abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 december 2012 @ 15:28:59 #226
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_120418519
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar is dat de gangbare opvatting in België? Dat iedereen altijd maar mee moet doen? Er valt wat betreft aandacht voor de sport wel wat voor te zeggen om het aantal crossen drastisch te verminderen. Maar men heeft liever elke zaterdag en zondag kermis en zuipen (gechargeerd gezegd)?
Een tijdje terug zijn zowat alle landen behalve België de voeling met het crossen verloren, waardoor het een lokaal gebeuren is geworden waarin alleen nog wat Vlaamse idioten geld willen pompen (door crossen te organiseren, geld aan klassementen te besteden en elke keer opnieuw massaal te komen kijken). We gaan dit oplossen door die zeldzame initiatieven in te dammen, waardoor we de enigen die er nog om geven, hun pleziertjes afnemen? Het is een Vlaamse kermis geworden nadat een hoop landen het veldrijden min of meer in de steek lieten, niet omgekeerd. Dat er nu een minder toegankelijke situatie is ontstaan voor die landen, hebben ze hoofdzakelijk aan zichzelf te danken.

Ik vind trouwens dat Nys zich niet moet bemoeien waar de rest wel of niet start, beetje flauw dat hij daar steeds over blijft zeuren.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_120425405
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:38 schreef buzz1291 het volgende:En het is hier wel een NL forum hé.

Dat lijkt me ten eerste niet waar en ten tweede niet relevant. Want het is enkel een Nederlandstalig forum, er staat nergens in de huisregels dat nationaliteit er iets mee te maken heeft. Ofwel Vlamingen horen er net zo goed bij.

Ten tweede ben ik tot vele generaties terug oerhollands. Dat verplicht mij echt niet om per definitie Nys een eikel te vinden, of een rivaliteit met Belgen te voelen. In de praktijk ben ik trouwens wel voor de Nederlanders, maar ik kan wél objectief sportmensen waarderen voor wat ze doen.
pi_120425612
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:07 schreef thettes het volgende:
Een WK telt echt wel een stuk zwaarder
Voor mij persoonlijk niet, en al helemaal niet als het WK een veredelde wegkoers is. Ik kan meer genieten en hecht meer waarde aan het winnen van crossen zoals de Koppenbergcross of Gavere. Crossen waarvoor het crossen gemaakt is.
Vandaar dat ik ook 'fan' ben van Nys. Hij weet nu al jaren precies de crossen te winnen waarvoor ik naar het veldrijden kijk. En dat hij dan geen WK wordt op veredelde wegkoersen of omdat hij die idiote stalorders moet opvolgen doet voor mij niets aan hem af.
Vind het WK bij veldrijden nauwelijks iets toevoegen aan de bestaande kalender, misschien zou het wat specialer zijn als het eens in de twee of vier jaar zou worden georganiseerd.

quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 14:07 schreef thettes het volgende:
en om Boom nu af te doen als iemand die alleen kon winnen omdat het parcours hem lag is ook niet helemaal correct.
Zo zou ik hem ook absoluut niet af willen schilderen, Boom was een fantastisch crosser. Het parcours waar hij WK werd vond ik echter alles behalve boeiend, en mistte de nodige crosselementen. Ook heb ik er niets mee dat een jaar later het parkoers zo gecreëerd was om hem zoveel mogelijk kans op een overwinning te bieden. Net zo min dat ik die crossen en WK's in Tsjechië die voor Stybar werden gemaakt ook niet leuk vond.

quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2012 15:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het is een Vlaamse kermis geworden nadat een hoop landen het veldrijden min of meer in de steek lieten, niet omgekeerd. Dat er nu een minder toegankelijke situatie is ontstaan voor die landen, hebben ze hoofdzakelijk aan zichzelf te danken.
Het is nou ook niet bepaald zo dat buitenlandse crossers met open armen worden ontvangen in het Vlaamse circusje. Je moet als (semi)topper toch al gauw een halve Belg zijn en Vlaams praten om geaccepteerd te worden, maar haal het niet in je hoofd om daadwerkelijk wat belangrijke koersen te gaan winnen. De buitenlandse crossers die niet meedoen voor de prijzen worden nog wel gedoogd en als er een of andere mafkees uit Nieuw-Zeeland over komt wordt dat ook nog wel leuk gevonden.

Ik vind het ook wel moeilijk: aan de ene kant zou ik graag een internationaler veld zien, aan de andere kant zit ik ook bepaald niet te wachten op die vele gare crossen in het buitenland (waaronder Gieten). Daarvoor blijven de Belgse crossen toch veel en veel te mooi.
pi_120425793
Ik ben eigenlijk wel onder de indruk van Nys. het is ontzettend knap zo lang zo goed te zijn. ja, hij gaat voor het geld maar dat is toch normaal voor een professionele sport. hij verzaakt zelden, is zeer allround en komt correct over bij de pers.

wat meer internationale concurrentie zou voor de sport veel goed kunnen doen. maar dat kun je Nys niet kwalijk nemen.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  maandag 17 december 2012 @ 18:39:16 #230
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_120426144
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:25 schreef vivelafete het volgende:
Je moet als (semi)topper toch al gauw een halve Belg zijn en Vlaams praten om geaccepteerd te worden, maar haal het niet in je hoofd om daadwerkelijk wat belangrijke koersen te gaan winnen.
Dat zijn vooral degenen die Nys in de weg rijden, Wellens, De Clercq en Albert hebben ook de toorn van de Nys-fanclub mogen ondervinden.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 17 december 2012 @ 19:52:58 #231
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_120429694
quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2012 18:39 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat zijn vooral degenen die Nys in de weg rijden, Wellens, De Clercq en Albert hebben ook de toorn van de Nys-fanclub mogen ondervinden.
Daar is de hele ellende en de teloorgang van het crossen mee begonnen. Toen Adrie van der Poel nog als patron rondreed was er helemaal niets aan de hand. Hij stopt en Belgen bespuwen en bespotten Richard Groenendaal dat het een lieve lust is, en dat waren niet alleen maar de voetbalsupporters die tijdens de kerstperiode ander vertier zochten. In die tijd waren de crossen in Steinmauer, Lievin, Harnes, Pont Chateau en een paar andere een verademing.

Maar het doet me deugt dat er eindelijk eens een paar hier zijn die precies hetzelfde verwoorden als ik, al doe ik dat wat scherper en op een andere toon. De gedachte er achter blijf hetzelfde.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  maandag 17 december 2012 @ 20:00:20 #232
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_120430034
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:25 schreef vivelafete het volgende:
Zo zou ik hem ook absoluut niet af willen schilderen, Boom was een fantastisch crosser. Het parcours waar hij WK werd vond ik echter alles behalve boeiend, en mistte de nodige crosselementen. Ook heb ik er niets mee dat een jaar later het parkoers zo gecreëerd was om hem zoveel mogelijk kans op een overwinning te bieden. Net zo min dat ik die crossen en WK's in Tsjechië die voor Stybar werden gemaakt ook niet leuk vond.
En wat vond je trouwens van het WK in Koksijde? Ook duidelijk voor de Belgen gemaakt, aangezien de beste zandcrossers allemaal Belgen zijn. Als daar 10 Belgen mogen starten, dan is de hele top 10 Belgisch.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 17 december 2012 @ 20:02:20 #233
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_120430123
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 18:19 schreef thettes het volgende:

[..]

Dat lijkt me ten eerste niet waar en ten tweede niet relevant. Want het is enkel een Nederlandstalig forum, er staat nergens in de huisregels dat nationaliteit er iets mee te maken heeft. Ofwel Vlamingen horen er net zo goed bij.

Ten tweede ben ik tot vele generaties terug oerhollands. Dat verplicht mij echt niet om per definitie Nys een eikel te vinden, of een rivaliteit met Belgen te voelen. In de praktijk ben ik trouwens wel voor de Nederlanders, maar ik kan wél objectief sportmensen waarderen voor wat ze doen.
Wat nou niet waar? Forum.fok.NL. Er staat toch geen BE achter is het wel. En natuurlijk zijn alle Vlamingen welkom hier, hoe meer zielen hoe meer strijd. En voor de duidelijkheid Tetters, jij hoeft Nys van mij helemaal geen eikel te vinden, maar bekritiseer mij dan niet als ik dat, altijd met reden omkleed, wel vind. Zoiets als de meeste Belgen moeten helemaal niets van Lars Boom hebben, maar dan anders.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_120430583
Boom gaat komende woensdag deelnemen aan de cross in Sint-Niklaas, daarna Sushuisterveen op 3 januari en tot slot het NK in de Beekse Bergen op 13 januari.
  maandag 17 december 2012 @ 21:18:15 #235
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_120434393
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:13 schreef TargaFlorio het volgende:
Boom gaat komende woensdag deelnemen aan de cross in Sint-Niklaas, daarna Sushuisterveen op 3 januari en tot slot het NK in de Beekse Bergen op 13 januari.
Met Sint-Niklaas heeft Boom ook wel een cross uitgezocht. Zo vlak als een pannekoek en een volle ronde over de sintelbaan waardoor het op de derde? rij moeten starten ook geen probleem hoeft te zijn. Helaas geen live stream van deze wedstrijd want naar verluidt is Boom met een behoorlijke conditie uit Spanje teruggekomen. Herhaling van de demo om even 3 tandjes groter te trappen dan een topcrosser (remember?) zou wel leuk zijn. Kan me nog een uitspraak van Stybar van vorig jaar herrinneren waarin hij zei een 11 te monteren omdat Boom meereed.......
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_120441663
quote:
Sunweb-Revor wordt vanaf 1 januari Sunweb-Napoleon Games

Sunweb-Revor wordt vanaf 1 januari Sunweb-Napoleon Games. Revor blijft de cyclocrossploeg van Jurgen Mettepenningen als derde sponsor trouw.

‘Terwijl onze verbintenis met Sunweb Vakanties nog loopt tot eind 2015 hebben we met Napoleon Games een overeenkomst tot eind 2017 afgesloten', aldus Mettepenningen maandag op de ploegvoorstelling. ‘Dit geeft ons de mogelijkheid om op lange termijn te werken aan de onderbouw van onze ploeg.'

‘De 28-jarige Kevin Pauwels en de twee jaar oudere Klaas Vantornout blijven onze onvoorwaardelijke kopmannen, maar samen met ploegleider Mario De Clercq zal ik op zoek gaan naar één, twee of drie renners die onze twee kopmannen bij kunnen staan', klinkt het.

Napoleon Games is een jong Vlaams bedrijf dat meerdere vestigingen heeft waar gegokt kan worden en waar ook online gespeeld kan worden. Binnenkort begint Napoleon Games ook met sportweddenschappen.
pi_120441763
quote:
Stybar start zaterdag crosseizoen in Essen

Zdenek Stybar is zaterdag voor het eerst dit seizoen in het veld te zien. De Tsjechische kampioen bereikte een akkoord met de organisatoren van de GP Rouwmoer in Essen.

Stybar rijdt aansluitend de Wereldbekerproef van tweede kerstdag in Heusden-Zolder. Daarna volgen met Loenhout (28 december), Bredene (29ste) en de Superprestigecross van Diegem (30 december) en de GP Sven Nys in Baal vier crossen in vijf dagen.

Dat moet voldoende zijn om Stybar competitief te maken voor het Tsjechisch kampioenschap in zijn thuisstad Stribrö.
pi_120447110
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 20:02 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Wat nou niet waar? Forum.fok.NL. Er staat toch geen BE achter is het wel. En natuurlijk zijn alle Vlamingen welkom hier, hoe meer zielen hoe meer strijd. En voor de duidelijkheid Tetters, jij hoeft Nys van mij helemaal geen eikel te vinden, maar bekritiseer mij dan niet als ik dat, altijd met reden omkleed, wel vind. Zoiets als de meeste Belgen moeten helemaal niets van Lars Boom hebben, maar dan anders.
Zo mag jij ook 'tegen' Nys zijn van mij, maar hou het beschaafd en doe alles met mate. Jij doet het net iets te onbeschaafd en zonder enige remming. DAAR gaat het om.Net zoals je mijn nickname met een 'r' teveel schrijft, niet voor de eerste keer. Je bent geestelijk echt een klein kind.

Daarnaast twijfel ik aan 'met reden omkleed' want dat is nu juist waaraan het vaak ontbreekt.
  dinsdag 18 december 2012 @ 07:25:49 #239
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120448941
Point made Tetters. Nu niet meer zeiken.
pi_120449816
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 07:25 schreef kaasplankje het volgende:
Point made Tetters. Nu niet meer zeiken.
Kaasplankers _O_
pi_120455459
quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2012 15:28 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Een tijdje terug zijn zowat alle landen behalve België de voeling met het crossen verloren, waardoor het een lokaal gebeuren is geworden waarin alleen nog wat Vlaamse idioten geld willen pompen (door crossen te organiseren, geld aan klassementen te besteden en elke keer opnieuw massaal te komen kijken). We gaan dit oplossen door die zeldzame initiatieven in te dammen, waardoor we de enigen die er nog om geven, hun pleziertjes afnemen? Het is een Vlaamse kermis geworden nadat een hoop landen het veldrijden min of meer in de steek lieten, niet omgekeerd. Dat er nu een minder toegankelijke situatie is ontstaan voor die landen, hebben ze hoofdzakelijk aan zichzelf te danken.
Vind ik persoonlijk jammer, maar het is wel begrijpelijk.
  dinsdag 18 december 2012 @ 20:36:38 #242
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_120475993
Stelling:

De teloorgang van de Nederlandse crossen is met name veroorzaakt doordat de UCI veel te veel organisatoren in Belgie een A status hebben verleend, het verplichte prijzengeldschema veel te laag is (dus de startgelden te hoog) en het ranking systeem geen na- of voordelen oplevert voor deelname aan WB wedstrijden.

Kijk eens wat er de laatste tien jaar aan A status crossen is bijgekomen. Was dit niet het geval geweest door er een behoorlijke restrictie op te zetten door b.v. slecht één cross per 2 weken in hetzelfde land een A status te verlenen, dan had er ruimte geweest voor een veel grotere spreiding, met name in Duitsland, Frankrijk Zwitsterland en Nederland. Nu kan ik niet spreken voor de buitenlandse organisatoren maar als er naar Nederland wordt gekeken, met als voorbeeld Zeddam en Heerlen, dan kan wel gesteld worden dat Zeddam gewoon op de kalender is weggedrukt met een steeds minder interessante datum en daardoor een beperkt startveld, en Heerlen, dat een grote cross aan het worden was in het Hellegat, die uit had kunnen groeien tot een monument als Diegem, Asper-Gavere of Overijse, gewoonweg door de concurrentie op startgelden van Belgische nieuwkomers buiten de markt wordt geplaatst.

Daarnaast draagt het akkefietje tussen St. Michelsgestel en Veghel (lees Van Eerdt) over de verplaatsing van de Superprestigewedstrijd ook niet bij tot stabiele inkomsten om het volgende jaar wederom een top cross te kunnen organiseren.

