abonnement Unibet Coolblue
pi_118897823
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:05 schreef Natalie het volgende:
Stond een tijd geleden op Asd centraal en het regende hard, dus ik hield een plu ook boven degene die naast me stond. Die was echt verbaasd. Ik vind het heel normaal. Is dat ook een goede daad? :@
Ja, hoor... Volgens mij wel.
pi_118897896
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat zet de uitdrukking 'ergens pissig over zijn' wel in een heel nieuw licht.
Zeker. :Y

Een boeddhistisch verhaal vertelt over de boeddha die stelde dat woede bij je houden was als een hete koolsteen oppakken met de intentie deze naar een ander te gooien. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:05 schreef Natalie het volgende:
Stond een tijd geleden op Asd centraal en het regende hard, dus ik hield een plu ook boven degene die naast me stond. Die was echt verbaasd. Ik vind het heel normaal. Is dat ook een goede daad? :@
Zeker!

Maar zelfs deuren openen voor een ander, iemand voor laten gaan in de rij, een fiets rechtop zetten die is omgevallen/omgewaaid, en vergelijkbare kleine daden vallen onder goede daden. In mijn ogen iig. :P
pi_118898181
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:10 schreef Gray het volgende:

Zeker. :Y

Een boeddhistisch verhaal vertelt over de boeddha die stelde dat woede bij je houden was als een hete koolsteen oppakken met de intentie deze naar een ander te gooien. :)
Zit waarheid in. Zoals bij veel in 't boeddhisme.

quote:
Zeker!

Maar zelfs deuren openen voor een ander, iemand voor laten gaan in de rij, een fiets rechtop zetten die is omgevallen/omgewaaid, en vergelijkbare kleine daden vallen onder goede daden. In mijn ogen iig. :P
Oeh! Dan ben ik in ieder geval goed op weg.

Maar wat ik zo vreemd (en zelfs vervelend) vind is dat ik niet goed begrijp waarom dat soort dingen niet de normaalste zaak van de wereld zijn. Men (lees: veel mensen) lijken anderen zowat te negeren. Je passeert ze en ze kijken je niet aan, erkennen niet eens dat je naast ze staat op het station. Wat is er mis met een lach, een knikje, een 'Zo, het is weer slecht weer vandaag, maar gelukkkig hebben we een plu'. Het is zo... afstandelijk allemaal.
Ik kom uit een dorp, ben gewend om mensen, en dus ook onbekenden, te begroeten met 'hallo' of 'goedemorgen' (de laatste vooral bij ouderen) als ik ze tegenkom op weg naar bijv. de supermarkt.

Ben ik nou zo raar? Want soms heb ik echt dat idee. Dan kijken ze me aan of ze denken dat ik wat van ze wil ofzo, terwijl ik gewoon 'hallo' zeg. Wantrouwig gedoe.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_118899056
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:18 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zit waarheid in. Zoals bij veel in 't boeddhisme.

[..]

Oeh! Dan ben ik in ieder geval goed op weg.

Maar wat ik zo vreemd (en zelfs vervelend) vind is dat ik niet goed begrijp waarom dat soort dingen niet de normaalste zaak van de wereld zijn. Men (lees: veel mensen) lijken anderen zowat te negeren. Je passeert ze en ze kijken je niet aan, erkennen niet eens dat je naast ze staat op het station. Wat is er mis met een lach, een knikje, een 'Zo, het is weer slecht weer vandaag, maar gelukkkig hebben we een plu'. Het is zo... afstandelijk allemaal.
Ik kom uit een dorp, ben gewend om mensen, en dus ook onbekenden, te begroeten met 'hallo' of 'goedemorgen' (de laatste vooral bij ouderen) als ik ze tegenkom op weg naar bijv. de supermarkt.

