abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118837022
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_118837031
Over loopkarren, ontwikkelingen O+ mooie foto's van midas
En kraambezoek

Laatste post

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 08:25 schreef SupremeEvil het volgende:
Hier ook alleen naaste familie in de kraamweek. Die week is overigens als een soort roes aan me voorbij gegaan, ineens moest ik het zelf doen. Goede vrienden hebben zelf gewacht met bezoek tot ze een paar weken oud was, maar een week elke dag bezoek gehad en toen was het klaar. Heel veel mensen die zeggen 'ja, we moeten écht nog eens langskomen' en vervolgens hoor je dr weinig van. Een uur rijden zien veel mensen als 'te ver'. Ach ja, dan niet ;).

Mineola nu al gefietst! Wauw

Kwisted, laten huilen is hier ook een soort van issue. Ik ga er veel sneller heen dan vriend, vriend kan d'r rustig een kwartier laten huilen... Maar heb t idee dat ik beter onderscheid kan maken in huiltjes. Er is hier 'huilen want ik wil even aandacht' en verder niks aan de hand, ook geen traan te zien dan. Maar er is ook 'overstuur huilen', met grote tranen en enorm gesnik. Duurde hier wel even voor dat onderscheid duidelijk werd.

Zo naar t cb, 3mnd prikjes. Vind t nu al sneu, maar als ze t net zo goed doet als vorige maand ist een bikkel. Langer dan een paar minuutjes heeft ze niet gehuild. Ben wel benieuwd wat ze gegroeid is. Vorige maand 5030 en 55 cm :)

Bah, vrienden van ons waren na heeeel lang proberen eindelijk zwanger terwijl ze dachten dat t niet kon, en miskraam gehad e.d., echt een wondertje dus. Maar bij twaalf weken echo was t mis, open schedeltje. En nu wordt t deze week geboren, en dus ook begraven. Zoooo erg! :*. Wat nou ik vind het zwaar, dát is pas zwaar. denk ik dan, maar misschien is het ook niet echt te vergelijken.
pi_118837155
Tinu
Sterk mannetje!

Kwisted
Na een drukke dag huilen is helemaal niet zo raar, persoonlijk troost ik S wel en ze mag dan gewoon huilen, ik bespreek de dag met dr en dat soort dingetjes. Ze moeten zo veel verwerken, en als ze dan de warmte van vader of moeder hebben, dan voelen ze zich nog wel veilig.
Iedere baby is anders natuurlijk, maar als jij weet dat F niet om niets huilt dan kan ze jullie warmte goed gebruiken O+

SE
Succes met de prikjes!

En zware tijden kun je niet vergelijken, ieder heeft zijn/haar problemen. Je kunt wel het e.e.a. Relativeren maar het betekend niet dat jij je niet vedrietig/emotioneel etc mag voelen omdat anderen het misschien erger of zwaarder hebben.
Jou gevoel is van jou en mag er ook zijn

Mmm S is woest als ze niet zelfstandig kan zitten. Trekt zich op aan de bogen van het speelkleed en de box is helemaal een ramp. Ze kijkt omhoog en wil echt zitten,zitten,zitten pff.
Wipstoeltje is wel oke maar daar mag ze ook niet lang in natuurlijk. Nouja, ik ben in ieder geval lekker bezig
:+
pi_118838232
SE, succes met de prikjes!

Kwisted, huilen is zo persoonlijk. En als ik twijfel, loop ik ook. De huiltjes om even de spanning eruit te gooien, of omdat hij echt moe is, die ken ik wel, en dan mag hij even zijn ding doen.. Maar als hij huilt omdat hij weer eens te lang aan zijn ledikant rand staat en niet meer naar beneden kan (behalve de boink methode), dan loop ik wel..

Bitterend, ik heb die bakfiets nog op zolder staan. Chris begon er pas leuk op te lopen rond de 14-15 maand. Hij liep toen nog niet los, wel aan 1 hand. En de loopkar kon hij toen ook zelf goed sturen.
Daan is nog een maatje kleiner, dus denk niet hij nu al fatsoenlijk bij de grond komt om de bakfiets..
Hier een Chris naast de bakfiets ;):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze en de loopkar hebben brede wielen, die glijden echt niet op het laminaat.

Soempie, Ze gaan inderdaad gelijk op. En Draakje ook al. We waren ook binnen een week uitgerekend toch?
Aan de ene kant mis ik het babietje wel, maar als hij groter wordt, kunnen we zoveel meer leuke dingen gaan doen. Die ik ook met grote broer heb gedaan. Daar heb ik nog veel meer zin in!

Kyara, dat wordt toch ook al een heel kereltje!!
pi_118838572
Mineola, al gefiets :o Jij held, dat durfde ik pas met een week of 6/7 :D.

Succes SE, met de prikjes. Altijd zielig... ;(
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118838776
Dag allemaal!

Tot in het volgende topic! :W :W

[ Bericht 83% gewijzigd door Vlinder op 06-11-2012 22:32:13 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118838986
Ah vlinder, dat is ook echt een kereltje geworden.
It is wat let, mar fan herte lokwinske mei jim jonkje! :P
pi_118838988
Tot zo ! Wij gaan ook naar het volgende topic.

Spam komt later op de dag.
pi_118839075
Meissie, jullie ook al? Gefeliciteerd!!!

Zonder die lijstjes mis ik allerlei verjaardagen :{
pi_118839568
Meissie en Vlindur, van harte gefeliciteerd met jullie mannetjes! *G* *G*

Wat een mooie foto's Vlindur. O+ O+

Ik ben vandaag nog een dagje vrij en heb Midas toch naar het kdv gebracht. Voelt toch een beetje fout maar zal wel moeten. Ik hem straks tijdens mijn verlof ook geen 20 weken thuis houden. Ik was alleen tijger vergeten dus ik moest nog even terug en toen ik weer binnen kwam moest hij keihard huilen (hoezo verlatingsangst, mijn kind gaat huilen als ie me weer ziet ipv als ik weg ga....). Waarschijnlijk omdat ik hem niet oppakte of zo. Echt zo zielig :'(
pi_118840440
Gefeliciteerd vlindur en meissie!
Leuke fotospam! *O*

Oh idd sneu kyara :(

S huilt bij sommige mensen, krijg dan het commentaar 'eenkennig' maar bij anderen is het totaal geen probleem!? Zal wel iets zijn van 'geen zin in?'
pi_118840572
Geen zin :Y Rienk voelde dat ook haarfijn aan. Gewoon lekker terug pakken hoor. Komt wel goed als ze groter zijn :*

Wat sneu Kyara!

Meissie gefeliciteerd met Rowan! *O*
pi_118840604
Vlindur gefeliciteerd met jullie mooie jongen!!! *O*

Ik ga toch een loopfiets EN een loopwagen kopen voor haar verjaardag *O*

Ow Kyara :'( ga lekker rusten! Midas is het alweer vergeten :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118840612
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:05 schreef meissie1595 het volgende:
Tot zo ! Wij gaan ook naar het volgende topic.

Spam komt later op de dag.
*O* *O* gefeliciteerd!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118840617
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:08 schreef Deepfreeze het volgende:
Meissie, jullie ook al? Gefeliciteerd!!!

Zonder die lijstjes mis ik allerlei verjaardagen :{
Ja dit :{ ik mis de lijst ook
pi_118840720
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:06 schreef bitterend het volgende:
Vlindur gefeliciteerd met jullie mooie jongen!!! *O*

Ow Kyara :'( ga lekker rusten! Midas is het alweer vergeten :*
Ik kan je de WishboneBike echt 10000 keer aanraden O+
  maandag 5 november 2012 @ 11:12:13 #17
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118840767
Vlindur Gefeliciteerd! (mooie fotospam!) *O* *O* *O*

Meissie Gefeliciteerd! *O* *O* *O*

quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:06 schreef bitterend het volgende:

O+
Weet je dan nog wel wat voor de opa's en oma's :P
pi_118840786
Ik kan die helaas niet betalen :N voor die prijs koop ik een loopwagen en een loopfiets
pi_118840802
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:12 schreef PureEvil het volgende:
Vlindur Gefeliciteerd! (mooie fotospam!) *O* *O* *O*

Meissie Gefeliciteerd! *O* *O* *O*

[..]

O+
Weet je dan nog wel wat voor de opa's en oma's :P
Nee want die komen op haar verjaardag niet :(
pi_118840924
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:12 schreef bitterend het volgende:
Ik kan die helaas niet betalen :N voor die prijs koop ik een loopwagen en een loopfiets
Wij ook niet. We vroegen geld voor Rienk zijn eerste verjaardag en daarvan heb ik de WBB gekocht :Y
  maandag 5 november 2012 @ 11:18:45 #21
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118840970
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:13 schreef bitterend het volgende:

[..]

Nee want die komen op haar verjaardag niet :(
Aj...Niet leuk! :{
pi_118841070
Ja vonden wij ook zeer telurstellend maar goed
pi_118841474
Oh wat jammer Bitterend :{

Wij gaan ook geld vragen voor een wbb.
pi_118841546
Gefeliciteerd jarigen :)

Arme poekie hier, afspraak was precies op de tijd dat ze moest slapen... Dus huilen! Hele afspraak lang, helemaal overstuur, dikke tranen, rood gezichtje... En toen moesten de prikjes nog! Naja, nu ligt ze iig lekker te slapen, 5602 gram en 58 cm! *O* tis een kleine bollie, gewicht iets bovengemiddeld en lengte iets onder. Al laat de curve van borstvoeding.com beiden iets onder gemiddeld zien...over het slapen (alleen in slaap vallen voor 45 min. met pink want anders huilen) word ik gebeld door de verpleegkundige om te bespreken wat we zouden kunnen proberen om dat een beetje in orde te krijgen.
  maandag 5 november 2012 @ 11:48:33 #25
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118841932
Wat sneu SE ;(, Wel goeie stats! Wat betreft het slapen...gaat hier net zo (op het KDV gaat het dus wel gewoon zonder pink en voor ong. 1,5 uur :')). Ben benieuwd naar de tips die je krijgt! Wil je die tzt posten?
pi_118842052
Sterkte voor je meisje SE. Hopelijk heeft ze niet al teveel last van. En mooie stats hoor. Hopelijk kun je iets met de tips die je krijgt.
pi_118842173
Dat is jammer bitterend. Zoiets wil je toch ook delen met je ouders.. :*
Hier komen ze wel, maar niet op Daan zijn verjaardag zelf. Mijn ouders 2 weken eerder denk ik en mijn schoonouders het weekend ervoor. Of het weekend erna, maar dat is raar, want 2 dagen later zien we ze weer met kerst.. Maar ze komen in ieder geval..

SE, vervelend als zo'n afspraak dan onder slaapjestijd is. Is ook niet te plannen met die kleintjes. Gelukkig de prikken weer gehad, nu hopen op weinig/geen bijwerkingen!

Die WBB ziet er ook gaaf uit! Maar met al het rijdende spul hier in huis, denk ik dat ik maar voor een gewone loopfiets ga ;)
pi_118842281
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:36 schreef SupremeEvil het volgende:
Gefeliciteerd jarigen :)

Arme poekie hier, afspraak was precies op de tijd dat ze moest slapen... Dus huilen! Hele afspraak lang, helemaal overstuur, dikke tranen, rood gezichtje... En toen moesten de prikjes nog! Naja, nu ligt ze iig lekker te slapen, 5602 gram en 58 cm! *O* tis een kleine bollie, gewicht iets bovengemiddeld en lengte iets onder. Al laat de curve van borstvoeding.com beiden iets onder gemiddeld zien...over het slapen (alleen in slaap vallen voor 45 min. met pink want anders huilen) word ik gebeld door de verpleegkundige om te bespreken wat we zouden kunnen proberen om dat een beetje in orde te krijgen.
Ocherm ;(. Dat hadden wij volgens mij ook met de 3 maanden afspraak. Zou het een complot zijn?
Mijn ukkie slaapt ook altijd maar 45 minuten overdag (zonder pink dan wel) en dat vonden ze op het CB nooit een probleem. 2 keer nagevraagd, maar als hij zich verder goed ontwikkelde en vrolijk was tussen de slaapjes door, was het helemaal geen probleem. Hij heeft gewoon weinig slaap nodig overdag :). Mooie stats!!

Meissie en Vlindur, gefeliciteerd (nog) *O* Mooie foto's van Jelte O+. Hij heeft echt superleuke kleding, waar is dat uiltjesshirt van? Heb je nog wat liggen in 68 wat je kwijt wilt? O-)

Bitterend :*. Lijkt me niet leuk, dat opa & oma niet op haar eerste verjaardag komen.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 5 november 2012 @ 12:03:08 #29
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118842460
Ohja, ik wilde ook nog bitterend een :* geven. Wat stom dat opa & oma niet op jouw meisjes eerste verjaardag komen.

Vlindur en meissie, gefeliciteerd met jullie jongens! Wat een knapperd is Jelte, Vlindur!

Hier hebben we al een wheelybug in huis :') (het lieveheersbeestje O+). We kunnen inkopen bij een groothandel en daardoor hebben we een gloednieuwe kunnen kopen voor minder dan de helt van de verkoopprijs. Meteen een leuk cadeau voor de 1e verjaardag van ons, een van de opa's/oma's of een van de tante's! Ook nog voor een leuk prijsje dus :).
  maandag 5 november 2012 @ 12:08:25 #30
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118842686
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:58 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ocherm ;(. Dat hadden wij volgens mij ook met de 3 maanden afspraak. Zou het een complot zijn?
Mijn ukkie slaapt ook altijd maar 45 minuten overdag (zonder pink dan wel) en dat vonden ze op het CB nooit een probleem. 2 keer nagevraagd, maar als hij zich verder goed ontwikkelde en vrolijk was tussen de slaapjes door, was het helemaal geen probleem. Hij heeft gewoon weinig slaap nodig overdag :). Mooie stats!!
Goed om te horen. Hier idd wel een vrolijk meisje dat zich hartstikke goed aan het ontwikkelen is. Ze trekt zich nu steeds op aan mijn vingers, ze wil zitten! Ook wordt nu alles gegrepen, en behoorlijk gericht ook. Wat er gepakt is wordt vakkundig naar haar mond gebracht :D. Kwijl zit overal dus :') :D. De spiegel is hier ook een grote hit. Altijd lachen als ze zichzelf ziet, zelfs al was ze net aan het huilen. Mijn kleine slimmerd O+
pi_118842790
Her komt de spam!

Tot het volgende topic allemaal! :W *O*
pi_118843637
Mooie foto's Meissie O+
Tot over iets meer dan 2 maanden in het volgende topic!
pi_118843940
Waauw wat is die lekker bruin geworden zeg! O+
pi_118844017
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:04 schreef Vlindur het volgende:
Geen zin :Y Rienk voelde dat ook haarfijn aan. Gewoon lekker terug pakken hoor. Komt wel goed als ze groter zijn :*

ah gelukkig.
ze zat zaterdag te trappelen, lachen en te zwaaien naar zwager, dus ik gaf haar aan hem maar het was gelijk huilen (en eenkennig he) en van schoonmoeder moet ze ook niet zoveel, dus ook eenkennig. Vind het wel lastig wat ik dan moet zeggen maar vind eenkennig een beetje irritant klinken :@, ze komen zelf ook niet bij ons langs dus tsja..

Meissie ook al zo'n leuke fotospam *O* wat gaat de tijd ook snel!

Midas over 2 mnd al?
jeetje jullie gaan veel te snel allemaal!

S is al bijna 6mnd, het is echt niet 6mnd geleden :{w voor mijn idee ben ik nog maar "net" bevallen. maar dat komt missch omdat ik nogsteeds thuis zit wat aanvoelt als "verlof" en ik nog allerlei lichamelijke ongemakken heb die ik ook had toen ik zwanger was enz
pi_118844133
Boeiend, ze heeft jou liever dan een ander, en terecht ;)
Ik vond die tijd dat ze zo aan je vastzitten ergens wel schattig :D
Het gaat ook echt vanzelf wel weer over.

En als je ze niet zo vaak ziet...tja,ik zit ook liever bij mijn man op schoot dan bij een relatief onbekende ;)
pi_118844726
het is irritant dat mensen er gelijk een naam aan geven
ja vind het ook wel fijn O+ ze knuffelt nu ook echt

haha dat is zeker waar ;)
pi_118845192
Net toch maar even het kdv gebeld :@
Hij was inderdaad snel weer stil toen ik weg was. Maar hij heeft nog wel een paar keer achterom gekeken of ik echt weg was. Volgens de leidster hebben ze geen benul van tijd dus hij weet niet beter dat hij weggebracht wordt en als mama weer terug is dan gaan we weer naar huis. En dat liep nu dus een beetje anders. En waarschijnlijk ook een beetje last van doorkomende boventandjes.

