abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131995728
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 23:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

16 uur lang op water, cola light en koffie klinkt ook niet echt gezond of ligt dat aan mij :@
Dat ligt aan jou. Behalve de cola light dan.
pi_131995872
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 23:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

16 uur lang op water, cola light en koffie klinkt ook niet echt gezond of ligt dat aan mij :@
De cola is twijfelachtig maar verder is er niks mis met 16 uren niet eten. Ik ondervind er in elk geval geen fysieke hinder van, integendeel.
Go hard or go home
pi_131995952
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 23:23 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Eet jij die overige dagen dan extra kcal, om een deel te compenseren of helemaal niet?
Nee, mijn doel is mijn vetpercentage verlagen. Door twee dagen te vasten waardoor ik een caloriedeficit creëer en op de andere dagen gewoon normaal gezond te eten, kan ik mijn doel behalen. Uiteraard zijn er meerdere factoren aan verbonden :P

quote:

[..]

Neuh. Niets mis met cola light trouwens. Als ik geen zin heb in water of koffie drink ik gewoon een glaasje fris. Ik zeg niet dat je alleen maar cola moet drinken in die 16 uur :P

IF, ESE of andere varianten zijn geen wondermiddelen. Het is gewoon een lifestyle om minder te eten, je hongergevoel onder controle te houden en/of een caloriedeficit te creëren.

[ Bericht 5% gewijzigd door G.R.S. op 09-10-2013 08:14:31 ]
pi_131996782
Ja vooral de de cola light kwam vreemd over, ik vind het knap als je 16 uur niks kan eten, écht :o
Gisteravond ging ik wandelen, zo'n kilometertje of 8 8-) dat is bijna ieder avond zo, want
sporten ging niet, kon ik niet volhouden, maar dat is een ander verhaal, en ik denk dat
ik te weinig had gegeten, dus toen kreeg ik halverwege een wegtrekker :')

Toen ik thuis kwam heb ik 2 boterhammen met Pindakaas gegeten, een grote Smoothie banaan/sinaasappel, een koffie verkeerd (caffeine/notenmelk) en 2 liga's weggewerkt.

Toen kwam ik pas weer bij :@ wel lekker geslapen dat wel :z
pi_131997804
Ik doe al tijden 5/2, vind het vrij makkelijk en goed te combineren met een drukke levensstijl met vele reizen voor werk. Gewoon 2 dagen in de week <600 calorien. Valt goed te combineren met sporten, etc. Meestal maandag en woensdag. Doel is niet zozeer afvallen, maar meer "portion control" en het balanceren met de vele zakendiners.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_131997895
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:11 schreef Bajskorv het volgende:
Ik doe al tijden 5/2, vind het vrij makkelijk en goed te combineren met een drukke levensstijl met vele reizen voor werk. Gewoon 2 dagen in de week <600 calorien. Valt goed te combineren met sporten, etc. Meestal maandag en woensdag. Doel is niet zozeer afvallen, maar meer "portion control" en het balanceren met de vele zakendiners.
Vroeger deed ik wel eens een fruitdagje, dan zal ik ook niet zo vee calorieen hebben binnengekregen,
waarschijnlijk ook zo rond de 600 al heb ik het nooit uitgerekend want ik wist toen niet eens dat IF
bestond, maar om de één of andere manier, misschien omdat mijn eetgewoontes zijn veranderd e.d.
verloor ik teveel gewicht, mijn BMI hou ik met moeite op 20, minder hoeft écht niet, dus voor mij is
iedere dag eten beter denk ik. Anders krijg je dus bovenstaande situatie's zie mijn post boven je.

Da's niet handig...
pi_131998045
Lijkt me inderdaad niet handig. Ik zit qua BMI sneller op de 25, dus moet altijd eerder focussen op dieet, etc. Geen probleem ofzo, eet al zelden zoetigheid enzo. Probleem is voor hectische job en nog teveel feestjes... Aan de andere kant eet ik verder erg gezond, en sport ik 5-10 uur per week redelijk intensief.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_132000477
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ja vooral de de cola light kwam vreemd over, ik vind het knap als je 16 uur niks kan eten, écht :o
Gisteravond ging ik wandelen, zo'n kilometertje of 8 8-) dat is bijna ieder avond zo, want
sporten ging niet, kon ik niet volhouden, maar dat is een ander verhaal, en ik denk dat

Toen ik thuis kwam heb ik 2 boterhammen met Pindakaas gegeten, een grote Smoothie banaan/sinaasappel, een koffie verkeerd (caffeine/notenmelk) en 2 liga's weggewerkt.

Valt echt mee joh. Is een kwestie van wennen. Stel, je stopt om 20:00 met eten en je gaat om 23:00 naar bed en staat om 07:00 op. Dan heb je al 11 uur erop zitten. Je houdt nog ff vol tot 12:00 en tadaa, 16 uur zit erop :P
pi_132001251
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Als je van 8 km wandelen zoveel moet gaan eten, lijkt me ook niet helemaal oké hoor.
Ik kan vastend 100 km fietsen. Daarna eet ik een flinke bak havermoutpap en flink wat noten en klaar ben ik.
Je gebruikt dan ook gelijk wel heel veel suikers, waarom niet wat meer eiwitten en vetten? Daar heeft je lijf meer aan dan 2 liga's. /mevrouw bemoeial

Mijn BMI zegt me niks want heb wel aardig wat spiermassa en een laag vetpercentage. Zelfs voor een vrouw is bmi dan een middel wat je weg kunt gooien. Jij sport toch ook aardig wat?
Go hard or go home
pi_132001325
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:19 schreef Noek het volgende:

[..]

Als je van 8 km wandelen zoveel moet gaan eten, lijkt me ook niet helemaal oké hoor.
Ik kan vastend 100 km fietsen. Daarna eet ik een flinke bak havermoutpap en flink wat noten en klaar ben ik.
Je gebruikt dan ook gelijk wel heel veel suikers, waarom niet wat meer eiwitten en vetten? Daar heeft je lijf meer aan dan 2 liga's. /mevrouw bemoeial

Mijn BMI zegt me niks want heb wel aardig wat spiermassa en een laag vetpercentage. Zelfs voor een vrouw is bmi dan een middel wat je weg kunt gooien. Jij sport toch ook aardig wat?
Hmmm, ja misschien had ik beter iets anders kunnen eten, daar zal ik volgende keer wel rekening
mee houden dan.

dit...

quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:53 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Valt echt mee joh. Is een kwestie van wennen. Stel, je stopt om 20:00 met eten en je gaat om 23:00 naar bed en staat om 07:00 op. Dan heb je al 11 uur erop zitten. Je houdt nog ff vol tot 12:00 en tadaa, 16 uur zit erop :P
gebeurd me wel eens, dus dan doe ik eigenlijk ongemerkt af en toe mee :D
pi_132001413
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:53 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Bij 5/2 gaat het om meer dan 16 uur, in principe gaat het dan om 36 uur per "dag" (aangenomen dat je de dag ervoor om 20.00 je laatste maaltijd eet en de dag erna om 08:00 weer ontbijt).
pi_132001437
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:19 schreef Noek het volgende:

[..]

Flinke bak havermout + noten is toch geen vasten?
pi_132001516
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:25 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Flinke bak havermout + noten is toch geen vasten?
Mijn window is van 12-18u
Dus in dit tijd eet ik gewoon havermout en noten. Het is geen 3 daagse vast ofzo maar goed, dat is de term die eraan is gegeven.
Go hard or go home
pi_132001568
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:28 schreef Noek het volgende:

[..]

Mijn window is van 12-18u
Dus in dit tijd eet ik gewoon havermout en noten. Het is geen 3 daagse vast ofzo maar goed, dat is de term die eraan is gegeven.
Ok, geen "standaard" 5/2 dus. Da's de enige die ik ken, al die windows zijn met te ingewikkeld ;)
pi_132001695
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Hmmm, ja misschien had ik beter iets anders kunnen eten, daar zal ik volgende keer wel rekening
mee houden dan.

dit...

[..]

gebeurd me wel eens, dus dan doe ik eigenlijk ongemerkt af en toe mee :D
Maar hé Fann, je hoeft helemaal niet af te vallen of wat dan ook, zeg je zelf. Waarom zou je het dan willen?
Mijn motief is dat ik veel sport, mijn bf laag wil houden maar niet steeds met eten bezig wil zijn en dit werkt voor mij.
Go hard or go home
pi_132001808
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:35 schreef Noek het volgende:

[..]

Maar hé Fann, je hoeft helemaal niet af te vallen of wat dan ook, zeg je zelf. Waarom zou je het dan willen?
Mijn motief is dat ik veel sport, mijn bf laag wil houden maar niet steeds met eten bezig wil zijn en dit werkt voor mij.
:Y Is ook zo, het gebeurd dus wel eens ''onbewust'' dat ik een keer 16 uur niet eet, daar zou ik
eigenlijk meer op moeten letten, dat dat niet meer gebeurd, anders krijg ik dus op héél ongewenste
tijdstippen zo'n ''wegtrekker'' en dat is niet handig, nee afvallen moet juist niet, beter mijn eten plannen
wél denk ik, maar dat ga ik ook doen na gisteren, want ik was halverwege de wandeling en die andere
helft viel niet mee :D was een goede les zullen we maar denken :+
  Admin woensdag 9 oktober 2013 @ 12:43:33 #77
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132001882
Mensen moeten zich niet op het verkeerde been laten zetten door het woord: vasten.
Bij 5/2 'eet' je op je vastdagen 500 caloriën en een man 600.
Verkijk je er niet op want dat is verdomde weinig. Verder drink je op je vastdagen gewoon goed, en dan geen prik, ook geen light, en geen sappen. Laat die rommel toch staan. Gewoon kraanwater, koffie, thee. Geen suiker, je overleeft het heus wel.
Ik vast op ma en do,waarom? Na het wekend, ( heb je meestal toch zat gegeten dus kan er wel een dagje rust af) en do, meestal een kalme dag zonder verplichtingen. Het is maar een tip.

Verder neem ik dan gewoon 3 maaltijden op een dag, geen tussendoortjes, En neem minder dan ik voorheen gewend ben. Zeg 80% van wat je eerst at, of 75%, waar je je het prettigst bijvoelt.
Het afvallen gaat niet met kilo's tegelijk, maar wel heel gestaag. Het is met IF niet alleen vermageren, maar ook je bloedsuikerlevel verlagen, je cholesterol, je lichaam weereens aan reperatie toe laten komen ipv alleen maar bezig zijn met verteren.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  woensdag 9 oktober 2013 @ 12:48:35 #78
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_132002013
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:30 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Mag jij zelf beslissen. Dus bijvoorbeeld van 14:00 tot 22:00 (8 uur eating window) eet je en dan van 22:00 tot 14:00 (16 uur fasting) vast je.

Je mag je tijd helemaal zelf indelen. Voor mij part begin je al om 12:00 met eten tot 20:00 en dan van 20:00 tot 12:00 vast je.
idd, helemaal aan jezelf. Ik heb wel eens dat ik gewoon de volle 2700 of 3100kcal binnen 30 minuten op heb(heerlijk gevoel zoveel te eten _O_ ) en op andere dagen zit er gewoon 8 uur tussen het eten van mijn eerste en laatste maaltijd.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_132002015
Yvonne, zo doe ik het ook. Valt me mee hoe weinig 600 calorien is, je moet gewoon handig zijn in de keuken en dan eet je nog steeds 2/3 aardig borden per dag. En verder drink ik er wel rotzooi bij, ben nou eenmaal gewend aan mijn 1/2 cola zero per dag...
  Admin woensdag 9 oktober 2013 @ 13:05:23 #80
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_132002433
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:48 schreef Bajskorv het volgende:
Yvonne, zo doe ik het ook. Valt me mee hoe weinig 600 calorien is, je moet gewoon handig zijn in de keuken en dan eet je nog steeds 2/3 aardig borden per dag. En verder drink ik er wel rotzooi bij, ben nou eenmaal gewend aan mijn 1/2 cola zero per dag...
Mijn ervaring tot nu toe is dat ik me stukken beter voel.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_132002548
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 13:05 schreef yvonne het volgende:

[..]

Mijn ervaring tot nu toe is dat ik me stukken beter voel.
Niet bizar veel beter ofzo, maar fijn om het te controleren op deze manier. Ook fijn om iets te hebben dat werkt met een druk leventje.
pi_132004793
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:24 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Bij 5/2 gaat het om meer dan 16 uur, in principe gaat het dan om 36 uur per "dag" (aangenomen dat je de dag ervoor om 20.00 je laatste maaltijd eet en de dag erna om 08:00 weer ontbijt).
Ik dacht dat zij het over IF had :P

quote:
1s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:48 schreef Drinky het volgende:

[..]

idd, helemaal aan jezelf. Ik heb wel eens dat ik gewoon de volle 2700 of 3100kcal binnen 30 minuten op heb(heerlijk gevoel zoveel te eten _O_ ) en op andere dagen zit er gewoon 8 uur tussen het eten van mijn eerste en laatste maaltijd.
Ohh idd! Ik had laatst een maaltijd op van 1000 kcal. Damn, dat was echt genieten joh :D
pi_133352157
Ik ga er morgen mee beginnen. 6 hour window.
pi_133801189
Hoe gaat het hier met iedereen?

Zelf was ik begonnen met 19:5 (eating window van 5 uur), maar ik kon vervolgens alleen nog maar aan eten denken. Als mijn window dan openging, at ik mij ook helemaal de schompes. Bizar, aangezien ik normaal niet zo met eten bezig ben. Nu hanteer ik sinds een dag of 4 een eating window van 8 uur en daar voel ik mij een stuk beter bij. Dat gaat als vanzelf. Hoe zit het met jullie, wat doen jullie? En de resultaten?
pi_133801273
Ik doe 5/2 nu sinds juli ofzo, gaat prima. Weinig last van meer eten tijdens de 5 eigenlijk, en over het geheel relaxed. Rustig kilo of drie kwijt nu.
pi_134445956
Ik doe al een tijdje 16/8 (in de zomer lang gedaan en nu sinds een paar weken weer), maar nu zo in de winter merk ik dat ik het gewoon echt koud heb 's ochtends voordat ik eet (meestal zo rond 11 uur). Ik kleed me echt wel warm aan en drink warme thee, maar het helpt niet. Pas als ik begin met eten krijg ik het weer warm. Hebben jullie hier ook last van? Gaat dit na een tijdje over als je lichaam gewend raakt?
pi_134446582
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:52 schreef stroopwafelt het volgende:
Ik doe al een tijdje 16/8 (in de zomer lang gedaan en nu sinds een paar weken weer), maar nu zo in de winter merk ik dat ik het gewoon echt koud heb 's ochtends voordat ik eet (meestal zo rond 11 uur). Ik kleed me echt wel warm aan en drink warme thee, maar het helpt niet. Pas als ik begin met eten krijg ik het weer warm. Hebben jullie hier ook last van? Gaat dit na een tijdje over als je lichaam gewend raakt?
Heb ik ook als inderdaad.
pi_134457291
Geen last van. Maar heb het ook zelden koud.
pi_134459950
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 12:52 schreef stroopwafelt het volgende:
Lijkt mij niet zo gek? Lichaamstemperatuur op peil houden kost energie. Is er een energietekort, dan wordt er zuiniger gedaan, en krijg je ook sneller koud.

Als je eet, komt er weer energie binnen en word je weer warm, omdat de lichaam nu over meer 'resources' beschilkt om je lichaamstemperatuur op peil te houden.
pi_134460595
Ik heb een tijdje IF gedaan, omdat ik 's ochtends vaak geen honger had en ik het fijner vind om met een lege maag te sporten. (gaf toen bijna elke ochtend yoga)
Daarvoor had ik veel last van eetbuien en door IF kon ik toch nog in kort tijd flink eten en dan was het daarna ook klaar en hoefde ik er niet meer aan te denken. Dus het mentale stuk was toen heel fijn.
Maar op een gegeven moment begon ik 's ochtends toch weer honger te krijgen en toen ben ik weer gewoon gaan eten. En nu volg ik gewoon mijn lichaam en eet ik wanneer ik honger heb en dat gaat heel goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')