quote:Op maandag 5 november 2012 08:25 schreef SupremeEvil het volgende:
Hier ook alleen naaste familie in de kraamweek. Die week is overigens als een soort roes aan me voorbij gegaan, ineens moest ik het zelf doen. Goede vrienden hebben zelf gewacht met bezoek tot ze een paar weken oud was, maar een week elke dag bezoek gehad en toen was het klaar. Heel veel mensen die zeggen 'ja, we moeten écht nog eens langskomen' en vervolgens hoor je dr weinig van. Een uur rijden zien veel mensen als 'te ver'. Ach ja, dan niet.
Mineola nu al gefietst! Wauw
Kwisted, laten huilen is hier ook een soort van issue. Ik ga er veel sneller heen dan vriend, vriend kan d'r rustig een kwartier laten huilen... Maar heb t idee dat ik beter onderscheid kan maken in huiltjes. Er is hier 'huilen want ik wil even aandacht' en verder niks aan de hand, ook geen traan te zien dan. Maar er is ook 'overstuur huilen', met grote tranen en enorm gesnik. Duurde hier wel even voor dat onderscheid duidelijk werd.
Zo naar t cb, 3mnd prikjes. Vind t nu al sneu, maar als ze t net zo goed doet als vorige maand ist een bikkel. Langer dan een paar minuutjes heeft ze niet gehuild. Ben wel benieuwd wat ze gegroeid is. Vorige maand 5030 en 55 cm
Bah, vrienden van ons waren na heeeel lang proberen eindelijk zwanger terwijl ze dachten dat t niet kon, en miskraam gehad e.d., echt een wondertje dus. Maar bij twaalf weken echo was t mis, open schedeltje. En nu wordt t deze week geboren, en dus ook begraven. Zoooo erg!. Wat nou ik vind het zwaar, dát is pas zwaar. denk ik dan, maar misschien is het ook niet echt te vergelijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze en de loopkar hebben brede wielen, die glijden echt niet op het laminaat.
Soempie, Ze gaan inderdaad gelijk op. En Draakje ook al. We waren ook binnen een week uitgerekend toch?
Aan de ene kant mis ik het babietje wel, maar als hij groter wordt, kunnen we zoveel meer leuke dingen gaan doen. Die ik ook met grote broer heb gedaan. Daar heb ik nog veel meer zin in!
Kyara, dat wordt toch ook al een heel kereltje!!
quote:Op maandag 5 november 2012 10:05 schreef meissie1595 het volgende:
Tot zo ! Wij gaan ook naar het volgende topic.
Spam komt later op de dag.
Ja ditquote:Op maandag 5 november 2012 10:08 schreef Deepfreeze het volgende:
Meissie, jullie ook al? Gefeliciteerd!!!
Zonder die lijstjes mis ik allerlei verjaardagen
Ik kan je de WishboneBike echt 10000 keer aanradenquote:Op maandag 5 november 2012 11:06 schreef bitterend het volgende:
Vlindur gefeliciteerd met jullie mooie jongen!!!![]()
Ik ga toch een loopfiets EN een loopwagen kopen voor haar verjaardag![]()
Ow Kyaraga lekker rusten! Midas is het alweer vergeten
quote:Op maandag 5 november 2012 11:06 schreef bitterend het volgende:
Ik ga toch een loopfiets EN een loopwagen kopen voor haar verjaardag![]()
Nee want die komen op haar verjaardag nietquote:Op maandag 5 november 2012 11:12 schreef PureEvil het volgende:
Vlindur Gefeliciteerd! (mooie fotospam!)![]()
![]()
![]()
Meissie Gefeliciteerd!![]()
![]()
[..]![]()
Weet je dan nog wel wat voor de opa's en oma's
Wij ook niet. We vroegen geld voor Rienk zijn eerste verjaardag en daarvan heb ik de WBB gekochtquote:Op maandag 5 november 2012 11:12 schreef bitterend het volgende:
Ik kan die helaas niet betalenvoor die prijs koop ik een loopwagen en een loopfiets
Aj...Niet leuk!quote:Op maandag 5 november 2012 11:13 schreef bitterend het volgende:
[..]
Nee want die komen op haar verjaardag niet
Ochermquote:Op maandag 5 november 2012 11:36 schreef SupremeEvil het volgende:
Gefeliciteerd jarigen
Arme poekie hier, afspraak was precies op de tijd dat ze moest slapen... Dus huilen! Hele afspraak lang, helemaal overstuur, dikke tranen, rood gezichtje... En toen moesten de prikjes nog! Naja, nu ligt ze iig lekker te slapen, 5602 gram en 58 cm!tis een kleine bollie, gewicht iets bovengemiddeld en lengte iets onder. Al laat de curve van borstvoeding.com beiden iets onder gemiddeld zien...over het slapen (alleen in slaap vallen voor 45 min. met pink want anders huilen) word ik gebeld door de verpleegkundige om te bespreken wat we zouden kunnen proberen om dat een beetje in orde te krijgen.
Goed om te horen. Hier idd wel een vrolijk meisje dat zich hartstikke goed aan het ontwikkelen is. Ze trekt zich nu steeds op aan mijn vingers, ze wil zitten! Ook wordt nu alles gegrepen, en behoorlijk gericht ook. Wat er gepakt is wordt vakkundig naar haar mond gebrachtquote:Op maandag 5 november 2012 11:58 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ocherm. Dat hadden wij volgens mij ook met de 3 maanden afspraak. Zou het een complot zijn?
Mijn ukkie slaapt ook altijd maar 45 minuten overdag (zonder pink dan wel) en dat vonden ze op het CB nooit een probleem. 2 keer nagevraagd, maar als hij zich verder goed ontwikkelde en vrolijk was tussen de slaapjes door, was het helemaal geen probleem. Hij heeft gewoon weinig slaap nodig overdag. Mooie stats!!
ah gelukkig.quote:Op maandag 5 november 2012 11:04 schreef Vlindur het volgende:
Geen zinRienk voelde dat ook haarfijn aan. Gewoon lekker terug pakken hoor. Komt wel goed als ze groter zijn
![]()
hoop dat je snel weer werk hebt.quote:Op maandag 5 november 2012 14:45 schreef SupremeEvil het volgende:
Ze heeft nog nergens last van, is weer superhappy en geen koorts nog. Is zowaar zelf in slaap gevallen in dr bedje. Was ondertussen kleertjes aan het uitzoeken, dus wel in dr kamertje. Vond het eigenlijk helemaal niet leuk om kleertjes uit te zoeken! Ze past al een hoop niet meer, zonde van die kleine schattige kleertjes. Sommige dingen heeft ze niet eens aangehad.
Kdv, moet ik nog bellen. Heb het contract binnen voor drie dagen. Wil eigenlijk voorlopig naar één dag, en als ik weer werk heb terug naar drie dagen. Maar moet dus even vragen wat er mogelijk is. Anders gastouder zoeken ofzo. Familie woont een uur verderop dus hoe graag ze ook willen oppassen, tis geen optie.
Kdv is echt duur ja! Krijg je met drie kindjes toch wel korting ofzo?
En werk zoeken, succes! Zoveel mensen in hetzelfde schuitje... Zijn geen fijne tijden
Klopt! Je krijg zeker een heleboel terug. Daarom ook mijn opmerking. Maar dan nog is 3 kinderen 2 dagen naar het kdv erg duur.quote:Op maandag 5 november 2012 18:10 schreef Tinuviel het volgende:
Meissie, Vlinder, Rowan en Jelte gefeliciteerd. De schommelmotor en brandweerwagen duwkar zijn erg leuk.
Kwisted, balen van het werk van je man, hoop dat hij snel iets nieuws vind.
SE voor jou ook succes met het vinden van iets nieuws. Had jij niet nog 6 maanden werk na je verlof of herinner ik me dat verkeerd?
Kyara, meerdere kinderen tegelijk krijgen en dan naar het kdv sturen, dat doe je toch nu? Het wordt niet goedkoper, je krijgt wel proportioneel meer vergoed door de staat.
Onze uk is vandaag op het cb goedgekeurd, 6970 gram en 65,5 cm lang. Was trouwens vergeten te vertellen dat mijn baby 2 dagen geleden op de steel van mijn tandenborstel liet kauwen. Ging hij die zo in zijn mond stoppen. Volgens mij is hij klaar voor tandenpoetsen, alleen de tanden missen nog
Vandaag op werk discussie met een mannelijke collega over vrouw zijn. Durfde niet te zeggen dat het fijne eraan is om zwanger te zijn, kinderen op de wereld te brengen en bv te geven. Denk niet dat hij dat zou begrijpen
Dit vooral heb ik het idee. Want luier is schoon, net geflest, lekker warm bij mama gelegen.quote:Op maandag 5 november 2012 21:15 schreef Troeta het volgende:
Of was het meer huilen,slapen, weer wakker en niet meer willen slapen?
Dat Anouk nog zo klein was, deden wij nog wel een kruik op de plek waar ze kwam te liggen. Dan is het toch warm als ze erin ging. Daarna wel eens in een badlakentje bij je houden en zo weg leggen, dan heeft ze die warme laken nog om zich heen en is het bedje niet zo koud.quote:Op maandag 5 november 2012 21:21 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Dit vooral heb ik het idee. Want luier is schoon, net geflest, lekker warm bij mama gelegen.
De kruiken worden inmiddels weggelaten. Maar heb het idee dat ze wel beter sliep in een voorverwarmd bedje. Moet ik daar nog iets mee? Ze kan zichzelf prima op temperatuur houden, dus daar hoeven we het niet voor te doen. Maar gewoon om haar bedje voor te verwarmen?
en met svonds/snachts knuffelen is niets mis hoor!quote:Op maandag 5 november 2012 21:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Ze heeft sowieso wel flinke zuigbehoefte heb ik het idee. Ze heeft om 8 uur de fles gehad (zitten nu op 100 cc). Maar daarna zette ze het weer op een krijsen. Hoorde vent door de babyfoon een beetje aanklooien en ben maar naar boven gelopen. Vinger in haar mond gedaan en dan wordt ze wel rustig. Maar we zijn nu ruim een uur verder en ze ligt toch geluidjes te maken in bed en ze is nog klaarwakker. Terwijl als je haar overdag flest, dan valt ze halverwege de fles al in slaap en moeten we haar echt wakker maken/houden.
Vandaag overdag heeft ze geslapen als een zonnetje maja, had dat dag- en nachtritme toch liever andersom gehad natuurlijk![]()
Wat we doen om dat dag- en nachtritme te verbeteren:
- Overdag slapen met gordijnen open/huiselijke geluiden van stofzuiger enzo gewoon door laten gaan.
- Overdag veel aandacht tijdens fles- en verschoonmoment. Lekker knuffelen/kroelen.
- 's Avonds vanaf de flesvoeding van 8 uur zachtjes tegen haar praten/fluisteren
- 's Avonds weinig licht, net genoeg om te zien wat je doet
- 's Avonds voedingsmoment zo kort mogelijk. Niet spelen/knuffelen.
We geven het gewoon de tijd
Oh schrikken twinkle!quote:Op dinsdag 6 november 2012 09:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Nee vent. is idd gelijk flesje gaan maken. Dan gaanwe niet zitten wachten tot klokslag. vieruur.
De vk is onderweg.. heel bloedbad in de badkamerinclusief stolsels ..
^^ En toen lukte het ook nog eens niet. Ik vond het behoorlijk eng en ontspannen lukte niet zoquote:Op maandag 5 november 2012 20:20 schreef Kyara het volgende:
Wow, zo snel al weer sex
Dat was hier denk ik zo'n 3 maanden na de bevalling.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb je lief mijn hele leven
Dat wilde ik ook nog zeggen idd. Mijn meisje heeft nu pas, nu ze 3,5 maand is dat ritme. Ze is nu om 19:00 uur écht moe moe moe en valt dan lekker in haar bedje/wiegje/wandelwagenwieg in slaap voor de nacht. Echt, een ritme komt vanzelf wanneer jouw kleintje daar klaar voor is. Go with the flow, ontspan en alles komt goed (dat geldt ook voor nuquote:Op dinsdag 6 november 2012 10:50 schreef laziness het volgende:
Twinkle, een baby van twee weken oud zit echt nog niet in een ritme van 's avonds al de diepe slaap in gaan en enkel voor voedingen wakker worden.
