abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 februari 2003 @ 18:05:50 #76
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_8295771
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 17:52 schreef dethoom het volgende:

hoe kan het trouwens dat ie deze maand pas in de bios uitkomt terwijl hij eigenlijk al lang uit is?

Er is een Japanse versie en een Amerikaanse. De Amerikaanse draait vanaf volgende maand dus in de bios. In Amerika was hij, zoals wel vaker, een paar maanden geleden al in de bios.
pi_8296663
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 18:05 schreef Gorro het volgende:

[..]

Er is een Japanse versie en een Amerikaanse. De Amerikaanse draait vanaf volgende maand dus in de bios. In Amerika was hij, zoals wel vaker, een paar maanden geleden al in de bios.

ja, maar volgens mij zag ik gister de amerikaanse versie (deel 1 EN 2) allebei al op dvd in de videotheek liggen. meestal komt de film toch eerst in de bios voordat ie op dvd verschijnt?
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:08:40 #78
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8296877
The Ring gezien ... vond het origineel Ring(u) beter ... waarom?

*** (kleine) SPOILERS !!! ***

1. De remake legt gedurende de film veel te veel uit over wat er gebeurt en waarom, ik heb liever films waarbij je zelf moet nadenken wat er nou eigenlijk aan de hand is.

2. De video was in de remake veel te langdradig en had een mindere wow-factor voor me, oftewel: de versie in de remake vond ik saai t.o.v. die in het origineel.

3. Het meisje kwam te vlug aan bod en te vlug in beeld, het mysterie verdween daardoor erg snel. Ook was ze niet scary, terwijl ik dat met het meisje in het origineel wel had.

4. Geforceerde creepiness in het vakantiehuisje ingebouwd. Ik vond het in het origineel zo goed dat het een doodnormale centerparks bungalow was. Zoals ie er in de remake uitziet zou er geen hond willen verblijven voor zijn plezier.

5. Het beruchte TV moment aan het einde viel erg tegen, ja het was mooier gefilmd maar tevens een factor 100 minder eng dan in het origineel. Hierdoor ging de pay-off van de film een beetje verloren.

6. Zo ook het uiteindelijke einde dat erg slap was tegenover het origineel waarin de hoofdpersoon met haar kind naar haar vader reed om de video te laten bekijken.

7. Ik vond de hoofdpersoon in de remake ook weinig vaart zetten achter het voorkomen van haar ondergang. De dagen vlogen voorbij zonder dat ze erg hard haar best doet om het tij te keren en dan ineens op de laatste dag "hey presto" het mysterie wordt opgelost.

8. De hele sfeer had ook meer iets van een normale detectivefilm dan van een horror/thriller waarin je achter de facade van de voorkant een groot vreemd mysterie vermoedt.

*** EINDE SPOLERS ***

Zo zou ik nog even door kunnen gaan met mijn kritieken, maar wil dat zeggen dat ik het een slechte film vond? NEE! Zeker niet!

Het is altijd nog 10x beter dan alle Screams, I know what you did ... en andere zogenaamde horrorfilms bijelkaar die de laatste jaren door Hollywood geproduceerd zijn.

Dat heeft ook te maken natuurlijk met mijn persoonlijke voorkeur: ik geef weinig om griezelfilms met een overdreven knipoog en zelfspot. Liever zie ik bloedserieuze horror.

Dus ik heb me ondanks alles prima vermaakt met The Ring. Waardering: 7.5 voor The Ring, 8,5 voor Ring(u) ...

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:09:31 #79
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8296897
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 19:00 schreef dethoom het volgende:

[..]

ja, maar volgens mij zag ik gister de amerikaanse versie (deel 1 EN 2) allebei al op dvd in de videotheek liggen. meestal komt de film toch eerst in de bios voordat ie op dvd verschijnt?

Er is geen USA versie van Ring 2 ... je hebt de Japanse zien liggen
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 5 februari 2003 @ 19:11:37 #80
44810 JusdRanz
Tjaaaaaaaaaaaaa
pi_8296936
Vanavond maar effe kijken dan......
pi_8351686
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 19:09 schreef Weakling het volgende:

[..]

Er is geen USA versie van Ring 2 ... je hebt de Japanse zien liggen

ik heb net nog es ff gekeken in de videotheek, en volgens mij was zowel ring 1 als ring 2 die ik heb zien liggen in de videotheek de Amerikaanse Hollywood-versie. vooral omdat er achterop de DVD staat dat allebei de films van 2002 zijn en in de tekst achterop staat ook zoiets als: "naar de beste japanse horrorfilm allertijde"
pi_8352731
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 17:12 schreef dethoom het volgende:

[..]

ik heb net nog es ff gekeken in de videotheek, en volgens mij was zowel ring 1 als ring 2 die ik heb zien liggen in de videotheek de Amerikaanse Hollywood-versie. vooral omdat er achterop de DVD staat dat allebei de films van 2002 zijn en in de tekst achterop staat ook zoiets als: "naar de beste japanse horrorfilm allertijde"

En toch is er geen Amerikaanse versie van Ring 2 (tot nu toe dan, kan natuurlijk altijd een vervolg komen volgend jaar ofzo). Kheb de Amerikaanse remake nog niet gezien, alleen de originele Japanse. Kan Ringu 0 & Ringu 2 nergens downloaden vinden
Nee.
pi_8357277
The Ring 2 gaat er zo in.

Ik ben benieuwd.. of hij net zo standaard is als The Ring.

[i]Sperma kan voor kunstmatige inseminatie diepgevroren jarenlang worden bewaard (zie spermabank).[/i]
  zondag 9 februari 2003 @ 17:02:04 #84
45963 Kiezel
Niet van steen, wel een kei!
pi_8368733
Gisteren The Ring gezien. Ik vind een film niet snel heel eng, maar deze........... De bios zat aardig vol en ik hbe ook nnog nooit meegemaakt dat het publiek zo masaal zat te gillen!

Kewl:)

Met name de special effects vond ik erg indrukwekkend.

wOOps
pi_8383443
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 18:24 schreef PimD het volgende:

[..]

En toch is er geen Amerikaanse versie van Ring 2 (tot nu toe dan, kan natuurlijk altijd een vervolg komen volgend jaar ofzo). Kheb de Amerikaanse remake nog niet gezien, alleen de originele Japanse. Kan Ringu 0 & Ringu 2 nergens downloaden vinden

ok ik geloof je ik heb idd dan toch de japanse gezien gister en eergister...

zaterdag eerste uur gezien, was ik in slaap gevallen
gister de 2de helft... het komt misschien omdat ik in slaap was gevallen, maar ik snap niet waarom dat ze nu op het eind ineens dat water uit die put gaan scheppen...
het eind was wel ff spannend, maar ik snap ook nog niet hoe het komt dat:

..........spoiler!........

hoe komt het dat als je een kopie van de band maakt en die aan iemand anders laat zien, dat je dan de dood doorgeeft aan die andere persoon?

........../spoiler/.........

pi_8384322
quote:
Op maandag 10 februari 2003 11:02 schreef dethoom het volgende:

..........spoiler!........

hoe komt het dat als je een kopie van de band maakt en die aan iemand anders laat zien, dat je dan de dood doorgeeft aan die andere persoon?

........../spoiler/.........

Volgens mij wordt daar geen uitleg over gegeven.....
Nee.
pi_8384823
spoiler!!
.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
diegene die de band gezien heeft moet een kopie maken...

omdat het meisje gehoord wil worden.

dus zie je de band.. maak een kopie, anders komt ze je vermoorden

da's zo ongeveer de hele clou van de film

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_8385687
tsja toen ik de film had gezien bleef ik met nog veel vragen zitten...

de film viel me wel wat tegen moet ik eerlijk zeggen...
en echt spannend vond ik het nu ook weer niet...
vooral niet nadat ik op de hoes iets had gelezen van "de spannendste film uit japan" of iets dergelijks.

maandag 10 februari 2003 @ 13:53:18 #89
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_8387162
quote:
Op vrijdag 24 januari 2003 00:07 schreef BinkeR het volgende:
Ik heb ook mooie spoilers op mijn wagen, maar even zeiken op die mensen die zeggen dat de Japanse versie 'veeeeeeeuuuull' beter is.

Ik heb de Japanse versie helemaal niet gezien, dus wtf maakt het uit?!?

The Ring is gewoon een aanrader

en die Japanse ga ik vast nog weleens zien

idd je bent 1337 als je de japanse hebt gezien ofzo?

de remake heeft iig Naomi Watts

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  maandag 10 februari 2003 @ 19:08:55 #90
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_8394593
quote:
Op maandag 10 februari 2003 13:53 schreef BdR het volgende:

[..]

idd je bent 1337 als je de japanse hebt gezien ofzo?

de remake heeft iig Naomi Watts
[afbeelding]

Euhm, nee. Ik persoonlijk vind het alleen leuker om eerst de Japanse en dan de Amerikaanse versie te zien. Dat alleen omdat de Japanse toch echt het origineel is . Ik zeg toch ook nergens dat het moet oid? Ik raad het alleen aan.
  maandag 10 februari 2003 @ 19:10:38 #91
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_8394637
quote:
Op maandag 3 februari 2003 10:23 schreef Mike het volgende:
Ik vond de Japanse versie echt een film van niks.

Er gebeurde gewoon he-le-maal niks...ik ben 'm expres midden in de nacht gaan kijken, maar totaal geen spanning ofzo dus.

Iedereen was er zo enthousiast over dat ik er nu een beetje een Blair Witch Project-kater aan overgehouden heb.

Jajaja, ik had toch al sorry gezegd? . Zoniet.. hierbij.

I'll shut up now. .

pi_8490781
Heb net The Ring (US) gezien. Vond het zeker een goeie film, erg spannend. Ik ben altijd bang bij dit soort films dat het einde een grote teleurstelling is, die 'angst' had ik bij The Ring ook gaandeweg ik de film aan het kijken was. Als de opbouw erg mysterieus en sterk is, valt het einde bij mij vaak tegen. Gelukkig was dit niet het geval bij deze film.

Ik vond de videoband zelf eigenlijk wel de engste scene, spooky en op dat moment lekker vaag.

En als je eerst Ringu kijkt (ik heb em niet gezien btw) dan is het niet zo gek dat dan de Amerikaanse remake tegenvalt, en je de Japanse versie beter vind.
Je snapt toch wel dat er een remake wordt gemaakt, veel mensen kunnen dat Japanse gebral niet aanhoren.... Ik ben zo iemand. Bovendien kijk ik liever naar Naomi Watts dan naar een 1 of ander Japans mokkeltje.

Toppertje in z'n genre.

I don't really come from outer space || Last.fm
  Redactie Frontpage zaterdag 15 februari 2003 @ 04:46:20 #93
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8490848
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 04:27 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Bovendien kijk ik liever naar Naomi Watts :
Die heeft voor mij afgedaan door in de remake van De Lift te spelen.
pi_8490920
quote:
Op woensdag 5 februari 2003 18:05 schreef Gorro het volgende:
En er is een Koreaanse versie: Ring Virus.

Zoals iemand op IMDB al zei:

quote:
See Ring Virus if you want a more detailed, story-driven version (some say 'boring') - more of a creepy drama. The Japanese version if you want a mysterious psychic-powered ghost film. The US version if you want a hyperactive, steroid injected retelling of the Japanese version, in English.

In the end, it just depends which method you like best.

De Japanse en Koreaanse versie heb ik gezien. En als ik op de trailer van de US remake afga haalt die het niet bij de Japanse versie. Ik vind die fantastisch. Het verhaal wordt goed verteld, en er wordt op een goede, subtiele manier spanning opgebouwd. Ik ben bang dat de US versie toch weer teveel op de special effects schrik-effecten gaat leunen. En dat is in mijn ogen niet 'spannend'. Dat komt niet boven het 'boe'-roep niveau uit.

Maar goed, ik zie hem binnenkort vast wel. Maar mijn verwachtingen voor de US versie liggen niet echt hoog.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  zaterdag 15 februari 2003 @ 17:52:45 #95
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8497754
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 05:08 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende: Ik ben bang dat de US versie toch weer teveel op de special effects schrik-effecten gaat leunen. En dat is in mijn ogen niet 'spannend'. Dat komt niet boven het 'boe'-roep niveau uit.

Maar goed, ik zie hem binnenkort vast wel. Maar mijn verwachtingen voor de US versie liggen niet echt hoog.

Ik denk dat je dan aangenaam verrast gaat zijn, want de film leunt helemaal niet op de special effects schrik-effecten ...
pi_8497792
Ik dacht dat ie pas 20 feb in de bios zou komen?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 15 februari 2003 @ 18:38:18 #97
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_8498468
quote:
Op zaterdag 15 februari 2003 17:55 schreef Cheiron het volgende:
Ik dacht dat ie pas 20 feb in de bios zou komen?
Komt hij ook, alleen hij is al op diverse plaatsen gesneakt en hij is ook te downloaden op het internet
pi_8510998
Gisteren ben ik in Antwerpen naar The Ring geweest en ik vond hem echt super eng! En het was soms wat voorspelbaar, maar het vervelende daaraan is, dat ik dan echt veel harder schrik!
  Redactie Frontpage zondag 16 februari 2003 @ 09:08:32 #99
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8511043
Ik zag de trailer, de film is dus idd 100% zoals de Japanse.
pi_8511952
Hoe kun je dat nou zien aan een trailer??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')