abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:11:57 #271
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118900448
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:10 schreef Fer het volgende:
Tim niet, die wilde vast een ander soort leraar worden.

Maar waarom niet studeren in een andere stad of daar stage lopen als je oude omgeving schijnbaar zo vervelend is.
Omdat dat het niet onmiddellijk oplost. De psychische schade (enorm gat in het zelfvertrouwen en wantrouwen naar anderen toe) is al geschied. Het werkt zelfs door als het pesten al lang is opgehouden. De persoon raakt wantrouwend, en elk plagerijtje of scherpe opmerking doet de twijfel toeslaan. Het is vaak zelfs zo erg dat men volkomen van slag kan raken van een kutopmerking van een onbekende (bij de kassa of in de trein of whatever) en weer in die afwijzing en eenzaamheid en wanhoop teruggeworpen kan worden (al is het slechts tijdelijk).
enorm ingrijpend.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:13:28 #272
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118900524
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 november 2012 18:55 schreef Kola het volgende:
Hij werd al gepest van kleins af aan, dus 99% zeker dat het mede komt door die ouders.
Whut?
pi_118900529
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:11 schreef bijdehand het volgende:

[..]

'Algemeen bekend' bewijst nog niets. Er werd eerder geroepen over onderzoeken, heb nog geen links gezien ofzo. En het is niet dat ik het niet wil geloven hoor, alleen ik heb moeite met het roepen van dingen zonder enig bewijs.
Die teksten op die review site, vormen toch wel enig bewijs van het pesten. Daarnaast, zullen er ongetwijfeld nog veel meer voorvallen zijn geweest die inderdaad en achteraf niet te bewijzen zijn.
pi_118900553
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:11 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Omdat dat het niet onmiddellijk oplost. De psychische schade (enorm gat in het zelfvertrouwen en wantrouwen naar anderen toe) is al geschied. Het werkt zelfs door als het pesten al lang is opgehouden. De persoon raakt wantrouwend, en elk plagerijtje of scherpe opmerking doet de twijfel toeslaan. Het is vaak zelfs zo erg dat men volkomen van slag kan raken van een kutopmerking van een onbekende (bij de kassa of in de trein of whatever) en weer in die afwijzing en eenzaamheid en wanhoop teruggeworpen kan worden (al is het slechts tijdelijk).
enorm ingrijpend.
Het lost het inderdaad niet op, maar terugkeren naar je oude omgeving ook niet. Die zou je zelfs waarschijnlijk extra schaden.
Ik heb geen speciaal talent. Ik ben slechts nieuwsgierig.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:14:43 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118900594
quote:

[..]

'Algemeen bekend' bewijst nog niets. Er werd eerder geroepen over onderzoeken, heb nog geen links gezien ofzo. En het is niet dat ik het niet wil geloven hoor, alleen ik heb moeite met het roepen van dingen zonder enig bewijs.
Ik kan werkelijk waar niet geloven dat jij nooit hebt gezien dat er iemand gepest werd..
pi_118900613
Je kan ook doorslaan. Aangifte doen voor dood door schuld, wegens onder een valse naam posten :')

mvg Mark Rutte
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_118900644
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Iemand volkomen buiten de groep sluiten is juist een ernstige vorm van pesten, die funest is voor de psyche van de gepeste.
Inderdaad. Daar valt ook niet "boven te staan" en "tegen te weren". Je wordt toch al niet geaccepteerd door je omgeving. Je hoort er al niet meer bij.
Nou lul ik een beetje uit mijn nek. Het is wat draagbaar als je niet erg vindt om lange tijden alleen te zijn. Je wordt dan wel een echte buitenstaander zoals ik.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_118900648
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:13 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Het lost het inderdaad niet op, maar terugkeren naar je oude omgeving ook niet. Die zou je zelfs waarschijnlijk extra schaden.
Tenzij iemand hem heeft wijsgemaakt dat het juist heel heilzaam is om je angsten te overwinnen door bewust die situaties op te zoeken die je angstig maken.
pi_118900687
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik kan werkelijk waar niet geloven dat jij nooit hebt gezien dat er iemand gepest werd..
O nee, maar dat is niet waar ik op doel! Geloof me, dat er gepest wordt weet ik. Ging mij meer om het feit dat men zegt dat er veel vaker zelfmoord wordt gepleegd met als oorzaak pesten. Of dat moet ik verkeerd gelezen hebben.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_118900700
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:15 schreef Tayu het volgende:

[..]

Tenzij iemand hem heeft wijsgemaakt dat het juist heel heilzaam is om je angsten te overwinnen door bewust die situaties op te zoeken die je angstig maken.
Dat is inderdaad niet zo'n vreemde gedachte, maar in dat geval zouden er weer meer mensen van op de hoogte zijn geweest. En zoals ik de berichtgeving nu lees, is dat niet echt het geval.
pi_118900706
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Iemand volkomen buiten de groep sluiten is juist een ernstige vorm van pesten, die funest is voor de psyche van de gepeste.
eens.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:17:44 #282
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118900721
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:13 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Sommige mensen zijn erg trots en willen zich er niet onder laten krijgen. Ik ken iemand die op de middelbare school gepest werd, naar een andere stad verhuisde (niet om het pesten, andere reden), maar al voor de middelbare school was afgerond weer terugverhuisde naar de oorspronkelijke stad. Die wilde persé terug naar de oude middelbare school om daar het diploma te halen. Een soort van "ik laat me niet wegjagen"-mentaliteit. Ik vond het erg dapper.
pi_118900741
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:13 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Whut?
Ja is zo. De kinderen die bij ons op school gepest werden waren niet hygiënisch, dik/heel dun, droegen aparte kleding, of leken totaal geen sociale opvoeding gehad te hebben. Allemaal dingen waar ouders om zouden moeten denken. En later maar anderen de schuld geven, erg typisch. Zou me niets verbazen als die ouders zelf ook gepest zijn. Deze jongen was vast een aparte knul en zag er ook onverzorgd uit. Zeg niet dat hij het verdiende of iets, maar het is wel makkelijk af te schuiven op anderen. Terwijl in feite afstoting van "aparten" heel natuurlijk is.
pi_118900747
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:17 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet zo'n vreemde gedachte, maar in dat geval zouden er weer meer mensen van op de hoogte zijn geweest. En zoals ik de berichtgeving nu lees, is dat niet echt het geval.
Of niemand durft nu toe te geven dat ze op de hoogte waren, omdat ze geen verantwoordelijkheid willen dragen.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:19:12 #285
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118900798
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:16 schreef bijdehand het volgende:

[..]

O nee, maar dat is niet waar ik op doel! Geloof me, dat er gepest wordt weet ik. Ging mij meer om het feit dat men zegt dat er veel vaker zelfmoord wordt gepleegd met als oorzaak pesten. Of dat moet ik verkeerd gelezen hebben.
Of ik heb het verkeerd gelezen, kan ook. Ik dacht werkelijk waar dat jij bedoelde dat pesten amper voorkwam.
pi_118900818
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:18 schreef Tayu het volgende:

[..]

Of niemand durft nu toe te geven dat ze op de hoogte waren, omdat ze geen verantwoordelijkheid willen dragen.
Precies. Het verhaal zoals het nu verteld wordt (ook vanuit de ouders) is denk ik niet het volledige verhaal.
pi_118900836
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Of ik heb het verkeerd gelezen, kan ook. Ik dacht werkelijk waar dat jij bedoelde dat pesten amper voorkwam.
Haha nee, ik heb ook mijn fair share gehad en uitgedeeld. Het hoort erbij, tot op enige hoogte.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_118900841
quote:

[..]

http://www.ppsw.rug.nl/~veenstra/Supervision/Master/Kolstein.pdf
Veel leesplezier.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_118900888
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:18 schreef Kola het volgende:

[..]

Ja is zo. De kinderen die bij ons op school gepest werden waren niet hygiënisch, dik/heel dun, droegen aparte kleding, of leken totaal geen sociale opvoeding gehad te hebben. Allemaal dingen waar ouders om zouden moeten denken. En later maar anderen de schuld geven, erg typisch. Zou me niets verbazen als die ouders zelf ook gepest zijn. Deze jongen was vast een aparte knul en zag er ook onverzorgd uit. Zeg niet dat hij het verdiende of iets, maar het is wel makkelijk af te schuiven op anderen. Terwijl in feite afstoting van "aparten" heel natuurlijk is.
dan nog. Dat je "apart" bent is geen reden om maar iemand de dood in te pesten. Gewoon om wat lol te hebben. De ouders zijn daar de schuld niet van. Als iemand eenmaal het pispaaltje is - vinden de pesters altijd wel een reden om iemand te negeren/de grond in te boren.
just give a second thought
what if we don't get caught...
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:22:26 #290
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118900950
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:18 schreef Kola het volgende:

[..]

Het zijn gewoon mensen hoor, die ook gevoelens hebben.. Maar jij vindt het "natuurlijk" om iemands leven tot een hel te maken? Niks aan het handje hoor, ik vind die persoon raar of onverzorgd, of sociaal wat onbeholpener, dus die kan een enkeltje hel krijgen..

En die ouders de schuld geven slaat al helemaal nergens op..
pi_118900974
quote:
Staat daar in hoeveel mensen er zelfmoord plegen met als reden dat ze gepest worden? :)
pi_118900992
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:21 schreef Apotheose het volgende:

[..]

dan nog. Dat je "apart" bent is geen reden om maar iemand de dood in te pesten. Gewoon om wat lol te hebben. De ouders zijn daar de schuld niet van. Als iemand eenmaal het pispaaltje is - vinden de pesters altijd wel een reden om iemand te negeren/de grond in te boren.
Het is inderdaad geen reden, maar ik zorg er bij mijn eigen kinderen ook voor dat ze verzorgd naar school gaan. Omdat ik vind omdat het zo hoort, maar ook pesten zit op dat moment in je achterhoofd.

Als ouder heb je wel de plicht (vind ik) om je kind daar op die manier voor proberen te hoeden.
pi_118900993
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:16 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat heb je volgens mij verkeerd gelezen. Het ging om het pesten zelf.
pi_118901039
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:19 schreef Mgolovic het volgende:

[..]

Precies. Het verhaal zoals het nu verteld wordt (ook vanuit de ouders) is denk ik niet het volledige verhaal.
Daar ga ik ook niet vanuit.
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:24:39 #295
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118901072
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:19 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Haha nee, ik heb ook mijn fair share gehad en uitgedeeld. Het hoort erbij, tot op enige hoogte.
Ok, maar ik hoop dat je de rest van mijn posts ook hebt gelezen, en dus begrijpt dat stelselmatig en langdurig pesten daar ver boven uitstijgt en ernstige psychische schade aanricht... Het is écht geen onderwerp om je lacherig en gemakkelijk van af te maken. De gevolgen kunnen echt héél ernstig zijn.
pi_118901122
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Staat daar in hoeveel mensen er zelfmoord plegen met als reden dat ze gepest worden? :)
Nee, maar daar ging het volgens mij ook niet over.
pi_118901134
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:23 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Dat heb je volgens mij verkeerd gelezen. Het ging om het pesten zelf.
Nee, ik had het erover dat ik het triest vind dat dit geval, dus zelfmoord en pesten, zo breed wordt uitgesmeerd. Dat kon je ook lezen als je verder zou lezen ;) ;)
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:26:04 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_118901170
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wil je ze na de dood nog een interview afnemen?

Langdurig en stelselmatig pesten kan leiden tot (zelfs chronische) depressie. Is dan die depressie de oorzaak of het pesten?
pi_118901185
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:25 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, ik had het erover dat ik het triest vind dat dit geval, dus zelfmoord en pesten, zo breed wordt uitgesmeerd. Dat kon je ook lezen als je verder zou lezen ;) ;)
Dat ben ik met je eens. Voor die jongen is het mosterd na de maaltijd.
pi_118901201
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ok, maar ik hoop dat je de rest van mijn posts ook hebt gelezen, en dus begrijpt dat stelselmatig en langdurig pesten daar ver boven uitstijgt en ernstige psychische schade aanricht... Het is écht geen onderwerp om je lacherig en gemakkelijk van af te maken. De gevolgen kunnen echt héél ernstig zijn.
Nee, heb ik niet. Maar de gevolgen ken ik wel. Daarom zeg ik ook 'tot op enige hoogte'. Ik doe ook totaal niet lacherig volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')