Pak deze tijd juist. Zeker voor je vent die waarschijnlijk werkt overdag, om met je kleintje te tutten.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:50 schreef laziness het volgende:
Twinkle, een baby van twee weken oud zit echt nog niet in een ritme van 's avonds al de diepe slaap in gaan en enkel voor voedingen wakker worden.
Pak deze tijd juist. Zeker voor je vent die waarschijnlijk werkt overdag, om met je kleintje te tutten.Nieuwe naam?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
Jij moet deze nog kennen uit het verledenquote:Op dinsdag 6 november 2012 11:12 schreef Phaidra het volgende:
Al die nickchanges... Ik vind het al verwarrend als iemand een nieuwe UI heeft.
Is ook, je bm moet nog herstellenquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:05 schreef Pvoesss het volgende:
Maar stolsels zijn na 1,5 week toch nog best normaal, zeker omdat je tot 6 weken na de bevalling nog kan bloeden?In ieder geval ik weet niet beter dan dat stolsels na een poosje weer even terug kunnen komen
![]()
Ja, vooral als je weer wat actiever wordt. Dan kan de wond weer open gaanquote:Op dinsdag 6 november 2012 12:05 schreef Pvoesss het volgende:
Maar stolsels zijn na 1,5 week toch nog best normaal, zeker omdat je tot 6 weken na de bevalling nog kan bloeden?In ieder geval ik weet niet beter dan dat stolsels na een poosje weer even terug kunnen komen
![]()
Oei..beterschap voor de mannen! en super dat het gaat lukken! maar het moest ook wel met jou doorzettingsvermogen!quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:34 schreef freecell het volgende:
Hier drinkt hummel ook de ene keer 40cc en de andere keer 80. Lekker laten gaan. Wij hebben een co-sleeper, maar in praktijk is dat vaak nog te ver weg. Dus dan ligt hij toch op me of tegen me aan.
Hier een rampnacht
Voeden, bijvoeden, kolven x3, Man buikgriep en totaal KO vannacht, dus die was niet wakker te krijgen.
Oudste ook buikgriep dus om 5:45 een kleuter: mama,mijn bed is vies!
Jongste ook buikgriep, die was om 6:30 wakker en heeft eerst een uur gehuild.
Welkom in huize BB
Het goede nieuws: de Lk was hier net, gaat helemaal lukken met die borst!
Volgens mij zaten we allemaal wel dicht bij elkaar in de buurt, inderdaad.quote:Op maandag 5 november 2012 09:34 schreef Deepfreeze het volgende:
Soempie, Ze gaan inderdaad gelijk op. En Draakje ook al. We waren ook binnen een week uitgerekend toch?
Aan de ene kant mis ik het babietje wel, maar als hij groter wordt, kunnen we zoveel meer leuke dingen gaan doen. Die ik ook met grote broer heb gedaan. Daar heb ik nog veel meer zin in!
Ik 25 december..quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:59 schreef Soempie het volgende:
[..]
Volgens mij zaten we allemaal wel dicht bij elkaar in de buurt, inderdaad.Ik was 4 januari uitgerekend.
Waar verheug je je allemaal op? Ik vind het allemaal steeds leuker worden.
30 december was ik uitgerekend!quote:Op dinsdag 6 november 2012 12:59 schreef Soempie het volgende:
[..]
Volgens mij zaten we allemaal wel dicht bij elkaar in de buurt, inderdaad.Ik was 4 januari uitgerekend.
Waar verheug je je allemaal op? Ik vind het allemaal steeds leuker worden.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Helaas .. stuk placenta achter gebleven wat er toch echt uit moet worden gehaald aan het einde van de middag. zGeef me er net als bij de bevalling maar gewoon aan over.
Haha Enf goede reden om te gaan shoppen!
3toch? jij de vrijdag ik de maandagquote:Op dinsdag 6 november 2012 13:19 schreef bitterend het volgende:
Ik weet alleen dat Olibollie van evenstar 4 dagen jonger is dan mijn mops
verder kan ik me niet herinneren wie wat waar
He meis wat vervelendquote:Op dinsdag 6 november 2012 13:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Helaas .. stuk placenta achter gebleven wat er toch echt uit moet worden gehaald aan het einde van de middag. zGeef me er net als bij de bevalling maar gewoon aan over.