Ben ik nou zo raar? Want soms heb ik echt dat idee. Dan kijken ze me aan of ze denken dat ik wat van ze wil ofzo, terwijl ik gewoon 'hallo' zeg. Wantrouwig gedoe.
Ik heb jarenlang in de stad gewoond en nu sinds een aantal jaren in een dorp. Vind het heerlijk, die gemoedelijke mentaliteit. :)
pi_118899152
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je bent een goed mens, Gray. :D
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:39 schreef Gray het volgende:

[..]

JIJ bent een goed mens!
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:41 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is hartverwarmend om te horen in deze koude, donkere dagen. :P
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:43 schreef Gray het volgende:

[..]

Soms moeten we elkaar even herinneren aan hoe bijzonder we zijn. :)
Pfffffffffff
pi_118899274
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Pfffffffffff
Jij bent ook lief, hoor :Y
pi_118899368
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:18 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zit waarheid in. Zoals bij veel in 't boeddhisme.
Denk ik ook. :Y

Al ook niet alles hoor, want boeddhisme heeft heel veel stromingen en nog meer doctrines. Zen en de meest 'pure' leer van Boeddha spreekt mij het meest aan, want geen metafysica en wel heel praktijkgericht.

quote:
[..]

Oeh! Dan ben ik in ieder geval goed op weg.

Maar wat ik zo vreemd (en zelfs vervelend) vind is dat ik niet goed begrijp waarom dat soort dingen niet de normaalste zaak van de wereld zijn. Men (lees: veel mensen) lijken anderen zowat te negeren. Je passeert ze en ze kijken je niet aan, erkennen niet eens dat je naast ze staat op het station. Wat is er mis met een lach, een knikje, een 'Zo, het is weer slecht weer vandaag, maar gelukkkig hebben we een plu'. Het is zo... afstandelijk allemaal.
Ik kom uit een dorp, ben gewend om mensen, en dus ook onbekenden, te begroeten met 'hallo' of 'goedemorgen' (de laatste vooral bij ouderen) als ik ze tegenkom op weg naar bijv. de supermarkt.

Ben ik nou zo raar? Want soms heb ik echt dat idee. Dan kijken ze me aan of ze denken dat ik wat van ze wil ofzo, terwijl ik gewoon 'hallo' zeg. Wantrouwig gedoe.
Nee, je bent niet raar. En ja, je bent raar. ;)

We leven in een heel individualistische maatschappij, waar weinig aandacht wordt besteed aan ons innerlijke gevoelsleven (lees: spiritualiteit). Goedheid is kwetsbaarheid, en mensen wantrouwen het daarom, want wie wil zichzelf nou kwetsbaar opstellen? Recht van de sterkste is het hier, toch? In mijn ogen is het juist een teken van kracht, want kracht is niet hoeveel pijn je kan lijden, maar hoe goed je er aan voorbij kan gaan. Rocky zei ook al zoiets. :P

Maar zowel goed gedrag als slecht gedrag is besmettelijk, bij anderen en bij jezelf. Zoals je talen kan leren, sporttechnieken kan leren, zo ook kan je gedrag leren. De boeddha had dat heel goed door, maar anderen ook, zoals de Swami uit m'n signature. ;)
pi_118899390
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Jij bent ook lief, hoor :Y
Nou, echt niet hoor :N
pi_118899774
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, echt niet hoor :N
Nou ja, zeg!
Doe eens niet zo. Volgens mij ben jij zwaar oké, hoor :D
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_118899864
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:57 schreef Natalie het volgende:

[..]

Nou ja, zeg!
Doe eens niet zo. Volgens mij ben jij zwaar oké, hoor :D
Als je nou iemand irriteert door er heel lief tegen te doen, is dat dan een goede daad? :o
pi_118899868
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:57 schreef Natalie het volgende:

[..]

Nou ja, zeg!
Doe eens niet zo. Volgens mij ben jij zwaar oké, hoor :D
Ik word een beetje kriebelig van dat: jij bent een goed mens , nee jij bent een goed mens.
Tel daarbij op dat mijn humeur al beneden peil is, dan heb je het hele plaatje :P
pi_118899948
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:59 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik word een beetje kriebelig van dat: jij bent een goed mens , nee jij bent een goed mens.
Tel daarbij op dat mijn humeur al beneden peil is, dan heb je het hele plaatje :P
Ik zeg niet dat je een goed mens bent, ik zeg alleen dat je zwaar oké bent :)
Maar snap het wel, hoor. Als ik al niet happy bent, en mensen gaan dat soort dingen zeggen, dan denk ik ook: ga heen!

Maar dat verandert niets aan de zaak dat je altijd vriendelijk tegen me bent. En da's dan ook alles waar ik mijn mening - voor zover ik van enig belang is - kan baseren.
Dus doe het er maar mee :7
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_118899965
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je nou iemand irriteert door er heel lief tegen te doen, is dat dan een goede daad? :o
Nee :N
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_118899991
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:01 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je een goed mens bent, ik zeg alleen dat je zwaar oké bent :)
Maar snap het wel, hoor. Als ik al niet happy bent, en mensen gaan dat soort dingen zeggen, dan denk ik ook: ga heen!

Maar dat verandert niets aan de zaak dat je altijd vriendelijk tegen me bent. En da's dan ook alles waar ik mijn mening - voor zover ik van enig belang is - kan baseren.
Dus doe het er maar mee :7
:*
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:03:56 #40
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118900082
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Pfffffffffff
My thoughts exactly ! :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_118900111
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:48 schreef Gray het volgende:

[..]

Denk ik ook. :Y

Al ook niet alles hoor, want boeddhisme heeft heel veel stromingen en nog meer doctrines. Zen en de meest 'pure' leer van Boeddha spreekt mij het meest aan, want geen metafysica en wel heel praktijkgericht.

[..]

Nee, je bent niet raar. En ja, je bent raar. ;)

We leven in een heel individualistische maatschappij, waar weinig aandacht wordt besteed aan ons innerlijke gevoelsleven (lees: spiritualiteit). Goedheid is kwetsbaarheid, en mensen wantrouwen het daarom, want wie wil zichzelf nou kwetsbaar opstellen? Recht van de sterkste is het hier, toch? In mijn ogen is het juist een teken van kracht, want kracht is niet hoeveel pijn je kan lijden, maar hoe goed je er aan voorbij kan gaan. Rocky zei ook al zoiets. :P

Maar zowel goed gedrag als slecht gedrag is besmettelijk, bij anderen en bij jezelf. Zoals je talen kan leren, sporttechnieken kan leren, zo ook kan je gedrag leren. De boeddha had dat heel goed door, maar anderen ook, zoals de Swami uit m'n signature. ;)
Ik stel me liever kwetsbaar op, met het risico gekwetst te worden dan een koud wantrouwig persoon te worden :) Dat lijkt me geen leuk leventje.
Als ik ook maar één persoons dag op kan fleuren (of kan leren dat 'hallo' zeggen niet eng is), dan heb ik m'n missie al bereikt. Het kost je niets om je medemens te erkennen.

Soms het ik het idee dat ik in de verkeerde tijd geboren ben.
Of teveel ben blijven hangen in een vorig leven ofzo..
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_118900136
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:03 schreef R0N1N het volgende:

[..]

My thoughts exactly ! :P
Oh, jij word er ook kriebelig van?
Ben ik niet de enige :P
pi_118900172
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, echt niet hoor :N
Oh, Lavenderr is stout en heeft behoefte aan spanking ~O> o|O O+
pi_118900201
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:04 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik stel me liever kwetsbaar op, met het risico gekwetst te worden dan een koud wantrouwig persoon te worden :) Dat lijkt me geen leuk leventje.
Als ik ook maar één persoons dag op kan fleuren (of kan leren dat 'hallo' zeggen niet eng is), dan heb ik m'n missie al bereikt. Het kost je niets om je medemens te erkennen.

Soms het ik het idee dat ik in de verkeerde tijd geboren ben.
Of teveel ben blijven hangen in een vorig leven ofzo..
Dat is alleen maar te prijzen in je.
En wat je daarnet schreef, dat mensen je soms raar aankijken als je een praatje met ze begint of vriendelijk groet, dat herken ik zo.
Alsof iedereen in een coconnetje zit .
pi_118900239
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je nou iemand irriteert door er heel lief tegen te doen, is dat dan een goede daad? :o
Als je intentie was te irriteren, dan nee. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:57 schreef Natalie het volgende:

[..]

Nou ja, zeg!
Doe eens niet zo. Volgens mij ben jij zwaar oké, hoor :D
Lavenderr is O.K Olé, olé! *O*

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:04 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik stel me liever kwetsbaar op, met het risico gekwetst te worden dan een koud wantrouwig persoon te worden :) Dat lijkt me geen leuk leventje.
Als ik ook maar één persoons dag op kan fleuren (of kan leren dat 'hallo' zeggen niet eng is), dan heb ik m'n missie al bereikt. Het kost je niets om je medemens te erkennen.

Soms het ik het idee dat ik in de verkeerde tijd geboren ben.
Of teveel ben blijven hangen in een vorig leven ofzo..
Eén van de beste manieren om een bleu gevoel tegen te gaan is de zon aan de hemel wezen voor een ander. ;)
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:08:55 #46
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118900300
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:05 schreef Lavenderr het volgende:
Oh, jij word er ook kriebelig van?
Ben ik niet de enige :P
Dat zoetsappige ophemellende geslijmjurk hoeft van mij niet nee. :r
Was al even bang dat het aan de kleur lag, maar gelukkig ben jij er nog. ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:12:54 #47
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_118900497
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:06 schreef Lavenderr het volgende:
Dat is alleen maar te prijzen in je.
En wat je daarnet schreef, dat mensen je soms raar aankijken als je een praatje met ze begint of vriendelijk groet, dat herken ik zo.
Alsof iedereen in een coconnetje zit .
Ik jaag er de buurt mee de stuipen op het lijf 's avonds ... :')
Vooral de wat oudere dames die hun rat/hond uitlaten...
Van verre zie ik ze al denken ... "oh, oh" ... en als ik dan passeer ... "Goedenavond !".
"EEEEK!!! oh, wacht, hij groet me alleen maar. (ipv beroven :') )"

Stiekem geniet ik daar wel van :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_118900619
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is alleen maar te prijzen in je.
En wat je daarnet schreef, dat mensen je soms raar aankijken als je een praatje met ze begint of vriendelijk groet, dat herken ik zo.
Alsof iedereen in een coconnetje zit .
Zie je wel, het ligt dus niet aan mij.
Het lijkt om ze soms niet (meer) weten hoe het ook alweer moest: een babbeltje maken.
Het is wat Gray zegt, de wereld is heel individualistisch geworden, en ik vind dat geen goede ontwikkeling.

Weet je, ik heb zo lang geleefd volgens verwachtingspatronen van anderen, me aangepast aan hoe ik dacht dat het hoorde (strak voor je uitkijken, mensen niet begroeten, leven in je eigen wereldje, werken, werken, werken, money rules), en dat ging zo tegen mijn persoonlijkheid in, dan ik mezelf niet meer herkende.
Scheit, dit in míjn leven. Gewoon lekker mezelf nu. Anderen accepteren 't maar. Of niet.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_118900640
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:08 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dat zoetsappige ophemellende geslijmjurk hoeft van mij niet nee. :r
Was al even bang dat het aan de kleur lag, maar gelukkig ben jij er nog. ;)
JIJ BENT OOK GOED!
pi_118900737
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:08 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dat zoetsappige ophemellende geslijmjurk hoeft van mij niet nee. :r
Was al even bang dat het aan de kleur lag, maar gelukkig ben jij er nog. ;)
*aai*
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')