abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 november 2012 @ 22:10:47 #76
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_118828078
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:12 schreef Hathor het volgende:
Wat hebben die lui daar nog een lange weg te gaan zeg.
Inderdaad, een weg van vele, VELE volgende levens...

PS. Goede reactie!
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_118828488
quote:
15s.gif Op zondag 4 november 2012 18:01 schreef Boldface het volgende:

[..]

Nee, strikt genomen niet, maar het vindt nagenoeg alleen plaats in islamitische landen, of onder migranten uit dergelijke landen. Religie en cultuur zijn daar erg sterk met elkaar verweven. Het één is niet los te zien van het ander.

[..]

Religie en cultuur zijn overal sterk met elkaar verweven. Ten goede of ten kwade. Al was het alleen maar om elkaar te rechtvaardigen.
Maar het citaat laat duidelijk zien dat de gewoonte vrouwen te verminken los staat van de islam. En zoals gezegd, vrouwenverminking komt ook voor in India en vrouwenonderdrukking komt nog veel wijdverbreider voor.
Dus dat jij dat aan de islam probeert te verbinden, is echt onzin.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_118828687
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:01 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het is dus blijkbaar tegen de sharia om eerwraak te plegen. Snel legaliseren in Nederland dan maar. Als statement tegen de islamisering.
Dat is inderdaad zo.
Wil je eerwraak legaliseren als statement tegen de Islamisering? Moet je doen. Ik denk niet dat mensen die eerwraak doen zich iets van de wet aantrekken.
pi_118831833
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:18 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat is inderdaad zo.
Wil je eerwraak legaliseren als statement tegen de Islamisering? Moet je doen. Ik denk niet dat mensen die eerwraak doen zich iets van de wet aantrekken.
Daar gaat het niet om. Het is een duidelijk symbool dat door de moslimfundamentalisten verboden praktijken, zoals je kind met zuur doodmaken, in onze seculiere joodse-christelijke samenleving wèl kunnen. Dat zal ze leren, die baardmannen die ons onze vrijheden willen afpakken!
pi_118832125
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:15 schreef Ulx het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om. Het is een duidelijk symbool dat door de moslimfundamentalisten verboden praktijken, zoals je kind met zuur doodmaken, in onze seculiere joodse-christelijke samenleving wèl kunnen. Dat zal ze leren, die baardmannen die ons onze vrijheden willen afpakken!
Wat is er seculier aan een joods-christelijke samenleving?
Alsof die aanduiding al juist is.
Noch seculier, noch joods-christelijk zijn juiste omschrijvingen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_118835844
quote:
1s.gif Op zondag 4 november 2012 00:39 schreef Ulx het volgende:

[..]

hoezo? Alleen omdat de politie de daders oppakt? Wat een raar persoon ben jij.
Matige troll. :{
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_118836436
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 03:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Matige troll. :{
Ga nou eens even in op het feit dat het volgens de pakistaanse baardapen verboden is dat te doen. De ouders zijn tenslotte gearresteerd.
pi_118836844
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 07:46 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ga nou eens even in op het feit dat het volgens de pakistaanse baardapen verboden is dat te doen. De ouders zijn tenslotte gearresteerd.
Ze zijn niet gearresteerd omdat het 'volgens baardapen verboden is', ze zijn gearresteerd omdat het tegen de wet in Pakistan is.
  maandag 5 november 2012 @ 09:11:37 #84
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_118837691
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 23:15 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het is alleen een beetje jammer dat de wetten van diezelfde fundamentalisten buitenechtelijke relaties criminaliseren. Dat helpt niet echt om het stigma te verwijderen.
pi_118837798
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:10 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
MUZAFFARABAD - De Pakistaanse politie heeft een echtpaar gearresteerd dat ervan wordt verdacht hun 15-jarige dochter te hebben gedood door zuur over haar heen te gieten.

De reden zou zijn omdat ze verkering zou hebben met een jongen. Dat hebben de autoriteiten vrijdag gezegd.
De ouders hebben bekend dat ze het meisje hebben gedood, omdat ze de eer van de familie zou hebben bezoedeld, aldus de politie.
Autopsie heeft uitgewezen dat het meisje is bezweken aan de brandwonden die ze opliep door het zuur waarmee ze werd overgoten.
Eerwraak komt veel voor in Pakistan. Elk jaar worden tientallen vrouwen vermoord vanwege huwelijken en relaties waar hun familie niet achter staat.

:{
Als het waar is dan vind ik dat de ouders ter dood moeten worden gebracht door ze in zoutzuur op te lossen :7

Probleem opgelost o|O
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_118838376
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 22:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Religie en cultuur zijn overal sterk met elkaar verweven. Ten goede of ten kwade. Al was het alleen maar om elkaar te rechtvaardigen.
Maar het citaat laat duidelijk zien dat de gewoonte vrouwen te verminken los staat van de islam. En zoals gezegd, vrouwenverminking komt ook voor in India en vrouwenonderdrukking komt nog veel wijdverbreider voor.
Dus dat jij dat aan de islam probeert te verbinden, is echt onzin.
Ik vind het juist onzin dat jij het sterke verband tussen eerwraak en de islam probeert te ontkennen en te verdoezelen. Dat verband is er namelijk overduidelijk. Ten eerste komt eerwraak voornamelijk voor in islamitische landen; en verder uitsluitend in religieus sterk conservatieve (of zo je wilt: primitieve) gebieden. Ten tweede is eerwraak doorgaans gericht op vrouwen die iets doen wat de goedkeuring niet kan verdragen. En daar is meteen de link met de ondergeschikte positie van vrouwen binnen de islam.

Eerwraak en islamitisch recht (en geloof) zijn op hetzelfde soort denken gestoeld, namelijk dat van de vrouw als minderwaardig schepsel. Kijk alleen naar zoiets onschuldigs als het hoofddoekje: vrouwen moeten zich bedekken omdat mannen anders hun lusten niet kunnen onderdrukken; totaal waanzinnig natuurlijk. Of wat te denken van het gescheiden zwemmen en dergelijke? De vrouw mag niet met vreemde mannen in contact komen.
pi_118841780
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 08:29 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ze zijn niet gearresteerd omdat het 'volgens baardapen verboden is', ze zijn gearresteerd omdat het tegen de wet in Pakistan is.
Maar Pakistan is een conservatief islamitisch land met Sharia. Dus doordat ze zijn gearresteerd betekent dat deze actie niet mag van de Talibaan en aanverwante groepen in dat land. Kortom: Om die gasten een hak te zetten moet het in Nederland worden toegestaan. Tegen de islamisering uiteraard.
pi_118850122
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 11:43 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar Pakistan is een conservatief islamitisch land met Sharia. Dus doordat ze zijn gearresteerd betekent dat deze actie niet mag van de Talibaan en aanverwante groepen in dat land. Kortom: Om die gasten een hak te zetten moet het in Nederland worden toegestaan. Tegen de islamisering uiteraard.
Ik weet niet precies wat een land 'met Sharia' is. Het is niet echt een fysiek iets wat je ergens neerzet. De Pakistaanse wet heeft bepaalde elementen overgenomen van de Sharia, welke precies weet ik niet. Maar ze hebben ook een constitutie, een grondwet. In vrijwel elk land is moord(en dat is eerwraak) verboden. Dus daarom is zij opgepakt door de polite(niet door Taliban). De Taliban heeft hier verder niks mee te maken.
pi_118857985
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 07:46 schreef Ulx het volgende:

[..]

Daar ging het me helemaal niet om en dat weet je best, zelfs jij kunt niet zo afgestompt zijn.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_118859065
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 18:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Daar ging het me helemaal niet om en dat weet je best, zelfs jij kunt niet zo afgestompt zijn.
Weetjebestsneetjebest. Daar hebben we niks aan.
pi_118860323
Zodra religie boven je eigen familie gaat is het geen religie meer maar een obsessie/sekte.
pi_118860594
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 19:24 schreef ReplaR het volgende:
Zodra religie boven je eigen familie gaat is het geen religie meer maar een obsessie/sekte.
ah mensen die woorden hun eigen definitie geven O+
pi_118869462
http://www.nu.nl/buitenla(...)d-kijken-jongen.html

blijkt dus dat ze geen relatie hadden, maar dat het meisje alleen toevallig naar een jongen keek.

quote:
"Ze zei 'ik deed het niet expres. Ik zal het niet nog een keer doen'. Maar toen had ik het zuur al over haar heen gegooid", aldus de vader. "Het was haar lot om zo te sterven", voegde de moeder eraan toe.
:r
dehket, ya3ni hassat hawak!
pi_118872909
ik wilde het nettt posten. Om kijken naar een jongen..
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_118877076
quote:
15s.gif Op maandag 5 november 2012 09:40 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik vind het juist onzin dat jij het sterke verband tussen eerwraak en de islam probeert te ontkennen en te verdoezelen. Dat verband is er namelijk overduidelijk. Ten eerste komt eerwraak voornamelijk voor in islamitische landen; en verder uitsluitend in religieus sterk conservatieve (of zo je wilt: primitieve) gebieden. Ten tweede is eerwraak doorgaans gericht op vrouwen die iets doen wat de goedkeuring niet kan verdragen. En daar is meteen de link met de ondergeschikte positie van vrouwen binnen de islam.

Eerwraak en islamitisch recht (en geloof) zijn op hetzelfde soort denken gestoeld, namelijk dat van de vrouw als minderwaardig schepsel. Kijk alleen naar zoiets onschuldigs als het hoofddoekje: vrouwen moeten zich bedekken omdat mannen anders hun lusten niet kunnen onderdrukken; totaal waanzinnig natuurlijk. Of wat te denken van het gescheiden zwemmen en dergelijke? De vrouw mag niet met vreemde mannen in contact komen.
Jaja. Ik meende dat ik deze post al beantwoord had, maar je herhaalt gewoon je eerdere argumenten.
Maak je geen illusies over de ondergeschikte positie van de vrouw. Zoals ik al eerder schreef: in een beslist niet-islamitisch land als India worden vrouwen ook gestraft met zuur. In China worden ze gewoon bij geboorte gedood. Joodse vrouwen worden gevangen gehouden als hun man niet wil scheiden. Christelijke vrouwen werd pas bij het concilie van Trente een ziel toegekend. Anders zouden christelijke mannen neuken met zielloze dieren en dat kon natuurlijk niet.

Komt overal voor en heeft dus niks met religie te maken.

Maar het is wel van belang om eens na te gaan waar het dan wèl mee te maken heeft.
Bosjesmannen, Amazone-indianen, maori's, aboriginals bijvoorbeeld. Hebben die ook last van onderdrukking van vrouwen?
  dinsdag 6 november 2012 @ 07:34:10 #96
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_118878044
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 01:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Christelijke vrouwen werd pas bij het concilie van Trente een ziel toegekend. Anders zouden christelijke mannen neuken met zielloze dieren en dat kon natuurlijk niet.
Dat is (natuurlijk) een mythe. Anders heeft dreigen met de hel ook niet zoveel zin.
pi_118879823
Uit religieuze en culturerele overwegingen dit doen, dan ben je gewoon ziek en dan neem je het iets te serieus volgens mij. Een vergelijking met een sekte is niet helemaal vreemd.

Je eigen dochter. En nog minder behandelen dan een geit/schaap. Hoe ver ben je met achterlijke gedachten.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_118880215
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 01:46 schreef Kees22 het volgende:
Bosjesmannen, Amazone-indianen, maori's, aboriginals bijvoorbeeld. Hebben die ook last van onderdrukking van vrouwen?
Dat ligt er aan hoe je het bekijkt. Als je het door Westerse ogen bekijkt(wat iedereen schijnt te doen, omdat wij superieur zijn aan de rest van de wereld toch?) zullen wij niet begrijpen waarom vrouwen nooit mogen jagen. Seksisme, discriminatie, vreselijk!

Zij verklaren ons weer voor gek dat vrouwen hier zo vrij leven en kunnen werken. Auto's vinden ze ook raar.

Maarja, dat is als je dingen binnen context wilt zien.
pi_118880338
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:02 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat ligt er aan hoe je het bekijkt. Als je het door Westerse ogen bekijkt(wat iedereen schijnt te doen, omdat wij superieur zijn aan de rest van de wereld toch?) zullen wij niet begrijpen waarom vrouwen nooit mogen jagen. Seksisme, discriminatie, vreselijk!

Zij verklaren ons weer voor gek dat vrouwen hier zo vrij leven en kunnen werken. Auto's vinden ze ook raar.

Maarja, dat is als je dingen binnen context wilt zien.
Ik heb nog nooit een andere cultuur gezien waarin ze vrouwen overgieten met zuur omdat ze per ongeluk naar een jongen kijken.

Dus, welke context?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_118880432
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 november 2012 10:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een andere cultuur gezien waarin ze vrouwen overgieten met zuur omdat ze per ongeluk naar een jongen kijken.

Dus, welke context?
Ik reageerde specifiek op dat stukje over bosjesmannen en Indianen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')