abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8512948
quote:
Op zondag 16 februari 2003 09:08 schreef SunChaser het volgende:
Ik zag de trailer, de film is dus idd 100% zoals de Japanse.
is ie dus zeker niet.. het verhaal klopt wel ongeveer maar sommige details zijn echt veranderd
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  Redactie Frontpage zondag 16 februari 2003 @ 15:12:26 #102
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8515306
quote:
Op zondag 16 februari 2003 12:02 schreef arjens het volgende:
Hoe kun je dat nou zien aan een trailer??
In de trailer zie je de spannendste momenten:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
De video
het zoontje dat de video ook ziet
het monster dat uit de tv kruipt
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
pi_8515430
quote:
Op zondag 16 februari 2003 09:08 schreef SunChaser het volgende:
Ik zag de trailer, de film is dus idd 100% zoals de Japanse.
Voor deze keer ben ik het met je eens! Maar ik vind hem er niet minder uitzien eigenlijk.. (trailers...)
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  Redactie Frontpage zondag 16 februari 2003 @ 15:20:52 #104
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8515454
quote:
Op zondag 16 februari 2003 15:19 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Voor deze keer ben ik het met je eens! Maar ik vind hem er niet minder uitzien eigenlijk.. (trailers...)

Ik moet zeggen dat ik liever een gestyleerde Hollywood-remake zie dan een obscure Japanse versie. De Japanse taal komt me niet eng over, eerder lachwekkend, zeker de eerste 10 minuten.
pi_8515505
quote:
Op zondag 16 februari 2003 15:20 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik liever een gestyleerde Hollywood-remake zie dan een obscure Japanse versie. De Japanse taal komt me niet eng over, eerder lachwekkend, zeker de eerste 10 minuten.

Zie bijvoorbeeld ook Ichi the killer Bedoeld als horror, maar eerder een al jankovic op heliumgas
  zondag 16 februari 2003 @ 15:37:11 #106
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8515738
quote:
Op zondag 16 februari 2003 15:23 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Zie bijvoorbeeld ook Ichi the killer Bedoeld als horror, maar eerder een al jankovic op heliumgas

Ik denk niet dat Ichi bedoeld is als pure horror ... anyweg on topic ... voor mij maakt de japanse taal het juist wel een beetje enger ... daardoor wordt de film nog vervreemdender (is dat nederlands?) en dus een stukje spannender ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_8515792
quote:
Op zondag 16 februari 2003 15:37 schreef Weakling het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Ichi bedoeld is als pure horror ... anyweg on topic ... voor mij maakt de japanse taal het juist wel een beetje enger ... daardoor wordt de film nog vervreemdender (is dat nederlands?) en dus een stukje spannender ...

Maar toch ook niet als humor? Ik vond het alleen maar lachwekkend (ook dat versneld bewegen) Die japanse stemmetjes vind ik altijd erg op kabouter plop lijken, wat ook al niet helpt iets enger te vinden
  zondag 16 februari 2003 @ 19:27:31 #108
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8520287
quote:
Op zondag 16 februari 2003 15:40 schreef kamagurka het volgende:

[..]

Maar toch ook niet als humor? Ik vond het alleen maar lachwekkend (ook dat versneld bewegen) Die japanse stemmetjes vind ik altijd erg op kabouter plop lijken, wat ook al niet helpt iets enger te vinden

Ik denk zeker dat een hoop van de Ichi film als humor bedoeld is ... beetje van het type Braindead of zo ... maar wel humor ... en tsja als je niet tegen de stemmen kunt wordt het wat lastig inderdaad ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_8520561
Nou vol verwachting vanmiddag de Japanse versie van Ring gehuurd... maar wanneer was ie nu eigenlijk "eng"?? Ik heb eerlijk gezegd geen moment gehad waarbij ik zoiets had van laat ik dat glas cola maar even neerzetten voordat het door de kamer vliegt van schrik.

Ik hoop dat de Amerikaanse versie spannender is want het Japanse origineel is dus simpelweg saai. Het eerste uur gebeurd er helemaal niks. Je zit je de hele film af te vragen wie nu bij al die niet-te-onthouden Japanse namen horen.. nee dit was geen succes.

zondag 16 februari 2003 @ 19:55:55 #110
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_8521065
quote:
Op zondag 16 februari 2003 19:36 schreef stefimke het volgende:
Nou vol verwachting vanmiddag de Japanse versie van Ring gehuurd... maar wanneer was ie nu eigenlijk "eng"?? Ik heb eerlijk gezegd geen moment gehad waarbij ik zoiets had van laat ik dat glas cola maar even neerzetten voordat het door de kamer vliegt van schrik.
Veel horror, met name aziatische, is gebaseerd op het 'je krijgt terug wat je erin steekt' principe. Als jouw definitie van goeie horror blijft steken bij de vraag of er hartverlammende schrikmomenten inzitten, vrees ik dat je beter af bent bij het Hollywood tiener-horror genre. No offense...
quote:
Ik hoop dat de Amerikaanse versie spannender is
Ik ben ervan overtuigd dat je die een stuk beter zult vinden. Ik vond hem zelf niet eens zo onaardig.
quote:
want het Japanse origineel is dus simpelweg saai.
Nietes.
quote:
Het eerste uur gebeurd er helemaal niks.
Er gebeurd genoeg, en het heet 'plot'. Dat je daar wat meer aandacht dan normaal aan moet besteden, is misschien lastig, maar het werkt heel bevredigend.
quote:
Je zit je de hele film af te vragen wie nu bij al die niet-te-onthouden Japanse namen horen.. nee dit was geen succes.
Stick to Hollywood. Daar wordt alles je netjes uitgelegd, en ben je net op tijd terug voor Barend en Van Dorp.
"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
pi_8521401
quote:
Op zondag 16 februari 2003 19:55 schreef pazuzu het volgende:

[..]

Stick to Hollywood. Daar wordt alles je netjes uitgelegd, en ben je net op tijd terug voor Barend en Van Dorp.

Gaaaaaaaap.... Wat een generalizerende crap. Heb gisteren Donnie Darko gekeken.. TOPFILM!, heb bijna de hele David Lynch collectie compleet (men is nogal traag met het uitbrengen van Twin Peaks, Eraserhead e.d. hier) ..... dus please hou op met zulke onzin over voorgekauwde Hollywood films. Pfff.. iets komt uit Japan en dan is het meteen een topfilm ofzo? crap.

Het was gewoon echt een saaie film. Een film zonder enge momenten is toch geen horror/thriller wat je het dan ook wilt noemen? Het was niet leuk, het was niet vermakelijk, humor heb ik ook niet kunnen ontdekken, het moet blijkbaar als B-film overkomen want er had wat meer contrast in de film gekunt... kortom.. .. het was gewoon niks.

Maar het zal wel aan mij liggen waarschijnlijk (en de anderen met wie ik de film heb gekeken die er hetzelfde over dachten).

zondag 16 februari 2003 @ 20:43:50 #112
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_8522068
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:11 schreef stefimke het volgende:

Gaaaaaaaap.... Wat een generalizerende crap.

Je moet wat doen om een beetje reactie te krijgen.
quote:
Heb gisteren Donnie Darko gekeken.. TOPFILM!, heb bijna de hele David Lynch collectie compleet (men is nogal traag met het uitbrengen van Twin Peaks, Eraserhead e.d. hier) .....
Allemaal prachtig, ben ik helemaal met je eens. Heb zelf zes Lynches, maar zou ook graag Twin Peaks nog willen hebben...
quote:
dus please hou op met zulke onzin over voorgekauwde Hollywood films. Pfff.. iets komt uit Japan en dan is het meteen een topfilm ofzo?
Nee. Maar deze toevallig wel.
quote:
Het was gewoon echt een saaie film.
Nee hoor.
quote:
Een film zonder enge momenten is toch geen horror/thriller wat je het dan ook wilt noemen?
Net als schoonheid ligt horror in het oog van de toeschouwer. Ik vond 'm eng zat...
quote:
Het was niet leuk, het was niet vermakelijk, humor heb ik ook niet kunnen ontdekken
Godzijdank niet. Niets zo dodelijk voor een beetje horrorfilm als een 'verfrissende' dosis humor. Ellende, walging, vrees en een niet aflatende stoet serieuze gezichten wil ik zien. Geen lachebekjes aub, alleen als ze op gewelddadige wijze het veld ruimen.
quote:
het moet blijkbaar als B-film overkomen
Dat haal ik er niet echt uit...
quote:
want er had wat meer contrast in de film gekunt
Kwestie van je tv-instellingen wat veranderen(ouch)
quote:
kortom.. .. het was gewoon niks.
Maar het zal wel aan mij liggen waarschijnlijk (en de anderen met wie ik de film heb gekeken die er hetzelfde over dachten).
Les 1: Horror kijk je alleen. Extra mensen verminderen het effect met ongeveer 50% per persoon.
"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."
  zondag 16 februari 2003 @ 20:48:28 #113
31568 Solane
Het blijft niet zoals het is..
pi_8522179
Erg goede film!
Zelfs onze "voice-over" hield tijdens deze film z'n bek..
  zondag 16 februari 2003 @ 20:55:04 #114
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_8522347
quote:
Op zondag 16 februari 2003 20:48 schreef Solane het volgende:
Erg goede film!
Zelfs onze "voice-over" hield tijdens deze film z'n bek..
Ik vond m ook best eng
Fingerbang... BANG! BANG!
pi_8530813
Ik heb hem gisteren ook bekeken in de Metroplois in Antwerpen. En ik vond het toch zeker geen slechte film.
pi_8530899
Oehoeooe ik heb em gister bekeken
En ik zat echt half in me kleren gekropen

Vond het echt een goede film

[url=http://www.nachtbar.nl]NACHTBAR.NL[/url] | My milkshake brings all boys to the yard
  maandag 17 februari 2003 @ 10:33:32 #117
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_8530923
Een paar weken geleden heb ik em gezien en ik vind het een van de engste/spookiest films die ik ooit heb gezien. Veel beter dan het origineel overigens.

Zeker een aanrader, en niet bepaald een chick-flick
Mijn vriendin kon er niet bepaald tegen. Jammer dat die trailer wel erg verhullend is maar ja tis ook wel lastig om em aantrekkelijk te maken.

edit: ik ben ook wat verwend met de Hollywood crap denk ik want de Japanse vond ik niet zo heel spannend/aantrekkelijk e.d. Ik zag hem ook na The Ring dus kan daardoor komen.

Binnekort ga ik deze http://www.cine-tre.com/ju-on/trailor_l.html kijken. DIe is van dezelfde maker van ringu, maar aan de trailer te zien lijkt deze een stuk enger!

maandag 17 februari 2003 @ 11:33:21 #118
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_8531918
quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 16:24 schreef pazuzu het volgende:
(...) Voeg daarbij dat Tom Cruise de rechten gekocht heeft van de chinese horror-sensatie The Eye, en het wordt weer eens duidelijk hoezeer Hollywood lijdt aan bloedarmoede van de hersenen. Geld zat, maar fantasie?
En de volgende in het rijtje...

Ik gok dat hierna Ju-On en New Blood een make-over krijgen. En Dark Water vast ook wel...

maandag 17 februari 2003 @ 11:38:43 #119
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_8532030
quote:
Op maandag 17 februari 2003 11:33 schreef pazuzu het volgende:

[..]

Ik gok dat hierna Ju-On en New Blood een make-over krijgen. En Dark Water vast ook wel...

dat hoop ik dan maar want ik vind het crappy gefilmde films Geef mij maar modern geedit films
pi_8533054
Ik vond the ring aardig spooky, en deel 2 ook best wel imo..
Vooral door die subtiele kleine effectjes..
(voor de mensen die hem gezien hebben, de foto's die worden gemaakt van het klei-hoofd a la meisje van nulde.. )
  maandag 17 februari 2003 @ 12:47:08 #121
33278 Flaman
GET..ME..OUTTTTT!!`~1!
pi_8533400
je bedoelt ringu 1 en ringu 2?
  maandag 17 februari 2003 @ 12:50:03 #122
5898 Taigurrr
*Diva by looks, geek by heart*
pi_8533455
Nu durf ik niet naar de sneak vanavond....ben bij voorbaat al rete-bang!
Strax komt 'ie ook nog! (maar ben stiekem ook wel benieuwd hoor.....)
  maandag 17 februari 2003 @ 13:03:34 #123
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_8533745
quote:
Op maandag 17 februari 2003 11:33 schreef pazuzu het volgende:

[..]

Als de remakes net zo goed worden als deze remake van Ringu, dan heb ik daar helemaal geen problemen mee...
  maandag 17 februari 2003 @ 14:19:07 #124
17431 pazuzu
verry, very drunk.
pi_8535443
quote:
Op maandag 17 februari 2003 13:03 schreef Gorro het volgende:
Als de remakes net zo goed worden als deze remake van Ringu, dan heb ik daar helemaal geen problemen mee...
Ik heb ook niet zoveel problemen met remakes (ik _hoef_ ze per slot van rekening niet te zien), ik vind het alleen vervelend dat de grote studio's de moeite niet nemen zèlf het experiment eens aan te gaan. Er zwerven originele scripts genoeg rond - het net staat er bij wijze van spreken bol van. Doe daar dan eens wat mee, in plaats van dat gepronk met andermans veren.
Het zal de japanners zelf overigens worst wezen, ook daar schijnt The Ring een flink kassucces te zijn.
pi_8547615
Ik heb de remake gekeken vanavond, dit kwam er voor mij uit;

SPOILER ALERT
LEES DIT DUS NIET ALS JE DE FILM NOG NIET GEZIEN HEBT!

Positief:
De animaties van bijv. het paard en Samara die uit de tv kruipt zijn supergoed gemaakt, verder zitten er hele leuke regie-truukjes in qua camerawerk. De muziek is goed en sfeervol, en het acteerwerk is ook prima. De screenplay zit goed in elkaar, en veel shots zien er supergaaf uit. De decors en plekken waar opgenomen is zijn ongelooflijk sfeervol.

Negatief:
Ik vond het verhaal magertjes uitgewerkt, het verhaal laat hier en daar wat liggen. Wat was nou de exacte reden dat de mensen dood moesten, waarom vermoordt Samara mensen zonder reden? Ik snap dat ze aandacht wil en daardoor de mensen die haar video kopieerden in leven liet, maar waarom moeten degenen die haar video niet kopieren dood? Was dat puur om in het nieuws te komen of gewoon voor de lol?
En nog iets; ik vond het niet duidelijk of moeder of dochter nou in de inrichting terechtkwam. In de kelder van de inrichting is namelijk een dossier te vinden met naam van de moeder, terwijl de videoband die daarbij hoort te zijn opnames bevat met de dochter erop.
Als ik het hier fout heb hoor ik graag van anderen wat die hierop te zeggen hebben

Het was niet de topper die ik had verwacht van de trailers, maar evengoed leuk om even te kijken met een paar vrienden ofzo.

En koel genoeg om mn Usericon er voor aan te passen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')