abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_5495927
Uhh....

Welke zekering moet er dan uit

  donderdag 22 augustus 2002 @ 20:47:23 #2
6983 TheGhost
Internet in boekvorm?
pi_5496033
Hum..... ALLEMAAL ?????

Sorry kon het niet laten

Een vakspecialist is iemand die steeds meer weet over minder, totdat hij alles weet over niks.
pi_5496097
De laatste die je probeert ofzo?

(hoort dit soort info niet in handboekjes te staan?)

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 22 augustus 2002 @ 20:59:04 #4
6983 TheGhost
Internet in boekvorm?
pi_5496161
Lijkt me niet.... hij wil waarschijnlijk die begrenzer eraf hebben......

kannie Carmageddon (Truckmageddon) met zijn daffie doen.

Een vakspecialist is iemand die steeds meer weet over minder, totdat hij alles weet over niks.
  donderdag 22 augustus 2002 @ 21:09:19 #5
30149 Iesie
Im not dead! I feel happy!
pi_5496292
* Iesie werkt bij een DAF dealer!

Zal het morgen eens vragen.

<Sonium> someone speak python here?
<lucky> HHHHHSSSSSHSSS
<lucky> SSSSS
<Sonium> the programming language
pi_5497183
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 21:09 schreef Iesie het volgende:
* Iesie werkt bij een DAF dealer!

Zal het morgen eens vragen.


* Conflict wacht rustig af...
  donderdag 22 augustus 2002 @ 22:17:56 #7
18933 Krush
Altijd newbie gebleven
pi_5497298
Waarom moet-ie eraf?
Zodat je fijn met 5 km per uur verschil andere vrachtwagens in kan halen?
pi_5498062
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 22:17 schreef Krush het volgende:
Waarom moet-ie eraf?
Zodat je fijn met 5 km per uur verschil andere vrachtwagens in kan halen?
he vrachtwagen - begrenzer = best snel

heb een keertje met een golfje TDI verloren van een optrekwedstrijdje tot de 70 met een vrachtwagen zonder oplegger, kwam er daarna pas met moeite voorbij

  Official ESF Kreviewer donderdag 22 augustus 2002 @ 23:14:30 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_5498122
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 23:10 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

he vrachtwagen - begrenzer = best snel

heb een keertje met een golfje TDI verloren van een optrekwedstrijdje tot de 70 met een vrachtwagen zonder oplegger, kwam er daarna pas met moeite voorbij


Ik ben ooit op de snelweg in de VS in de woestijn ingehaald door een vrachtwagen die zeker 150-160 kph reed... Sta je raar te kijken met je campertje met 120 op de teller...
pi_5498341
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 23:10 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

he vrachtwagen - begrenzer = best snel

heb een keertje met een golfje TDI verloren van een optrekwedstrijdje tot de 70 met een vrachtwagen zonder oplegger, kwam er daarna pas met moeite voorbij


Een vrachtwagen heeft veel vermogen, dus als'ie niet beladen is kan'ie ook hard optrekken. En heel hard remmen.
pi_5501176
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 22:17 schreef Krush het volgende:
Waarom moet-ie eraf?
Zodat je fijn met 5 km per uur verschil andere vrachtwagens in kan halen?
Als die begrenzer eraf is loopt ie gauw 125 hoor
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 15:30:51 #12
30149 Iesie
Im not dead! I feel happy!
pi_5506033
Ik heb het ff nagevraagd maar ze willen het me niet vertellen
Kreeg wel de tip om gewoon eens op een willekeurig parkeerplaats het aan de bestuurden van een DAF te vragen. Ze kunnen het hier niet doen omdat uit de computer van de truck precies is uit lezen welke monteur op welke tijd aan de truck heeft zitten sleutelen...
Helaas kan ik je dus niet verder helpen....
<Sonium> someone speak python here?
<lucky> HHHHHSSSSSHSSS
<lucky> SSSSS
<Sonium> the programming language
pi_5506954
Je loopt op de eerste de beste parkeerplaats naar een groente of bloemenrijder toe. Bij die lui heb je de meeste kans dat ze zo'n knopje in de cabine hebben om de begrenzer eruit te drukken. Knopje om planken. en als je het weer terug zet rij je weer netjes 90
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_5509030
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 15:30 schreef Iesie het volgende:
Ik heb het ff nagevraagd maar ze willen het me niet vertellen
Kreeg wel de tip om gewoon eens op een willekeurig parkeerplaats het aan de bestuurden van een DAF te vragen. Ze kunnen het hier niet doen omdat uit de computer van de truck precies is uit lezen welke monteur op welke tijd aan de truck heeft zitten sleutelen...
Helaas kan ik je dus niet verder helpen....
Hij zit samen met het abs
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 20:27:27 #15
18933 Krush
Altijd newbie gebleven
pi_5509584
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 23:10 schreef -_Tommy_- het volgende:

[..]

he vrachtwagen - begrenzer = best snel

heb een keertje met een golfje TDI verloren van een optrekwedstrijdje tot de 70 met een vrachtwagen zonder oplegger, kwam er daarna pas met moeite voorbij


Kan wel wezen maar in een vrachtwagen moet je gewoon 90 of 100 op de rechterbaan rijden. Als je hard wil koop je maar een auto of motor. Ik ga nog een keer schieten op een inhalende truckchauffeur, of ie nou met 110 of 125 inhaalt. Als ik met 160 achterop kom en weer moet remmen baal ik!!
(Daarnaast rij ik geen diesel )
  vrijdag 23 augustus 2002 @ 20:29:51 #16
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_5509626
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 19:45 schreef Conflict het volgende:

[..]

Hij zit samen met het abs


dat lijkt me een slimme en zeer verantwoorde actie: een stuk harder gaan rijden en en passant je ABS d'r uit slopen ....
zonnig Brasil
pi_5509691
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 20:29 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

dat lijkt me een slimme en zeer verantwoorde actie: een stuk harder gaan rijden en en passant je ABS d'r uit slopen ....


Het is wel een slim trukje van Daf natuurlijk

En er is vast wel een oplossing, maar dan moet je meer doen dan alleen een zekering verwijderen. Dan wordt het meer iets van een schakelaar bouwen in het circuit dat die begrenzer aanstuurt. En dan hopen dat je de ABS er niet alsnog uitgooit

pi_5510219
quote:
Op vrijdag 23 augustus 2002 20:29 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

dat lijkt me een slimme en zeer verantwoorde actie: een stuk harder gaan rijden en en passant je ABS d'r uit slopen ....


Ja lachen he

Met de vlam in de pijp....

pi_5560940
Als hij nu samen met de abs zit moet je gewoon zorgen dat je niet hard hoeft te remmen
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_5562390
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 20:39 schreef Conflict het volgende:
Uhh....

Welke zekering moet er dan uit


Doe je dit voor jezelf (je bent eigen rijder),
of heb je een werkgever?

Als dat laatste geldt, dan ben je echt koekie-de-maloekie!
Je gaat toch geen torenhoge boetes riskeren,
zodat je baas z`n lading eerder van A naar B heeft?
Ik ben zelf ook chauffeur, maar ik ga echt niet gek doen voor m`n werkgever.

Ik krijg er geen cent extra voor,
dus waarom gek zijn voor de baas?

Ben je eigen rijder, dan moet je het zelf maar weten,
maar de boetes liegen er niet om!

  woensdag 30 april 2003 @ 18:14:37 #21
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_10115830
Het is een verzegelde zekering Ik ben ooit eens een keer samen met onze monteur op pad geweest in een 330 versie en hebben tijdens het rijden alle niet verzegelde zekeringen eruit gehad. Zonder resultaat.

Wel lullig dat bij sommige zekeringen de motor uitviel

pi_10115936
Zonder begrenzer moet je met gemak de 120 halen, en meer .

Vorige week nog 130 gereden met een MAN 19-232 in België in de buurt van Bastogne bergaf wind in de rug en een half werkende begrenzer .

Als je even tot het weekend wacht, is een maat van mij weer terug die heeft toevallig vorige week z'n XF gefixt tot 110. Dus niet de zekering eruit maar gewoon de afstelling verandert, zonder de verzegeling te verbreken. Ik hou je op de hoogte

Er zitten toch wel wat chauffeurs hier eigenlijk .

pi_10115965
Gezeur over ABS, chaffeurs van tegenwoordig zijn verwend met ABS.. Denk eens aan de tijd toen vrachtwagens er nog maar net waren, hadden ze echt geen ABS hoor..

Je moet trouwens zoeken naar een zekering waar een likje verf overheen zit, of als hij al eens vervangen is, zoek naar verf om het sleufje van de zekering..

Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_10116004
quote:
Op woensdag 30 april 2003 18:25 schreef Jofunu-kun het volgende:
Gezeur over ABS, chaffeurs van tegenwoordig zijn verwand met ABS.. Denk eens aan de tijd toen vrachtwagens er nog maar net waren, hadden ze echt geen ABS hoor..

Je moet trouwens zoeken naar een zekering waar een likje verf overheen zit, of als hij al eens vervangen is, zoek naar verf om het sleufje van de zekering..


Ik heb in 6 jaar maar 1 keer de ABS lamp zien branden, het is in feite overbodige luxe als je gewoon goed anticipeert e.d.

Wij hebben een ouwe 1700 als reservewagen, dat is het echte werk

  woensdag 30 april 2003 @ 19:17:50 #25
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_10116829
Doordat ik met een eaton versnellingsbak verwend ben, zit er in de bak een schakelaar die de begrenzer even tijdelijk uit schakelt zodra de bak in z'n vrij gezet wordt. Dit om in een afdaling de mogelijk open te laten om tussengas te geven als je terug moet schakelen. Van die mogelijkheid maak ik dankbaar gebruik als ik bijvoorbeeld met inhalen even wat meer snelheid nodig heb. Ik trek hem dan heel even vrij waarna ik hem, met lege wagen, door kan trekken tot de 110 Best wel handig af en toe. Alleen jammer dat na 5 seconden de begrenzer er weer opgezet wordt
  donderdag 1 mei 2003 @ 18:08:24 #26
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_10137602
ik als personenwagen automobilist vind die begrenzers maar idioot afgesteld. 80km/u, wat krijg je dan -> ALLE personenwagens gaan inhalen want die rijden minstens 90 of 100
een hoop vrachtwagens kunnen elkaar niet inhalen dus je krijg ellelange collones vrachtwagens.
OF de vrachtwagens halen in en houden de rest op omdat ze maar 1km/u harder rijden als de ander.
(het is ook eigenlijk nooit goed )
ik vind gewoon -> alle vrachtwagens begrensd? prima maar dan wel op 100km /u zodat ze gewoon met het verkeer mee kunnen. ik bedoel op een 120km/u weg is dat wel 40 (!) km per uur verschil waar je het over hebt, DAT is pas gevaarlijk
denk dat het ook een hoop frustraties wegneemt en voorkomt dat vrachtwagens al 5 kilometer van te voren een baan naar links gaan omdat ze er anders nooit meer tussen komen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 1 mei 2003 @ 22:21:52 #27
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_10143904
Gewoon helemaal weg die snelheids beperkingen, laat ze ook lekker 120 rijden op de daarvoor bestemde wegen.. Wedden dat je minder files krijgt?
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_10144125
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 18:08 schreef Metro2005 het volgende:
ik als personenwagen automobilist vind die begrenzers maar idioot afgesteld. 80km/u, wat krijg je dan -> ALLE personenwagens gaan inhalen want die rijden minstens 90 of 100
een hoop vrachtwagens kunnen elkaar niet inhalen dus je krijg ellelange collones vrachtwagens.
OF de vrachtwagens halen in en houden de rest op omdat ze maar 1km/u harder rijden als de ander.
(het is ook eigenlijk nooit goed )
ik vind gewoon -> alle vrachtwagens begrensd? prima maar dan wel op 100km /u zodat ze gewoon met het verkeer mee kunnen. ik bedoel op een 120km/u weg is dat wel 40 (!) km per uur verschil waar je het over hebt, DAT is pas gevaarlijk
denk dat het ook een hoop frustraties wegneemt en voorkomt dat vrachtwagens al 5 kilometer van te voren een baan naar links gaan omdat ze er anders nooit meer tussen komen.
Gevaar schuilt er echter in dat je niet altijd top kan rijden met je vrachtwagen. Als je extreem zwaar geladen bent bijvoorbeeld kan het voorkomen (vooral hier in limburg) dat je soms kan 60 of 70 KAN ook al zou je harder willen. Dan heb je weer dat verschil van 40km/u MAAR dan komen collega's met 100 aan ipv met 80, wat dus weer tot gevolg heeft dat de remweg langer is en bij opleggers/combi's bij extreem moeten remmen scharen een groter risico is. Er is altijd wel wat, maar ik zou het niet erg vinden als mijn begrenzer op 105 mocht met een marge naar 109 (gewoon 100 mogen knallen dus )
pi_10144174
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 22:29 schreef Pushit het volgende:
Als je extreem zwaar geladen bent
Dan mag je uberhaupt al niet meer rijden toch
Of kom je de vaalsberg dan al niet meer op ?
[Dit bericht is gewijzigd door Kreator]
  donderdag 1 mei 2003 @ 22:33:05 #30
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_10144243
*heeft weleens meegereden met 55 ton bergje op* Dat gaat niet zo snel.. kilometertje of 40 maar, maar, dan was het wel met een oud brik met maar 280 PK
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_10144311
quote:
Op donderdag 1 mei 2003 22:30 schreef slashyou het volgende:

[..]

Dan mag je uberhaupt al niet meer rijden toch
Of kom je de vaalsberg dan al niet meer op ?


Extreem bedoel ik mee tegen de limiet zeg maar, 24 ton voor motorwagen 50 ton voor oplegger. En dan kom je idd niet met 80 de Vaalserberg op nee .
pi_10146370
Ik vraag me af hoeveel mensen de wet van Newton kennen?

Massa wil snelheid behouden. Aangezien 100+ geen verantwoorde snelheid is voor een max beladen truck hebben ze een snelheid ingesteld die elke truck verantwoord kan rijden. Een lege truck kan idd makkelijk 100 rijden, maar een volle niet. Om een gewichtsafhankelijke snelheid te behalen gaat ook weer te ver.

pi_10146759
Whaha... ga maar lekker die begrenzer er vanaf halen c.q. proberen er vanaf te halen...
Is vooral lache als je aangehouden wordt en je vrachtwagen in beslag genomen wordt... zal je baas trots op je zijn
Of als je een ongeluk krijgt waarbij ze je vrachtwagen gaan checken...
Kikke hoor...
Hoe dan ook ... je bent in mijn optiek een stomme ezel als je met je begrenzer van je vrachtwagen gaat kloten...

1) als je gepakt wordt dan kost het je baan (vrachtwagen wordt namelijk voor onbepaalde tijd in beslag genomen... zijn bazen niet zo blij mee)
2) als je gepakt wordt kost het heel veel geld (boetes schijnen heftig te zijn)
3) ook al ben je eigen rijder... heb je je eigen vrachtwagen... die ben je over het algemeen een paar maandjes kwijt... dag inkomsten

Over veiligheid zal ik niet preken... ik ben zelf van mening dat vrachtwagen op 100 KM p/h afgesteld zouden moeten worden... i.v.m. doorstroming van verkeer.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')