abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 juni 2000 @ 23:50:00 #1
2397 MacBeth
dum-dum-BOOM-dum-*crash*
pi_39220
Iedereen moet op school literatuur lezen, afhankelijk van je opleiding wat meer of wat minder.

Wat is daar het nut van???

Taal-les is op zich best nuttig, leren argumenteren en (tot een bepaalde grens ) correct schrijven is belangrijk voor je ontwikkeling, maar wat heb je aan literatuur?

Het enige wat literatuur doet is je een verhaal vertellen. Fijn, een verhaal, als je geluk hebt is het nog enigzins leuk ook, maar een week later ben je het vergeten. Ondertussen mag je er wel leuk een verslag over schrijven, en je krijgt er een mondeling van. Ik zie het nut er niet van in. Een andere Fok!ker wel?

Down[br]Under
  Overall beste user 2022 maandag 5 juni 2000 @ 02:00:00 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_39221
omdat je de mogelijkheden van een taal beter leert kennen door lezen, bovendien kan je er nog iets van leren over de cultuur/geschiedenis/maatschappij van een land

dat zal wel zo'n beetje de reden zijn, denk ik

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_39222
Het nut?
Zodat je leuke nicknames kan verzinnen op FOK! denk ik.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_39223
omdat je in het algemeen nog wordt geacht na de te denken over literatuur (in tegenstelling tot veel tv-programma's), het verbreedt je blik en vertelt ook nog het nodige over geschiedenis, psychologie enc.

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  dinsdag 6 juni 2000 @ 08:39:00 #5
1243 G. Orwell
En daar houd ik mij aan!
pi_39224
Wat een onzin die literatuur!
Voetbal is oorlog

pi_39225
Literatuur, breek me de bek niet open!
  woensdag 7 juni 2000 @ 12:23:00 #7
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_39226
Literaturr heeft zowel als doel om je algemene otwikkeling te vergroten als om je woordenschat/woordkennis te vergroten.

Het vervelende aan literatuur is dat de leraren nederlands en ander mongolen allerlei vage dingen erbij verzonnen hebben. Dingen als motief (oedipoes ed), omgeving, hoofdpersonen etc.
eigenlijk zou je een boek moeten lezen en er gewoon over discusieren wat de schrijver bedoelt.

woensdag 7 juni 2000 @ 14:20:00 #8
4148 B00N
sproeit in het rond
pi_39227
Cultuurbarbaren, kunst en cultuur onderscheidt ons van de Neanderthalers.

Je komt tot (nieuwe) inzichten, leert dingen te doorzien (analyseren) en krijgt levenslesjes zonder zelf op je bek te gaan (wat op zich niet verkeerd is). Iedere lul heeft daar iets aan. Daar hoef je later beroepsmatig meestal niks mee te doen, maar voor jezelf kan het wel waardevol zijn.

Bovendien kun je je natuurlijk van alles afvragen waarom je het moet leren/lezen...

[Angst voor de dood houdt je van het leven af, niet van de dood]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')