En volgende week gaan we naar het Boekenbal op het kdv O+
pi_118847702
Wat een mooie foto's komen hier voorbij zeg!

Ik heb het kdv gebeld om te vragen of F.leur toch maar 1 dag naar het kdv kan/mag. Had eigenlijk al een contract voor 2 dagen, maar dat vond ik nu toch teveel! Ze waren echt super aardig. Het kon dan eigenlijk niet meer, maar ze snapte me wel en zou het toch wijzigen.

F.leur gaat dus in januari 1 dag naar oma en 1 dag naar de opvang. Een last van mijn schouders zeg! Ik voelde me er zo k*t bij dat ze 3 dagen niet bij ons zou zijn.. ze is dan nog zo klein! Misschien als ze wat groter is dat ze dan wel 2 dagen naar de opvang kan.

Ik zag hier in het plaatselijke krantje staan dat de ouders van de kindjes van de opvang de leidsters hadden genomineerd voor een of andere prijs. Dat geeft ook weer een goed gevoel!! Als andere ouders tevreden zijn, dan zal het er toch wel fijn zijn. Ik had zelf al wel een goed gevoel over ze, maar verder nog geen ervaringen gehoord van andere ouders.

Nu maar hopen dat mijn (8> eindelijk een vaste baan vindt. Hij is al sinds april aan het zoeken. Heeft wel tijdelijk wat flutwerk gedaan maar nu eindelijk iets gevonden wat hij leuk vindt, zeggen ze afgelopen week dat ze gaan bezuinigen en dat er een hoop mensen uit moeten. Tja mijn (8> werkt er net 2 weken. Gróte kans dus dat hij eruit ligt. :'( Dat wordt dan weer WW en flink zoeken naar iets anders. Bah wat ben ik die onzekerheid beu! ;(
pi_118847961
Kwisted, hier is het precies hetzelfde gegaan. Wij hadden ook een contract voor 2 dagen afgesloten (dwz, 1e half jaar voor 1 dag en vanaf afgelopen oktober 2 dagen). Ik voelde me daar ook minder goed bij en oma vond het oppassen super dus nu komt oma 2 dagen oppassen en 1 dag kdv. Als oma er is, is hij gewoon thuis en draait hij zijn eigen ritme. Heel fijn! plus dat 2 dagen opvang voor 3 kinderen helemaal onbetaalbaar is...

Fijn dat je goede gevoel bevestigd blijkt. Vond het vandaag ook fijn om op een later tijdstip binnen te komen zodat je ze echt in bedrijf ziet. En die meiden zijn zo lief!

Balen van het werk van je man. Geeft zoveel onzekerheid he. Hoop dat hij snel iets blijvends vindt :*
pi_118848420
Ja inderdaad Kyara! Ik hoor wel van meer dames dat het zo loopt. Je denkt tijdens je zwangerschap dat het wel prima zal zijn, maar als je zo'n hummeltje dan hebt wil je er helemaal geen afstand van doen.

Ik denk ook wel dat ik het zwaar zal krijgen als ik weer moet gaan werken. Het werken opzich lijkt me wel weer fijn, maar ik maak me dan gewoon zorgen of mijn meisje het allemaal wel goed doet op een ander..

Fijn dat je die meiden ook eens aan het werk hebt gezien. Hoe is het eigenlijk bij anderen gegaan bij de start van kdv? Gaan ze dan eerst een keertje wennen, of hoe ging dat bij jullie? En heb je dan de eerste dag een keer gebeld hoe het ging ofzo?
Mijn gesprek met kdv moet nog plaats vinden, dus het is me nog niet helemaal duidelijk. Maar ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat!
pi_118848617
Ze heeft nog nergens last van, is weer superhappy en geen koorts nog. Is zowaar zelf in slaap gevallen in dr bedje. Was ondertussen kleertjes aan het uitzoeken, dus wel in dr kamertje. Vond het eigenlijk helemaal niet leuk om kleertjes uit te zoeken! Ze past al een hoop niet meer, zonde van die kleine schattige kleertjes. Sommige dingen heeft ze niet eens aangehad.

Kdv, moet ik nog bellen. Heb het contract binnen voor drie dagen. Wil eigenlijk voorlopig naar één dag, en als ik weer werk heb terug naar drie dagen. Maar moet dus even vragen wat er mogelijk is. Anders gastouder zoeken ofzo. Familie woont een uur verderop dus hoe graag ze ook willen oppassen, tis geen optie.

Kdv is echt duur ja! Krijg je met drie kindjes toch wel korting ofzo?

En werk zoeken, succes! Zoveel mensen in hetzelfde schuitje... Zijn geen fijne tijden
pi_118849206
Ow, wat dat betreft ben ik zo blij dat ik niet aan KDV's hoef denken... heerlijk!
Ik ben gewoon een ouderwetse moederkloek zonder carrière-neigingen, best lekker ;)
pi_118849349
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 14:45 schreef SupremeEvil het volgende:
Ze heeft nog nergens last van, is weer superhappy en geen koorts nog. Is zowaar zelf in slaap gevallen in dr bedje. Was ondertussen kleertjes aan het uitzoeken, dus wel in dr kamertje. Vond het eigenlijk helemaal niet leuk om kleertjes uit te zoeken! Ze past al een hoop niet meer, zonde van die kleine schattige kleertjes. Sommige dingen heeft ze niet eens aangehad.

Kdv, moet ik nog bellen. Heb het contract binnen voor drie dagen. Wil eigenlijk voorlopig naar één dag, en als ik weer werk heb terug naar drie dagen. Maar moet dus even vragen wat er mogelijk is. Anders gastouder zoeken ofzo. Familie woont een uur verderop dus hoe graag ze ook willen oppassen, tis geen optie.

Kdv is echt duur ja! Krijg je met drie kindjes toch wel korting ofzo?

En werk zoeken, succes! Zoveel mensen in hetzelfde schuitje... Zijn geen fijne tijden
hoop dat je snel weer werk hebt.

Met meerdere kindjes krijg je echt wel veel korting ja. Eigenlijk al vanaf het 2e kindje. Wat dat betreft kun je ze beter meteen achter elkaar krijgen dan er 4 jaar tussen laten ;)
pi_118857081
Hoop het ook, en alle andere werkzoekenden ook. :) ik begin volgende week echt met brieven schrijven. Dan is m'n verlof afgelopen. Enne, heb vrijdag de mirena laten plaatsen. Dus als ik niks doe zit er minimaal 5 jaar tussen :P (twee of drie jaar ertussen lijkt ons wel ok, dus waarschijnlijk gaat ie er eerder uit)

Mini slaapt nu al vanaf 4u, laat dr maar lekker liggen denk ik. Als ze moet eten maken we dr wel wakker.

Zodalijk voor het eerst sinds maart/april ofzo weer sporten, benieuwd wat de weegschaal daar aangeeft. Recap: 1.57 cm, woog ooit 93, afgevallen naar 70. Zwanger weer naar 91 gegaan en thuis weegschaal geeft nu 77 aan... :P
pi_118857211
Meissie, Vlinder, Rowan en Jelte gefeliciteerd *G*. De schommelmotor en brandweerwagen duwkar zijn erg leuk.

Kwisted, balen van het werk van je man, hoop dat hij snel iets nieuws vind.

SE voor jou ook succes met het vinden van iets nieuws. Had jij niet nog 6 maanden werk na je verlof of herinner ik me dat verkeerd?

Kyara, meerdere kinderen tegelijk krijgen en dan naar het kdv sturen, dat doe je toch nu? Het wordt niet goedkoper, je krijgt wel proportioneel meer vergoed door de staat.

Onze uk is vandaag op het cb goedgekeurd, 6970 gram en 65,5 cm lang. Was trouwens vergeten te vertellen dat mijn baby 2 dagen geleden op de steel van mijn tandenborstel liet kauwen. Ging hij die zo in zijn mond stoppen. Volgens mij is hij klaar voor tandenpoetsen, alleen de tanden missen nog :P

Vandaag op werk discussie met een mannelijke collega over vrouw zijn. Durfde niet te zeggen dat het fijne eraan is om zwanger te zijn, kinderen op de wereld te brengen en bv te geven. Denk niet dat hij dat zou begrijpen :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_118858262
Nee geen 6 maanden werk, ik krijg 6 maanden loon als afkoopsom ;) maar vanaf januari ben ik toch echt werkloos.
  maandag 5 november 2012 @ 18:40:08 #47
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118858407
SE succes met solliciteren! Ken het, ik moet straks ook weer aan de slag om iets te vinden :) zal niet heel lastig worden denk/hoop ik (zorg) :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_118858811
Heerlijk.. zo'n bezoekloos dagje! Ondanks chronisch slaapgebrek doordat ik de 'nachtdienst' voor mijn rekening nam echt een fijne dag gehad.

Ik denk dat het ook genoeg is geweest voor D. al dat bezoek. Laat haar voortaan mooi in haar bedje liggen als het nog geen voedtijd is.. bezoek of geen bezoek. De drukke dag gister heb ik vannacht kunnen bezuren. Vanaf 3.15 klaarwakker en ze heeft gekrijst tot 7.30. Kreeg haar met geen mogelijkheid stil.

Door dat gefrot gister aan haar is dat hele opbouwende in het dag- en nachtritme flink verstoord denk ik. Want vanaf dat we thuis waren uit het ziekenhuis ging het eigenlijk super goed. Komt goed. Jullie adviezen hebben me in iefer geval goed gedaan.

En ik heb toch tijd gehad om lekker van haar te genieten en ik had lekker de tijd voor mezelf en vent.

En is het normaal dat je anderhalve week na de bevalling weer ontzettend veel zin hebt? :$
Ik vloei bijna niet meer en van de hechtingen en knip ook geen last .. Maar beter wachten we nog even denk ik of niet? Tenslotte werd me ook aangeraden om de komende 6 weken niet in bad te gaan.

Kwisted ik kan me dat gevoel helemaal voorstellen hoor. Tijdens mijn zwangerschap dacht ik er ook heel licht over om weer aan het werk te gaan. Maar nu D er is ... tis nog zon hummeltje. Nou ja de gastouder is besproken en het zal vast goed komen.
pi_118860199
Zware nacht Twinkle! Hopelijk gaat het vannacht beter.

Wennen op het kdv ging hier eerst een paar keer een half dagje, zodat hij 1 voeding en 1 slaapje daar zou doen. Ik heb niet gebeld ondertussen, ik ging er vanuit dat ik het zou horen als het niet goed zou gaan :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118861340
Twinkle :*
En die 6weken niet in bad kun je beter ook aanhouden voor sex ivm bacteriën die infecties kunnen veroorzaken omdat de placenta wel een wond heeft achter gelaten. Maar ^O^ voor het weer zin hebben haha

Tinu
*O* voor de goede stats

& succes voor de werkzoekenden!
  maandag 5 november 2012 @ 20:12:29 #51
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_118863109
Jeetje, dat is mij nooit verteld van die 6 weken niet in bad en geen sex :{
Wij deden het binnen drie weken weer :9 en dat na ontstoken hechtingen van een flinke knip! :D

Maar in ieder geval goed dat je weer zin hebt hoor! ^O^
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_118863300
Twink, balen dat ze zo gespookt heeft. Maar dan kun je dat in ieder geval ook tegen de familie gebruiken als ze aandringen ;)
En zin, normaal, tsja, hormonen doen gekke dingen met je. Maar het vloeien moet wel echt over zijn

SE, fijn dat ze weinig last heeft van de prikken. En mooi dat ze zo lekker slaapt.
Succes met solliciteren!
pi_118863478
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:10 schreef Tinuviel het volgende:
Meissie, Vlinder, Rowan en Jelte gefeliciteerd *G*. De schommelmotor en brandweerwagen duwkar zijn erg leuk.

Kwisted, balen van het werk van je man, hoop dat hij snel iets nieuws vind.

SE voor jou ook succes met het vinden van iets nieuws. Had jij niet nog 6 maanden werk na je verlof of herinner ik me dat verkeerd?

Kyara, meerdere kinderen tegelijk krijgen en dan naar het kdv sturen, dat doe je toch nu? Het wordt niet goedkoper, je krijgt wel proportioneel meer vergoed door de staat.

Onze uk is vandaag op het cb goedgekeurd, 6970 gram en 65,5 cm lang. Was trouwens vergeten te vertellen dat mijn baby 2 dagen geleden op de steel van mijn tandenborstel liet kauwen. Ging hij die zo in zijn mond stoppen. Volgens mij is hij klaar voor tandenpoetsen, alleen de tanden missen nog :P

Vandaag op werk discussie met een mannelijke collega over vrouw zijn. Durfde niet te zeggen dat het fijne eraan is om zwanger te zijn, kinderen op de wereld te brengen en bv te geven. Denk niet dat hij dat zou begrijpen :)
Klopt! Je krijg zeker een heleboel terug. Daarom ook mijn opmerking. Maar dan nog is 3 kinderen 2 dagen naar het kdv erg duur.
pi_118863666
Wow, zo snel al weer sex :o

Dat was hier denk ik zo'n 3 maanden na de bevalling. Daarvoor echt nog teveel last van opstaande hechtingen.

Mooie stats trouwens Tinu!
pi_118863828
Mooi stats Tinu!

SE succes met solliciteren!! Enf ook :*
pi_118866115
Danks :) ik zit in de grafische wereld, ligt ook behoorlijk op z'n gat. Kan bijna beter voor mezelf beginnen.

Sex, daar moet ik echt zin voor maken anders vind ik het zo zielig voor mijn meneer :X haha
pi_118866607
gefeliciteerd voor alle jarige dreumesen!

Twinkle, was het niks anders dat krijsen? Die hele kleintjes hebben er meestal niet zo'n last van van visite enzo.
pi_118866719
Ja had ook krampjes kunnen zijn, honger, zuig behoefte, behoefte aan mama enzovoort
pi_118866926
Krampjes ja, wij hebben flink wat uren rondgelopen 's nachts met Faye door die stomme krampjes.. ;(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_118866968
Ja dat soort dingen. Als die vsn mij zolang echt krijsen ga ik maar de dokter, dan is er iets.
Of was het meer huilen,slapen, weer wakker en niet meer willen slapen?
pi_118867017
Maar dat is ook niet zo gek want kleintje heeft nog geen dag en nacht ritme en moet nog flink wennen aan alles
pi_118867202
Ze heeft sowieso wel flinke zuigbehoefte heb ik het idee. Ze heeft om 8 uur de fles gehad (zitten nu op 100 cc). Maar daarna zette ze het weer op een krijsen. Hoorde vent door de babyfoon een beetje aanklooien en ben maar naar boven gelopen. Vinger in haar mond gedaan en dan wordt ze wel rustig. Maar we zijn nu ruim een uur verder en ze ligt toch geluidjes te maken in bed en ze is nog klaarwakker. Terwijl als je haar overdag flest, dan valt ze halverwege de fles al in slaap en moeten we haar echt wakker maken/houden.

Vandaag overdag heeft ze geslapen als een zonnetje maja, had dat dag- en nachtritme toch liever andersom gehad natuurlijk ;)

Wat we doen om dat dag- en nachtritme te verbeteren:
- Overdag slapen met gordijnen open/huiselijke geluiden van stofzuiger enzo gewoon door laten gaan.
- Overdag veel aandacht tijdens fles- en verschoonmoment. Lekker knuffelen/kroelen.
- 's Avonds vanaf de flesvoeding van 8 uur zachtjes tegen haar praten/fluisteren
- 's Avonds weinig licht, net genoeg om te zien wat je doet
- 's Avonds voedingsmoment zo kort mogelijk. Niet spelen/knuffelen.

We geven het gewoon de tijd :)
pi_118867348
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:15 schreef Troeta het volgende:

Of was het meer huilen,slapen, weer wakker en niet meer willen slapen?
Dit vooral heb ik het idee. Want luier is schoon, net geflest, lekker warm bij mama gelegen.