Haha Enf goede reden om te gaan shoppen!
en ik! Ik was 7 januari uitgerekend en sloot volgens mij de rij.quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:16 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
30 december was ik uitgerekend!
Octo en Tweeoogje zaten ook nog in dezelfde week volgens mij?
Och verrek jij zat er ook nog bij ja!!!quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:06 schreef Kyara het volgende:
[..]
en ik! Ik was 7 januari uitgerekend en sloot volgens mij de rij.
Dat ging toch allemaal heel snel? Dat je naar t ziekenhuis moest enz binnen een paar dagen? Of heb ik nu iemand anders in 't hoofd?quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:10 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Och verrek jij zat er ook nog bij ja!!!
Ik zat net ff mijn posts van toen terug te lezen... Man wat was dat toen een rollercoaster zeg, al had ik dat op dat moment niet echt in de gaten ofzo.
dat kan ik me voorstellen. Volgens mij heb jij ook 3 dagen met een ballon rondgelopen of niet? Om maar te zwijgen over de hele periode er voor....quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik wil niet terugdenken aan die periode
Ja raar is dat als alles opeens anders gaatquote:Op dinsdag 6 november 2012 17:30 schreef NotTheSame het volgende:
Jep Zoë, binnen 24uur zelfs. Ik zou eigenlijk pas net voor Kerstmis een ks krijgen, maar ik kreeg die avond een telefoontje dat ik me de volgende ochtend mocht melden en dat ik diezelfde dag nog zou 'bevallen'. Op m'n eigen verjaardag nota bene.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik heb gelukkig geen last van stolsels. vloeien is n week geleden gestopt.
Hoe doen jullie t eigenlijk met anti-conceptie?
Ze was bij de geboorte 4495gr en 56cm lang. Dat is nu dus ruim 6wkn geleden. Volgende week naar het cb. Ben heel benieuwd hoeveel ze nu weegt! Ze drinkt namelijk heel goed (lees: gulzig) aan de borst.quote:Op dinsdag 6 november 2012 19:52 schreef Troeta het volgende:
Wat een prachtig kind kwisted, die moet echt een fotoshoot! Hoe zwaar/lang is ze? Ze ziet er idd ouder uit!
Jeetje kwisted, dat is niet leuk allemaal, maar probeer lekker bij te slaprn dan maar! Mocht je baby niet bij je slapen eigenlijk?
Ollie wat ben je toch een heerlijke miniquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:53 schreef _evenstar_ het volgende:
Even tegengas aan de reuze baby's
Oliver zit in 62/68 nog steeds![]()
66 cm bij 7,6 kg
Zo mini was hij niet toen ik hem erit moest persenquote:Op dinsdag 6 november 2012 22:14 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Ollie wat ben je toch een heerlijke mini!!!
Evenstar, hoe gaat dat eigenlijk aan de andere kant van de Noordzee in z'n werk? Hebben jullie ook een CB o.i.d.?
de hebamme hier zei zelfs dat het normaal was om je kind in een slaapzak te leggen (zonder deken oid...) Maar dat vond ik weer wat minder..quote:Op woensdag 7 november 2012 08:52 schreef Mangostine het volgende:
Serieus?![]()
Mijn kraam zei dat het pas vanaf een half jaar mocht. Ik ben ook nergens kleine maatjes tegengekomen eigenlijk...
Ongeveer dat wat jij zegt allemaal exact.quote:Op woensdag 7 november 2012 08:59 schreef Mineola het volgende:
Oh ja, het slaapzakken pyjama gebeuren....
Ik zie dus in winkels ook kleine maatjes pyjama's hangen. Is dat iets voor ouders die graag hun eigen structuur aanhouden ('s nachts draag je nachtkleding dus we trekken je een pyjama aan'), of is dat ook nuttig voor baby's zelf? Het lijkt me nu alleen iets 'voor de leuk', zoals je baby schoentjes aantrekken terwijl hij toch nog niet loopt.
Ik laat m'n kind tot nu toe dag en nacht in dezelfde outfit, tenzij nat/vies natuurlijk, ook omdat die pyjama's me te koud lijken voor in bed. Behalve dan als je een slaapzak aantrekt, maar wanneer ga je dat dan doen? Als ze niet stilliggen en zichzelf bloot woelen?
/babynoob
Onze kraam klaagde dat ze niks te doen hadquote:Op woensdag 7 november 2012 09:23 schreef Mineola het volgende:
Nou dat dus sonnetje! Het was een schat van een kind maar haar werktijden werden gewoon medegedeeld. Heb nooit eraan gedacht te vragen of dat anders kon. Iets voor de volgende keer... Man deed de deur open en vervolgens sliepen we alledrie nog anderhalf uur of zo verder. Ik vond het al zo zonde van die uren! Kraam zat gewoon een tijdschrift te lezen, die vond het vast heel relaxed bij ons.
Wij hadden vorige keer ook gevraagd of ze wat later kon beginnen, maar dat wilde ze niet ofzoquote:Op woensdag 7 november 2012 09:23 schreef Mineola het volgende:
Nou dat dus sonnetje! Het was een schat van een kind maar haar werktijden werden gewoon medegedeeld. Heb nooit eraan gedacht te vragen of dat anders kon. Iets voor de volgende keer... Man deed de deur open en vervolgens sliepen we alledrie nog anderhalf uur of zo verder. Ik vond het al zo zonde van die uren! Kraam zat gewoon een tijdschrift te lezen, die vond het vast heel relaxed bij ons.
Prenatal heeft vanaf 70 cm slaapzakjes (misschien ook wel 60 cm, maar dat weet ik niet.zeker)quote:Op woensdag 7 november 2012 09:37 schreef Kwisted het volgende:
Ik heb ook n mini die omhoog klimt in bed! Ze ligt elke ochtend tegen t hoofdeinde. Nu maak ik t bedje toch maar hoog op en wat warmere kleertjes aan. Anders ligt ze bloot. Hier ook geen pyjams trouwens, de kleertjes zijn nog soepel genoeg.
Slaapzakje mt 62 kon ik nergens vinden..
Mineola ik herken je gevoel dat je al blij kunt zijn om ff eruit te zijn voor n boodschap. Bij mij kwamen de muren ook op me af. Nu probeer ik wat meer te ondernemen met de kleine. En oefening baart kunst! T gaat allemaal steeds makkelijker.
F heeft vanacht weer n voeding overgeslagen. We slapen nu steeds vaker van 22 tot 4 uur. Heerlijk!
+20 cm. Gemeten vanaf de schouders.quote:Op woensdag 7 november 2012 09:45 schreef Zoë23 het volgende:
Slaapzakje is aantal cm baby + 10cm toch?
Ivm ruimte voor de beentjes, kunnen trappelen enz
Gut dat verklaart ook meteen waarom ik nooit een newbornslaapzak tegenkwam maar altijd 'maat 62 of groter'quote:Op woensdag 7 november 2012 09:45 schreef Zoë23 het volgende:
Slaapzakje is aantal cm baby + 10cm toch?
Ivm ruimte voor de beentjes, kunnen trappelen enz
Ik heb wel 60 zien hangenquote:Op woensdag 7 november 2012 09:44 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Prenatal heeft vanaf 70 cm slaapzakjes (misschien ook wel 60 cm, maar dat weet ik niet.zeker)
Haha...ik loop ook steeds te zoeken naar een GROEN boekje als ik naar het CB moet....quote:Op woensdag 7 november 2012 01:12 schreef freecell het volgende:
Hier is het groene boekje ineens blauw?die ga ik dus nog vaak kwijt zijn!
met mini's doe ik mee. L is klein (die liep in maat 68, hihi) en dit lijkt er weer net zo 1 te zijn!
Geen idee of het mag, maar zolang zij er tevreden bij is vind ik het goedquote:Op woensdag 7 november 2012 15:04 schreef Mineola het volgende:
Klinkt lekker Enf, zo lang slapen! Mag dat dan al, zo lang tussen voedingen? Mijne laat 's nachts juist maar 3,5 uur max tussen z'n voedingen, overdag zou hij 4-5 uur wel redden als dat zou mogen. Ik kreeg van het cb alleen het advies om juist overdag elke 3-3,5 uur te voeden 'want dan kan hij er 's nachts langer tussen laten'. Dat doet hij alleen niet :S
Moet er wel bij zeggen dat ik de indruk had dat het cb gemak voor ouders voorop heeft staan en niet wat het beste is voor het kind. Terwijl ik dat andersom heb.
