abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118727891
Hallo,

Sinds een aantal dagen heb ik een raspberry met hierop XBMC. Over dit laatste programma ben ik echter zo enthousiast geworden dat ik graag een apparaat wil kopen speciaal voor XBMC zodat ik daarmee films af kan spelen. Deze moet globaal gezien aan de volgende eisen voldoen:
• Niet al te duur (+/- 100/150 euro?)
• Moet XBMC vloeiend kunnen spelen+eventuele fanart en imdb/moviemeter applicaties.
• Kan goede filmformaten afspelen (voornamelijk .MKV)

Weten jullie wat ik zoek? Ik kwam zelf uit bij de Zbox, maar deze is veel te duur op dit moment.

Mvg,
Nick
  donderdag 1 november 2012 @ 23:16:09 #2
242989 JamFlava
Ik heb hier ook tekst staan.
pi_118728379
OUYA is een android game console waar xbmc op kan.
Het ding zal rond de 100 gaan kosten, geen idee wanneer die uit komt.
pi_118728443
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:16 schreef JamFlava het volgende:
OUYA is een android game console waar xbmc op kan.
Het ding zal rond de 100 gaan kosten, geen idee wanneer die uit komt.
Werkt deze beter dan de raspberry dan? In principe is de raspberry al perfect, ware het niet dat deze gewoon niet alles uit XBMC kan halen. Vooral grafisch laat het te wensen over. Is ook niet erg natuurlijk, dat apparaatje kostte slechts 4 tientjes, echter zou ik graag wat willen wat wel het ultieme uit XBMC kan halen
  donderdag 1 november 2012 @ 23:30:02 #4
97111 ukga
Siewosie baas
pi_118728936
wat is die raspberry nou?ik zie dat de laatste tijd vaker en wat is xbmc?
pi_118729095
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:30 schreef ukga het volgende:
wat is die raspberry nou?ik zie dat de laatste tijd vaker en wat is xbmc?
De Raspberry PI is een heel klein computertje wat zonder behuizing geleverd wordt. Het is te traag voor Windows maar kan bijvoorbeeld wel XBMC draaien.

XBMC is een mediaspeler voor Windows, Linux, Mac en als OS. Speelt vrijwel elk formaat af en ziet er grafisch ook nog best leuk uit.
  donderdag 1 november 2012 @ 23:38:27 #6
97111 ukga
Siewosie baas
pi_118729301
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:34 schreef Dimens het volgende:

[..]

De Raspberry PI is een heel klein computertje wat zonder behuizing geleverd wordt. Het is te traag voor Windows maar kan bijvoorbeeld wel XBMC draaien.

XBMC is een mediaspeler voor Windows, Linux, Mac en als OS. Speelt vrijwel elk formaat af en ziet er grafisch ook nog best leuk uit.
oke duidelijk. Maar ik las op ibternet en op dit forun dat het vloeiend mkv kan afspelen.

Dus voor 25$ heb je een volwaardige mediaplyer? Of zie ik dat verkeerd?
pi_118729509
Mkv van 8gb speelde vloeiend af op de rpi. Echter niet altijd, zo liep een film na 3 minuten vast. Ligt het dan aan het mediabestabd of aan de rpi.

Ik weet het niet zeker.
pi_118742333
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:43 schreef Soohr het volgende:
Mkv van 8gb speelde vloeiend af op de rpi. Echter niet altijd, zo liep een film na 3 minuten vast. Ligt het dan aan het mediabestabd of aan de rpi.

Ik weet het niet zeker.
Geen problemen mee eigenlijk. Als je de raspberry verder met rust laat speelt hij prima en vloeiend 1080 pixels af, je kunt ook voor 100% zekerheid gaan en gewoon 720 downloaden.

Alternatieven (betere natuurlijk) voor de raspberry zijn welkom :P Zbox is te duur..
pi_118757945
Is een android stick beter dan de raspberry? Ik kan nu geen fanart gebruiken namelijk..
pi_118767756
ik heb een fusion dualcore besteld om een htpc van te bouwen.
toepassing van xbmc (data op nas), browser streams, sopcast, spotnet voor aansturing nas. en alle bediend vanaf de ipad mbv splashtop2
Don't trust anyone else!
Trust me!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')