Uiteraard is er ook een keerzijde met Hoogerheide als positieve uitzondering. Maar daar werken de vrijwilligers zich de ballen uit de broek omdat deze cross toch heel erg op de naamsverbinding en de energie van Adrie van der Poel leunt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_120477956
Malaise in de cross heeft niet één oorzaak maar meerdere. Een betere spreiding van wedstrijden zou inderdaad beter zijn maar valt nu niet meer terug te draaien.

Het belangrijkste is gewoon één of meerdere renners hebben die meedoen voor de overwinningen. Als Boom gewoon was blijven crossen dan was het hier ook weer populairder geworden.

Overigens die cross in Eerde (Veghel) was toch een initiatief van Van Kasteren en niet Van Eerd? Door die cross is Gestel weggevallen en na twee of drie edities ook Eerde.
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:07:44 #244
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_120478437
Maak er A-crossen van, geef veel meer prijzengeld, laat alle toppers 5 keer per jaar verplicht in Italie, Spanje, Zwitserland, Frankrijk en Nederland crossen, dan zit je nog steeds naar desolate, lege weides te kijken met enkel wat volk aan de finish en aan de materiaalpost (tenzij het net over de Belgische grens is uiteraard, dan kan die volksverhuis nog de illusie van lokale interesse bieden). Nobody cares.

Als je nu nog zou kunnen stellen dat die huidige internationale crossen een indicatie geven van wat goede vooruitzichten, dan lijkt het een optie, maar die illustreren eerder het hopeloze van de situatie. Het enige land waar ik een heel klein beetje potentie zie, is de VS, maar dat is praktisch gezien dan weer een probleem.

En inderdaad, er zullen eerst meer toppers moeten komen uit verschillende landen, wat volgens mij erg simpel zou moeten zijn. Zo heel erg leeft het nu ook weer niet in Nederland, Frankrijk of Tsjechië, maar meteen had je daar al Boom, Mourey en Stybar die probleemloos meekunnen met de top. Steek daar wat meer structuur in en laat de Zwitsers, Italianen en Duitsers hetzelfde doen en je hebt meteen een top 10 waarin waarschijnlijk alleen nog Nys, Albert en misschien Pauwels als Belgen zitten, dan kunnen figuren als Vantornout, Peeters en Aernouts het wel vergeten. Die dominantie is op 2-3 jaar helemaal weg als 't moet.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 19 december 2012 @ 10:32:39 #245
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_120499133
Nog voordat de cross in St. Niklaas ook maar begonnen is heeft Boom het weer voor elkaar. Hoe jaag ik een paar Belgen op stang door te zeggen dat ze harder moeten trainen om Nys bij te houden. En de Belgische media smullen van dit soort opmerkingen want natuurlijk niets mooier dan een polemiek veroorzaken zodat een paar hersenloze supporters weer boeh kunnen roepen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 19 december 2012 @ 10:35:13 #246
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_120499218
Ik denk dat Boom wel gelijk heeft. Bij Prins Albert kan er best nog wel een pondje af vind ik.
pi_120500078
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:35 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk dat Boom wel gelijk heeft. Bij Prins Albert kan er best nog wel een pondje af vind ik.
Ik vind Nys z'n fysiek sowieso indrukwekkender, veel gespierder.

En Albert moet maar eens beginnen met z'n helm recht op z'n kop te zetten. Ziet er niet uit.
pi_120502520
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:32 schreef buzz1291 het volgende:
Nog voordat de cross in St. Niklaas ook maar begonnen is heeft Boom het weer voor elkaar. Hoe jaag ik een paar Belgen op stang door te zeggen dat ze harder moeten trainen om Nys bij te houden. En de Belgische media smullen van dit soort opmerkingen want natuurlijk niets mooier dan een polemiek veroorzaken zodat een paar hersenloze supporters weer boeh kunnen roepen.
Je grote vriend Nys neemt het voor hem op. Waarschijnlijk wel met een of andere sluwe achterliggende gedachte natuurlijk.

Ik vind het ook al tijden vreemd dat Albert Nys niet ver voorbij is gegaan. Toen hij 22 was werd hij al wereldkampioen en leek hij te kunnen gaan domineren, aangezien hij de jaren erna alleen maar sterker zou moeten worden en Nys zwakker. Het omgekeerde lijkt eerder te zijn gebeurd.
pi_120503107
quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2012 18:39 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat zijn vooral degenen die Nys in de weg rijden, Wellens, De Clercq en Albert hebben ook de toorn van de Nys-fanclub mogen ondervinden.
Het is echt niet alleen de Nys-club hoor, al is dat natuurlijk wel het grootste gedeelte. Maar dat is ook wel weer logisch aangezien hij verreweg de grootste fanbase heeft.
Ik kan me nog goed herinneren dat er een euforische stemming was in Belgie omdat de Boom gekapt was. Ook heb ik zelf genoeg jassen van Telenet en Sunweb gezien die verre van enthousiast waren over de deelneming van Stybar, maar vooral Boom. En dan druk ik me nog zacht uit.
Ook de commentatoren vallen weleens behoorlijk uit hun rol, en dan doel ik met name op Wuijts en Vannieuwkerke. Als er iemand serieus in de buurt komt van de Belgen verandert hun commentaar behoorlijk.
Overigens vind ik wel dat de meerderheid van de bezoekers bij crossen gewoon normaal en gezellig met een biertje in de hand naar de koers aan het kijken is.
quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2012 20:00 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

En wat vond je trouwens van het WK in Koksijde? Ook duidelijk voor de Belgen gemaakt, aangezien de beste zandcrossers allemaal Belgen zijn. Als daar 10 Belgen mogen starten, dan is de hele top 10 Belgisch.
Ik ben er in het algemeen niet zo over te spreken dat een organiserende partij een parkoers op maat van een persoon/groep maakt. Of dat nou in Tsjechië, Nederland of België gebeurt maakt me niet uit.
Ik vind dat een WK cyclocrossparkoers een goede afspiegeling moet zijn van de facetten die bij deze sport spelen, dus zand, snelle stukken, technische stukken, wat leuke obstakels (het liefst natuurlijke) en als het kan ook nog wat klimmen en een leuke afdaling.
Het WK in Koksijde heb ik dit jaar niet gezien, maar het parkoers komt wat mij betreft heel wat dichter in de buurt van een leuk cyclocrossparkoers dan wat ik heb gezien in Hoogerheide, Tsjechië en dat faalparkoers van Trevisio. Dit is natuurlijk wel geheel subjectief.

@ Buzz (stelling):
Ik ben het wel eens met je stelling, maar ik vind het moeilijk te bedenken wat een goede oplossing zou kunnen zijn. Ik postte hier al eerder dat ik best graag een wat internationaler veld zou willen zien, echter zit ik totaal niet te wachten op die vele buitenlandse crossen waar niets aan is en vooral geen mens naartoe komt (wat SoK ook beschrijft). Het veldrijden blijft toch het allermooiste in België zelf. Ik denk ook niet dat internationale succes de totale populariteit van de sport veel zal vergroten, eerder neemt het af als de Belgen niet meer structureel kampioenen kunnen leveren. Deze sport drijft echt op de Belgische gekte, zoals dat met schaatsen en Nederlanders ongeveer hetzelfde is.

Veghel-Eerde was trouwens een best prima crossje, jammer dat die zo snel weer verdween. Het rondje was niet zo bijzonder, maar dat stuk op de vuilnisbelt was wel leuk. Vond dat er ook een prima sfeertje hing rond het parkoers.

[ Bericht 0% gewijzigd door vivelafete op 19-12-2012 12:45:32 ]
pi_120513615
Ondertussen wint Nys in Sint Niklaas, voor Albert en Meeusen. Boom 13e.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')