abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8078906
Ik heb ook mooie spoilers op mijn wagen, maar even zeiken op die mensen die zeggen dat de Japanse versie 'veeeeeeeuuuull' beter is.

Ik heb de Japanse versie helemaal niet gezien, dus wtf maakt het uit?!?

The Ring is gewoon een aanrader

en die Japanse ga ik vast nog weleens zien

Gert-Jan: "Kel was de ster, Kel was glamour"
pi_8107204
Heb net de japanse versie gekeken.

Is hier nou al die ophef over gemaak?
Jesus. Het is zeker een spannende film, zonder meer. Maar de engste film aller tijden zou ik hem niet willen noemen. En horror al helemaal niet, eerder een thriller, maar ja, wie ben ik.

k vond trouwens die scene met die tv echt wel "enger" dan die in die waterput.

You'll tell the angels in heaven that you had never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you.
  zaterdag 25 januari 2003 @ 21:49:00 #53
572 Sniper
Gull Catcher
pi_8107400
Ga de hollywood versie zeker kijken. Heb op zich niks tegen een gladde commerciele remake mits goed gemaakt.
pi_8107434
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 21:36 schreef Phydomir het volgende:

Jesus. Het is zeker een spannende film, zonder meer. Maar de engste film aller tijden zou ik hem niet willen noemen. En horror al helemaal niet, eerder een thriller, maar ja, wie ben ik.

hmmm...

dat in die put, dat ze zo onderwater gaat zoeken vond ik errug eng...

Bij die TV wist ik niet helemaal wat er nou aan de hand was... tot ze eruit kroop: "SHIIIIIIIIIT!"

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_8107519
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 21:51 schreef Jordy-B het volgende:
dat in die put, dat ze zo onderwater gaat zoeken vond ik errug eng...
Mag ik vragen wat je daar precies eng aan vond. Het naar beneden dalen, niet wetende wat er gaat komen. Of echt dat ze uit de modder komt.

Het eerste kan ik begrijpen, dat hele stuk brengt spanning met zich mee. Maar het echte tevoorschijn komen van dat meisje was eigenlijk voor mij een beetje een anti-climax.

You'll tell the angels in heaven that you had never seen evil so singularly personified as you did in the face of the man who killed you.
pi_8107711
Dat ze zo moest zoeken op de tast...

Dat ze omhoog kwam was niet echt een anti-climax, vond ik...
En het moest ook wel zo gebeuren, want anders had je niet zo het gevoel dat 't was afgelopen, en was dat TV-gedoe lang niet zo eng geweest.

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_8107749
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 22:08 schreef Jordy-B het volgende:
Dat ze zo moest zoeken op de tast...

Dat ze omhoog kwam was niet echt een anti-climax, vond ik...
En het moest ook wel zo gebeuren, want anders had je niet zo het gevoel dat 't was afgelopen, en was dat TV-gedoe lang niet zo eng geweest.

Wat ik veel liever had gezien was dat ze er zo uit zag als dat stukje met die tv op het eind. Dat zou imho veel beter passen bij de sfeer van de film.
pi_8107962
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 22:10 schreef Phydomir het volgende:

[..]

Wat ik veel liever had gezien was dat ze er zo uit zag als dat stukje met die tv op het eind. Dat zou imho veel beter passen bij de sfeer van de film.

ben ik het niet mee eens...
  zondag 26 januari 2003 @ 00:37:07 #60
27648 Weakling
available in strong mint
pi_8110329
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 22:10 schreef Phydomir het volgende:

[..]

Helemaal wel mee eens ... zou veel creepier geweest zijn ... ook ik vond die putscene wat tegenvallen ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Redactie Frontpage zondag 26 januari 2003 @ 02:07:16 #61
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_8111746
Net de Japanse versie gezien en het was best eng.

SPOILER:
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
Dat in die waterput vond ik over de top, maar dat het zogenaamd het einde was was prima gedaan. En dat dat mens uit de TV-kwam gekropen was echt ENG! En het einde was oom prima, dat ze haar zoontje ging redden door haar pa een copy te laten kijken van de videoband.
.
.
En dit dacht ik al te merken:

The effect of Sadako coming out of the well was accomplished with only one simple special effect. Rie Inou, who is a student of the Kabuki theatre, which uses exaggerated motion and jerking movements to emphasize emotion, was heavily involved in the development of the Sadako character. Inou was filmed walking backwards and the film was run in reverse - the end result is Sadako walking forwards with unnatural motions.

.
.
.
.
.
.
.

zondag 26 januari 2003 @ 19:01:05 #62
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_8119931
Fan-tas-tisch! .

Ik heb eergister eerst de Japanse versie, en meteen daarna de Amerikaanse gekeken. Dat is dus ook echt de volgorde als je ze beide wilt zien. De Japanse vond ik ook veel enger, je (ik) weet namelijk niet wat ik kan verwachten van een film die niet in Hollywood gemaakt is.. niks waarschu-muziekjes e.d.. Gewoon keiharde schrikmomenten.. .

De Amerikaanse is, vind ik, veel makkelijker te kijken.. Al vanaf het begin worden alle schrikmomenten uitgerekt, ze duren veel langer en bevatten een 'waarschuwmuziekje'. Ook vond ik deze acteurs ronduit bagger.. Typische Hollywood-acteurs met hun typische karaktertrekken . Wat wél beter is in de Amerikaanse versie is de make-up. De gezichten van de dode mensen zien er zo VEEL enger uit..

Conclusie: Beide goede films, maar als je er maar 1 wilt kijken Ringu doen. Als je ze beiden wilt kijken eerst Ringu en dan The Ring .

Oja, ik heb net Ringu 2 gehuurd .

zondag 26 januari 2003 @ 19:03:06 #63
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_8119978
Ik heb hem gisteravond gezien, en vond hem wel aardig. Termen als "disturbing" zijn toch wel een te grote eer voor deze film.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 26 januari 2003 @ 19:04:41 #64
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_8120013
quote:
Op zaterdag 25 januari 2003 21:36 schreef Phydomir het volgende:

Het is maar wat je opvatting van eng is . Ik kan persoonlijk niet tegen plotselinge schrikmomenten, filmpjes in films (om de een of andere reden kan ik dat niet waarderen ) en al helemaal niet van die 'plaatselijke tijdversnelling-momenten' waarin je bijvoorbeeld dat meisje supersnel naar de camera toe ziet lopen.. Voor mij is dit dus echt een enorm enge film.. Maar misschien ben jij wel anders.. kan jij tegen al dit.. alleen niet tegen opbouwende spanning..

Iedereen verschilt .

zondag 26 januari 2003 @ 19:09:43 #65
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_8120118
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 23:28 schreef BJB het volgende:

[..]

Sja... goed... oké...

Op de paarden na, was deze versie bijna precies hetzelfde

(wat voegden die beesten aan deze film toe trouwens? vergeleken met het orgineel...)

Ik vond hem HEEL anders hoor . De Japanse versie is veel minder voorspelbaar.. Er zijn zoveel dingen veranderd in de remake.. Maar het lijkt er natuurlijk wel op, het is tenslotte de remake .
  maandag 27 januari 2003 @ 01:44:57 #66
31425 TheFes
Nu met zonder icon!
pi_8127279
kheb net ringu gekeken.. ben nou niet echt geschrokken van iets ofzo.. wel geinige film maar goed niet echt speciaal

en je zou toch zeggen dat het tijdstip van kijken in ieder geval goed is

** handtekening **
  maandag 27 januari 2003 @ 01:50:03 #67
31425 TheFes
Nu met zonder icon!
pi_8127314
wat ik nu dus ff nog niet snap.. heb dus net de japanse versie gezien.. allemaal leuk en aardig, maar is dat dus 1 of 0 en als het 0 is wat is dan 1? ik snap er geen hout van.. ik weet dat dus deze er is en een amerikaanse remake en er is dus een ringu 2 (een japanse dus) maar wat is dan 0?
** handtekening **
pi_8127535
Deel 0 is de prequel van deel 1... In deel 0 leggen ze de geschiedenis uit van sadako, en waarom ze zo kwaadaardig werd...

(Deel 0 kwam 2 jaar na deel 1 uit, daarom hebben ze 'm deel 0 genoemd.)

[Dit bericht is gewijzigd door Jordy-B op 27-01-2003 02:35]

maandag 27 januari 2003 @ 02:34:42 #69
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_8127536
quote:
Op maandag 27 januari 2003 01:50 schreef TheFes het volgende:
wat ik nu dus ff nog niet snap.. heb dus net de japanse versie gezien.. allemaal leuk en aardig, maar is dat dus 1 of 0 en als het 0 is wat is dan 1? ik snap er geen hout van.. ik weet dat dus deze er is en een amerikaanse remake en er is dus een ringu 2 (een japanse dus) maar wat is dan 0?
Je had Ringu uit 1998. In 1999 is daar een vervolg op gekomen, namelijk Ringu 2, die zich NA Ringu af speelt. Ringu 0 is uit 2000 en speelt zich VOOR Ringu af.

En dan heb je nu dus nog The Ring, de Amerikaanse remake.

maandag 27 januari 2003 @ 17:12:48 #70
31425 TheFes
Nu met zonder icon!
pi_8136349
aaaah nu snap ik m... dus ik heb gisteren 1 gezien..
** handtekening **
  maandag 27 januari 2003 @ 23:41:05 #71
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_8145000
quote:
Op zondag 26 januari 2003 19:04 schreef BlaatschaaP het volgende:
..en al helemaal niet van die 'plaatselijke tijdversnelling-momenten' waarin je bijvoorbeeld dat meisje supersnel naar de camera toe ziet lopen..
geweldig effect! die openings scene als dat nichtje de deur open doet very creepy met dat geluid erbij! een zeer goede film. Ik heb zeg maar de Amerikaanse 'remake' gezien, zal es kijken of ik die japanse nog kan vinden, maar ik vond deze iig erg goed!

voor wie em nog niet gezien heeft via kazaa e.d. () deze is aan te raden om in de bioscoop te gaan kijken (v.a. 20 februari)

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_8145201
Eergister de Japanse versie gezien, idd wel aanradertje. Maar één van de engste films ooit...? Wie zegt dat in hemelsnaam? Hij is gewoon lekker lowbudget en spooky, maar daar ken ik tritsen films van..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  Moderator maandag 3 februari 2003 @ 10:23:49 #73
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_8249653
Ik vond de Japanse versie echt een film van niks.

Er gebeurde gewoon he-le-maal niks...ik ben 'm expres midden in de nacht gaan kijken, maar totaal geen spanning ofzo dus.

Iedereen was er zo enthousiast over dat ik er nu een beetje een Blair Witch Project-kater aan overgehouden heb.

In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_8295535
ik zag hem gister staan in de videotheek, en na al die goede reacties die ik hier lees denk ik dat ik hem morgen maar ff ga halen...

hoe kan het trouwens dat ie deze maand pas in de bios uitkomt terwijl hij eigenlijk al lang uit is?

woensdag 5 februari 2003 @ 17:54:46 #75
43017 _asterix_
www.koervers.nl
pi_8295582
Gisteren gezien ....wel leuk....maar op sommige momenten raar. Dit is een film die je in een vreemd huis met houten vloeren en krakende deuren moet kijken...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')