De kruiken worden inmiddels weggelaten. Maar heb het idee dat ze wel beter sliep in een voorverwarmd bedje. Moet ik daar nog iets mee? Ze kan zichzelf prima op temperatuur houden, dus daar hoeven we het niet voor te doen. Maar gewoon om haar bedje voor te verwarmen?
pi_118867376
IN mijn buik was Faye 's nachts ook actief en overdag rustiger, dat ritme had ze in het begin ook. En baby's houden een flinke tijd hun eigen ritme, makkelijkst is om daar aan toe te geven en erin mee te gaan. Scheelt een hoop frustraties heb ik gemerkt ;)
pi_118867421
Veel baby's willen veel bij mama liggen als ze nog zo klein was...die van mij sliep was met 8-9 weken in eigen bed
pi_118867540
Heb je geen speen? Je geeft de fles, dus dat kan je al geven.

En verder niet teveel nadenken en zoveel proberen te sturen, komt over een paar weken wel.
pi_118867645
Jahoor, gewoon een kruikje in d'r bed doen als dat helpt. Ik lig zelf ook graag tegen mijn man, baby, peuter of kruikje:-)
  maandag 5 november 2012 @ 21:27:45 #68
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_118867716
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:21 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Dit vooral heb ik het idee. Want luier is schoon, net geflest, lekker warm bij mama gelegen.

De kruiken worden inmiddels weggelaten. Maar heb het idee dat ze wel beter sliep in een voorverwarmd bedje. Moet ik daar nog iets mee? Ze kan zichzelf prima op temperatuur houden, dus daar hoeven we het niet voor te doen. Maar gewoon om haar bedje voor te verwarmen?
Dat Anouk nog zo klein was, deden wij nog wel een kruik op de plek waar ze kwam te liggen. Dan is het toch warm als ze erin ging. Daarna wel eens in een badlakentje bij je houden en zo weg leggen, dan heeft ze die warme laken nog om zich heen en is het bedje niet zo koud.
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_118867793
Ik zou een baby zo jong de aandacht geven die het vraagt.
Een ritme hebben is leuk maar die kleintjes hebben dat dus totaal niet.

Misschien is het gewoon enorme mamahonger, zeker als je zegt dat jullie dat in de avond minder doen?
pi_118868278
Twinkle, wij hebben ook gewoon een maand of twee zijn bedje voorverwarmd en hij is in mei geboren en had na de kraamweek de kruiken ook niet meer nodig voor de temperatuur. Hij vond het gewoon lekker in een warm bedje en sliep dan veel beter.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118869949
Ja D was in mijn buik idd overdag heel rustig en ''s avonds best druk.

Speen wil ze niet jammer genoeg. Of ja, ze zuigt er 3 seconden aan en dan spuugt ze hem weer uit. Ik krijg het niet voor elkaar dat ze het ding in houdt. Beetje jammer, want dat zou een goede vervanger zijn voor mijn vinger!

Bitterend, ik was eigenlijk groot voorstander van dat ze in haar eigen bedje slaapt. Maar als ze echt niet ophoudt met huilen leg ik haar idd lekker warm bij me, vinger in haar mond en dan vallen we samen in slaap. Uiteraard wel de nodige voorzorgsmaatregelen dat ze niet onder een kussen of dekbed terecht kan komen enzo ;)
Alleen ben ik bang dat ik haar er op die manier aan laat wennen dat ze voortaan zo in slaap meot vallen. Ik hoor mensen weleens zeggen dat je een kindje het eerste half jaar of jaar niet kan verwennen. Ik weet niet helemaal wat ik daarvan moet vinden. Mijn verstand zegt dat ik gewoon door moet zetten en dat ze vanzelf het ritme krijgt. Mijn gevoel zegt: Kom maar lekker bij mama liggen. Dan is ze in ieder geval rustig.

Ik heb hier een puck a baby liggen, maar wil daar even mee wachten tot ik bij het consultatiebureau ben geweest. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik lees van Susie iets van in een deken wikkelen en haar zo weg leggen. Ik heb hier idd badcapes die ik om haar heen sla tijdens het voeden. En daar leg ik haar weleens mee weg en dan lijkt ze wel lekker door te slapen. Trek ik het ding van haar af, dan is ze vaak ook gelijk wakker. Hmmm .. Dan gaan we die kruik toch weer tevoorschijn toveren denk ik :)

Thanks voor het meedenken! :)
pi_118870116
Je laat een kind van 1 week echt niet wennen als ze met jou slaapt........ze heeft 9 maanden in je buik gezeten en ineens moet ze in een grote bed alleen op een kamer...
pi_118870301
Ik zit mobiel dus het wordt een beetje staccato:
Verschillende spenen al geprobeerd?
Dental of combi wil nogal schelen. Probeer het zelf maar eens ;).

Lekker bij je houden, in eigen bedje kan nog lang genoeg. Volg je gevoel. Dat ritme komt idd vanzelf. Hier was dat er rond een maand of 2 - 3.

Puckababy gebruikt hier, werkt goed bij om zich heen slaande baby die zich daardoor wakker slaat.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_118870455
Huilde ze nog na de fles trouwens? Want dan had ze misschien nog honger? Dat hadden wij op een gegeven moment. :@. En dat hadden we pas na een paar dagen in de gaten :@.
  maandag 5 november 2012 @ 22:11:10 #75
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118870457
Idd een andere speen kan nog wel eens helpen! Wij hebben een difrax, we hadden ook zo'n 'i love mama' speen, van bibi geloof ik? Maar die moest ze niet....
pi_118870530
Hier ook Difrax. Bibi moest ie nik van hebben. En van Dental-gevormde spenen al helemaal niet :D.
pi_118872531
Speen moeten ze ook leren, dus aandrukken en zachtjes er op tikken.
En verwennen met knuffelen en dat soort dingen bestaat gewoon niet.
pi_118875559
Hier gelukkig geen speen. De eerste tijd ook vaak bij een van ons geslapen allebei en Geert sliep met 3 1/2 maand van half 8 tot 8 in zijn eigen bed ;)
pi_118878596
Twinkle
vergeet niet dat een baby een klein mini mensje is die niets heeft meegekregen van wat de maatschappij wil (gelukkig) buurvrouw,schoonmoeder,moeder,het cb, iedereen zijn/haar mening over doorslapen, alleen slapen, etc
maar jij bent de mama en jij voelt het kindje wel aan. Dat is naar mijn mening wat een baby nodig heeft.
idd verwennen kan écht niet en ritme komt vanzelf! :*

en idd nog honger.. nichtje was aan het huilenhuilen en had een fles gehad, toen ik dr een lepeltje water gaf bleek dat ze mega dorst had. Vond ik best wel sneu want ik had niet meer fv gekregen zegmaar en ja dan kon ik niet meer geven,.. dus water.

S slaapt elke ochtend nog een uurtje of 2uurtjes bij mij in bed. Zijn echt momenten om van te genieten! O+
pi_118878617
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 21:18 schreef Twinkle20 het volgende:
Ze heeft sowieso wel flinke zuigbehoefte heb ik het idee. Ze heeft om 8 uur de fles gehad (zitten nu op 100 cc). Maar daarna zette ze het weer op een krijsen. Hoorde vent door de babyfoon een beetje aanklooien en ben maar naar boven gelopen. Vinger in haar mond gedaan en dan wordt ze wel rustig. Maar we zijn nu ruim een uur verder en ze ligt toch geluidjes te maken in bed en ze is nog klaarwakker. Terwijl als je haar overdag flest, dan valt ze halverwege de fles al in slaap en moeten we haar echt wakker maken/houden.

Vandaag overdag heeft ze geslapen als een zonnetje maja, had dat dag- en nachtritme toch liever andersom gehad natuurlijk ;)

Wat we doen om dat dag- en nachtritme te verbeteren:
- Overdag slapen met gordijnen open/huiselijke geluiden van stofzuiger enzo gewoon door laten gaan.
- Overdag veel aandacht tijdens fles- en verschoonmoment. Lekker knuffelen/kroelen.
- 's Avonds vanaf de flesvoeding van 8 uur zachtjes tegen haar praten/fluisteren
- 's Avonds weinig licht, net genoeg om te zien wat je doet
- 's Avonds voedingsmoment zo kort mogelijk. Niet spelen/knuffelen.

We geven het gewoon de tijd :)
en met svonds/snachts knuffelen is niets mis hoor!
een baby vind dat juist fijn en ontspannend en gaat dan lekker slapen
dat is ook een grote behoefte van baby's O+ warmte en liefde (en dus knuffelen)
pi_118878890
Bibi speen en difraxmoet ze allebei niet.

Vannacht heeft ze geslapen als een zonnetje! Alleen rond half vier huilen maar om vier uur krijgt ze voeding + dat ze het flesje van de voeding ervoor niet op had. Idd bedje voorverwarmd met kruikje :)

Dus dit lijkt wel voor haar te werken. Ik denk ook idd overkill aan prikkels door al dat bezoek en gehannes. Dus we hebben er goed aan gedaan om dat. stop te zetten. En ik haal haar niet meer uit bedje/slaap als er bezoek is. Hebben de mensen maar pech ;)
pi_118878986
Nee, dat zou ik sowieso niet doen uit bed halen als ze ligt te slapen.
Fijn dat de nacht verder goed was.
Maar als ze om half 4 honger heeft hoef je dat flesje niet pas om 4 uur te geven he!

Waarom hebben jullie geen speen Rixt?
pi_118879148
Succes Twinkle, denk dat alles wel gezegd is hierboven. De eerste weken is het toch eenbeetje go with the flow. Kijken waar je kinduje behoefte aan heeft. Je hoeft haar nog echt niet in een ritme te duwen. En ook met flesjes kan je flexibel zijn.
pi_118879205
Nee vent. is idd gelijk flesje gaan maken. Dan gaanwe niet zitten wachten tot klokslag. vieruur :).

De vk is onderweg.. heel bloedbad in de badkamerinclusief stolsels ..
pi_118879287
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 09:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Nee vent. is idd gelijk flesje gaan maken. Dan gaanwe niet zitten wachten tot klokslag. vieruur :).

De vk is onderweg.. heel bloedbad in de badkamerinclusief stolsels ..
Oh schrikken twinkle!
Ik heb met 3mnd geloof ik ook opeens een bloedbad gehad met stolsels, was normaal zeiden ze maar zoiets is wel erg schrikken!
pi_118879661
quote:
17s.gif Op maandag 5 november 2012 20:20 schreef Kyara het volgende:
Wow, zo snel al weer sex :o

Dat was hier denk ik zo'n 3 maanden na de bevalling.
^^ En toen lukte het ook nog eens niet. Ik vond het behoorlijk eng en ontspannen lukte niet zo :'). Het gaat nu beter, maar ik vind het behoorlijk pijnlijk :X.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118879762
Troeta Geert vond een speen niks en achteraf ben ik daar zo blij mee! Het was bij Lotte soms drama dan viel die weer tussen de spijlen door en op een gegeven moment ging ze dat expres doen en maar roepen Mem! :D Geert die breng je op bed die steekt zijn duim in de mond en pakt zijn hydrofiel en gaat heerlijk koesen O+
pi_118879983
We zijn onderweg naar zkh omdat vk vermoedtt dat ernog placenta in mijn lijf zit. Ze vroeg of ik al gegeten had.. ik zeg nee. Zegt ze komtgoed uit voor als je onder narcose moet .... brrrrrr.

Dus hup D uit haar bedje geplukt omdat ik zo snel even niemand bij ons in huis kon regelen. Maar ze slaapt lekker .. doet ze altijd als we inde auto zitten :-)
pi_118880224
He bah Twinkle, succes in het ziekenhuis :*
pi_118880309
Twinkle :* succes!
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:12:07 #91
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118880424
Twink, jeutje, wat heftig :o Succes zo!
pi_118880524
Twinkle succes :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_118880732
Ik kom even inbreken met een vraag, past er op een bibi (lange, 250ml) fles ook een goedkopere flessenspeen dan van bibi zelf? Bijvoorbeeld van kruidvat eigen merk?
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:34:11 #94
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118880989
Twinkle, succes!

Hier wordt ook geen enkele speen geaccepteerd, ik heb geloof ik 5 of 6 verschillende spenen in huis maar de enige die heel af en toe in haar mond wordt getolereerd is de bibi speen. Direct na de pink/fles/borst de speen erin helpt niets, zachtjes aan (blijven) drukken werkt niet, niets! Nouja, nu valt ze dus overdag zo nu en dan met mijn pink in slaap maar 's avonds heeft ze niets nodig. Af en toe pakt ze haar eigen duim/wijsvinger/hele handje en dat werkt ook. Het is soms lastig maar we hoeven nu ook nooit aan een speen te denken.

Mijn meisje is weer op het KDV ;(. Ik ben nog vrij, mijn allerlaatste verlof/vakantiedagje :o, dus ik haal haar om 14:00 uur op. Morgen is ze bij oma en donderdag weer op het KDV. Vrijdag weer lekker bij mij O+. Ik vind het nog steeds ontzettend moeilijk en neem morgen maar mascara mee naar m'n werk want dat wordt zeker weten een klein drama in de auto :').
pi_118881044
Gvd 9 maanden lang geen last gehad van mijn paniekstoornis terwijl alle omstandigheden aanwezig waren. En nu steekt ie de kop op. Brrr .. houd jullie op de hoogte.

De gyn komt zo kijken en bepalen ofhet onder narcose schoon gemaakt moet worden. Jullie willen niet weten hoe ik hem hier zit te knijpen. Alle mogelijke rampscenarios tot aan dood gaan spoken nu doorijn hoofd :-s
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:50:12 #96
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_118881469
Twinkle, een baby van twee weken oud zit echt nog niet in een ritme van 's avonds al de diepe slaap in gaan en enkel voor voedingen wakker worden.
Pak deze tijd juist. Zeker voor je vent die waarschijnlijk werkt overdag, om met je kleintje te tutten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:50:16 #97
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_118881473
Twinkle :* !

Hier heeft Draakje de eerst weken de Difrax Combi gehad, maar daarna begon ze op d'r wijs- en middelvinger de sabbelen dus dat was snel afgelopen. En sinds 2 weken is dat ook verleden tijd, ik denk door de tandjes.
pi_118881662
Twinkle :* Sterkte, het komt vast goed! Je bent iig in de best mogelijke handen.

Mijn baby gaat opeens zo hard! Kijkt gefascineerd naar zichzelf in een spiegeltje, is lekker zijn stembanden aan het oefenen (gillen) en als klap op de vuurpijl rolde hij net van rug op de buik :o *O* En dat met zijn snothoofd. O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118881673
Succes Twinkle!!
Je zit nu in ieder geval op een plek waar ze je kunnen helpen :*

Ik weet dat we bij Chris ook last hadden met de speen. Na een paar weken konden we de pink vervangen door de speen als hij eenmaal sliep, en na een paar dagen pakte hij de speen wel.
En er staat me iets van bij dat we snel overgestapt zijn naar een grotere maat, omdat hij de speen niet goed kon vasthouden in zijn mond.

Ahw soesa, het is ook wat, je kleintje krijgt nu al een eigen wereldje, terwijl ze net bij de vandaan is.. Sterkte de komende dagen :*

Geen idee L4.. Avent en die van de etos kon ik niet uitwisselen. Dat net een randje extra op. Moet je toch lekker de dure kopen..
  dinsdag 6 november 2012 @ 10:59:02 #100
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118881752
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:50 schreef laziness het volgende:
Twinkle, een baby van twee weken oud zit echt nog niet in een ritme van 's avonds al de diepe slaap in gaan en enkel voor voedingen wakker worden.
Pak deze tijd juist. Zeker voor je vent die waarschijnlijk werkt overdag, om met je kleintje te tutten.

Dat wilde ik ook nog zeggen idd. Mijn meisje heeft nu pas, nu ze 3,5 maand is dat ritme. Ze is nu om 19:00 uur écht moe moe moe en valt dan lekker in haar bedje/wiegje/wandelwagenwieg in slaap voor de nacht. Echt, een ritme komt vanzelf wanneer jouw kleintje daar klaar voor is. Go with the flow, ontspan en alles komt goed (dat geldt ook voor nu :*)
pi_118881785
Hi there!

Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118881862
Hier hadden we juist vanaf een week of 3 dat hij begon te clusteren, dus dan waren juist de avonden onrustiger. Chris had dat nog veel sterker, en die kreeg toen al FV..
Hier hebben we de grens van rustig dus op de 23.00 fles gezet. Dat is vanzelf teruggegaan naar een uur of 7/8 rond de 5 maand. Ook nog een poosje express in de drukte gehouden in de avond, omdat ze allebei hun nachtslaap van 18-2.00 gingen doen ipv in de echte nacht..
Kinderen verschillen zo, waarom worden ze niet geleverd met gebruiksaanwijzing ;)
pi_118881912
Phaidra *O*

Hier geen speen, geen vinger, niks! en ze gebruikt mijn borst niet eens als speen zoals ik eerder toen ze klein was heb gedacht ;)

Terug van het cb! bij prikjes even huilen maar geen 30 seconden later stond ze alweer te lachen! heerlijk kind! ben zoooo trots op haar O+ en blij met onze cb...echt ik bof met ze! zoo bv vriendelijk, allemaal complimenten over haar groei, nieuwsgierigheid, de borstvoeding, de nachten (ja, baby's horen niet door te slapen..de meeste worden wakker meerdere keren per nacht maar vallen zelf in slaap weer en omdat ze in hun eigen kamer slapen merken veel ouders het niet...en omdat ze bij jou slaapt reageer je meteen erop, niks mis mee :D O+ )
pi_118881927
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:50 schreef laziness het volgende:

SPOILER
Nieuwe naam? :W
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:05:59 #105
244125 laziness
pi_118881972
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:04 schreef bitterend het volgende:

[..]

Nieuwe naam? :W
:Y -O-
pi_118882038
.
pi_118882136
Al die nickchanges... Ik vind het al verwarrend als iemand een nieuwe UI heeft :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:12:52 #108
244125 laziness
pi_118882149
quote:
12s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:12 schreef Phaidra het volgende:
Al die nickchanges... Ik vind het al verwarrend als iemand een nieuwe UI heeft :P.
Jij moet deze nog kennen uit het verleden :P
pi_118882282
Oh echt? :@ darn, zwanger zijn / bevallen is niet goed voor m'n geheugen geloof ik.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:25:23 #110
244125 laziness
pi_118882475
In de spoiler hierboven staat het ook hoor ;)
En mijn ondertitel is ook nog een verwijzing 8-)
pi_118882714
Hier drinkt hummel ook de ene keer 40cc en de andere keer 80. Lekker laten gaan. Wij hebben een co-sleeper, maar in praktijk is dat vaak nog te ver weg. Dus dan ligt hij toch op me of tegen me aan.

Hier een rampnacht :X
Voeden, bijvoeden, kolven x3, Man buikgriep en totaal KO vannacht, dus die was niet wakker te krijgen.
Oudste ook buikgriep dus om 5:45 een kleuter: mama,mijn bed is vies!
Jongste ook buikgriep, die was om 6:30 wakker en heeft eerst een uur gehuild.

Welkom in huize BB :')

Het goede nieuws: de Lk was hier net, gaat helemaal lukken met die borst!
pi_118882722
Bitterend
Wat fijn!

Phaidra
Leuk aan het spelen :D

Pff net gedouched, S in het wipstoeltje, poept haar luier maximaal vol
Even snel n haar ledikant neergelegd..ook vies :+
En nu een dame met gevoel voor drama :9 moeilijkmoeilijk en daarna een vrolijk geluid haha. Kleine actrice O+
pi_118882745
Freecell pittig! Beterschap voor je man en je kinderen
*O* fijn dat het goed gaat komen!
pi_118882828
Zoe :D Hihi!

Ow, ik heb trouwens ook buikgriep _O- Echt fantastisch!
(We kunnen er daadwerkelijk de humor van inzien gelukkig, man zit lekker Bassie en Adriaan te kijken met de jongens,op de bank. Hij lacht het hardst :D
pi_118882958
Ook beterschap voor jou natuurlijk!
:D haha gezellig!
pi_118882978
Ow en Twinkle, dikke knuffel! Wat ontzettend balen!

Tot wanneer mag je eigenlijk stolsels verliezen? Hier vannacht ook best een grote (verder niks, dus maak me geen zorgen, maar ff ter info)
  dinsdag 6 november 2012 @ 11:44:19 #117
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118883008
Bassie en Adriaan O+
Beterschap :*

En een knuffel voor Twinkle! :* Sterkte!

Jullie gaan dit niet geloven...ik haalde net cristel uit de box, pakt ze de spijlen vast en stond zo op dr voeten! Zelf lukt het natuurlijk nog niet ;) Oh en staan op handen en voeten...
pi_118883032
Gets Free, hopelijk vliegt het snel voorbij.. :*
Maar mooi dat de LK positief was!!
pi_118883394
Buhh free dus heel de family ziek zwak misselijk. Fijn dat er dan mamas bestaan die onder alle omstandigheden doorbikkelen he.

We zitten nu ineenander zkh als waar ik bevallen ben. Normaal een heel fijnzkh maar vandaag is het eenbeetje chaotisch allemaal.

Ja ik maak er ook niet zon drama van als D haar fles niet leeg drinkt. Schrijf het gewoon op. Blijkbaar heeft ze dan genoeg.

Vk zei tegen mij bij het afsluiten van het kraambed dat stolsels vanaf dat moment niet meer normaal zijn. Dus vandaar dat vent ze gelijk gebeld heeft.
pi_118883457
Als het goed is komt de wvk vandaag, ik zal het ff voorleggen.

Wat onhandig dat het daar nu nog chaotisch is ook :X Heel veel sterkte, dat is gewoon niet fijn!
pi_118883597
Ik heb tot 3mnd echt grote stolsels verloren, gebeld met ziekenhuispost omdat het enorm veel bloed bij kwam, ik liep echt leeg voor mijn gevoel en ik schrok er heel erg van en mijn vriend ook (die was net boodschappen aan het doen en kwam gelijk naar huis)

dmv een echo hebben ze gekeken of de bm schoon was, dit was het geval. Mijn lichaam had het zelf opgelost dus.
volgens mij moet je erop letten dat je geen koorts oid krijgt.
maar natuurlijk altijd goed om de vk te bellen!
pi_118883693
Ik ben ziek :+ De hele familie heeft koorts :+

Behalve dat kuikentje die zijn temp niet vast kan houden ;)
pi_118883757
Maar stolsels zijn na 1,5 week toch nog best normaal, zeker omdat je tot 6 weken na de bevalling nog kan bloeden? :@ In ieder geval ik weet niet beter dan dat stolsels na een poosje weer even terug kunnen komen :Y :?
pi_118883838
PE
*O* wat goed!

freecell
hmm ja :P
toen ik belde hebben ze me in ieder geval gevraagd of ik koorts had.
wel belangrijk lijkt me, je kunt het altijd even navragen
pi_118883855
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:05 schreef Pvoesss het volgende:
Maar stolsels zijn na 1,5 week toch nog best normaal, zeker omdat je tot 6 weken na de bevalling nog kan bloeden? :@ In ieder geval ik weet niet beter dan dat stolsels na een poosje weer even terug kunnen komen :Y :?
Is ook, je bm moet nog herstellen
maar koorts lijkt me wat een minder goed iets om erbij te hebben
pi_118883863
Ik zit nu op 2 weken, ik heb geen idee, bij de andere twee nooit een stolsel gezien :+

De vlos zei wel dat ik moest bellen als het was alsof er een kraan openging :) En de kraan is hier al behoorlijk dicht ;)
pi_118884208
Gelukkig freecell!
hoop niet dat de kraan open gaat :N vond het na een paar mnd helemaal een raar gezicht om zoveel bloed en een groot stolsel te verliezen.

Sinds de bevalling vind ik bloed echt naar :( (verkeerd prikken van het infuus, bloed stroomde eruit bah)
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:43:38 #128
30252 Soempie
Procreating
pi_118884965
Vlindur en Meissie, nog van harte gefeliciteerd. Wat een leuke jongens. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_118885029
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:05 schreef Pvoesss het volgende:
Ja, vooral als je weer wat actiever wordt. Dan kan de wond weer open gaan :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_118885079
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 11:34 schreef freecell het volgende:
Hier drinkt hummel ook de ene keer 40cc en de andere keer 80. Lekker laten gaan. Wij hebben een co-sleeper, maar in praktijk is dat vaak nog te ver weg. Dus dan ligt hij toch op me of tegen me aan.

Hier een rampnacht :X
Voeden, bijvoeden, kolven x3, Man buikgriep en totaal KO vannacht, dus die was niet wakker te krijgen.
Oudste ook buikgriep dus om 5:45 een kleuter: mama,mijn bed is vies!
Jongste ook buikgriep, die was om 6:30 wakker en heeft eerst een uur gehuild.

Welkom in huize BB :')

Het goede nieuws: de Lk was hier net, gaat helemaal lukken met die borst!
Oei..beterschap voor de mannen! en super dat het gaat lukken! maar het moest ook wel met jou doorzettingsvermogen! :*
pi_118885290
Freecell, beterschap! Ik vind je er wel vrolijk onder (maar ik ben dan ook een stervende zwaan als ik misselijk ben)! En fijn dat de bv goed gaat komen *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 6 november 2012 @ 12:59:39 #132
30252 Soempie
Procreating
pi_118885537
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 09:34 schreef Deepfreeze het volgende:

Soempie, Ze gaan inderdaad gelijk op. En Draakje ook al. We waren ook binnen een week uitgerekend toch?
Aan de ene kant mis ik het babietje wel, maar als hij groter wordt, kunnen we zoveel meer leuke dingen gaan doen. Die ik ook met grote broer heb gedaan. Daar heb ik nog veel meer zin in!

Volgens mij zaten we allemaal wel dicht bij elkaar in de buurt, inderdaad. :Y Ik was 4 januari uitgerekend.

Waar verheug je je allemaal op? Ik vind het allemaal steeds leuker worden.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 6 november 2012 @ 13:11:17 #133
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118885944
Freecell beterschap! :*
Twink ik hoop dat je snlweerweg mag uit t zh! :*

Pff mijn meisje is morgen al 4 weken! En rompers maatje 50 beginnen al strak te zitten... :o O+
pi_118886000
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:59 schreef Soempie het volgende:

[..]

Volgens mij zaten we allemaal wel dicht bij elkaar in de buurt, inderdaad. :Y Ik was 4 januari uitgerekend.

Ik 25 december..

Ik heb voor zin in de kleine dingen. Samen koekjes bakken, knutselen. Met de 2 jongens naar de speeltuin om de hoek (nu zit daan vaak nog vast in de buggy of mijn schoot, tot hij echt gaat lopen). Treinbanen bouwen met beide jongens, voetballen etc..

Vloeien weet ik weinig van. Binnen een dag of 3 bijna klaar. Dan op dag 9/10 nog een bult (dan zakte mijn baarmoeder ook pas), en dan was het klaar.. Maar kennis had datzelfde op dag 14/15 nog, dat er nog een flinke rest uitkwam. Ook met krampen/weeen erbij. Daarna was ze er ook vanaf..
  dinsdag 6 november 2012 @ 13:16:11 #135
348178 NotTheSame
pi_118886107
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 12:59 schreef Soempie het volgende:

[..]

30 december was ik uitgerekend!
Octo en Tweeoogje zaten ook nog in dezelfde week volgens mij?
pi_118886164
Helaas .. stuk placenta achter gebleven wat er toch echt uit moet worden gehaald aan het einde van de middag. zGeef me er net als bij de bevalling maar gewoon aan over.

Haha Enf goede reden om te gaan shoppen!
pi_118886214
Ik weet alleen dat Olibollie van evenstar 4 dagen jonger is dan mijn mops
verder kan ik me niet herinneren wie wat waar
pi_118886916
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:17 schreef Twinkle20 het volgende:
Helaas .. stuk placenta achter gebleven wat er toch echt uit moet worden gehaald aan het einde van de middag. zGeef me er net als bij de bevalling maar gewoon aan over.

:* succes! je bent in goede handen
hoop dat de operatie meevalt
is er iemand bij je in het ziekenhuis?
pi_118887288
Twink succes.
Freece beterschap

Op de avant flessen passen wel de brede difrax spenen maargoed die zijn ook duurder dan kruidvat ben overgegaan van fles maar wilde de goede speen houden .

Gister eerste testdag gehad wat vlekjes te zien maar verder niks volges mij was dit haar eige voeding. Maandag 2e dag.

Ik genirt zo deze week. Ze lacht als we haar kusse ze knuffelt met ons sterkt haar armen om opgepakt te worden ze heeft lere duimen ( das wat minder haha) en gister is ze voor het eerst van buik naar rug gegaan. Ben zo verliefd en ze heeft van die lekkere glinsteringe in haar ogen xe doet het super goed
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:03:06 #140
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118887637
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:19 schreef bitterend het volgende:
Ik weet alleen dat Olibollie van evenstar 4 dagen jonger is dan mijn mops
verder kan ik me niet herinneren wie wat waar
3toch? jij de vrijdag ik de maandag :D
Gewoon bijna een jaar O+
Zo gek vorig jaar zat hij nog in mijn buik en nu rent hij het huis door!!
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_118887763
ohja 3!!
jij lag toen lang in het zkh he! :{ :*
Gaat zooooo snel!
  dinsdag 6 november 2012 @ 14:23:09 #142
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118888349
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:17 schreef Twinkle20 het volgende:

He meis wat vervelend ;( Succes en sterkte, en knap dat je je eraan overgeeft! :*

Haha nou ik heb toevallig laatst alle kleertjes uitgezocht qua maat, en ik heb behoorlijk wat maat 62/68 :P En 56 natuurlijk ook nog, dat zit gewoon goed nu...
pi_118888391
Ja vent is bij me gelukkig. D even naar schoonouders gebracht dus die is ook onder de panne.
pi_118889220
Succes Twinkle! Knap vervelend!

En ik houd ook niet zo van misselijk zijn, maar ben het net 8 mnd geweest, dus kan er wel mee omgaan. ;)
pi_118894031
Mohh, succes twinkle! Hoop dat het meevalt voor je :*

Hier ziekenhuis gebeld en gevraagd of t infuus echt echt op die andere locatie moet, en helaas... Dat moet. Jammer hoor... Maxi cosi vind M. namelijk nog steeds ruk, wel de hoofdverkleiner eruit gehaald en dat lijkt iets te schelen.
pi_118895053
Twinkle
:*

SE
Misschien een speeltje aan de MC bevestigen? (geen idee, misschien heb je dat ook al geprobeerd)
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:06:04 #147
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118895310
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 13:16 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

30 december was ik uitgerekend!
Octo en Tweeoogje zaten ook nog in dezelfde week volgens mij?
en ik! Ik was 7 januari uitgerekend en sloot volgens mij de rij.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:06:52 #148
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118895346
Succes Twinkle! :*

Leuke foto Phaidra! O+
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:10:30 #149
348178 NotTheSame
pi_118895520
quote:
17s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:06 schreef Kyara het volgende:

[..]

en ik! Ik was 7 januari uitgerekend en sloot volgens mij de rij.
Och verrek jij zat er ook nog bij ja!!!
Ik zat net ff mijn posts van toen terug te lezen... Man wat was dat toen een rollercoaster zeg, al had ik dat op dat moment niet echt in de gaten ofzo.
pi_118895617
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:10 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Och verrek jij zat er ook nog bij ja!!!
Ik zat net ff mijn posts van toen terug te lezen... Man wat was dat toen een rollercoaster zeg, al had ik dat op dat moment niet echt in de gaten ofzo.
Dat ging toch allemaal heel snel? Dat je naar t ziekenhuis moest enz binnen een paar dagen? Of heb ik nu iemand anders in 't hoofd?
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:15:03 #151
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118895695
Ik wil niet terugdenken aan die periode :+
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:16:50 #152
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118895771
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:15 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik wil niet terugdenken aan die periode :+
dat kan ik me voorstellen. Volgens mij heb jij ook 3 dagen met een ballon rondgelopen of niet? Om maar te zwijgen over de hele periode er voor....
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:24:53 #153
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118896136
Ik ben na eerste keer afketsen van andere gyn dan mijnese.. Toen geen plek toen twee keer onsuccesvol ingeleid eerste keer kwam hij er uit maar niks..Toen huis helemaal op en moest ik de maandag ochtend spoedafspraak voor ks te plannen :') ipv belde ik met weeën en gebroken vliezen! En daarvoor al die opnames/sonde gedoe en pijn :r
Maar ik deed het zelf O+
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:30:25 #154
348178 NotTheSame
pi_118896386
Jep Zoë, binnen 24uur zelfs. Ik zou eigenlijk pas net voor Kerstmis een ks krijgen, maar ik kreeg die avond een telefoontje dat ik me de volgende ochtend mocht melden en dat ik diezelfde dag nog zou 'bevallen'. Op m'n eigen verjaardag nota bene.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:48:39 #155
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118897096
oh ja, dat ging nog heel snel ineens he. Toen was het echt wel even stress bij jullie geloof ik.
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:50:57 #156
348178 NotTheSame
pi_118897177
Ik geloof dat ik me toen meer druk maakte om het feit dat de wasmand nog vol was lag dan dat ik de volgende dag mama zou worden haha!
  dinsdag 6 november 2012 @ 17:51:50 #157
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118897218
maar gelukkig had je wel de diepvries vol met stampotten en zo :Y)
pi_118897589
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 17:30 schreef NotTheSame het volgende:
Jep Zoë, binnen 24uur zelfs. Ik zou eigenlijk pas net voor Kerstmis een ks krijgen, maar ik kreeg die avond een telefoontje dat ik me de volgende ochtend mocht melden en dat ik diezelfde dag nog zou 'bevallen'. Op m'n eigen verjaardag nota bene.
Ja raar is dat als alles opeens anders gaat

Pff dat jullie mini's alweer bijna 1jr worden :o
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:03:40 #159
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118897650
ja, vind ik ook. Allemaal binnen 1,5 week uitgerekend of zo en dan zit er uiteindelijk nog bijna een maand tussen.

De mijnes is pas volgend jaar 1. Dat duurt nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang.
pi_118897651
Kyara je pakje laat even op zich wachten want dat stond vandaag eigenlijk op het programma haha.

So dat is me 300% meegevallen zeg! Toen ze een kapje met lachgas op mijn gezicht zetten even paniekaanval maar juist doordat ik ging hyperventileren was ik zo vertrokken.

Gyn is net geweest. Scheen nog best wel wat te zitten maar het is nu helemaal schoon van binnen. Vannacht nog hier maar als alles morgen goed is in de ochtend al lekker naar huis. Moet wel. de komende dagen mijn gemak houden maar vent hoeft maandag pas weer aan het werk dus komt mooi uit.

Zo ineens zag de dag er heul anders uit :-D

Zometeen komen opa en oma met D. Effe lekker knuffelen en dan gaat iedereen inclusief vent lekker naar huis. Kunnen we mooi even bijtanken ;-)
  dinsdag 6 november 2012 @ 18:04:41 #161
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118897685
Fijn dat het meeviel Twinkle. En dat pakje komt wel, denk eerst maar aan jezelf. :*
  dinsdag 6 november 2012 @ 19:07:39 #162
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118900237
Twink wat fijn dat het meegevallen is! :* Nou he, dat is even schrikken als je zoiets overkomt. Een vriendin van mij had het ook gehad, wat een gedoe zeg.
Rustig aan en beterschap! :*
pi_118901764
soo twink, heb even bijgelezen. heftig zeg! dat is schrikken.

ikben vandaag met f naar mijn werk gegaan, even showen aan collegas en clienten. heel leuk! maar nu is F over de flos, ze heeft vanmiddag geen dutje gedaan. heb nu dus ook spijt dat ik er niet meer rekening mee heb gehouden :{

mijn hummeltje heeft vandaag met 6wkn al n vestje maak 68 aan :o echt n flinke meid heb ik! ze is vooral heel lang ook!
SPOILER
ik heb gelukkig geen last van stolsels. vloeien is n week geleden gestopt.

Hoe doen jullie t eigenlijk met anti-conceptie?
pi_118901872
ohh en ze heeft dus ook al vanaf de geboorte sokken aan voor 6 tot 12 maanden. ze leeft op grote voet!
Op de foto heeft ze babysokjes aan, dat hakstukje komt tot halverwege haha. :D
pi_118901980
Kwisted, mijn dame zit sinds dit weekend pas in 68 :D En wat een bos haar O+
pi_118901993
Wat een prachtige bos haar heeft ze O+ mooie baby Kwisted!!

We gebruiken condooms als je bv geeft en de pil wilt kan je cerazette gebruiken
pi_118902464
Kwisted, wat een grote dame heb je zeg! En wat is ze mooi! O+
pi_118902645
Twinkle gelukkig is het meegevallen!
En waauw, die haartjes kwisted! Is al een heel kapsel. Hier ook hetzelfde met de sokjes ;).
pi_118902774
Hier ook condooms trouwens. WIl een mirena, maar de HA wil hem pas zetten als ik weer ongesteld ben.
pi_118902776
Wat een prachtig kind kwisted, die moet echt een fotoshoot! Hoe zwaar/lang is ze? Ze ziet er idd ouder uit!

Jeetje kwisted, dat is niet leuk allemaal, maar probeer lekker bij te slaprn dan maar! Mocht je baby niet bij je slapen eigenlijk?
pi_118903737
Wat is F een mooierd kwisted O+

Twinkle
Fijn dat het mee viel! Lekker uitrusten :*
En wat troeta zegt, mocht D niet bij je blijven?
pi_118903884
Twink, wat fijn dat je daar vanaf bent. Nu even lekker bijkomen!!

Kwisted, ze ziet er wel lang uit, maar nog wel een mooi baby-koppie!
En ik ben bij mijn 2e cyclus weer aan de pil gegaan. Wilde even kijken of het weer normaal zou beginnen. Nu aan de Yaz24+4

NTS, jij had ook al zo'n verhaal inderdaad. Ik wilde jullie allemaal voor laten gaan, heilig er van overtuigd dat Daan minstens een week te laat zou komen, maar dat zag Daan helemaal niet zitten. De feestdagen zijn veel te leuk om te missen. :P
pi_118904001
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 19:52 schreef Troeta het volgende:
Wat een prachtig kind kwisted, die moet echt een fotoshoot! Hoe zwaar/lang is ze? Ze ziet er idd ouder uit!

Jeetje kwisted, dat is niet leuk allemaal, maar probeer lekker bij te slaprn dan maar! Mocht je baby niet bij je slapen eigenlijk?
Ze was bij de geboorte 4495gr en 56cm lang. Dat is nu dus ruim 6wkn geleden. Volgende week naar het cb. Ben heel benieuwd hoeveel ze nu weegt! Ze drinkt namelijk heel goed (lees: gulzig) aan de borst.

Bedankt allemaal, als mama vind ik haar natuurlijk ook prachtig O+
(8> en ik hadden bij de geboorte ook allebei een hele bos, dus we hadden geen kale baby verwacht :)
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:15:10 #174
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118904035
Mooi meisje Kwisted! En groot!
pi_118904160
Vanmiddag onze eerste echte valpartij trouwens. Geen idee hoe, maar broerlief was even aan het helpen bij de loopkar, en daar ging iets mis.. Daan zijn vliesje achter zijn bovenlip was wat gescheurd. Bult bloed erbij, arm ding, zag er echt niet uit. Gelukkig snel stil, en wilde ook wel wat drinken.
Even later ook rijstewafel gegeten, die kreeg ook een rood randje.. En zijn 2 favoriete slaapknuffels liggen ook met vlekken in de was. Dus hopen dat hij zo gaat slapen met zijn reserve knuffeldoeken.
Nu is alles wel weer goed, ook gewoon avond gegeten. Maar het hoort niet bij een baby...
pi_118904529
ohh Deepfreeze, wat zielig!! ;( Dat is ook wel een gemeen plekje zeg, in dat vliesje! Maar als hij wel gewoon wil eten en drinken dan lijkt me dat een goed teken.
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:52:51 #177
348178 NotTheSame
pi_118905971
Arme Daan! Hier blijft het tot nu toe nog bij builen en schrammen. Ik heb de duwstang van beide karren afgehaald want Draakje loopt vaak d'r eigen beentjes voorbij en dan ligt ze weer onder d'r kar of ze vlamt op volle snelheid tegen de muur of deur. En je huis te koop hebben staan met stucwerk van de muur en gaten in de deur das ook niks ;)
  dinsdag 6 november 2012 @ 20:55:44 #178
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118906220
Arme Daan!

Hier blijft het voorlopig bij niet meeverende tafelpoten gelukkig.
pi_118907027
wat een brokkenpiloten hier :*
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:06:56 #180
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118907083
Arme Daan :*

Mooie dame Kwisted! Mijn baby heeft heel lichtblond haar, laatst dacht een bejaarde man in de AH dat mijn man een kaas vasthad toen hij E'tje in de Bondolino droeg :')
Maar maat 68 :o, daar groeit mijn best lange 14 weken oude meisje nu in! Wat gaat F hard O+!

Vandaag ging het iets minder op het KDV maar Elin had ook sinds vrijdag niet meer gepoept en had daar duidelijk last van. Ik had haar om 14:00 opgehaald en toen had ze de fles van 13:00 niet gedronken, ze weigerde. Ook wilde ze niet slapen. We kwamen thuis en 10 minuten later had ze een énorme poepluier, daarna dronk ze braaf haar fles leeg en weer 10 min later sliep ze O+. Wat poepen al niet kan doen :o)
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:08:24 #181
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118907235
:o Kwisted! wat is ze groot! O+

Vervelend voor Daan....gelukkig lijkt ie er geen last van te hebben! Valpartijen zijn echt niet leuk :N

NTS, hoe is het met jou nu eigenlijk?
pi_118907372
Kwisted, wat een mooie dame!! En groot idd, wij zitten nog steeds in 62 (volgende week 5 maanden) :D.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:20:37 #183
348178 NotTheSame
pi_118908003
Pure, wat lief dat je het vraagt.
Ik voel me nog steeds niet geweldig, maar ik heb weer een beetje energie gevonden om alles te managen. En daar proberen we dan maar gebruik van te maken. Draakje slaapt nog steeds vrij beroerd en zo lang dat niet beter word zullen we toch door moeten bikkelen. Het is helaas niet anders.
pi_118908049
Soesa, er was weer wat ruimte in haar buikje ;)

NTS, fijn dat het iets beter gaat.. :*

De blauwe plekken op zijn voorhoofd zitten er al een maand op diverse plekken. Nu ook eentje op zijn wang. :@
Opzich loopt hij wel goed achter de loopkar, hij stond nu ook nog stil, zelfs klem met de kar, denk dat Chris hem om wilde draaien zodat Daan terug kon lopen, maar dat het daarbij mis is gegaan.
En hij is al mopperend toch in slaap gevallen met zijn reserveknuffels. Kunnen die andere 2 en zijn shirt een nachtje in de biotex
pi_118908347
nieuwe avatar O+
pi_118908934
Arme daan!

Woow kwisted wat groeit jouw mini snel!
Des te meer reden om van ons poppetje maximaal te genieten.. het gaat zo snel!

We hebben haar hier straks gewogen in het zkh. Ze weegt nu exact hetzelfde als bij de geboorte en is nu 10 daagjes oud. Geloof dat ze er max. 14 dagen over mogen doen dus dat zit wel goed.De 100 cc die ze nu moet tot aan het consultatiebureau gaat er niet altijd helemaal in.Vind het ook veel voor zon hummeltje! Maar geen zorgen dus :-)
pi_118909065
Woow phaidra das idd een verschil tegenover neebje van kwisted.

nts. ik hoop dat het snel beter wordt voor jullie. Niet niks om op je tandvlees te moeten lopen ..
pi_118909326
Ik kom ook maar eens meekletsen hier... Max is inmiddels ruim 6 weken oud, ik ben al 6 weken moeder :o
Het was echt even afzien (bv perikelen, pijnlijk herstel, toch ook emo allemaal vanwege de "vroegere" geboorte...) maar ik ben nu eindelijk zo ver dat ik weer toe ben aan wat afleiding.

Max doet het super. Hij drinkt goed, slaapt goed, groeit explosief, oogt ontspannen en tevreden. (ik zeg het wel niet te hard... Zul je net zien! :X ) En ik ben nu sinds een week pijnvrij. Toch wel pittig, zo'n ks.

Dus hoi :W
  dinsdag 6 november 2012 @ 21:53:52 #189
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118910118
Even tegengas aan de reuze baby's

Oliver zit in 62/68 nog steeds :+
66 cm bij 7,6 kg
  dinsdag 6 november 2012 @ 22:14:03 #190
348178 NotTheSame
pi_118911854
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 21:53 schreef _evenstar_ het volgende:
Even tegengas aan de reuze baby's

Oliver zit in 62/68 nog steeds :+
66 cm bij 7,6 kg
Ollie wat ben je toch een heerlijke mini O+!!!

Evenstar, hoe gaat dat eigenlijk aan de andere kant van de Noordzee in z'n werk? Hebben jullie ook een CB o.i.d.?
pi_118913106
Fijn dat t goed gaat mango! Lekker meekletsen, gezellig!
  dinsdag 6 november 2012 @ 22:29:51 #192
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118913298
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 22:14 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Ollie wat ben je toch een heerlijke mini O+!!!

Evenstar, hoe gaat dat eigenlijk aan de andere kant van de Noordzee in z'n werk? Hebben jullie ook een CB o.i.d.?
Zo mini was hij niet toen ik hem erit moest persen :') :+ maar ja hij groeit niet zo geweldig, mr komt goed, wordt aan gewerkt/besproken etc :P

Ja we hebben hier cb Healthvisitors heet dat, en hij moet oer 10 dagen voor zijn jaar check en vaccinatie :) dus dan weet ik he dt hier gaat buiten de weeg sessies die elke donderdag bij een huisarts zijn.
Hebben een rood boekje ipv dat mapje en ja eigenliijk vrij identiek volgens mij !
pi_118915422
Kwisted, wow wat een mooierd!

Mango en Max gefeliciteerd en welkom!

Sorry geen puf meer voor meer tekst, rest komt morgen wel.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118920773
Hier is het groene boekje ineens blauw? :D die ga ik dus nog vaak kwijt zijn!

met mini's doe ik mee. L is klein (die liep in maat 68, hihi) en dit lijkt er weer net zo 1 te zijn!
  woensdag 7 november 2012 @ 01:39:48 #195
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118921302
Oliver loopt ook alweer paar weekjes O+ het is geen gezicht :D
pi_118923985
Phaidra, wat een knapperd O+

Twinkle beterschap, fijn dat het meeviel!

DF beterschap voor Daan, hopelijk verdwijnen de bulten en blauwe plekken snel. De vallen en stoten zalf van vsm helpt bij ons geweldig.

Kwisted, wat een lan meisje heb je dan! Vallen de pakken dan niet te wijd?

Nts heftig, dat de datum dan ineens verschoven werd. Fijn dat het iets beter gaat met Draakje zijn nachten.

Evenstar, moest jij KS vanwege onsuccesvolle inleidingspogingen?

Hier heeft mijn mini gisteren de helft van een grote druif zo weggesabbeld, weggeknaagd. Toen had hij er genoeg van :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118924322
Weer vroeg vandaag. Om 5 uur huilen, beetje dentinox gegeven, dat leek te helpen maar om kwart voor 6 was het echt klaar. Behoorlijk verkouden ook. Arm schaap.
pi_118924488
Ik werd vannacht wakker uit een nachtmerrie en schopte vervolgens een scène in bed, omdat ik dacht dat ik Max na zijn nachtvoeding vergeten was terug in zijn bedje te leggen, en dat mijn man bovenop hem was gaan liggen :o :'(

Hij zat op 7 voedingen, maar gisteren heeft ie er 6 gehad en dronk iets meer per voeding. Ben benieuwd of dit een nieuw ritme is?

Kyara, hopelijk voelt M zich snel beter! Kun je nog een beetje bijslapen vandaag?
pi_118924593
Mango gezellig dat je er ook bij bent. M 6 weken al? Tijd vliegt! Pfff D ook al bijna twee weken en vrije week van vent lijkt ook om te bliegen. Vanaf maandag mag ik het 9 uur per dag alleen doen. Kan ik wel .. maar toch ook spannend!

Hier even wachten op bloed prikken en de uitslagen. Als mijn hb in orde is mag ik gaan geloof ik. Lekker naar mijn gezinnetje. Men wat ben ik een softie geworden sinds haar komst haha.

Kan me nu ook veel beter in een ander verplaatsen sls ze het over hun kind hebben. Maf is dat he.
pi_118924631
uhm nee vind ik niet zo maf.

Gezellig dat je er weer bij bent mango!
  woensdag 7 november 2012 @ 08:10:49 #201
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118924632
Zij die voor het eerst gaan werken groeten u :W ;(
pi_118924660
oh bah, succes!
pi_118924700
Oi tante soesa, heeeel veel succes!

Twinkle, naar huis zou fijn zijn!

Hier heeft onze mini nu volgens mij ook buikgriep.... Niet tof!
pi_118924726
Huuu Twinks, wat vond ik die eerste dag alleen spannend.. al was uiteindelijk mijn moeder de halve dag hier (en de dag daarna en daarna ook, totdat ik duidelijk maakte dat ik het nu ook wel alleen af kon). Maar je gaat gewoon van voeding naar voeding, tussendoor een beetje tutten, gaat vanzelf.
Hopelijk mag je naar huis vandaag! :* En dan nog even met zijn drietjes kneuteren. O+

Soesa, succes en veel werkplezier!
pi_118924739
Ocherm free, nu al ziek? :o
Beterschap voor jullie!
pi_118924794
Oi beterschap huize freecell!
Soesa, succes met werken.
Mango welkom :)
En twinkle hopelijk naar huis, yay!

Hier lag de kleine bijna met hoofdje tegen hoofdbord van ledikantje vanochtend. Toch gek, als ik dr overdag instop blijft ze keurig liggen. Maar 's avonds en 's nachts stopt vriend dr in, maar blijkbaar gaat t dan ergens mis. Tijd voor een slaapzakje dan maar :)
pi_118924832
Mijne werkt zich nu al de hele wieg door :X
Laatst lag ie al een tijdje te jengelen, ga ik kijken, lag ie ook helemaal onder het dekentje uit gewoeld, met zijn hoofd tegen de bovenkant, en zijn broek op zijn enkels. :')
Maar ik mag nog niet aan de slaapzakken...
pi_118924897
Waarom mag je niet aan de slaapzakken?
  woensdag 7 november 2012 @ 08:39:17 #209
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118924907
euhm ja idd Mango...waarom geen slaapzak? Mag vanaf geboorte..
Oh en Welkom! :Y
pi_118924932
Nena trappelde ook zo, ook haar broekje steeds uit en de deken weg, dus vanaf week 3 al een slaapzakje aan. Anders lag ze zowat naakt.
pi_118925060
Haha Mango, wakker worden en kind kwijt, heel herkenbaar! Dat je dan ook heel voorzichtig het dekbed omslaat omdat ie misschien ergens tussen ligt :)

Free, nu al buikgriep, bah! Er viel misschien ook niet aan te ontkomen als de andere vier het ook hebben, maar toch.

Tante soesa, succes! Gaat E. naar de opvang? En heb je zin om weer te beginnen?

Twinkle, fijn dat je je weer beter voelt. Hopelijk mag je naar huis! Heb je de visite voor deze week nu afgezegd?!

Voor het eerst alleen thuis, daar keek ik echt naar uit eigenlijk. Baby was ruim een week toen man weer ging werken, de eerste dag kwam op verzoek van man mijn moeder (wat handig bleek te zijn omdat we weer bloed moesten prikken in het ziekenhuis), maar daarna was ik alleen. Geen rekening meer houden met werktijden kraamzorg of mensen die langskwamen waarvoor we op tijd klaar moesten zijn, maar alleen baby en ik en zijn voedingen als enige leidraad. Heerlijk! Inmiddels anderhalve week verder en ik kan me nu al voorstellen dat de muren op je af komen... Ik verheug me zelfs op een uitje naar Appie inmiddels. Wacht alleen met naar buiten gaan tot dit weekend want de eerste keer vind ik iets om samen te doen, en man werkt natuurlijk.
Vandaag wel de eerste echte kraamvisite! Hoogtepunt van de dag :)
Ik dacht trouwens echt dat men na het ontvangen van de kaartjes wel meteen aan de lijn zou hangen om langs te komen maar dat valt tegen, nog niks! Ben wel een beetje teleurgesteld want ik wil m'n mini inmiddels graag showen!
pi_118925093
Serieus? :@
Mijn kraam zei dat het pas vanaf een half jaar mocht. Ik ben ook nergens kleine maatjes tegengekomen eigenlijk...
  woensdag 7 november 2012 @ 08:53:49 #213
244125 laziness
  woensdag 7 november 2012 @ 08:56:44 #214
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118925159
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 08:52 schreef Mangostine het volgende:
Serieus? :@
Mijn kraam zei dat het pas vanaf een half jaar mocht. Ik ben ook nergens kleine maatjes tegengekomen eigenlijk...
de hebamme hier zei zelfs dat het normaal was om je kind in een slaapzak te leggen (zonder deken oid...) Maar dat vond ik weer wat minder..
  woensdag 7 november 2012 @ 08:59:27 #215
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_118925204
Tinu omdat ik op was na die pogingen en helse zwangerschap en sowieso al grotere kans op KS had ivm eerdere KS :)
Maar uiteindelijk dus gewoon zelf gedaan O+

Tante soesa hoop dat je dag zo om is!

Free goed in de gaten houden hoor! Arm humpie
pi_118925208
Oh ja, het slaapzakken pyjama gebeuren....
Ik zie dus in winkels ook kleine maatjes pyjama's hangen. Is dat iets voor ouders die graag hun eigen structuur aanhouden ('s nachts draag je nachtkleding dus we trekken je een pyjama aan'), of is dat ook nuttig voor baby's zelf? Het lijkt me nu alleen iets 'voor de leuk', zoals je baby schoentjes aantrekken terwijl hij toch nog niet loopt, maar misschien zie ik iets over het hoofd.

Ik laat m'n kind tot nu toe dag en nacht in dezelfde outfit, tenzij nat/vies natuurlijk, ook omdat die pyjama's me te koud lijken voor in bed. Behalve dan als je een slaapzak aantrekt, maar wanneer ga je dat dan doen? Als ze niet stilliggen en zichzelf bloot woelen?
/babynoob

[ Bericht 3% gewijzigd door Mineola op 07-11-2012 09:15:51 ]
pi_118925211
Half jaar?? Waarom zegt zo'n mens dat? Apart hoor..
Hema heeft ook slaapzakken maat 56/62. (als je nodig hebt, heb ik er wel 2 voor je)

Herkenbaar mineola, ik vond dat maar vervelend met de kraam, je moet toch je dag een beetje inrichten naar d'r.
En geniet nog maar van de rust, na 3 kraambezoekjes heb je het wel weer gehad.
pi_118925249
Trouwens nog gefeliciteerd mineola! Alles goed gegaan? En heb je een jongen of een meisje?

Bij Mex had ik eigenlijk nooit een pyama, die trok ik gewoon zachte babykleertjes aan, soms had hij die al aan en soms had ie een spijkerbroekje en deed ik wat zachts aan, maar nu met m'n meisje, die heeft toch vaak jurkjes en dingen aan, dus nu gebruik ik de pyama's wel.
En boxpakjes gebruik ik ook als pyama.
  woensdag 7 november 2012 @ 09:03:13 #219
244125 laziness
pi_118925270
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 08:59 schreef Mineola het volgende:
Oh ja, het slaapzakken pyjama gebeuren....
Ik zie dus in winkels ook kleine maatjes pyjama's hangen. Is dat iets voor ouders die graag hun eigen structuur aanhouden ('s nachts draag je nachtkleding dus we trekken je een pyjama aan'), of is dat ook nuttig voor baby's zelf? Het lijkt me nu alleen iets 'voor de leuk', zoals je baby schoentjes aantrekken terwijl hij toch nog niet loopt.
Ik laat m'n kind tot nu toe dag en nacht in dezelfde outfit, tenzij nat/vies natuurlijk, ook omdat die pyjama's me te koud lijken voor in bed. Behalve dan als je een slaapzak aantrekt, maar wanneer ga je dat dan doen? Als ze niet stilliggen en zichzelf bloot woelen?
/babynoob
Ongeveer dat wat jij zegt allemaal exact.

Wij zijn vrij vroeg met een pyjama begonnen om hem in een slaapritueel te krijgen maar mijn kind was een huilbaby en sliep weinig.

Met een maand of zes gaan de meesten eens naar een pyjama. Dan kan je ook ander soortige kleertjes aan doen die misschien wat minder lekker slapen.

Ik ben pas een slaapzak gaan gebruiken toen ik het met enkel een pyjama onder de deken te koud vond. Mijn kind lag stil dus voor die tijd hoefde het niet.
pi_118925344
D is heel rustig in bed. Maar ligt wel altijd met haar knuistjes in de hiep hiep hoera houding. We stoppen haar altijd goed in.. maar die knuistjes frot ze er altijd in no time weer boven uit. Gevolg: koude knuistjes. Het ziet er wel heel schattig uit icm een tevreden snoetje.

Jup geen bezoek deze week Mineola. Het gaat veel te snel zo en wil echt nog maximaal genieten van ons drietjes.

Ik mag zo gaan .. vent is onderweg en is zo hier. Over twee weken nacontrole.

Tante soesa good luck .. lijkt me nu nog echt niks om je kleintje achter te moeten laten. Werk je veel?
pi_118925418
Oh hai! Ik was in de veronderstelling dat ik me al gemeld had maar alles is chaos dus dat kan ik best vergeten zijn.

Ik heb een jongetje van bijna drie weken, (naam gebruik ik niet online vanwege herkenbaarheid, maar je mag pm'en als je wil :P), geboren met een termijn van 36+3 en een gewicht van zes pond na een easy peasy zwangerschap en
prematuur gebroken vliezen. Bevalling was op papier geen eitje maar eigenlijk vond ik het achteraf heel goed te doen. Fysiek ook weer volledig hersteld incl oude gewicht, figuur en kleding :D maar mentaal hakte die te vroeg geboren baby er keihard in. Na een klein opstartprobleempje (te geel en dus onder de lamp) gaat het voorspoedig en is mijn manneke een modelbaby die af en toe 's nachts wat moeilijk doet over inslapen na een voeding, maar dat is hem vergeven :)
pi_118925519
Elise heeft sinds deze week een slaapzak aan.Soms als ik dr in bed leg doet ze dr benen omhoog.en dan heeft ze (denk ik) de hele nacht.geen deken over zich heen. En geen kik geven he :') dat vond ik zielig, dus slaapzak.
Gelukkig heb ik een hele.collectie kleine slaapzakken :')

Bij de.kraam gaven we aan dat we niet te vroeg wilden. Dus ze kwam iedere dag rond half 10, was wel fijn. Bij,de oudste hadden een kraam die rond 8 uur kwam, moest R vroeg zn bed uit omdat de kraam kwam :')
pi_118925548
Hier ook vanaf het begin een slaapzak omdat hij de deken steeds aftrapte nu gaat ie met slaapzak het hele bed door altijd een verrassing waar je hem zult aantreffen :D

Mineola fijn dat het nu goed allemaal goed gaat! Nog gefeliciteerd. Moest je ook wennen dat hij er al was? Dat had ik namelijk vond het zo gek! Maar tegen de tijd dat ik door had dat ik ging bevallen was hij er ook al :D
pi_118925633
Nou dat dus sonnetje! Het was een schat van een kind maar haar werktijden werden gewoon medegedeeld. Heb nooit eraan gedacht te vragen of dat anders kon. Iets voor de volgende keer... Man deed de deur open en vervolgens sliepen we alledrie nog anderhalf uur of zo verder. Ik vond het al zo zonde van die uren! Kraam zat gewoon een tijdschrift te lezen, die vond het vast heel relaxed bij ons.
pi_118925652
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:23 schreef Mineola het volgende:
Nou dat dus sonnetje! Het was een schat van een kind maar haar werktijden werden gewoon medegedeeld. Heb nooit eraan gedacht te vragen of dat anders kon. Iets voor de volgende keer... Man deed de deur open en vervolgens sliepen we alledrie nog anderhalf uur of zo verder. Ik vond het al zo zonde van die uren! Kraam zat gewoon een tijdschrift te lezen, die vond het vast heel relaxed bij ons.
Onze kraam klaagde dat ze niks te doen had :').
pi_118925874
Ik heb ook n mini die omhoog klimt in bed! Ze ligt elke ochtend tegen t hoofdeinde. Nu maak ik t bedje toch maar hoog op en wat warmere kleertjes aan. Anders ligt ze bloot. Hier ook geen pyjams trouwens, de kleertjes zijn nog soepel genoeg.
Slaapzakje mt 62 kon ik nergens vinden..

Mineola ik herken je gevoel dat je al blij kunt zijn om ff eruit te zijn voor n boodschap. Bij mij kwamen de muren ook op me af. Nu probeer ik wat meer te ondernemen met de kleine. En oefening baart kunst! T gaat allemaal steeds makkelijker.

F heeft vanacht weer n voeding overgeslagen. We slapen nu steeds vaker van 22 tot 4 uur. Heerlijk!
pi_118925913
Oeh lekker Kwisted!

Hier een kraam die zo vroeg kwam dat ze nog even de oudste in de kleren en naar school kon helpen O+
Ze had het hier druk genoeg met een kleuter,een peuter en zo'n zorg-intensief baby'tje :D
pi_118925978
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:23 schreef Mineola het volgende:
Wij hadden vorige keer ook gevraagd of ze wat later kon beginnen, maar dat wilde ze niet ofzo :')
Geloof dat ze 1 dag om 9uur kwam.
Dit keer ging dat dus beter, ze vond t zelf ook wel lekker om later te beginnen :D
Geloof dat ze rond 9uur/half 10 kwam ofzo.
Oudste deed ook mee met uitslapen die week haha.
pi_118925999
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:37 schreef Kwisted het volgende:
Ik heb ook n mini die omhoog klimt in bed! Ze ligt elke ochtend tegen t hoofdeinde. Nu maak ik t bedje toch maar hoog op en wat warmere kleertjes aan. Anders ligt ze bloot. Hier ook geen pyjams trouwens, de kleertjes zijn nog soepel genoeg.
Slaapzakje mt 62 kon ik nergens vinden..

Mineola ik herken je gevoel dat je al blij kunt zijn om ff eruit te zijn voor n boodschap. Bij mij kwamen de muren ook op me af. Nu probeer ik wat meer te ondernemen met de kleine. En oefening baart kunst! T gaat allemaal steeds makkelijker.

F heeft vanacht weer n voeding overgeslagen. We slapen nu steeds vaker van 22 tot 4 uur. Heerlijk!
Prenatal heeft vanaf 70 cm slaapzakjes (misschien ook wel 60 cm, maar dat weet ik niet.zeker)
pi_118926027
Slaapzakje is aantal cm baby + 10cm toch?
Ivm ruimte voor de beentjes, kunnen trappelen enz
  woensdag 7 november 2012 @ 09:45:46 #231
244125 laziness
pi_118926029
Online zijn ze wel te vinden zoals mijn linkje hierboven.

Babydump verkoopt ook de ISI mini slaapzakjes.
pi_118926104
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:45 schreef Zoë23 het volgende:
+20 cm. Gemeten vanaf de schouders.
pi_118926106
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:45 schreef Zoë23 het volgende:
Gut dat verklaart ook meteen waarom ik nooit een newbornslaapzak tegenkwam maar altijd 'maat 62 of groter' :D
pi_118926120
quote:
1s.gif Op woensdag 7 november 2012 09:44 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Prenatal heeft vanaf 70 cm slaapzakjes (misschien ook wel 60 cm, maar dat weet ik niet.zeker)
Ik heb wel 60 zien hangen :Y. Superschattige ook O+.
pi_118926418
Hier slaapt uk nog in zijn kleertjes en omslagdoek. Blijft nog lekker stil liggen :+

Net even de zuigenlingenpoli gebeld,ik zou daar vandaag heen moeten, maar ten eerste heeft hij buikgriep (dat willen ze daar vast niet hebben ;) ) en ten tweede krijg ik hem daar nooit met een temp. boven de 36 graden...

In een wiegje met 1 of 2 kruiken in een kamer van 22 graden (welkom in onze sauna, puf) blijft hij goed op temp,maar zelfs in een draagdoek (binana, 1 van de warmste die er is) geknoopt in drie lagen, vest erover, koelt hij af als ik gewoon binnen ben in onze sauna.
Dus nu doe ik hem om en om in wieg (in de kamer) en draagdoek,maar het zkh is 20 minuten rijden in een oude tochtige auto... En dat ergens tussen het voeden, fingerfeeden, kolven door. Bweh.
Heb ze maar ff gebeld voor advies, ze bellen zo terug.
pi_118926856
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 01:12 schreef freecell het volgende:
Hier is het groene boekje ineens blauw? :D die ga ik dus nog vaak kwijt zijn!

met mini's doe ik mee. L is klein (die liep in maat 68, hihi) en dit lijkt er weer net zo 1 te zijn!
Haha...ik loop ook steeds te zoeken naar een GROEN boekje als ik naar het CB moet....

Ow en kijk wat er in staat....

No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_118926983
Ow en blerg voor de buikgriep.... Voor jullie allemaal, maar zeker voor de kleinste! :*

Hier begint mevrouw een beetje meer rust te krijgen 's avonds... "al" twee dagen dat ik rond 18.00 iets heb van hee, ze slaapt even... en later op de avond kan ik haar ook slapend een tijdje naast me op de bank laten slapen! *O*

Kleinste maatje slaapzak wat ik hier heb is maat 60
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_118927028
Free, wat een bibberbaby heb je.. Hopelijk trekt dat snel bij!

Slaapzakjes hebben hier vanaf een maand of 3 denk ik. Je moet alleen even goed opletten bij die kleinsten dat de hoofd en armgaten echt klein genoeg zijn. Dat ze zich niet in/uit de slaapzak kunnen wurmen..

En die kramen soms, het scheelt zo wie je treft. Hier was het in overleg. Mijn man moest op dag 8 nog een hele dag weg voor zijn werk. Dus gelijk afgesproken om in de dagen ervoor uren te sprokkelen, zodat ik die dag de volle 8 uur kon krijgen, dan hoefde ik maar van 5 tot 7 alleen met de jongens de zijn (je weet nooit hoe je je dan voelt). Ze had ook 1e kerstdag overgeslagen als Daan niet zo afgevallen was. Nu is ze 2 uurtjes langs geweest. Maar verder ging het toch wel van een leien dakje hier, dus ze heeft haar laatste uren opgemaakt door een extra dag ivm het gewicht. Het was vooral gezellig met de kraam, en leuk om te zien hoe zij, en mijn man "vochten" om de klusjes. Mopperde de kraam 's ochtends dat mijn man de was 's avonds nog had gevouwen :D

Hier was het voor de verandering weer eens 6 uur. Meestal toch na 7-en, met een wakker momentje rond 5/6 uur. Maar kon hem zijn favo knuffeldoekje nu niet geven (wasmachine ivm rode vlekken). Dan maar naar beneden.
pi_118927983
Die Isi slaapzakjes hebben wel heel erg lange mouwen trouwens. Die moest ik echt bijna tot halverwege omslaan. Was echt niet handig vond ik :N

Wij hebben lekker nog even 2 uurtjes geslapen en nu is meneer weer vrolijk aan het spelen. Die gaat nu met zijn bal de hele woonkamer door.....

Welkom Mango en Mineola trouwens!

toch wel grappig om jullie in het ene topic uit te zwaaien en in het volgende topic weer te verwelkomen :D
pi_118929894
Wij hadden een hele fijne kraam die goede tips had. Toen ik na 5 dagen mobiel was en me ook ging bemoeien met D klaagde ze ook al dat we wel wat klusjes voor haar over moesten houden haha. Maar je moet denk ik blij zijn als de kraam komt .. maar ook weer als ze gaat. En dat was hier ook zo. We redden ons prima!

Ondanks de hectische dag gister en het geleur met D heeft ze een heel goede nacht gehad en papa dus ook. En de grootste verrassing: ze houdt haar difrax speen goed in haar mond! Hoef ik niet meer een half uur met mijn vinger in haar mondje te gaan zitten voordat ze in slaap valt haha. Denk dat ik maar vaker een nachtje weg blijf haha. Hulde aan papa!
pi_118930355
Handig Twinkle :)
Hier gebruiken we de speen alleen als ik aan het kolven ben 's nachts :D Hij wil de speen wel, maar ik wil hem eigenlijk eerst goed aan de borst.
Volgens de lactatiekundige was het eigenlijk niet zo'n probleem, omdat hij toch al supergoed hapt,maar toch.

Zkh afspraak is afgezegd. Even telefonisch kort overleg gedaan en verder was het alleen wegen en dat doe ik thuis al :)

Mijn kraam was een ontzettend lieve schat! Had de tranen in de ogen toen ze weg moest, hoewel ze het volste vertrouwen had dat we het heus zelf wel konden.

Alleen ze had het zo druk dat ik, behalve ontbijt en lunch, echt niks te eten kreeg van haar :D
  woensdag 7 november 2012 @ 12:17:53 #242
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118930795
Ahum...Ik was net groentehapjes aan het maken....Toen mn dochter besloot om kattenbrokken te gaan eten :') Best lastig eten zonder tanden... :+
pi_118931730
Free, beterschap met de buikgriep! Fijn dat zkh afspraak niet hoeft.

Twinkle, lekker naar huis *O*

Minneola, wij deden vanaf een maand of 3 ofzo wel pyama's. Dan droeg hij ook weleens babyjeans dus was dat handiger. We zorgden dan dat wij douche/ bad en dan schone luier & pyama deden of soms ook zonder douche/ bad en daarna avondvoeding.

Ik weet niet meer wie het zei, maar slaapzakken voorkomen tijgeren en draaien in bed echt niet, tenminste niet bij mijn kind ;) en vanaf 3/ 4 maanden woelde hij al dekentje weg en draaide op zijn buik, dus slaapzak was handig.

Op ons kdv gaan waterpokken rond. Lijkt me helemaal niets dat een 6 maanden oude baby dat al krijgt :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118931871
Hahaha PE, vond ze't lekker?

Hier ook een super kraam gehad, strijken, wasje, maakte heeele lekkere fruithapjes van kiwi en druiven met muisjes erover, yum! Heb dr nu op facebook, vroeg of we dat leuk vonden zodat ze af en toe nog eens kon zien hoe groot de kindjes werden. Ze hield ook een plakboek bij met de foto's van de gezinnetjes waar ze bij werkte.

En hoe blij kan je zijn, mijn mini is helemaal zelf in slaap gevallen! Yay! Geen pinkie, niet er naast zitten op de grond en wachten (volgende keer neem ik mijn haakwerkje mee :X). Ik denk dat ik vaak gewoon te laat of juist te vroeg ben met het 'herkennen' van slaapsignalen, kan dat? Hier is het gaapjes en oogjes wrijven, maar na hoeveel keer breng je ze dan naar bed? Blijft lastig, maar voor nu... 45 minuten voor mezelf! Cv updaten dan maar :')
pi_118932011
Blijft lastig SE, wat voor het ene kind werkt, hoeft voor het andere niet te werken. We hebben hier nu een vaste bedtijd en dat gaat eigenlijk prima maar in het begin was het echt bij de 1e slaapsignalen naar bed. Nu lijkt hij behoorlijk wakker als hij naar bed gaat maar meestal is ie al vertrokken zodra ik weer beneden sta. of hij gaat nog even spelen met zijn knuffels en valt daarna in slaap

Pyjama weet ik niet meer zo goed. Geloof vanaf een maand of 5 of zo. Maar daarna werd het zomer en dan was het vaak alleen een romper of zo.
pi_118932195
Oeh, zelf in slaap vallen is fijn!

Ja,fruit schoot er hier dus bij in bij de kraam, haha! Heb ik wel gemist!
Ze whattsappt menu regelmatig hoe het gaat.
pi_118932311
Ohh ja vaste tijden is iets waar ik graag naar toe zou willen werken. Alle slaapjes overdag gaan hier overdag een beetje 'willekeurig', want hangt af wanneer ze wakker wordt en eten krijgt e.d. Savonds gaat ze zo tussen 19 en 20 uur naar bed, om 23 u maken we haar wakker voor een fles. Wordt ze zelf zo rond 4u weer wakker voor eten, en dan ist maar zien tot hoe laat ze slaapt. Of zou ik dr 's ochtends ook wakker moeten maken zodat we een ritme opbouwen? Moet ik wel zorgen dat ik dr voor ben ;)
pi_118932763
's ochtends wakker maken hebben we echt nooit gedaan. Hier was het meestal een bepaalde tijd dat hij max wakker kon blijven dus de dagindeling/ritme begon dan zodra hij wakker werd.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat hij zelf het beste vaart bij een ritme. Als we er teveel van afwijken dan wordt hij erg onrustig en zo. Maar goed, hij is inmiddels ook alweer bijna 10 maanden he.
  woensdag 7 november 2012 @ 14:02:13 #249
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118934540
Soesa hoop dat je je werkdag een beetje goed doorkomt, succes! :*

Ik gebruik hier geen slaapzak maar puckababy, wat een uitvinding zeg O+ Meisje slaapt zowat al door! :o (4 weken is ze) Ze sliep gister van 22.00 tot 4.30 :o :o En daarna pas om 7.30 weer O+ Heerlijk voor ons en ook voor haar, dat ze zo lekker kan slapen!

Oh en vanochtend sliepen we samen na die voeding van half 8 ook nog eventjes tot 10u :@ Pff, lekker hoor!

Twink fijn dat je lekker naar huis mag! :D Fijn dat D haar speentje fijn vindt O+

Kuuk: onze kraam had ook weinig te doen, haha :') Mijn man deed veel en zij deed vooral wasjes draaien enzo, was wel heerlijk hoor O+
pi_118937123
Klinkt lekker Enf, zo lang slapen! Mag dat dan al, zo lang tussen voedingen? Mijne laat 's nachts juist maar 3,5 uur max tussen z'n voedingen, overdag zou hij 4-5 uur wel redden als dat zou mogen. Ik kreeg van het cb alleen het advies om juist overdag elke 3-3,5 uur te voeden 'want dan kan hij er 's nachts langer tussen laten'. Dat doet hij alleen niet :S
Moet er wel bij zeggen dat ik de indruk had dat het cb gemak voor ouders voorop heeft staan en niet wat het beste is voor het kind. Terwijl ik dat andersom heb.

Oh, mijne slaapt in een omslagdoek, werkt ook goed!
  woensdag 7 november 2012 @ 15:07:15 #251
244125 laziness
pi_118937205
Qua borstvoeding is zo lang doorslapen niet verstandig i.v.m. het op peil houden van je productie.
Daarom wordt het gebruik van dingen als een puckababy afgeraden de eerste tijd bij in ieder geval borstvoeding.
Was er aanleiding om te beginnen aan die puckababy?
pi_118937645
Het cb vond het bij 2mnd 'slecht' dat S niet doorsliep. Bv staat daar niet echt op nr 1.
En idd bij een puckababy kun je de hongersignalen niet herkennen van de baby, waarbij de baby op een gegeven moment gaat huilen, wat een verlaat signaal is van honger.
  woensdag 7 november 2012 @ 15:21:38 #253
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118937819
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:04 schreef Mineola het volgende:
Klinkt lekker Enf, zo lang slapen! Mag dat dan al, zo lang tussen voedingen? Mijne laat 's nachts juist maar 3,5 uur max tussen z'n voedingen, overdag zou hij 4-5 uur wel redden als dat zou mogen. Ik kreeg van het cb alleen het advies om juist overdag elke 3-3,5 uur te voeden 'want dan kan hij er 's nachts langer tussen laten'. Dat doet hij alleen niet :S
Moet er wel bij zeggen dat ik de indruk had dat het cb gemak voor ouders voorop heeft staan en niet wat het beste is voor het kind. Terwijl ik dat andersom heb.

Oh, mijne slaapt in een omslagdoek, werkt ook goed!
Geen idee of het mag, maar zolang zij er tevreden bij is vind ik het goed :) Overdag komt ze idd vaker. En het is ook echt niet elke nacht zo hoor, soms is het ook gewoon netjes 3-4 uur :)
En elk kind heeft zijn eigen ritme toch? Ik pas me ook gewoon aan aan haar, vaak komt ze 's avonds wat vaker, dat hoeft echt nog niet gelijk te zijn vind ik ook..
Haha ja.. ze noemen het toch vaak ook het consternatiebureau of concentratiebureau? :+ gewoon met een korrel zout nemen en je eigen gevoel volgen als je dat wilt denk ik...

quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:07 schreef laziness het volgende:
Qua borstvoeding is zo lang doorslapen niet verstandig i.v.m. het op peil houden van je productie.
Daarom wordt het gebruik van dingen als een puckababy afgeraden de eerste tijd bij in ieder geval borstvoeding.
Was er aanleiding om te beginnen aan die puckababy?
Nou met mn productie zit het wel goed denk ik.. Voel de stuwing duidelijk als ze weer moet drinken.
Omdat ze zichzelf wakker 'sloeg' of bewoog met haar armpjes :)

quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:17 schreef Zoë23 het volgende:
Het cb vond het bij 2mnd 'slecht' dat S niet doorsliep. Bv staat daar niet echt op nr 1.
En idd bij een puckababy kun je de hongersignalen niet herkennen van de baby, waarbij de baby op een gegeven moment gaat huilen, wat een verlaat signaal is van honger.
Pff.. :X apart toch? Kijk ik vind het lekker, maar als ze om de 3 uur komt maakt het mij ook niet uit.. ik pas me wel aan :)
En haar signalen herken ik goed inmiddels, ze sliep de eerste paar weken bij ons op de kamer dus ik hoor precies wanneer ze trek krijgt, voordat ze gaat huilen al :) dan even luiertje verschonen, voeden en lekker weer slapen :)
pi_118937933
Ik zou er persoonlijk wel op letten, helemaal met inbakeren kan je signalen missen.
En het is wel heel erg lang :@
  woensdag 7 november 2012 @ 15:24:33 #255
244125 laziness
pi_118937938
Zelf weten uiteraard maar de beginperiode is de blauwdruk voor de rest van de voedingstijd. Als je nu de productie niet voldoende stimuleert loopt het straks wellicht te vroeg terug.
Maar geheel afhankelijk van hoeveel voedingen je overdag nog geeft wel.
pi_118938304
http://www.borstvoeding.com/aanverwant/hechting/inbakeren-2.html

O.a.:
Houd het aantal voedingen per etmaal in de gaten. Het is heel normaal dat een jonge baby acht tot twaalf voedingen of meer per etmaal nodig heeft om genoeg melk binnen te krijgen. Ook om de melkproductie goed op gang te krijgen en op peil te houden kan dit belangrijk zijn. Bedenk dat de melkproductie pas na zes weken volledig op gang is.
Houd de lengte van de slaapperiodes van je kindje in de gaten, en leg hem de eerste weken 's nachts uiterlijk na vijf tot zes uur slapen weer aan.
  woensdag 7 november 2012 @ 15:33:48 #257
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118938321
Als ze lekker doorslaapt, dan heeft ze het blijkbaar nodig...
In het zh heeft de VK tegen mij gezegd, als ze 's nachts slaapt, lekker laten slapen! (vanaf dag 1)
pi_118938765
Als je baby voldoende binnenkrijgt (plasluiers, energiek oogt etc), dan lijkt het me geen probleem. Maar sommige baby's hebben door een tekort aan voeding ook te weinig energie en geven daardoor geen of minimale hongersignalen... Waardoor ze "doorslapen", en dus weer te weinig binnenkrijgen.
  woensdag 7 november 2012 @ 15:51:46 #259
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118939084
Ik snap jullie overwegingen en thanks dat jullie meedenken iig :)
Ik vind het zelf ook erg lang.. maar als zij het prima vindt..
Ze heeft minimaal 6 volle plasluiers, vaak meer, en poepen ook meerdere keren per dag, lekker okergeel :) Ze is heel alert en slaapt natuurlijk nog veel, maar heeft ook meestal 2 momenten op de dag dat ze echt lekker wakker is en aan het rondkijken is O+ Ook een uurtje, vaak 's avonds, dat ze meer aanhankelijk is en we haar niet neer mogen leggen omdat ze anders gelijk weer onrustig wordt en gaat huilen. :P

Zoe: Ik denk dat ik wel genoeg melk heb op het moment :) Ik weet inderdaad dat dat normaal is, en dat is ook niet het probleem, als ze vaker zou komen :)

Mango: ja idd, als ik zoiets zou vermoeden zou ik haar ook zeker vaker aanleggen.

Ook in het begin, voor en tijdens mijn stuwing kreeg ze al heel veel binnen (gifgroene luiers met okergele poep; de kraamverzorgende noemde het een 'picasso' :') XD) dus dat gaat wel goed.. Het spuit er ook echt uit met het tsr, ze koppelt dan af omdat het gewoon te snel gaat :@ als dat voorbij is klokt ze alles heerlijk weg..
pi_118939471
Ik wou net zeggen, het zou me verbazen als ze met jouw productie te weinig binnenkrijgt.
  woensdag 7 november 2012 @ 16:11:05 #261
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118939885
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 16:01 schreef Mangostine het volgende:
Ik wou net zeggen, het zou me verbazen als ze met jouw productie te weinig binnenkrijgt.
Haha ja.. Dat denk ik ook :P
Net dronk ze gewoon door met het tsr O+ doet ze steeds vaker, echt leuk!
pi_118940025
Ja, die vroege hongersignalen ken ik hier niet _O-
Alledrie mijn ukken gaan van tevreden slapend naar boos-brullend-bolletje-baby in 5 seconden :+
  woensdag 7 november 2012 @ 16:16:46 #263
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118940141
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 16:14 schreef freecell het volgende:
Ja, die vroege hongersignalen ken ik hier niet _O-
Alledrie mijn ukken gaan van tevreden slapend naar boos-brullend-bolletje-baby in 5 seconden :+
:D whaha _O-
pi_118941385
Pff, pak van m'n hart hier. Voorlopig 1 dag kdv en als ik weer werk heb, 3 dagen kdv moet op zich gewoon mogelijk zijn :). Een keer een dag ruilen ivm sollicitatiegesprek ofzo moet ook altijd kunnen e.d. Fijn! Ukkie slaapt hier al sinds ze om 15u bij t drinken in slaap viel... Hoop niet dat ze denkt dat het al nacht is, anders maar over een half uurtje wakker maken als ze nog niet wakker is, kan ze er om half acht weer in :)
pi_118943334
Ik zou 'r niet wakker maken :@. Maar dat ben ik.
pi_118943893
Om 17u werd ze zelf wakker :) dus hoefde niet...
pi_118949725
Ah kijk aan! :)
  woensdag 7 november 2012 @ 20:11:50 #268
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_118949913
Zonder bij te lezen... Het was wel weer prima op m'n werk. E was vandaag bij mijn schoonmoeder en dat is op zich ook prima gegaan! Morgen nog een dagje (deze week werk ik 2 dagen ipv 3) en dan ben ik gelukkig weer 4 dagen vrij.
pi_118949914
SE, Fijn dat ze lekker in slaap viel!dat ze zelf wakker werd!
En dat het KDV meewerkt!
En dat ze zelf wakker werd!
:P

SE, hier zit er nog steeds geen vaste slaaptijden in. Opstaan ergens tussen 7 en 8, met uitschieters richting 6 uur. En 's avonds tussen half 8 en 8 erin.
In de ochtend ergens tussen 10 en 12 erin, en tussen 12 en 2 eruit. En regelmatig nog ergens een slaapje van 4/5 tot 5/6..
Maar het is ook geen doen met Chris zijn schooltijden om een vast ritme te verzinnen voor elke dag, en Daan doet het hier prima op.

Bij Chris hebben ze in het ziekenhuis verteld dat een baby maximaal zoveel uren 's nachts tussen de flessen mag laten, als hij ponden zwaar is. Dus bij 4 kilo, is 8 pond, wordt max 8 uur. Dat was dan met fulltime kolven..
Nou hebben mijn jongens dat nooit gehaald, maar vond het wel een mooi richtlijn om te onthouden..
pi_118949975
Soesa, mooi dat het goed was op je werk. En nu op naar het weekend ;)
  woensdag 7 november 2012 @ 20:18:19 #271
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_118950261
Soesa fijn dat he meeviel vandaag en E het ook fijn had bij je schoonmoeder! :)
pi_118953158
5 uur zou hummel hier dan mogen slapen :+
Hij haalt de helft ongeveer, hihi.

Ritme. Och, dat komt wel weer, ooit. Voorlopig nog niet over nadenken of willen.
pi_118953746
Ik zal eens zeggen dat Faye dan ook 5,5-6 uur mag slapen, die slaapt er 2-3 :') Ritme hebben we hier ook niet, behalve dan dat ze tussen 18:30 en 19:00 naar bed gaat. 3x in de week moet ze er met ons om 06:00 uit en zo haalt ze dan genoeg slaap. De rest van de dag volg ik haar ritme :)
pi_118955402
SE fijn dat ze lekker in slaap viel en zelf wakker werd. En fijn, dat de kdv dagen veranderd kunnen worden en ze flexibel zijn.

Tante, fijn dat de eerste werkdag goed was en je baby het goed had bij oma.

DF, vind het een beetje een aparte rekening maar goed.
Dan zou de mijne 8-9 uur makkelijk moeten redden met zijn 7 kg, maar helaas is de realiteit een beetje anders. Vanavond heeft de zoete aardappel in ieder geval goed gesmaakt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118956711
Het is de max hè.. Niet de doorsnee..
Chris kreeg om de 3 uur, en mocht ook 7-8 uur..
pi_118960589
Ik hou dat rekensommetje idd aan voor het slapen van de dame.
Nou ja op dit.moment niet, want maak dr s avonds laat nog.wakker nu. Maar vond.t wel fijn een richtlijn te hebben hoelang ze mag slapen. Tis nogal een slaapkop :')
pi_118966693
Het scheelt misschien ook, dat ik nooit dat soort slaapkoppen had. Al sliep mijn oudste s'nachts eerder door zonder voeding en sliep volgens mij ook iets beter en langer aan een stuk door.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_118967297
Hoe gaat het daarmee sonnetje? Slaapt ze weer goed verder na die late voeding? En heb je het idee dat ze wat meer aankomt al?

Wij moeten dinsdag weer naar het cb, ben benieuwd. Geloof niet dat ze zo snel groeit als haar broer. Heb gister foto's vergeleken.

Enferma, ik ben nooit zo'n fan van inbakeren, omdat je signalen mist en ze in zo'n diepe slaap komen en het afleren is heel lastig.
Dat gemaai met die armpjes kan je ze ook even aan laten wennen, na een weekje is dat wel over. Volgens mij een stuk makkelijker dan afleren rond een half jaar.
pi_118967922
Ik heb in de kraamweek ook inbakeren geprobeerd omdat Max onrustig was. Maar hij raakte alleen maar overstuur omdat ie zn armpjes niet vrij kon bewegen.
Nu slaapt hij prima, tijdens zijn slaap maait ie wel nog steeds met zijn armen, maar hij heeft er geen last van.
pi_118967984
Eigenlijk zouden die armen er pas bij een maand of drie aan moeten groeien....
pi_118968026
Lol! Zit je idd ook niet de hele tijd met die mouwen te kutten. ;(
pi_118968046
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 20:11 schreef Deepfreeze het volgende:

Bij Chris hebben ze in het ziekenhuis verteld dat een baby maximaal zoveel uren 's nachts tussen de flessen mag laten, als hij ponden zwaar is. Dus bij 4 kilo, is 8 pond, wordt max 8 uur. Dat was dan met fulltime kolven..
Nou hebben mijn jongens dat nooit gehaald, maar vond het wel een mooi richtlijn om te onthouden..
Dat vind ik heel apart want juist een 8 ponder heeft het meer nodig om zijn suiker op pijl te houden :Y Mijn 8 ponder moest juist veel en veel meer drinken omdat ze zo zwaar was bij de geboorte.

En 1 van de kenmerken van het lage bloedsuiker is weer het maaien met de armpjes :)
  donderdag 8 november 2012 @ 09:11:22 #283
244125 laziness
pi_118968183
Hoewel ik hier boven aangeef dat ik de puckababy niet de beste oplossing vind i.c.m. Borstvoeding vind ik het wel erg kort door de bocht gesteld Troeta dat ze na een weekje geen last meer van die armpjes hebben. Had ik dat geweten joh! :')
Sowieso iedereen die inbakert zal het af en toe wel los proberen en niet non stop tot zes maanden inbakeren niet waar?
pi_118968645
Nouja, wat is last van maaiende armpjes hebben? En wat is slecht slapen?
Als je een baby hebt die echt de hele nacht maar blijft huilen en 10x per nacht wakker word van zijn armpjes dan kan ik me idd voorstellen dat je gaat inbakeren.
Maar slaapt je baby gewoon 5 uur met een paar keer wakker worden van zijn armpjes, dat lijkt mij heel normaal.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 09:11 schreef laziness het volgende:

Sowieso iedereen die inbakert zal het af en toe wel los proberen en niet non stop tot zes maanden inbakeren niet waar?
Dat denk ik niet.
  donderdag 8 november 2012 @ 09:37:55 #285
244125 laziness
pi_118968715
Ik schat de mensen op Fok hoger in dan dat.
Ik heb het met Puck in ieder geval wel 100x geprobeerd.
pi_118969319
Ik heb het niet over iemand op fok ofzo hoor, gewoon over inbakeren.
Maar je leest op al die forums over moeite met afbouwen van inbakeren.
En ik vind dat ook niet gek hoor dat als je het doet, je het dan elke nacht doet.
pi_118969762
Ervaringsdeskundigen: ik heb hier op zich een blij kletsende baby die ineens gaat huilen. Al een aantal keer uit het niets zegmaar, klinkt dat als 'ergens pijn' of 'ik heb m'n dag niet/wil bij je zijn'. Wandelen op de arm is best, stopt met huilen. Als ik dan ga zitten met dr op schoot is weer huilen... Ik snap t ff niet :{
pi_118970131
Cas sliep tot zeker zijn 6e maand ingebakerd. Toen Cold turkey gestopt, nooit problemen opgeleverd.
Nu slaapt hij 80% van de tijd op zijn buik.
  donderdag 8 november 2012 @ 10:32:17 #289
244125 laziness
pi_118970202
Ik heb het overdag heel vaak geprobeerd af te bouwen maar dat lukte niet.
Op vakantie was het echt te heet dus met 7 maanden cold turkey gestopt.
Sindsdien slaapt hij altijd op zijn buik maar de slaapproblemen bleven wel bestaan tot 14 maanden.
pi_118970349
Nouja dat bedoel ik dus laziness. Zijn de slaapproblemen en het maaien in het begin zo erg dat je dat risico wil lopen? Ik denk dat dat wel goed is om even over na te denken toch?
Nachten van 12 uur zijn mooi, maar een nacht van 5/6 uur is ook heel goed voor een kleine baby.
  donderdag 8 november 2012 @ 10:42:46 #291
244125 laziness
pi_118970474
Hier wel. Bij Enfermera heb ik mijn bedenkingen vooral t.o.v. de borstvoeding maar ik vond je bericht an sich dat het met een weekje wel over is wat vreemd. Daar ging het mij om.
pi_118970523
Ik weet niet hoe dat ging bij jou, dus had het echt niet over jou hoor.
Maar het is toch geen vreemde gedachte van me dat een baby aan zijn lichaam moet wennen?
  donderdag 8 november 2012 @ 10:46:41 #293
244125 laziness
pi_118970574
Hier bleven de slaapproblemen niet bestaan door het inbakeren voorheen trouwens hoor.

Nou ja Enfermera haar baby is 4 weken. Ik ga er vanuit dat er geprobeerd is en nog steeds af en toe overdag bijvoorbeeld om zonder puckababy te slapen.
Een puckababy kan een baby trouwens de armen nog in bewegen. Dat werkte bij ons bijvoorbeeld ook niet want nog teveel ruimte om te maaien.
pi_118971036
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 10:44 schreef Troeta het volgende:
Ik weet niet hoe dat ging bij jou, dus had het echt niet over jou hoor.
Maar het is toch geen vreemde gedachte van me dat een baby aan zijn lichaam moet wennen?
Mijn kind is met 9 maanden nog steeds niet altijd aan zijn lijf gewend volgens mij. Hoe vaak ik hem al niet rollend, zittend of staand in bed vind, huilend omdat hij moe is maar zijn lijfje maar door beweegt. Soms heeft hij daarin begrenzing nodig.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_118971424
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 08:20 schreef Troeta het volgende:
Hoe gaat het daarmee sonnetje? Slaapt ze weer goed verder na die late voeding? En heb je het idee dat ze wat meer aankomt al?

Wij moeten dinsdag weer naar het cb, ben benieuwd. Geloof niet dat ze zo snel groeit als haar broer. Heb gister foto's vergeleken.

Enferma, ik ben nooit zo'n fan van inbakeren, omdat je signalen mist en ze in zo'n diepe slaap komen en het afleren is heel lastig.
Dat gemaai met die armpjes kan je ze ook even aan laten wennen, na een weekje is dat wel over. Volgens mij een stuk makkelijker dan afleren rond een half jaar.
Ze.wordt amper wakker :')
Drinkt ook niet heel denderend dan, de ene keer beter dan de andere keer. Gisteren bijvoorbeeld wel heel goed, maar toen ik bij haar kwam was ze al een beetje aan t bewegen. Ik zal vanavond s met dr op de weegschaal staan, geen idee eigenlijk hoe het aankomen gaat. Ze is nog.steeds blij en tevreden hehe.
Ze is zo leuk aan t kraaien nu O+ deed Floris echt niet. Ze.doet alles heel blij en tevreden :') leg je er op dr buik, draait ze heel rustig weer terug. En dan weer op dr rug liggen lachen.

Oh en dat rekensommetje van t aantal ponden en aantal uur.deed ik ook pas sinds ze ging doorslapen. Dat was met een week of 8/9 ofzo denk ik. Sowieso kwam ze tot de 7 weken iedere 3/4 uur.

SE, als ze hier zo aan t huilen is is ze meestal gewoon moe.
pi_118971892
Haha, clubsoda, toen begonnen hier de slaapproblemen pas idd. Toen wilde ik wel inbakeren eigenlijk:-) zelfs nu met twee jaar heeft hij dat nog, blijft ie maar wiebelen met zijn benen bijv.

Ah als ze tevreden is zal het idd wel goed zitten son! Nena is ook zo'n kletskous, geweldig vind ik dat. De hele dag door. Is ook nieuw voor me.
En al terugrollen joh? Ik oefen dat echt te weinig, ga d'r straks even op d'r buik leggen.
pi_118972280
Zo, gaap... Iemand nog briljante tips voor een baby die alleen in je armen of op papa/mama wil slapen 's nachts? Meteen na het voeden in bed leggen voordat hij echt in slaap valt werkt niet, speentje ook niet, die spuugt hij, al dan niet bedoeld, uit.

Hij lijkt dit soort nachten trouwens af te wisselen met nachten waar hij wel zonder problemen inslaapt na het voeden. Zit daar nog een gedachte achter? Ben er niet uit of het komt door drukke dagen want die hebben we niet. Na een slechte nacht is hij overdag ook veel huileriger dan anders. Net of hij zelf ook minder kan hebben door het slaaptekort.
pi_118972597
Op je laten slapen of een co-sleeper :) gewoon mamahonger, dat is ook heus echte honger!
Hier slaaptr hummel grootste gedeelte van de nacht in de co-sleeper, met mijn hand (incl pink) heel dichtbij. En dan nog wil hij tegen de ochtend graaaaaag op mij verder slapen. Mag :)
pi_118972740
SE, is dat voornamelijk in de late middag / avond? Dat is een heel bekend moment om te huilen. Clusteren of de dag moeten verwerken. Lekker met haar lopen (misschien in een draagdoek?) en troosten, drinken aan de borst...

Mineola, vervelend dat je hem 's nachts moeilijk weg kan leggen. Ik weet dat er hier mensen zijn die hun baby dan maar bij zich hielden en zich aanwenden om zelf ook zo te kunnen slapen. Ik dacht bij zulke momenten altijd: als ik hem wegleg en hij gaat huilen is iedereen wakker, als ik hem laat liggen ben ik de enige met slaapgebrek. De keus vond ik niet zo moeilijk. Soms wel frustrerend, maar het wordt in de meeste gevallen écht beter met een paar weken. De kleintjes moeten zo wennen aan de buitenwereld, ze missen de geborgenheid uit de baarmoeder. En geef ze eens ongelijk ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 8 november 2012 @ 11:50:30 #300
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_118972809
Mineola, heb je m gelijk in het ledikantje gelegd dan? Of in de kinderwagenbak/wieg? Kan ook nog weleens schelen.
pi_118973026
quote:
0s.gif Op donderdag 8 november 2012 11:26 schreef Troeta het volgende:
Haha, clubsoda, toen begonnen hier de slaapproblemen pas idd. Toen wilde ik wel inbakeren eigenlijk:-) zelfs nu met twee jaar heeft hij dat nog, blijft ie maar wiebelen met zijn benen bijv.

Ah als ze tevreden is zal het idd wel goed zitten son! Nena is ook zo'n kletskous, geweldig vind ik dat. De hele dag door. Is ook nieuw voor me.
En al terugrollen joh? Ik oefen dat echt te weinig, ga d'r straks even op d'r buik leggen.
Dat kletsen is echt leuk idd :D soms denk ik,dat ze moppert, maar ze is dan gewoon geluidjes aan t oefenen

Draaien: Ja, doet.ze niet altijd hoor :)
Maar.ze kan t wel hehe.
Merk idd dat ik haar minder snel neerleg op dr buik enzo. Probeer dat wel steeds meer te doen, ook op t speelkleed enzo. Ze vindt dat ook erg leuk, midden in de kamer. Kan ze lekker tv kijken :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')