Oh, mijne slaapt in een omslagdoek, werkt ook goed!
Nou met mn productie zit het wel goed denk ik.. Voel de stuwing duidelijk als ze weer moet drinken.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:07 schreef laziness het volgende:
Qua borstvoeding is zo lang doorslapen niet verstandig i.v.m. het op peil houden van je productie.
Daarom wordt het gebruik van dingen als een puckababy afgeraden de eerste tijd bij in ieder geval borstvoeding.
Was er aanleiding om te beginnen aan die puckababy?
Pff..quote:Op woensdag 7 november 2012 15:17 schreef Zoë23 het volgende:
Het cb vond het bij 2mnd 'slecht' dat S niet doorsliep. Bv staat daar niet echt op nr 1.
En idd bij een puckababy kun je de hongersignalen niet herkennen van de baby, waarbij de baby op een gegeven moment gaat huilen, wat een verlaat signaal is van honger.
Haha ja.. Dat denk ik ookquote:Op woensdag 7 november 2012 16:01 schreef Mangostine het volgende:
Ik wou net zeggen, het zou me verbazen als ze met jouw productie te weinig binnenkrijgt.
quote:Op woensdag 7 november 2012 16:14 schreef freecell het volgende:
Ja, die vroege hongersignalen ken ik hier niet
Alledrie mijn ukken gaan van tevreden slapend naar boos-brullend-bolletje-baby in 5 seconden
Dat vind ik heel apart want juist een 8 ponder heeft het meer nodig om zijn suiker op pijl te houdenquote:Op woensdag 7 november 2012 20:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Bij Chris hebben ze in het ziekenhuis verteld dat een baby maximaal zoveel uren 's nachts tussen de flessen mag laten, als hij ponden zwaar is. Dus bij 4 kilo, is 8 pond, wordt max 8 uur. Dat was dan met fulltime kolven..
Nou hebben mijn jongens dat nooit gehaald, maar vond het wel een mooi richtlijn om te onthouden..
Dat denk ik niet.quote:Op donderdag 8 november 2012 09:11 schreef laziness het volgende:
Sowieso iedereen die inbakert zal het af en toe wel los proberen en niet non stop tot zes maanden inbakeren niet waar?
Mijn kind is met 9 maanden nog steeds niet altijd aan zijn lijf gewend volgens mij. Hoe vaak ik hem al niet rollend, zittend of staand in bed vind, huilend omdat hij moe is maar zijn lijfje maar door beweegt. Soms heeft hij daarin begrenzing nodig.quote:Op donderdag 8 november 2012 10:44 schreef Troeta het volgende:
Ik weet niet hoe dat ging bij jou, dus had het echt niet over jou hoor.
Maar het is toch geen vreemde gedachte van me dat een baby aan zijn lichaam moet wennen?
Ze.wordt amper wakkerquote:Op donderdag 8 november 2012 08:20 schreef Troeta het volgende:
Hoe gaat het daarmee sonnetje? Slaapt ze weer goed verder na die late voeding? En heb je het idee dat ze wat meer aankomt al?
Wij moeten dinsdag weer naar het cb, ben benieuwd. Geloof niet dat ze zo snel groeit als haar broer. Heb gister foto's vergeleken.
Enferma, ik ben nooit zo'n fan van inbakeren, omdat je signalen mist en ze in zo'n diepe slaap komen en het afleren is heel lastig.
Dat gemaai met die armpjes kan je ze ook even aan laten wennen, na een weekje is dat wel over. Volgens mij een stuk makkelijker dan afleren rond een half jaar.
Dat kletsen is echt leuk iddquote:Op donderdag 8 november 2012 11:26 schreef Troeta het volgende:
Haha, clubsoda, toen begonnen hier de slaapproblemen pas idd. Toen wilde ik wel inbakeren eigenlijk:-) zelfs nu met twee jaar heeft hij dat nog, blijft ie maar wiebelen met zijn benen bijv.
Ah als ze tevreden is zal het idd wel goed zitten son! Nena is ook zo'n kletskous, geweldig vind ik dat. De hele dag door. Is ook nieuw voor me.
En al terugrollen joh? Ik oefen dat echt te weinig, ga d'r straks even op d'r buik leggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |