Sorry kon het niet laten
(hoort dit soort info niet in handboekjes te staan?)
kannie Carmageddon (Truckmageddon) met zijn daffie doen.
Zal het morgen eens vragen.
quote:* Conflict wacht rustig af...
Op donderdag 22 augustus 2002 21:09 schreef Iesie het volgende:
* Iesie werkt bij een DAF dealer!Zal het morgen eens vragen.
quote:he vrachtwagen - begrenzer = best snel
Op donderdag 22 augustus 2002 22:17 schreef Krush het volgende:
Waarom moet-ie eraf?
Zodat je fijn met 5 km per uur verschil andere vrachtwagens in kan halen?
heb een keertje met een golfje TDI verloren van een optrekwedstrijdje tot de 70 met een vrachtwagen zonder oplegger, kwam er daarna pas met moeite voorbij
quote:Ik ben ooit op de snelweg in de VS in de woestijn ingehaald door een vrachtwagen die zeker 150-160 kph reed...
Op donderdag 22 augustus 2002 23:10 schreef -_Tommy_- het volgende:[..]
he vrachtwagen - begrenzer = best snel
heb een keertje met een golfje TDI verloren van een optrekwedstrijdje tot de 70 met een vrachtwagen zonder oplegger, kwam er daarna pas met moeite voorbij
quote:Een vrachtwagen heeft veel vermogen, dus als'ie niet beladen is kan'ie ook hard optrekken. En heel hard remmen.
Op donderdag 22 augustus 2002 23:10 schreef -_Tommy_- het volgende:[..]
he vrachtwagen - begrenzer = best snel
heb een keertje met een golfje TDI verloren van een optrekwedstrijdje tot de 70 met een vrachtwagen zonder oplegger, kwam er daarna pas met moeite voorbij
quote:Als die begrenzer eraf is loopt ie gauw 125 hoor
Op donderdag 22 augustus 2002 22:17 schreef Krush het volgende:
Waarom moet-ie eraf?
Zodat je fijn met 5 km per uur verschil andere vrachtwagens in kan halen?
quote:Hij zit samen met het abs
Op vrijdag 23 augustus 2002 15:30 schreef Iesie het volgende:
Ik heb het ff nagevraagd maar ze willen het me niet vertellen
Kreeg wel de tip om gewoon eens op een willekeurig parkeerplaats het aan de bestuurden van een DAF te vragen. Ze kunnen het hier niet doen omdat uit de computer van de truck precies is uit lezen welke monteur op welke tijd aan de truck heeft zitten sleutelen...
Helaas kan ik je dus niet verder helpen....
quote:Kan wel wezen maar in een vrachtwagen moet je gewoon 90 of 100 op de rechterbaan rijden. Als je hard wil koop je maar een auto of motor. Ik ga nog een keer schieten op een inhalende truckchauffeur, of ie nou met 110 of 125 inhaalt. Als ik met 160 achterop kom en weer moet remmen baal ik!!
Op donderdag 22 augustus 2002 23:10 schreef -_Tommy_- het volgende:[..]
he vrachtwagen - begrenzer = best snel
heb een keertje met een golfje TDI verloren van een optrekwedstrijdje tot de 70 met een vrachtwagen zonder oplegger, kwam er daarna pas met moeite voorbij
quote:dat lijkt me een slimme en zeer verantwoorde actie: een stuk harder gaan rijden en en passant je ABS d'r uit slopen ....
Op vrijdag 23 augustus 2002 19:45 schreef Conflict het volgende:[..]
Hij zit samen met het abs
quote:Het is wel een slim trukje van Daf natuurlijk
Op vrijdag 23 augustus 2002 20:29 schreef qwerty_x het volgende:[..]
dat lijkt me een slimme en zeer verantwoorde actie: een stuk harder gaan rijden en en passant je ABS d'r uit slopen ....
En er is vast wel een oplossing, maar dan moet je meer doen dan alleen een zekering verwijderen. Dan wordt het meer iets van een schakelaar bouwen in het circuit dat die begrenzer aanstuurt. En dan hopen dat je de ABS er niet alsnog uitgooit
quote:Ja lachen he
Op vrijdag 23 augustus 2002 20:29 schreef qwerty_x het volgende:[..]
dat lijkt me een slimme en zeer verantwoorde actie: een stuk harder gaan rijden en en passant je ABS d'r uit slopen ....
Met de vlam in de pijp....
quote:Doe je dit voor jezelf (je bent eigen rijder),
Op donderdag 22 augustus 2002 20:39 schreef Conflict het volgende:
Uhh....Welke zekering moet er dan uit
Als dat laatste geldt, dan ben je echt koekie-de-maloekie!
Je gaat toch geen torenhoge boetes riskeren,
zodat je baas z`n lading eerder van A naar B heeft?
Ik ben zelf ook chauffeur, maar ik ga echt niet gek doen voor m`n werkgever.
Ik krijg er geen cent extra voor,
dus waarom gek zijn voor de baas?
Ben je eigen rijder, dan moet je het zelf maar weten,
maar de boetes liegen er niet om!
Wel lullig dat bij sommige zekeringen de motor uitviel
Vorige week nog 130 gereden met een MAN 19-232 in België in de buurt van Bastogne bergaf wind in de rug en een half werkende begrenzer .
Als je even tot het weekend wacht, is een maat van mij weer terug die heeft toevallig vorige week z'n XF gefixt tot 110. Dus niet de zekering eruit maar gewoon de afstelling verandert, zonder de verzegeling te verbreken. Ik hou je op de hoogte
Er zitten toch wel wat chauffeurs hier eigenlijk .
Je moet trouwens zoeken naar een zekering waar een likje verf overheen zit, of als hij al eens vervangen is, zoek naar verf om het sleufje van de zekering..
quote:Ik heb in 6 jaar maar 1 keer de ABS lamp zien branden, het is in feite overbodige luxe als je gewoon goed anticipeert e.d.
Op woensdag 30 april 2003 18:25 schreef Jofunu-kun het volgende:
Gezeur over ABS, chaffeurs van tegenwoordig zijn verwand met ABS.. Denk eens aan de tijd toen vrachtwagens er nog maar net waren, hadden ze echt geen ABS hoor..Je moet trouwens zoeken naar een zekering waar een likje verf overheen zit, of als hij al eens vervangen is, zoek naar verf om het sleufje van de zekering..
Wij hebben een ouwe 1700 als reservewagen, dat is het echte werk
quote:Gevaar schuilt er echter in dat je niet altijd top kan rijden met je vrachtwagen. Als je extreem zwaar geladen bent bijvoorbeeld kan het voorkomen (vooral hier in limburg) dat je soms kan 60 of 70 KAN ook al zou je harder willen. Dan heb je weer dat verschil van 40km/u MAAR dan komen collega's met 100 aan ipv met 80, wat dus weer tot gevolg heeft dat de remweg langer is en bij opleggers/combi's bij extreem moeten remmen scharen een groter risico is. Er is altijd wel wat, maar ik zou het niet erg vinden als mijn begrenzer op 105 mocht met een marge naar 109 (gewoon 100 mogen knallen dus
Op donderdag 1 mei 2003 18:08 schreef Metro2005 het volgende:
ik als personenwagen automobilist vind die begrenzers maar idioot afgesteld. 80km/u, wat krijg je dan -> ALLE personenwagens gaan inhalen want die rijden minstens 90 of 100
een hoop vrachtwagens kunnen elkaar niet inhalen dus je krijg ellelange collones vrachtwagens.
OF de vrachtwagens halen in en houden de rest op omdat ze maar 1km/u harder rijden als de ander.
(het is ook eigenlijk nooit goed)
ik vind gewoon -> alle vrachtwagens begrensd? prima maar dan wel op 100km /u zodat ze gewoon met het verkeer mee kunnen. ik bedoel op een 120km/u weg is dat wel 40 (!) km per uur verschil waar je het over hebt, DAT is pas gevaarlijk
denk dat het ook een hoop frustraties wegneemt en voorkomt dat vrachtwagens al 5 kilometer van te voren een baan naar links gaan omdat ze er anders nooit meer tussen komen.
quote:Dan mag je uberhaupt al niet meer rijden toch
Op donderdag 1 mei 2003 22:29 schreef Pushit het volgende:
Als je extreem zwaar geladen bent
quote:Extreem bedoel ik mee tegen de limiet zeg maar, 24 ton voor motorwagen 50 ton voor oplegger. En dan kom je idd niet met 80 de Vaalserberg op nee
Op donderdag 1 mei 2003 22:30 schreef slashyou het volgende:[..]
Dan mag je uberhaupt al niet meer rijden toch
Of kom je de vaalsberg dan al niet meer op ?
Massa wil snelheid behouden. Aangezien 100+ geen verantwoorde snelheid is voor een max beladen truck hebben ze een snelheid ingesteld die elke truck verantwoord kan rijden. Een lege truck kan idd makkelijk 100 rijden, maar een volle niet. Om een gewichtsafhankelijke snelheid te behalen gaat ook weer te ver.
1) als je gepakt wordt dan kost het je baan (vrachtwagen wordt namelijk voor onbepaalde tijd in beslag genomen... zijn bazen niet zo blij mee)
2) als je gepakt wordt kost het heel veel geld (boetes schijnen heftig te zijn)
3) ook al ben je eigen rijder... heb je je eigen vrachtwagen... die ben je over het algemeen een paar maandjes kwijt... dag inkomsten
Over veiligheid zal ik niet preken... ik ben zelf van mening dat vrachtwagen op 100 KM p/h afgesteld zouden moeten worden... i.v.m. doorstroming van verkeer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |