abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131975288
Als je aan IF doet, hoe ziet jouw dagelijkse voedingsschema er dan uit? En wat eet je, wanneer vast je?
Ben benieuwd. En mag je ook geen water drinken tijdens het vasten (dus net zoals met de Ramadan)?

[ Bericht 25% gewijzigd door Erasmus op 08-10-2013 17:37:05 ]
pi_131976271
IF is niets meer dan een tool om jezelf het tellen van je marcro's/kcal makkelijker te maken. Daarbij raakt je lichaam het gewend om tussen bepaalde tijden te eten. Ik doe dit nu een halfjaar ofzo. Niet voor het afvallen aangezien dat me doel niet is, maar puur om het makkelijker bijhouden van het eten. Van 12 tot 6.

@o.us
Je mag gewoon altijd water drinken.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_131987644
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:36 schreef o.us2.0 het volgende:
Als je aan IF doet, hoe ziet jouw dagelijkse voedingsschema er dan uit? En wat eet je, wanneer vast je?
Ben benieuwd. En mag je ook geen water drinken tijdens het vasten (dus net zoals met de Ramadan)?
Gewoon 16 uur lang geen calorieën binnenkrijgen. Wel water, cola light, koffie etc. Binnen die 8 uur eating window je macro's eten. Mja, hangt af hoelang jij wil IF'en he :P Kan ook 18/6 zijn
pi_131988439
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:12 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Gewoon 16 uur lang geen calorieën binnenkrijgen. Wel water, cola light, koffie etc. Binnen die 8 uur eating window je macro's eten. Mja, hangt af hoelang jij wil IF'en he :P Kan ook 18/6 zijn
Laat ik het zo neerzetten. Op welke tijden krijg je calorieën binnen en op welke tijden niet?
pi_131988710
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:25 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Laat ik het zo neerzetten. Op welke tijden krijg je calorieën binnen en op welke tijden niet?
Mag jij zelf beslissen. Dus bijvoorbeeld van 14:00 tot 22:00 (8 uur eating window) eet je en dan van 22:00 tot 14:00 (16 uur fasting) vast je.

Je mag je tijd helemaal zelf indelen. Voor mij part begin je al om 12:00 met eten tot 20:00 en dan van 20:00 tot 12:00 vast je.
pi_131989011
quote:
14s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:30 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Mag jij zelf beslissen. Dus bijvoorbeeld van 14:00 tot 22:00 (8 uur eating window) eet je en dan van 22:00 tot 14:00 (16 uur fasting) vast je.

Je mag je tijd helemaal zelf indelen. Voor mij part begin je al om 12:00 met eten tot 20:00 en dan van 20:00 tot 12:00 vast je.
Ik had het over jou he.
pi_131989109
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:35 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Ik had het over jou he.
ewa zeg dat dan. Ik doe eat stop eat. Is gewoon 24 uur vasten en dat 2 keer per week. Meestal vast ik van 19:00 tot 19:00 volgende dag. Het hangt maar net af hoe mijn schema eruit ziet. Na 19:00 eet ik gewoon een grote maaltijd en that's it.
pi_131989784
Als ik het zo lees IF ik al jaren onbewust, maar wel met een te hoge inname van calorieën..
Geen ontbijt, lunch rond 12.30, avondeten rond 19u en als drank daarbuiten alleen water of groene thee. Nu dus minder calorieën gaan eten.. Dat is het enige?
dag
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 23:23:46 #59
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_131991386
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:37 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

ewa zeg dat dan. Ik doe eat stop eat. Is gewoon 24 uur vasten en dat 2 keer per week. Meestal vast ik van 19:00 tot 19:00 volgende dag. Het hangt maar net af hoe mijn schema eruit ziet. Na 19:00 eet ik gewoon een grote maaltijd en that's it.
Eet jij die overige dagen dan extra kcal, om een deel te compenseren of helemaal niet?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_131991622
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 22:12 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

16 uur lang op water, cola light en koffie klinkt ook niet echt gezond of ligt dat aan mij :@
pi_131995728
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 23:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

16 uur lang op water, cola light en koffie klinkt ook niet echt gezond of ligt dat aan mij :@
Dat ligt aan jou. Behalve de cola light dan.
pi_131995872
quote:
11s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 23:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

De cola is twijfelachtig maar verder is er niks mis met 16 uren niet eten. Ik ondervind er in elk geval geen fysieke hinder van, integendeel.
Go hard or go home
pi_131995952
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 23:23 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Eet jij die overige dagen dan extra kcal, om een deel te compenseren of helemaal niet?
Nee, mijn doel is mijn vetpercentage verlagen. Door twee dagen te vasten waardoor ik een caloriedeficit creëer en op de andere dagen gewoon normaal gezond te eten, kan ik mijn doel behalen. Uiteraard zijn er meerdere factoren aan verbonden :P

quote:

[..]

Neuh. Niets mis met cola light trouwens. Als ik geen zin heb in water of koffie drink ik gewoon een glaasje fris. Ik zeg niet dat je alleen maar cola moet drinken in die 16 uur :P

IF, ESE of andere varianten zijn geen wondermiddelen. Het is gewoon een lifestyle om minder te eten, je hongergevoel onder controle te houden en/of een caloriedeficit te creëren.

[ Bericht 5% gewijzigd door G.R.S. op 09-10-2013 08:14:31 ]
pi_131996782
Ja vooral de de cola light kwam vreemd over, ik vind het knap als je 16 uur niks kan eten, écht :o
Gisteravond ging ik wandelen, zo'n kilometertje of 8 8-) dat is bijna ieder avond zo, want
sporten ging niet, kon ik niet volhouden, maar dat is een ander verhaal, en ik denk dat
ik te weinig had gegeten, dus toen kreeg ik halverwege een wegtrekker :')

Toen ik thuis kwam heb ik 2 boterhammen met Pindakaas gegeten, een grote Smoothie banaan/sinaasappel, een koffie verkeerd (caffeine/notenmelk) en 2 liga's weggewerkt.

Toen kwam ik pas weer bij :@ wel lekker geslapen dat wel :z
pi_131997804
Ik doe al tijden 5/2, vind het vrij makkelijk en goed te combineren met een drukke levensstijl met vele reizen voor werk. Gewoon 2 dagen in de week <600 calorien. Valt goed te combineren met sporten, etc. Meestal maandag en woensdag. Doel is niet zozeer afvallen, maar meer "portion control" en het balanceren met de vele zakendiners.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_131997895
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 10:11 schreef Bajskorv het volgende:
Ik doe al tijden 5/2, vind het vrij makkelijk en goed te combineren met een drukke levensstijl met vele reizen voor werk. Gewoon 2 dagen in de week <600 calorien. Valt goed te combineren met sporten, etc. Meestal maandag en woensdag. Doel is niet zozeer afvallen, maar meer "portion control" en het balanceren met de vele zakendiners.
Vroeger deed ik wel eens een fruitdagje, dan zal ik ook niet zo vee calorieen hebben binnengekregen,
waarschijnlijk ook zo rond de 600 al heb ik het nooit uitgerekend want ik wist toen niet eens dat IF
bestond, maar om de één of andere manier, misschien omdat mijn eetgewoontes zijn veranderd e.d.
verloor ik teveel gewicht, mijn BMI hou ik met moeite op 20, minder hoeft écht niet, dus voor mij is
iedere dag eten beter denk ik. Anders krijg je dus bovenstaande situatie's zie mijn post boven je.

Da's niet handig...
pi_131998045
Lijkt me inderdaad niet handig. Ik zit qua BMI sneller op de 25, dus moet altijd eerder focussen op dieet, etc. Geen probleem ofzo, eet al zelden zoetigheid enzo. Probleem is voor hectische job en nog teveel feestjes... Aan de andere kant eet ik verder erg gezond, en sport ik 5-10 uur per week redelijk intensief.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_132000477
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ja vooral de de cola light kwam vreemd over, ik vind het knap als je 16 uur niks kan eten, écht :o
Gisteravond ging ik wandelen, zo'n kilometertje of 8 8-) dat is bijna ieder avond zo, want
sporten ging niet, kon ik niet volhouden, maar dat is een ander verhaal, en ik denk dat

Toen ik thuis kwam heb ik 2 boterhammen met Pindakaas gegeten, een grote Smoothie banaan/sinaasappel, een koffie verkeerd (caffeine/notenmelk) en 2 liga's weggewerkt.

Valt echt mee joh. Is een kwestie van wennen. Stel, je stopt om 20:00 met eten en je gaat om 23:00 naar bed en staat om 07:00 op. Dan heb je al 11 uur erop zitten. Je houdt nog ff vol tot 12:00 en tadaa, 16 uur zit erop :P
pi_132001251
quote:
10s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 09:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

Als je van 8 km wandelen zoveel moet gaan eten, lijkt me ook niet helemaal oké hoor.
Ik kan vastend 100 km fietsen. Daarna eet ik een flinke bak havermoutpap en flink wat noten en klaar ben ik.
Je gebruikt dan ook gelijk wel heel veel suikers, waarom niet wat meer eiwitten en vetten? Daar heeft je lijf meer aan dan 2 liga's. /mevrouw bemoeial

Mijn BMI zegt me niks want heb wel aardig wat spiermassa en een laag vetpercentage. Zelfs voor een vrouw is bmi dan een middel wat je weg kunt gooien. Jij sport toch ook aardig wat?
Go hard or go home
pi_132001325
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:19 schreef Noek het volgende:

[..]

Als je van 8 km wandelen zoveel moet gaan eten, lijkt me ook niet helemaal oké hoor.
Ik kan vastend 100 km fietsen. Daarna eet ik een flinke bak havermoutpap en flink wat noten en klaar ben ik.
Je gebruikt dan ook gelijk wel heel veel suikers, waarom niet wat meer eiwitten en vetten? Daar heeft je lijf meer aan dan 2 liga's. /mevrouw bemoeial

Mijn BMI zegt me niks want heb wel aardig wat spiermassa en een laag vetpercentage. Zelfs voor een vrouw is bmi dan een middel wat je weg kunt gooien. Jij sport toch ook aardig wat?
Hmmm, ja misschien had ik beter iets anders kunnen eten, daar zal ik volgende keer wel rekening
mee houden dan.

dit...

quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:53 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Valt echt mee joh. Is een kwestie van wennen. Stel, je stopt om 20:00 met eten en je gaat om 23:00 naar bed en staat om 07:00 op. Dan heb je al 11 uur erop zitten. Je houdt nog ff vol tot 12:00 en tadaa, 16 uur zit erop :P
gebeurd me wel eens, dus dan doe ik eigenlijk ongemerkt af en toe mee :D
pi_132001413
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:53 schreef G.R.S. het volgende:

[..]

Bij 5/2 gaat het om meer dan 16 uur, in principe gaat het dan om 36 uur per "dag" (aangenomen dat je de dag ervoor om 20.00 je laatste maaltijd eet en de dag erna om 08:00 weer ontbijt).
pi_132001437
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:19 schreef Noek het volgende:

[..]

Flinke bak havermout + noten is toch geen vasten?
pi_132001516
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:25 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Flinke bak havermout + noten is toch geen vasten?
Mijn window is van 12-18u
Dus in dit tijd eet ik gewoon havermout en noten. Het is geen 3 daagse vast ofzo maar goed, dat is de term die eraan is gegeven.
Go hard or go home
pi_132001568
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:28 schreef Noek het volgende:

[..]

Mijn window is van 12-18u
Dus in dit tijd eet ik gewoon havermout en noten. Het is geen 3 daagse vast ofzo maar goed, dat is de term die eraan is gegeven.
Ok, geen "standaard" 5/2 dus. Da's de enige die ik ken, al die windows zijn met te ingewikkeld ;)
pi_132001695
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 12:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Hmmm, ja misschien had ik beter iets anders kunnen eten, daar zal ik volgende keer wel rekening
mee houden dan.

dit...

[..]

gebeurd me wel eens, dus dan doe ik eigenlijk ongemerkt af en toe mee :D
Maar hé Fann, je hoeft helemaal niet af te vallen of wat dan ook, zeg je zelf. Waarom zou je het dan willen?
Mijn motief is dat ik veel sport, mijn bf laag wil houden maar niet steeds met eten bezig wil zijn en dit werkt voor mij.
Go hard or go home
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')