abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118740179
Klussers,

Ik woon nu een jaar in een appartement met blokverwarming. Mijn voorkeur gaat toch zeker uit naar een ouderwetse thermostaat. Maar goed die is niet aanwezig.

Nu heb ik via verschillende topics het FS20 systeem gevonden van Conrad.

http://www.conrad.nl/ce/n(...)-Voordeelset-868-MHz

Ik moet dus op elke radiator een andere thermostaat'knop' plaatsen. Opzich geen probleem alleen heb ik op 1 verwarming onderstaande ouderwetse knop zitten. Haal ik de draaiknop eraf zit er geen pinnetje maar een ouderwets draaisysteem (vierkantje wat in de knop valt).

Zijn er opzetstukken bekend voor deze draaiknop? Hoe kan ik dit oplossen?

Nu zou ik bijvoorbeeld de knop eraf kunnen halen en hier een nieuw koppelstuk kunnen plaatsen. Alleen nu het leuke van blokverwarming, dit is centraal geregeld. Waardoor ik dus ook geen individuele kraan heb om de toevoer af te sluiten. Dit moet dus via de bouwvereniging en tjeh, die zien me aankomen.

(Dit is niet mijn foto, maar wel precies dezelfde knop)

Tips?
pi_118743765
pff. ik heb hetzelfde FS20 systeem, maar zie het zo even niet. Kun je een foto maken van de kraan maar dan zonder de zwarte draaiknop?
pi_118745573
Je kan een bevriezingsset huren.
Dan verdwijnt er nauwelijks water uit het systeem.
pi_118745761
Pas even op met dat zelf doen: kijk of je dat binnen de regels van je VVE zelf mag doen. Dit in verband met verzekerd zijn bij evt. schade of brokken. (Als je het verkeerd doet kun je je hele flat in de kou zetten tot het gefixt is).
pi_118788520
Foto van de kraan zonder de draaiknop.

Ik zal sowieso niet zelf de kraan kunnen wisselen. Kan die niet dichtdraaien. (k*t blokverwarming)

Het is echt de oude draaiknop die misschien al 25 jaar erop zit.
pi_118797930
Ik kan je niet helpen met je probleem, maar ik wil je wel bedanken! Ik was net naar zoiets op zoek!

Ook hier blokverwarming, en 't is hier of te warm, of te koud... ik loop de hele dag aan die knoppen van de verwarmingen te draaien, ik word er niet goed van!

Als alles zit en je het in gebruik hebt, zou je willen laten weten hoe het bevalt?
pi_118799701
Dat wil ik best doen maar ben bang dat het nog wel eens lang op zich zou kunnen laten wachten. Ik verwacht jammer genoeg toch echt dat het de verkeerder aansluiting is, en die kan ik dus niet zelf vervangen omdat ik de verwarming niet kan afsluiten.

De mentaliteit van de woningbouwverenigingen is zolang het werkt hoeft het niks extra's te kosten. Dus ben bang dat ze me die niet vrijwillig vervangen.

Deze knop zit in de keuken, ik heb een best groter hal (10m2 ofzo?) waar geen verwarming in zit. Die is dus altijd koud. Met dit systeem hoopte ik dat ik dan ook de hal warm zou kunnen krijgen op een eenvoudige manier. De verwarming van de keuken staat het dichtst bij de hal en zou dus het grootste deel voor zn rekening moeten nemen. En net die knop is ouderwets.

Toch hoop ik op een ervaringsdeskundige die me kan helpen. Anders maar eens een klusjesman van de bouwvereniging aanspreken als die hier bezig is een keer. Probleem is dat ik bang ben dat als ze bij mij de kraan veranderen die periode niemand in het blok verwarming heeft.
pi_118800534
Bevriezingsset huren zoals al eerder wordt voorgesteld alleen dan moet je hem waarschijnlijk op de afvoer kant van de radiator zetten
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_118800837
hmm interessant, nog nooit van gehoord! Ga ik eens opzoeken. Interpreteerde het eigenlijk als niet serieus zijnde.. omdat ik er dus nog nooit van gehoord had. Sorry! (A)
pi_118800983
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 11:27 schreef densmee het volgende:
Bevriezingsset huren zoals al eerder wordt voorgesteld alleen dan moet je hem waarschijnlijk op de afvoer kant van de radiator zetten
Om een installatie te kunnen bevriezen zal je toch de aanvoer en de retour buis moeten bevriezen, anders zal het water toch via de andere zijde binnen komen
pi_118802206
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 11:46 schreef exlurker het volgende:

[..]

Om een installatie te kunnen bevriezen zal je toch de aanvoer en de retour buis moeten bevriezen, anders zal het water toch via de andere zijde binnen komen
dat bedoelde ik eigenlijk ook, want de ruimte tussen kraan en radiator is te klein
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')