Je moet het eerst laten drooooogggen, en daarna pas voorstrijken, waarom eerst laten drogen ? Omdat de eerste laag nog niet droog is en dus niet uitgewerkt, kan je in je tweede laag krimpscheuren krijgen.quote:Op woensdag 7 november 2012 07:31 schreef Gieliovd het volgende:
Ik deed de tweede laag nadat de toplaag gehard was. Dat was enkele uren na de eerste laag. Die was rond de 5 mm dik. Topstuc.
Het moet wel een beetje hard zijn, lijkt mij.
Waarom zou je opnieuw voorstrijken op een nieuwe laag, als deze nog niet 100% droog is? Gaat toch om reduceren van zuiging?
Omdat de eerste laag indien redelijk droog behoorlijk veel vocht uit de natte tweede laag zuigt. Hierdoor 'verbrandt' de gips (het vocht wordt eruit gezogen voordat er voldoende binding is) en zal de aanhechting op de eerste laag minimaal zijn doordat er een poederlaag tussen vormt..quote:Op woensdag 7 november 2012 21:15 schreef Gieliovd het volgende:
Aha, en waarom de tweede laag weer voorstrijken?
Voor (sterk) zuigende ondergronden stucprimer (vergeler) van bv Knauf gebruikenquote:Op vrijdag 9 november 2012 20:39 schreef tiho1 het volgende:
Ehm was kwartshoudend niet voor niet zuigende ondergronden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop