kan namelijk niet koken en op deze manier haalt ze toch regelmatig in rotterdam een lekkere maaltijd zegt ze. Ik heb er zelf geen ervaringen mee.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:46 schreef golfer het volgende:
Maar ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen met dit concept van de TS of anderen?
Beetje negatieve reaktie. De insteek is juist dat mensen inkopen doen, gewoon koken maar dan zeg maar het dubbele of zoiets en misschien voor het gas/boodschappen doen er 50 cent extra voor vragen. Het zijn maaltijden van ca 5 euro per stuk. Hoe duur is jouw maaltijd?quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:28 schreef Croissant.fr het volgende:
Geld verdienen dus, met koken, of betalen dat anderen voor je koken. Ik zie het mezelf niet doen. Anderen hebben toch andere manieren met koken, en misschien is het wel gemaakt in een smerige keuken zonder handen te wassen.
Mijn ervaringen: helaas zijn er niet zoveel die het doen in Alkmaar maar ik heb 2 a 3 adresjes waar ik weleens gebruik van maak waarvan 1 favoriet.quote:Op dinsdag 6 november 2012 14:35 schreef golfer het volgende:
[..]
En hoe zijn jouw eigen ervaringen daarmee tot nu toe?
Haha, hoe leuk is dat dan toch?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:08 schreef afstandbediening het volgende:
Was ff aan het zoeken in mijn gemeente en kom tot de ontdekking dat ik bij de buuf mijn eten kan halen. Laat dat nou net een indo zijn.![]()
De baas van mijn vriend eet regelmatig overheerlijke rendang via deze site.quote:Op dinsdag 6 november 2012 15:46 schreef golfer het volgende:
Maar ik ben vooral benieuwd naar de ervaringen met dit concept van de TS of anderen?
Kreeg al vaak eten van haar (nee, ik ben niet armoedig ) maar dat ze de hele buurt wil voorzien van al dat lekkers wist ik niet. Indo's zijn hele lieve mensenquote:
Handig is om dan een bepaald recept neer te zetten op de site en dat het bestelbaar is (zonder datum) zodat je eerst het zelf kan maken, de kosten berekenen en dan afwachten wie er wil.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:31 schreef rhubarbje het volgende:
nou ik heb net even rond geneust en bedacht wat ik zelf aan zou kunnen bieden maar ik begrijp niet hoe mensen bepaalde dingen zo goedkoop aan kunnen bieden? ik kom steeds op toch wel een euro of 6 per gerecht
en dan ben ik echt de duurste in mijn stad
en ik heb geen zin om met 8 porties van iets te blijven zitten (en hoe minder je maakt hoe duurder etc)
moet er toch nog even over na denken of ik zelf wat aan ga bieden
dat is geen optiequote:Op dinsdag 6 november 2012 16:33 schreef Kaat38 het volgende:
[..]
Handig is om dan een bepaald recept neer te zetten op de site en dat het bestelbaar is (zonder datum) zodat je eerst het zelf kan maken, de kosten berekenen en dan afwachten wie er wil.
Je gaat toch niet koken voor zeg maar 8 mensen zonder te weten wie wil?
Beetje planning.
Wat voor gerecht bereid je dan?quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat is geen optie
je hebt aanbieden op datum of op aanvraag
op aanvraag klinkt een beetje als jij bedoeld? maar je kunt die mensen niet 'opsparen' of zo...
heb net de kostprijs berekend van een aantal van mijn favo gerechten maar dan kom ik toch gewoon rond de 6 euro (minimaal)
als mensen dan dingen voor 2/3 euro aanbieden heeft dat voor mij niet zo'n zin natuurlijk
Juist, op aanvraag en hanteer gewoon het bedrag wat het jouw kost plus ca 50 cent of 1 eurootje extra, stop dat in het potje voor de volgende ronde.quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dat is geen optie
je hebt aanbieden op datum of op aanvraag
op aanvraag klinkt een beetje als jij bedoeld? maar je kunt die mensen niet 'opsparen' of zo...
heb net de kostprijs berekend van een aantal van mijn favo gerechten maar dan kom ik toch gewoon rond de 6 euro (minimaal)
als mensen dan dingen voor 2/3 euro aanbieden heeft dat voor mij niet zo'n zin natuurlijk
nou een stamppot met makreel bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:45 schreef afstandbediening het volgende:
[..]
Wat voor gerecht bereid je dan?
ja goed maar stel ik maak die stamppot a zes portiesquote:Op dinsdag 6 november 2012 16:54 schreef Kaat38 het volgende:
[..]
Juist, op aanvraag en hanteer gewoon het bedrag wat het jouw kost plus ca 50 cent of 1 eurootje extra, stop dat in het potje voor de volgende ronde.
Zomaar op de bonnevooi doen is niet handig.
Makreel is niet duurquote:Op dinsdag 6 november 2012 17:19 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nou een stamppot met makreel bijvoorbeeld
makreel is gewoon duur
in verhouding welquote:
Jij rekent zes euro per persoon?quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:24 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
in verhouding wel
als daar 2 gerookte makrelen in gaan a 2.70 (en dan nog andere ingrediënten natuurlijk)
en mijn buurvrouw bied een stamppot voor 2 euro aan....
ik snap gewoon niet hoe sommige mensen het doen...
20 stukjes sushi voor 5 euro? en dan nog 4 smaken ook
dat kan wel, maar alleen als je dan veel verkoopt
Als ik voor 6 personen stamppot maak, koop ik aardappels in de aanbieding, 3 kg a 3,00quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:24 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
in verhouding wel
als daar 2 gerookte makrelen in gaan a 2.70 (en dan nog andere ingrediënten natuurlijk)
heb hem even precies na gerekend met behulp van de appie shop en ik kom op 5.72 per portie jaquote:Op dinsdag 6 november 2012 17:26 schreef afstandbediening het volgende:
[..]
Jij rekent zes euro per persoon?
heb geen vriezer, dus als het dan niet besteld word moet je het of 3 dagen eten of weggooien... dat is ook zondequote:Op dinsdag 6 november 2012 17:32 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Als ik voor 6 personen stamppot maak, koop ik aardappels in de aanbieding, 3 kg a 3,00
zuurkool 1 kg voor 2 euro
spekjes 500 gram voor 2 euro
scheutje room + boter voor 50 cent?
kilo worst voor 6 euro
Totaal: 13,50, zeg 15,00 : 6 = 2,50 pp
En je kan toch ook porties voor jezelf in de vriezer donderen?
2 gerookte makrelen pp? En filés of zelf gefileerd?quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:24 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
in verhouding wel
nee een halve per persoon kom je dan opquote:Op dinsdag 6 november 2012 17:59 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
2 gerookte makrelen pp? En filés of zelf gefileerd?
Ik denk dat het begint bij de keuzes van gerecht, ik eet ook wel eens een hele makreel maar om smaak te geven aan een stampot lijkt me een kwart makreel pp ruim voldoende. Zo niet, dan is het gerecht niet geschikt om goedkoop aan te bieden.
Als je goedkoop wil aanbieden moet je denk ik al beginnen met iets dat vooral tijd vraagt en geen dure ingredienten. Het hangt er ook vanaf waar je woont natuurlijk, ik zit hier bijvoorbeeld in het centrum, zo'n afhaalmaaltijd moet concurreren met kant en klaar, een zelfgemaakte snelle hap en vooral alle commerciele afhaaltenten hier in de buurt. Dan zou ik bijvoorbeeld geinteresseerd zijn in iets wat wat gezonder is dan de Vietnamees, de Indo, de Italiaan of de Surinamer. Ik wil best 6 euro betalen voor een goede stamppot, met veel groente, want dat kan ik elders niet halen.
Op prijs althans.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:07 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee een halve per persoon kom je dan op
en ik snap je punt
maar ik zou het alleen doen als ik dingen kan maken die ik leuk vind
en dat is geen pannenkoeken of pasta met rode gehaktsaus
en ik heb dus net wat gerechten die ik wel leuk vind omgerekend en dan kan ik maar met 1tje concurreren
Misschien heeft het ook meer met elkaar te maken. Ik hoorde hierover van een vriend in Den Haag, en ik kreeg uit zijn enthousiaste verhaal het idee dat daar echt kringetjes ontstonden, en dat het ook iets had van omstebeurt koken, dus koks en halers door elkaar, en verder veel alleen maar halers uit de hogere inkomenscategorien die veel vooral allochtone koks willen proeven en het ook allemaal vooral interessant en leuk vinden. Het gaat niet alleen om gemak en prijs maar ook om eens wat anders te eten en om eens wat mensen te zien die je anders niet zou spreken.quote:ik denk dat ik dan toch aan de bestelkant blijf en dat eens ga proberen en niet de kokkant
Je kan ook naar de markt of naar een goedkopere supermarkt. Bij de appie,en al helemaal bij de online appie betaal je je scheel, die winkel is stervensduur.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:34 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
heb hem even precies na gerekend met behulp van de appie shop en ik kom op 5.72 per portie ja
Volgens mij is de insteek van die site niet zo zeer dat mensen er geld mee willen verdienen. Echt concurreren zal er niet bij zijn. Volgens mij gaat het meer om de lol die je er aan beleefd door anderen jouw gerechten te laten proeven en een gezonde maaltijd te geven. Dat je daar dan ook nog wat geld mee verdient is leuk voor erbij. En zelfs dan, je hebt zelf de optie bestellingen te accepteren dus kun je altijd nog wachten tot je eens iets maak wat genoeg mensen lekker lijkt.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:07 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee een halve per persoon kom je dan op
en ik snap je punt
maar ik zou het alleen doen als ik dingen kan maken die ik leuk vind
en dat is geen pannenkoeken of pasta met rode gehaktsaus
en ik heb dus net wat gerechten die ik wel leuk vind omgerekend en dan kan ik maar met 1tje concurreren
ik denk dat ik dan toch aan de bestelkant blijf en dat eens ga proberen en niet de kokkant
En dit is precies waar het omdraait!quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Op prijs althans.
[..]
Misschien heeft het ook meer met elkaar te maken. Ik hoorde hierover van een vriend in Den Haag, en ik kreeg uit zijn enthousiaste verhaal het idee dat daar echt kringetjes ontstonden, en dat het ook iets had van omstebeurt koken, dus koks en halers door elkaar, en verder veel alleen maar halers uit de hogere inkomenscategorien die veel vooral allochtone koks willen proeven en het ook allemaal vooral interessant en leuk vinden. Het gaat niet alleen om gemak en prijs maar ook om eens wat anders te eten en om eens wat mensen te zien die je anders niet zou spreken.
Misschien stond dat ook wel los van deze site, weet ik niet meer, en ik moet er wel bijvertellen dat hij altijd erg graag nieuwe indrukken opdoet en het snel gezellig heeft met onbekenden, dus hij vond het allemaal schitterend.
Dus ik zou zeggen, ga halen en vraag eens wat ervaringen, want het idee dat je moet concurreren zou wel eens anders kunnen liggen. Dat neemt niet weg dat je wel even goed moet nadenken over wat je gaat maken.
Zo te zien kun je als kok aangeven tot hoe laat men zich kan aanmelden. Als jij bijvoorbeeld aangeeft dat men zich tot 16.00u kan aanmelden en je daarna boodschappen doet en kookt, blijf je niet met 8 porties zitten.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:10 schreef rhubarbje het volgende:
ik bedoel concurreren dan ook niet op het gebied van geld verdienen maar op het gebied van bestellingen vergaren
het is alleen voor een bepaalde prijs aan te bieden als je veel porties verkoopt
en anders blijf je zelf zitten met 8 porties pasta
quote:Omdat je eigenlijk zelf alles kunt bepalen, zorg je ervoor dat het precies in je eigen tijdschema past. Mensen moeten voor een bepaalde tijd aangeven of ze een gerechtje willen komen afhalen. Zo weet je op tijd hoeveel inkopen je moet doen én hoe laat ze voor de deur staan. Je blijft dan niet met grote hoeveelheden zitten.
Ik kan voor 15 euro een paar liter rijke thuisgemaakte erwtensoep brouwen. Als ik die dan voor 3 euro of 2,50 per portie kan verkopen heb ik nog winst...quote:Op dinsdag 6 november 2012 16:31 schreef rhubarbje het volgende:
nou ik heb net even rond geneust en bedacht wat ik zelf aan zou kunnen bieden maar ik begrijp niet hoe mensen bepaalde dingen zo goedkoop aan kunnen bieden? ik kom steeds op toch wel een euro of 6 per gerecht
en dan ben ik echt de duurste in mijn stad
en ik heb geen zin om met 8 porties van iets te blijven zitten (en hoe minder je maakt hoe duurder etc)
moet er toch nog even over na denken of ik zelf wat aan ga bieden
dan moet je wel van al je porties af komen of een vriezer hebbenquote:Op woensdag 7 november 2012 11:00 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik kan voor 15 euro een paar liter rijke thuisgemaakte erwtensoep brouwen. Als ik die dan voor 3 euro of 2,50 per portie kan verkopen heb ik nog winst...
Ik heb genoeg eters (vrienden, familie) die het anders gratis kunnen opeten.quote:Op woensdag 7 november 2012 11:23 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
dan moet je wel van al je porties af komen of een vriezer hebben
Anders mag jij voor 10 euro ertwensoep door de wc spoelen
Wat leuk!quote:Op maandag 21 januari 2013 16:02 schreef Mirjam het volgende:
vanmiddag een maaltijd erop gezet, en mijn eerste haler voor vandaag heeft zich gemeld!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |