abonnement Unibet Coolblue
pi_118786749
Misschien door de administratieve rompslomp. En de woning moet geïnspecteerd worden. Wellicht wat aan gedaan worden. Dan moeten de kandidaten bericht krijgen, die misschien niet meteen reageren. Afspraak maken om te komen kijken. Keuren het af. Volgende kandidaten berichten. Moeten ze ook weer een afspraak mee maken. Etc...

Dat is het idee dat ik kreeg toen ik mijn woning aannam. Deze leek ook al even leeg te staan. Vervolgens moest ik wel even binnen no time beslissen. :P
  zaterdag 3 november 2012 @ 23:57:05 #27
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_118792911
Hier worden bijna alle sociale huurwoningen ineens allemaal verkocht i.p.v. verhuurd. Dan vallen ze onder een 'koop-goedkoop' project, je koopt dan wel het huis, maar je huurt de grond, het eerste jaar huur je dan met 100% korting en de komende jaren komt er iedere keer 10% bij.

Kan het misschien zoiets zijn?
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_118797397
Alsof 2 maanden leegstand lang is :{
Misschien is hij wel sinds begin deze maand verhuurd, maar heeft de nieuwe huurder zich nog niet laten zien?

Overigens, waar maak je je druk om? Huis direct naast mij staat al bijna een jaar leeg. Heerlijk rustig!
  FOK!fotograaf zondag 4 november 2012 @ 09:49:52 #29
148247 taxibabe
pi_118798992
Datzelfde zag ik hier ook, ik had wel interesse in die woning en toen heb ik gebeld met de woningbouw. Bleek dus dat ze die woning beschikbaar moesten houden voor de gemeente, voor bepaalde groepen mensen, zoals asielzoekers en dergelijke
  zondag 4 november 2012 @ 13:05:28 #30
335452 cricket
cricket from space
pi_118803215
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 21:00 schreef zpzpzp het volgende:
Ik huur bij een woningcorporatie die hier een rij huizen verhuurt. Bijna 30 woningen. Bijna 2 maanden geleden is een andere huurder eruit gegaan. Die woning staat nog steeds leeg en staat niet te koop.

De wachttijd voor huurwoningen is zo'n 10 jaar. Ra ra waarom laat een woningcorporatie een woning zo lang leegstaan? Er had al lang een nieuwe huurder in kunnen zitten.

Iemand een idee?
2 maanden leegstand is niet zo lang, dat is hier ongeveer het gemiddelde als er een huurder vertrekt. De woningbouw moet nog een nieuwe huurder vinden (de oproep daarvoor kan al 2 weken duren, afhankelijk van het systeem dat ze gebruiken en niet elke woningbouw begint al met nieuwe huurders uitnodigen voordat de vorige huurder eruit is, en dan moeten potentiele huurders nog langskomen en soms gescreend worden). Na vertrek van de vorige huurder moeten ze nog de woning controleren op kleine defecten die ze moeten verhelpen, en als er een nieuwe huurder is woont die er ook niet meteen de volgende dag.
pi_118804285
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 02:44 schreef nicknicknickname het volgende:
Huis direct naast mij staat al bijna een jaar leeg. Heerlijk rustig!
Het zelfde hier, ik woon (herstruktureerder) momenteel nog als enigste in de hele flat. Maar op 20 november as kan ik dan eindelijk mijn gewenste hoekappartement met 3 slaapkamers met lift betrekken. Krijg zelfs nog een geheel nieuwe badkamer en keuken geplaats, terwijl die appartemnten uit 1986 zijn. De lift en ramen waren in 2010 al vernieuwd.

Rond mijn huidige flat hangen de afgelopen weken veel hangjongeren rond die al de garageboxen beginnen te vernielen met deuken trappen in poorten en grafitti en brandjes hebben gesticht (ook deze staan leeg).

Dus ik verheug mij al op de verhuizing, maar tot die tijd zijn al mij rolluiken de hele dag dicht.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')