Daar is het zelfs verplicht.quote:Op maandag 5 november 2012 10:33 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
Je zegt dat de winterse omstandigheden er niet zijn, maar in het oosten van Duitsland heeft het al behoorlijk gesneeuwd. Op sommige plaatsen heeft er al meer dan 5-10 cm sneeuw gelegen en daar wil je echt wel winterbanden bij hebbenDus in Duitsland is het zeker al wel aan te raden om ze er onder te hebben!
Klopt, maar zoals je in de OP leest ging het er over dat er nog geen winterse omstandigheden waren, en daardoor zei ik dus dat er in het Oosten al wel sneeuw ligt. Vlak over de grens ligt nog geen sneeuw dus ik weet niet precies of je dan ook daar al winterbanden nodig hebt...quote:
balanceren en uitlijnen hoeft dan niet?quote:Op maandag 5 november 2012 10:46 schreef DroogDok het volgende:
Dat ligt eraan. Als je zelf kan wisselen pas doen bij echt winterweer. Als je afhankelijk bent van een bandenboer erop als de klok op wintertijd gaat, eraf als ie weer op zomertijd gaat.
Balanceren hoeft echt niet elk jaar. Uitlijnen al helemaal niet, dat heeft ook niet zoveel met je velgen te maken (toch?)quote:Op maandag 5 november 2012 10:51 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
balanceren en uitlijnen hoeft dan niet?
Ik ga geen banden zelf verwisselen. Maar had net al opgebeld naar de dealer en kan langskomen om de banden te verwisselen, dan maar zeker zijn. En de slijtage valt wel mee denk ik.quote:Op maandag 5 november 2012 10:28 schreef klaaskippegaas het volgende:
Het ligt eraan of je het zelf kunt doen.
Als dat niet het geval is moet je waarschijnlijk wachten als het echt nodig is omdat iedereen dan winterbanden wil.
Lijkt me dan nu al wel verstandig aangezien ik vrijdag naar Duitsland gaquote:Op maandag 5 november 2012 10:47 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
[..]
Klopt, maar zoals je in de OP leest ging het er over dat er nog geen winterse omstandigheden waren, en daardoor zei ik dus dat er in het Oosten al wel sneeuw ligt. Vlak over de grens ligt nog geen sneeuw dus ik weet niet precies of je dan ook daar al winterbanden nodig hebt...
Je voertuig moet aangepast zijn aan de omstandigheden, of dat nou zomer of winter is maakt niets uit. Dat is de enige verplichting.quote:Op maandag 5 november 2012 12:16 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Als de weersomstandigheden hierom vragen.
Eensch, maar nu ligt er al sneeuw.quote:Op maandag 5 november 2012 13:30 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Je voertuig moet aangepast zijn aan de omstandigheden, of dat nou zomer of winter is maakt niets uit. Dat is de enige verplichting.
Ook in Duitsland kan het voor komen dat het in de winter 15 graden boven nul is, er is dan niemand die jou verplicht om op winterbanden te rijden.
Geen water in het ruitesproeier reservoir kan je in de zomer een bekeuring kosten, als je de ruit b.v. vol insecten hebt, een bevroren of leeg ruitesproeier reservoir in de winter idem dito.
quote:Op maandag 5 november 2012 13:33 schreef Anne het volgende:
Winterbanden hebben ook wel voordeel bij (veel) regen. En dat valt er alweer aardig in NL.
Als je alleen de banden wisselt wel, maar dit gaat je waarschijnlijk niet thuis lukken met wat banden lichters voor een fietsquote:Op maandag 5 november 2012 10:51 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
balanceren en uitlijnen hoeft dan niet?
Oh, ik las op de site van ANWB (?) geloof ik dat zomerbanden daarbij beter presteerden.quote:Op maandag 5 november 2012 13:33 schreef Anne het volgende:
Winterbanden hebben ook wel voordeel bij (veel) regen. En dat valt er alweer aardig in NL.
dus gewoon kant en klare banden incl. stalen velg erop en klaar is kees.quote:Op maandag 5 november 2012 14:22 schreef madco het volgende:
[..]
Als je alleen de banden wisselt wel, maar dit gaat je waarschijnlijk niet thuis lukken met wat banden lichters voor een fiets
Droogkok gaat er even vanuit dat er gewisseld wordt met velgen , dus wiel eraf en ander wiel erop
Dan is balanceren niet nodig, tenzij je iets merkt.
Balanceren vangt in principe het onbalans op van de band t.o.v. de velg,
Als elke band perfect in balans was zouden ze de velgen fabriek-af wel richten
Yup,quote:Op maandag 5 november 2012 20:46 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
dus gewoon kant en klare banden incl. stalen velg erop en klaar is kees.
En de bouten vastdraaien is genoeg als je dat met de hand doet?
zou wel even de moersleutel pakken.quote:Op maandag 5 november 2012 20:46 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
dus gewoon kant en klare banden incl. stalen velg erop en klaar is kees.
En de bouten vastdraaien is genoeg als je dat met de hand doet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |