We waren ontzettend goede handelaren. We zijn weer toe aan de VOC mentaliteit.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:18 schreef Ludachrist het volgende:
Beetje trots op je land, niks mis mee. Of zeg jij altijd "nee, dat Nederland heeft eigenlijk maar een suffe geschiedenis" danwel "tja, die dijken van ons, wel leuk, maar dat kunnen anderen ook hoor".
Dat zeg je goed. De Turken die daar wonen. Hier is het meestal baggerquote:Op donderdag 1 november 2012 17:18 schreef haan33 het volgende:
Turken > Marokkanen
Tevens zijn Turken aardige mensen, althans die in Turkije wonen
Hier zijn het gewoon Nederlanders met wortels in Turkijequote:Op donderdag 1 november 2012 17:19 schreef NietAlleen het volgende:
[..]
Dat zeg je goed. De Turken die daar wonen. Hier is het meestal bagger
Ik denk niet dat de onderhandelingstactieken van de VOC je tegenwoordig nog veel gaan opleveren.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:19 schreef valek het volgende:
[..]
We waren ontzettend goede handelaren. We zijn weer toe aan de VOC mentaliteit.
Nog ergerquote:Op donderdag 1 november 2012 17:19 schreef haan33 het volgende:
[..]
Hier zijn het gewoon Nederlanders met wortels in Turkije
Ik ben geen Nederlander, maar een Israelier. Bovendien heb ik inderdaad trots voor mijn land, maar bij turken wordt trots meer verliefdheid.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:18 schreef Ludachrist het volgende:
Beetje trots op je land, niks mis mee. Of zeg jij altijd "nee, dat Nederland heeft eigenlijk maar een suffe geschiedenis" danwel "tja, die dijken van ons, wel leuk, maar dat kunnen anderen ook hoor".
quote:Op donderdag 1 november 2012 17:19 schreef valek het volgende:
[..]
We waren ontzettend goede handelaren. We zijn weer toe aan de VOC mentaliteit.
Waarom betrek jij Marokkanen erbij in dit topic? Heb ik iets gezegd dan over Marokkanen?quote:Op donderdag 1 november 2012 17:18 schreef haan33 het volgende:
Turken > Marokkanen
Tevens zijn Turken aardige mensen, althans die in Turkije wonen
Het was gewoon een random vergelijking.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:23 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Waarom betrek jij Marokkanen erbij in dit topic? Heb ik iets gezegd dan over Marokkanen?
Dit dus. Mensen die niet weten hoe de VOC 'succesvol' werd, maar wel de economische voordelen toejuichen.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:22 schreef haan33 het volgende:
VOC
Met schepen naar het verre oosten 'handelen'
In ruil voor de specerijen wapens geven zodat ze elkaar konden uitmoorden.
Wat is de mens toch vindingrijk
De VOC heeft ons land wel groot gebracht, steden zoals Amsterdam zijn hierdoor flink gegroeid, wat trouwens niet goedpraat wat voor onrecht wij als Nederlanders de inboorlingen hebben aangedaanquote:Op donderdag 1 november 2012 17:24 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dit dus. Mensen die niet weten hoe de VOC 'succesvol' werd, maar wel de economische voordelen toejuichen.
Als we alles zo moeten bekijken, dan zijn de slavenhandelaren ook goed geweest, want ze hebben immers economische voordelen eruit getrokken.
In die periode waren de slavenhandelaren ook goed. Je dient geschiedenis niet te bekijken met de normen en waarden van vandaag de dag.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:24 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Dit dus. Mensen die niet weten hoe de VOC 'succesvol' werd, maar wel de economische voordelen toejuichen.![]()
Als we alles zo moeten bekijken, dan zijn de slavenhandelaren ook goed geweest, ze hebben immers economische voordelen eruit getrokken.
Zien er allemaal hetzelfde uit.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:23 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Waarom betrek jij Marokkanen erbij in dit topic? Heb ik iets gezegd dan over Marokkanen?
Een van de meest onzinnige uitspraken ooit. Ooit gehoord van antisemitisme? In die tijd was het ook 'goed'.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:26 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
In die periode waren de slavenhandelaren ook goed. Je dient geschiedenis niet te bekijken met de normen en waarden van vandaag de dag.
quote:Op donderdag 1 november 2012 17:15 schreef PizzaMizza het volgende:
'' Turkije heeft de snelst groeiende economie '' <- nee
'' Turkije heeft de sterkste landmacht '' <- nee
'' De historie van Turkije behoort tot een van de mooiste '' <- haha
'' Turken zijn de beste handelarenoplichters van de wereld ''
Onzinnige uitsprakenquote:Op donderdag 1 november 2012 17:29 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Een van de meest onzinnige uitspraken ooit. Ooit gehoord van antisemitisme? In die tijd was het ook 'goed'.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |